mboost-dp1

unknown
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
e-mærke eller ej, er det nu stadig min foretrukne online butik, de har >altid< leveret bestilte varer dagen efter, top service, både når det har været privat/erhvers mæssigt.
Saa vidt jeg husker var Spam-sagen omkring Midt Data ikke det vaerste af slagsen, vidst noget med en reklame for et gratis arrangement hvor de havde en stand, men hvor der blev solgt ting, saa teknisk set var det spam, hvilket de blev doemt for (correct me if I'm wrong).
Men det er godt at se folkene bag e-maerket tage deres ansvar serioest - giver ihvertfald mig mere tiltro til maerket. Tror dette paa laengere sigt er en fordel for Midt Data alligevel, da det giver mere tiltro til maerket naar de faar det igen om 3 maaneder.
Men det er godt at se folkene bag e-maerket tage deres ansvar serioest - giver ihvertfald mig mere tiltro til maerket. Tror dette paa laengere sigt er en fordel for Midt Data alligevel, da det giver mere tiltro til maerket naar de faar det igen om 3 maaneder.
jeg vil nu også skide på om de har mærket eller ej .... simon leverer varene, og hvad mere vil man have ....
Edit : #5 den sag drejede sig om at midtdata sente indbydelser ud til deres messe i 2004 - og da de var uopfordrede gælder det som spam. Og sune fik så ondt i røven .... nok primært fordi itbutikken og shg ikke var blevet inviteret til at stille op der ..... så sune fik dem meldt - selvom han ikke engang modtog emailen.
Edit : #5 den sag drejede sig om at midtdata sente indbydelser ud til deres messe i 2004 - og da de var uopfordrede gælder det som spam. Og sune fik så ondt i røven .... nok primært fordi itbutikken og shg ikke var blevet inviteret til at stille op der ..... så sune fik dem meldt - selvom han ikke engang modtog emailen.
@ #7 de spammede ikke - de sendte en invitation til deres bedste kunder ....
det de gør nu er at spamme, de er nemlig nød til at lægge en folder om arrengementer i kasserne med forsendelserne for at få budskabet ud .... jeg vil hellere have en mail fra niels om at de holder messe, end jeg vil have en folder i hver kasse ... anyhow, midtdata ... niels er grim, og ikke altid lige nem at have med at gøre ... men servicen i sig selv fejler ikke noget så længe man ikke køber deres hjemmebyggede bras.... og de har den bedst konstruerede hjemmeside af alle ehandels firmaer jeg har set.
getmore har dog bedre priser, men en elendig service, og en uoverskuelig hjemmeside
det de gør nu er at spamme, de er nemlig nød til at lægge en folder om arrengementer i kasserne med forsendelserne for at få budskabet ud .... jeg vil hellere have en mail fra niels om at de holder messe, end jeg vil have en folder i hver kasse ... anyhow, midtdata ... niels er grim, og ikke altid lige nem at have med at gøre ... men servicen i sig selv fejler ikke noget så længe man ikke køber deres hjemmebyggede bras.... og de har den bedst konstruerede hjemmeside af alle ehandels firmaer jeg har set.
getmore har dog bedre priser, men en elendig service, og en uoverskuelig hjemmeside
Skulle det virkelig tage dem 3 år, at finde ud af, at det mærke skulle fjernes i 3 måneder!?
Hm! Det har da taget sin tid synes jeg.
Hm! Det har da taget sin tid synes jeg.
#6
Helt klart at det sikkert har mest med sune og hans piveri at gøre. Han er og bliver en hund, der kun ønsker at snyde folk. Ikke nogen god dreng, og får han chancen for at stikke en kæp eller 2 i hjulet på en konkurrent så gør han det...
Jeg er næsten sikker på at der er mange andre firmaer der kunne dømmes for det der var værre, hvis folk virkelig gad at melde det.
Men så længe folk som sune eksisterer vil der ske sådan noget pjat. Jeg har ik noget til overs Midt Data, benyttede dem ellers tidligere men så super god var servicen heller ikke.
