mboost-dp1

Microsoft

Microsofts Windows Store runder 50.000 apps

- Via Metro Scanner - , redigeret af Pernicious

Microsoft har længe kæmpet for at opnå flere og mere populære applikationer i firmates Windows Store, hvilket har været en hård kamp for den nye markedsplads, og nu kan Microsoft så endelig glæde sig over, at Windows Store har rundet de 50.000 applikationer.

Metro Scanner fortæller således i skrivende stund, at der er 50.304 applikationer tilgængelig, hvilket giver en gennemsnitlig tilføjelsesrate på 279 applikationer om dagen siden begyndelsen af marts. Til trods for milepælen har Microsoft gennem de seneste måneder oplevet en faldende interesse, der dog nu ser ud til at vende.

Applikationstilføjelsen nåede sit højdepunkt tilbage i november 2012, hvor tilfæjelseshastigeheden, båret frem af interessen for Windows 8, lød på hele 468 applikationer om dagen.

Microsoft tilbyder i øjeblikket udviklere 100 dollars per applikation, og denne konkurrence tilskrives af mange æren for, at Windows Store atter er på rette køl når det kommer til antallet af tilføjede applikationer.





Gå til bund
Gravatar #1 - syska
24. mar. 2013 14:52
nyheden skrev:
Microsoft tilbyder i øjeblikket udviklere 100 dollars per applikation, og denne konkurrence tilskrives af mange æren for, at Windows Store atter er på rette køl når det kommer til antallet af tilføjede applikationer.


Det gælder så kun US, med mindre de har lavet om det.

Totalt