Heldigt for dem at de kan få deres mærke tilbage inden længe...
Helt klart at det sikkert har mest med sune og hans piveri at gøre. Han er og bliver en hund, der kun ønsker at snyde folk. Ikke nogen god dreng, og får han chancen for at stikke en kæp eller 2 i hjulet på en konkurrent så gør han det...
Jeg er næsten sikker på at der er mange andre firmaer der kunne dømmes for det der var værre, hvis folk virkelig gad at melde det.
Men så længe folk som sune eksisterer vil der ske sådan noget pjat. Jeg har ik noget til overs Midt Data, benyttede dem ellers tidligere men så super god var servicen heller ikke.
Heldigt for dem at de kan få deres mærke tilbage inden længe...
Ifølge comon.dk er de ikke frataget mærket alligevel. Når det er sagt så har jeg brugt midtdata.dk og shg.dk hver gang jeg har købt computer udstyr, mest midtdata.dk, og jeg har intet at udsætte på deres priser eller service.
Selve den mail der blev sendt var i en gråzone og de har aldrig siden gjort noget lignede. Og der tror jeg heller ikke de har tænkt sig.
Der er mange firmaer der til dagligt bevæger sig rundt i juridiske gråzoner og det er ikke før end at domstolene har talt at man virkelig kan være helt sikker på hvad retstilstanden er.
Sagen skal vist for Højesteret, hvis de får/har fået bevilling fra processbevillingsnævnet. Og indtil det sker er sagen i og for sig ikke afgjort, for Højesteret har det sidste ord hvis man får lov at føre sag for dem.
Kan ikke huske om Sø- og handelsretten tæller som landsretten således at der er automatisk anke til Højesteret. Men hvorom alt er, sagen er afgjort når Højesteret har talt eller sagen ikke kommer for Højesteret.
Jeg har ihvertfald ikke tænkt mig at stoppe med at bruge midtdata.dk over den her bagatel.
Selve den mail der blev sendt var i en gråzone og de har aldrig siden gjort noget lignede. Og der tror jeg heller ikke de har tænkt sig.
Der er mange firmaer der til dagligt bevæger sig rundt i juridiske gråzoner og det er ikke før end at domstolene har talt at man virkelig kan være helt sikker på hvad retstilstanden er.
Sagen skal vist for Højesteret, hvis de får/har fået bevilling fra processbevillingsnævnet. Og indtil det sker er sagen i og for sig ikke afgjort, for Højesteret har det sidste ord hvis man får lov at føre sag for dem.
Kan ikke huske om Sø- og handelsretten tæller som landsretten således at der er automatisk anke til Højesteret. Men hvorom alt er, sagen er afgjort når Højesteret har talt eller sagen ikke kommer for Højesteret.
Jeg har ihvertfald ikke tænkt mig at stoppe med at bruge midtdata.dk over den her bagatel.
#9
nej, at de blev dømt for spam skyldes dårligt formulerede regler.
#10
Simon Bjerregaard = arbejder i midtdata's erhvervs salgs afdeling
Niels P. K. Nielsen = boss i erhvervsafdelingen. Grimt ansigt, men retfærdig person.
Sune - kan ik finde det fulde navn på hvem det var ... enten sune jacobsen eller peter v. h. sunesen .... er ikke god til navne ... slå det op på google. Men shg gutten er ham jeg mener.
#14 hvis du køber deres '@computer' eller 'xtreme' ser du problemer ... eller så måske. De kan have ændret dem. Men der var engang, hvor vi købte mange af de maskiner. Men i 2003 cirka blev servicen ringere end den burde kunne, og resultatet er at vi udelukkeden bruger hp nu. Da falder cpu kølere ikke bare af i transport, eller de monterer forkerte bundkort eller lignende. Men i store træk - midtdata er slet ikke ringe nej.
nej, at de blev dømt for spam skyldes dårligt formulerede regler.
#10
Simon Bjerregaard = arbejder i midtdata's erhvervs salgs afdeling
Niels P. K. Nielsen = boss i erhvervsafdelingen. Grimt ansigt, men retfærdig person.
Sune - kan ik finde det fulde navn på hvem det var ... enten sune jacobsen eller peter v. h. sunesen .... er ikke god til navne ... slå det op på google. Men shg gutten er ham jeg mener.
#14 hvis du køber deres '@computer' eller 'xtreme' ser du problemer ... eller så måske. De kan have ændret dem. Men der var engang, hvor vi købte mange af de maskiner. Men i 2003 cirka blev servicen ringere end den burde kunne, og resultatet er at vi udelukkeden bruger hp nu. Da falder cpu kølere ikke bare af i transport, eller de monterer forkerte bundkort eller lignende. Men i store træk - midtdata er slet ikke ringe nej.
#11 Nu er en enkelt spamudsendelse jo ikke den værste forbrydelse mod E-mærket en leverandør kan gøre, men jeg er enig i at 3 år er helt urimeligt. Tænk hvis det var en sag, hvor de snød deres kunder groft, så kunne de gøre det med E-mærket på deres side i 3 år.
Midtdata er sikkert udmærkede nu, men jeg handler ikke med dem, da jeg havde mange dårlige oplevelser med dem for en hel del år tilbage - og så finder man jo andre leverandører og vender ikke sådan lige tilbage.
Men noget her i forum tyder da på at midtdata får en del GOD reklame ud af deres spam ;-)
Midtdata er sikkert udmærkede nu, men jeg handler ikke med dem, da jeg havde mange dårlige oplevelser med dem for en hel del år tilbage - og så finder man jo andre leverandører og vender ikke sådan lige tilbage.
Men noget her i forum tyder da på at midtdata får en del GOD reklame ud af deres spam ;-)
Synes det fint nok at de mister e-handles mærket da det er spam at sende uønskede reklamer, om det så er reklame for en messe eller et produkt er lidt ligegyldigt.
Jeg vil dog stadig benytte midtdata til mange af min hardware indkøb, ligegyldigt om e-mærket eller ej, da jeg stadig stoler på de håndterer mine data og forsendelser korrekt.
E-mærket er mig en ret ligegyldigt mærkat i bund og grund.
Jeg vil dog stadig benytte midtdata til mange af min hardware indkøb, ligegyldigt om e-mærket eller ej, da jeg stadig stoler på de håndterer mine data og forsendelser korrekt.
E-mærket er mig en ret ligegyldigt mærkat i bund og grund.
Efter min mening er e-handelsmærket noget nogle smarte marketingsfolk har fundet på efter en våd aften med lidt for meget rødvin. "Lad os få en masse butikker til at betale en mindre formue for at kliste et mærke på deres hjemmeside der viser at de overholder almindelig dansk lov."
Noget må man dog sige, de har været ekstremt dygtige til at markedsføre mærket så mange almindelig danskere nu tror at de får bedre service de steder hvor man har betalt for et klistermærke...
Om MidtData har mærket er efter min mening helt ligegyldigt. så længe de kan finde ud af at yde en ordentlig service og overholde gældende dansk lovgivning. Så er resten mere eller mindre ligegyldigt...
/Martin
Noget må man dog sige, de har været ekstremt dygtige til at markedsføre mærket så mange almindelig danskere nu tror at de får bedre service de steder hvor man har betalt for et klistermærke...
Om MidtData har mærket er efter min mening helt ligegyldigt. så længe de kan finde ud af at yde en ordentlig service og overholde gældende dansk lovgivning. Så er resten mere eller mindre ligegyldigt...
/Martin
#19 Det er jo fint at du kender de gode steder, enten af erfaring eller via anbefalinger, men e-mærket har da sin berettigelse, når man skal vælge mellem ukendte e-butikker.
Jeg er ikke i tvivl om, at de fleste her kan sortere mellem skidt og kanel, men hvis e-mærket kan spare nogle mennesker for en dårlig oplevelse, fordi de udelukkende går efter den laveste pris, så er det da ikke så skidt.
Jeg er ikke i tvivl om, at de fleste her kan sortere mellem skidt og kanel, men hvis e-mærket kan spare nogle mennesker for en dårlig oplevelse, fordi de udelukkende går efter den laveste pris, så er det da ikke så skidt.
Før i dag var jeg ikke engang klar over der var noget som hed e-mærke .... så det er bestemt ikke det jeg er gået efter når jeg besluttet hvilken butik jeg vil handle ved!
man ser på bare på edbpriser's hjemmeside og læser anmeldelserne på firmaerne og produkterne ....
Anyhow, hvis mærket reelt har en betydning, er det vel en god ide ... men hvis det bare betyder de følger reglerne ... tjah, så er der jo ikke den store forskel mellem det og den lokale butik
man ser på bare på edbpriser's hjemmeside og læser anmeldelserne på firmaerne og produkterne ....
Anyhow, hvis mærket reelt har en betydning, er det vel en god ide ... men hvis det bare betyder de følger reglerne ... tjah, så er der jo ikke den store forskel mellem det og den lokale butik
@20: E-mærket er netop falsk tryghed. Du får et praj om at den pågældende butik, der har mærket overholder nogle lovmæssige og etiske regler i teorien, men du har absolut ingen garanti for at de efterlever disse forpligtelser i praksis. F.eks. er der flere af de E-mærkede butikker som konsekvent nægter at tilbagebetale fragt , hvis man benytter sig af sin returret (bl.a. shg.dk) Denne egenfortolkning af loven beskytter E-mærket ikke mod.. Kort sagt; det mærke er til at lukke op og sk*de i..
Der kan læses lidt mere her:
http://www.forbrug.dk/presse/nyheder/pressemeddele...
Det er muligt at mange er tilfredse med Midt-Data, men søger jeg på Google / Google Groups så finder jeg kun chippen.dk som har mere negativ omtale. Dette også selv om man tager højde for at en vis procentdel brokker sig alene af den grund de kan.
Der kan læses lidt mere her:
http://www.forbrug.dk/presse/nyheder/pressemeddele...
Det er muligt at mange er tilfredse med Midt-Data, men søger jeg på Google / Google Groups så finder jeg kun chippen.dk som har mere negativ omtale. Dette også selv om man tager højde for at en vis procentdel brokker sig alene af den grund de kan.
#22.
Jo der er faktisk en kæmpe forskel mellem Internet (discount) handel og special butikken (detailhandel).
Jeg ved ikke om Midt-Data har ændret deres politik eftter de byggede om i Viborg, men før handlede du under internet vilkår uanset om du købte via nettet eller i butikken, og så er kunden lige dårligt stillet.
Men jeg ved ikke om de kører efter detailhandels regler i butikken, i så fald ville jeg være mere tryk ved at handle i deres butik, fremfor nettet.
Jeg vil til enhver tid vælge en butik med god service og eget værksted, det er desværre ting som Midt Data ikke kan levere :(
Jo der er faktisk en kæmpe forskel mellem Internet (discount) handel og special butikken (detailhandel).
Jeg ved ikke om Midt-Data har ændret deres politik eftter de byggede om i Viborg, men før handlede du under internet vilkår uanset om du købte via nettet eller i butikken, og så er kunden lige dårligt stillet.
Men jeg ved ikke om de kører efter detailhandels regler i butikken, i så fald ville jeg være mere tryk ved at handle i deres butik, fremfor nettet.
Jeg vil til enhver tid vælge en butik med god service og eget værksted, det er desværre ting som Midt Data ikke kan levere :(
tjah, hvis du bor i en storby er det vel ikke et problem.
Men jeg bor i Tinglev - det ligger sådan cirka midt i ingenting i sønderjylland. Hvis jeg skal til en butik der bare har lidt af det jeg skal bruge skal jeg nok til viborg eller kiel .... da er en internet butik jo noget bedre, idet man hjemmefra kan se hvilke butikker har det på lager man mangler.
Jeg er f.eks. rimelig sikker på at ingen butikker i sønderjylland eller den nordlige del af sydschleswig har den scythe cpu køler jeg bestilte ved getmore i går ..... så tjoe, du har bestemt ret i at servicen i en lokal butik er bedre, men hvis ikke de har varen, hvad er servicen så værd. Og du skal nok til en af de store byer for at en butik har varen.
Edit : @ #20 du har sikkert ret i at de har en del dårlig omtale, og det kan da også godt være at fuskerfirmaer som shg, prcdata og itbutikken har bedre omtale. Men servicen ved midtdata er nu noget bedre end ved de 3 ; ihvertfald ifølge mine erfaringer, og jeg har da købt ved alle 4 af de firmaer mere end een gang. Dog mest ved midtdata.
Så min holdning er klar - viborg har kun 1 edb butik, resten er fuskere, krejlere og klytsmede. Alt på een gang.
Men jeg bor i Tinglev - det ligger sådan cirka midt i ingenting i sønderjylland. Hvis jeg skal til en butik der bare har lidt af det jeg skal bruge skal jeg nok til viborg eller kiel .... da er en internet butik jo noget bedre, idet man hjemmefra kan se hvilke butikker har det på lager man mangler.
Jeg er f.eks. rimelig sikker på at ingen butikker i sønderjylland eller den nordlige del af sydschleswig har den scythe cpu køler jeg bestilte ved getmore i går ..... så tjoe, du har bestemt ret i at servicen i en lokal butik er bedre, men hvis ikke de har varen, hvad er servicen så værd. Og du skal nok til en af de store byer for at en butik har varen.
Edit : @ #20 du har sikkert ret i at de har en del dårlig omtale, og det kan da også godt være at fuskerfirmaer som shg, prcdata og itbutikken har bedre omtale. Men servicen ved midtdata er nu noget bedre end ved de 3 ; ihvertfald ifølge mine erfaringer, og jeg har da købt ved alle 4 af de firmaer mere end een gang. Dog mest ved midtdata.
Så min holdning er klar - viborg har kun 1 edb butik, resten er fuskere, krejlere og klytsmede. Alt på een gang.
#26.
Ja, nu er IT butikken jo lukket i Viborg, så den er ude af verden :).
Jeg har også kun negative meninger om PRC data.
Men jeg må sige, at jeg ind til flere gange har været ude for reparationstider hos Midt Data der har sneget sig op over 8-10 uger. Det finder jeg uacceptabelt.
Alle brancher har brødne kar, men ikke så mange som IT branchen.
Hvis kunderne vidste hvor meget der findes af parallel import, moms karuseller, vare kopier, "varme varer" og meget mere i den branche, så ville de sgu nok købe brugte biler i stedet.
Vi har i min virksomhed været ude for at ASUS ikke ville reparere et grafikkort købt ved en internet butik der gik på røven, fordi varen var blandt de varer på en palle der blev stjålet på ASUS´ lager i Holland.
Mener også at det var BJ Trading der fik ombyttet en palle Intel CPU´er med en palle kopi varer (mener de blev frikendt, da de var blevet swapped i en lufthavn et eller andet sted).
Men de ombyttede varen til den rigtige vare, og derfor mener jeg, for at vende tilbage til Topic, at E-Handelsmærket er et kvalitetsstempel, der dog skal spises med et gran salt, ligesom smiley ordningen.
Ja, nu er IT butikken jo lukket i Viborg, så den er ude af verden :).
Jeg har også kun negative meninger om PRC data.
Men jeg må sige, at jeg ind til flere gange har været ude for reparationstider hos Midt Data der har sneget sig op over 8-10 uger. Det finder jeg uacceptabelt.
Alle brancher har brødne kar, men ikke så mange som IT branchen.
Hvis kunderne vidste hvor meget der findes af parallel import, moms karuseller, vare kopier, "varme varer" og meget mere i den branche, så ville de sgu nok købe brugte biler i stedet.
Vi har i min virksomhed været ude for at ASUS ikke ville reparere et grafikkort købt ved en internet butik der gik på røven, fordi varen var blandt de varer på en palle der blev stjålet på ASUS´ lager i Holland.
Mener også at det var BJ Trading der fik ombyttet en palle Intel CPU´er med en palle kopi varer (mener de blev frikendt, da de var blevet swapped i en lufthavn et eller andet sted).
Men de ombyttede varen til den rigtige vare, og derfor mener jeg, for at vende tilbage til Topic, at E-Handelsmærket er et kvalitetsstempel, der dog skal spises med et gran salt, ligesom smiley ordningen.
#24
jeg kan ikke se hvorfor du hellere vil handle hos en forretning , der har du jo ingen returret og et sted som midtdata har naturligvis et værksted, men folk gemmer ofte at de som regel sender tingene til ombytning hos importøren og det tager tid
de tager ikke bare en ny fra lageret og stikker dig den.
jeg kan ikke se hvorfor du hellere vil handle hos en forretning , der har du jo ingen returret og et sted som midtdata har naturligvis et værksted, men folk gemmer ofte at de som regel sender tingene til ombytning hos importøren og det tager tid
de tager ikke bare en ny fra lageret og stikker dig den.
#28
Det er faktisk ikke korrekt. De har IKKE et værksted, de han en gut der sætter enheden til og siger 0 eller 1. thats it.
Men jeg vil LANGT hellere handle i en detailhandelsforretning.
Man køber jo ikke en bil uden at have prøvekørt den, eller køber tøj uden at have prøvet om det passer.
Jeg har meget mere tiltro til specialforretningerne, da de ikke er presset af 1% avance til at få tingene til at køre som smurt, og derved er nød til at ansætte underbetalt arbejdskraft der kun er der fordi kommunen siger de skal.
Kald mig old fashion (på trods af mine kun 25 år) men personlig betjening er MEGET mere værd.
Det er faktisk ikke korrekt. De har IKKE et værksted, de han en gut der sætter enheden til og siger 0 eller 1. thats it.
Men jeg vil LANGT hellere handle i en detailhandelsforretning.
Man køber jo ikke en bil uden at have prøvekørt den, eller køber tøj uden at have prøvet om det passer.
Jeg har meget mere tiltro til specialforretningerne, da de ikke er presset af 1% avance til at få tingene til at køre som smurt, og derved er nød til at ansætte underbetalt arbejdskraft der kun er der fordi kommunen siger de skal.
Kald mig old fashion (på trods af mine kun 25 år) men personlig betjening er MEGET mere værd.
And btw. Jeg har ikke erfaringer med proffesionelle detailhandlesforretninger der ikke tager sig af problemet med det samme.
De beholder jo mærket, læs her: http://comon.dk/index.php/news/show/id=30318
e-handelsmærket skal jo bevise overfor deres kunder at det virker og at de bliver taget seriøst.
Ellers tjener de jo ikke penge.... Hvis ingen gider at have det på....
Ellers tjener de jo ikke penge.... Hvis ingen gider at have det på....
#27 ja svindel findes der en hel del af i den branche.
Vi var udsatte for at hp ville have os til at bytte alt vores netværksudstyr købt ved kontor syd, idet hp havde fundet ud af det var parallel import. HP var dog flexible nok til at lade os beholde de oprindelige ting ... vi skulle bare indlevere serienumrene, så de fik det rettet... og jeg tror ikke kontor syd gør det nummer igen :) - ikke med hp varer i hvertfald
Vi var udsatte for at hp ville have os til at bytte alt vores netværksudstyr købt ved kontor syd, idet hp havde fundet ud af det var parallel import. HP var dog flexible nok til at lade os beholde de oprindelige ting ... vi skulle bare indlevere serienumrene, så de fik det rettet... og jeg tror ikke kontor syd gør det nummer igen :) - ikke med hp varer i hvertfald
#34.
Jeg syntes det er godt at HP gør de ting, det sætter ligesom en standard for hvad det er, de vil finde sig i. Og parallelimport kan betyde dårligere varer/service for kunderne. Og så er der nogen der vil sige 'varen kan da ikke være dårligere ved at det er parallelimporteret', men det kan den så alligevel med nogen varer. F.eks. med bærbare PC´ere er der lande der har modeller som vi ikke har, og dermed bliver der ikke ydet support på det i Danmark.
Indrømmet - grunden til at jeg taler varmt for det, er fordi jeg er indehaver af bl.a. et IT værksted med uddannet IT personale. Vi håndterer også reparationer der er dækket af garantier, og vi har i utallige situationer stået i, at ASUS DK, eller ACER, eller Toshiba, eller Samsung ikke ville dække en vare i Danmark, men skal sendes til udlandet, og det er en håndtering kunden skal betale for.
Et godt eksempel er en ASUS bærbar PC købt hos et firma der hedder PC Fokus i Hobro, som var gået på røven.
Den stakkels lille dreng havde en defekt skærm, men da forhandleren jo var gået ned med flaget, kunne han ikke få den lavet - men det er netop det vi er her for.
Vi tager kontakt til ASUS Danmark, men de kender ikke modellen. Vi ringer til ASUS i Holland, hvor alt i Europa er registreret. Den pågældende PC er fra Estland. Vi skal derefter have fat i ASUS Estland, for at rekvirere et RMA nummer, inden vi sender den ind, tager vi dog lige en AIDA rapport på den, så vi kan gendanne programmerne med de rigtige licensnøgler. Vi sender den til Estland, der går 3-4 uger, så kommer den tilbage med ny skærm, og med Estisk Windows, vi kaster en dansk windows på den ud fra rapporten, og kunden får sin PC tilbage.
Pris for håndtering, indsendelse til Estland, rekvirering af RMA, 1.800kr.
Knægten fortalte at han havde sparet 180kr ved at købe computeren der, fremfor hos den lokale IT forhandler. Men den lokale havde altså købt den ved ASUS Danmark, og dermed kunne den være blevet lavet hurtigere, billigere og 100% på garantien.
Jeg syntes det er godt at HP gør de ting, det sætter ligesom en standard for hvad det er, de vil finde sig i. Og parallelimport kan betyde dårligere varer/service for kunderne. Og så er der nogen der vil sige 'varen kan da ikke være dårligere ved at det er parallelimporteret', men det kan den så alligevel med nogen varer. F.eks. med bærbare PC´ere er der lande der har modeller som vi ikke har, og dermed bliver der ikke ydet support på det i Danmark.
Indrømmet - grunden til at jeg taler varmt for det, er fordi jeg er indehaver af bl.a. et IT værksted med uddannet IT personale. Vi håndterer også reparationer der er dækket af garantier, og vi har i utallige situationer stået i, at ASUS DK, eller ACER, eller Toshiba, eller Samsung ikke ville dække en vare i Danmark, men skal sendes til udlandet, og det er en håndtering kunden skal betale for.
Et godt eksempel er en ASUS bærbar PC købt hos et firma der hedder PC Fokus i Hobro, som var gået på røven.
Den stakkels lille dreng havde en defekt skærm, men da forhandleren jo var gået ned med flaget, kunne han ikke få den lavet - men det er netop det vi er her for.
Vi tager kontakt til ASUS Danmark, men de kender ikke modellen. Vi ringer til ASUS i Holland, hvor alt i Europa er registreret. Den pågældende PC er fra Estland. Vi skal derefter have fat i ASUS Estland, for at rekvirere et RMA nummer, inden vi sender den ind, tager vi dog lige en AIDA rapport på den, så vi kan gendanne programmerne med de rigtige licensnøgler. Vi sender den til Estland, der går 3-4 uger, så kommer den tilbage med ny skærm, og med Estisk Windows, vi kaster en dansk windows på den ud fra rapporten, og kunden får sin PC tilbage.
Pris for håndtering, indsendelse til Estland, rekvirering af RMA, 1.800kr.
Knægten fortalte at han havde sparet 180kr ved at købe computeren der, fremfor hos den lokale IT forhandler. Men den lokale havde altså købt den ved ASUS Danmark, og dermed kunne den være blevet lavet hurtigere, billigere og 100% på garantien.
Okay, men man ved jo ikke hvor formaerne køber henne.
I vores tilfælde med kontor syd havde vi forventet de ville købe ved hp danmark - idet de jo er hp business partner .... men de havde skaffet lortet i tyskland ....
men vores udstyr var det samme som det vi skulle have haft, bare med serienumre der var registreret i tyskland...
I vores tilfælde med kontor syd havde vi forventet de ville købe ved hp danmark - idet de jo er hp business partner .... men de havde skaffet lortet i tyskland ....
men vores udstyr var det samme som det vi skulle have haft, bare med serienumre der var registreret i tyskland...
Jeg har handlet med indtil flere e-mærkede sider der ikke overholder hverken lovgivning eller e-mærkets retningslinier.
Jeg har handlet med indtil flere ikke e-mærkede sider, der overholdt både loven og gav god service.
Hvad er e-mærket værd? (Udover de 5000 kr. det koster at være med!)
Jeg har handlet med indtil flere ikke e-mærkede sider, der overholdt både loven og gav god service.
Hvad er e-mærket værd? (Udover de 5000 kr. det koster at være med!)
#38 Firmaer med e-mærket, der ikke overholder loven, kan miste E-mærket, firmaer der ikke har e-mærket kan ikke. Problemet er så bare at det åbentbart kan tage tre år at afgøre om et firma ikke overholder loven.
E-mærket erstatter ikke egen erfaring eller anbefalinger fra venner, men hvis jeg skulle vælge helt uden præferencer, ville jeg foretrække et firma, der har E-mærket.
Hvis du kommer til en ny by, hvor der ligger to bagere ved siden af hinanden og du går ind i den ene og ser en sur smiley - checker du så ikke lige bageren ved siden af?
E-mærket erstatter ikke egen erfaring eller anbefalinger fra venner, men hvis jeg skulle vælge helt uden præferencer, ville jeg foretrække et firma, der har E-mærket.
Hvis du kommer til en ny by, hvor der ligger to bagere ved siden af hinanden og du går ind i den ene og ser en sur smiley - checker du så ikke lige bageren ved siden af?
http://www.e-maerket.dk/sw146.asp?URL=www.midtdata...
Sjovt der bare står at de stadig har mærket...
Jeg vil dog lige selv sige at jeg ofte har handlet hos midtdata, lidt hos fætter bj, en hel del hos shg og lidt i diverse andre butikker... Og jo jeg tror da på e-mærket, hvis en vare koster det samme i en emærket butik og en ikke emærket butik, så køber jeg det i den emærkede... Generelt handler jeg kun i emærkede internetbutikker nu, da jeg har haft et par dårlige oplevelser med bl.a. getmore ang en rma sag (der tog knap 2 år inden de endelig testede produktet defekt, efter at have testet 5 gange, og jeg kunne få mine penge igen...)
Sjovt der bare står at de stadig har mærket...
Jeg vil dog lige selv sige at jeg ofte har handlet hos midtdata, lidt hos fætter bj, en hel del hos shg og lidt i diverse andre butikker... Og jo jeg tror da på e-mærket, hvis en vare koster det samme i en emærket butik og en ikke emærket butik, så køber jeg det i den emærkede... Generelt handler jeg kun i emærkede internetbutikker nu, da jeg har haft et par dårlige oplevelser med bl.a. getmore ang en rma sag (der tog knap 2 år inden de endelig testede produktet defekt, efter at have testet 5 gange, og jeg kunne få mine penge igen...)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.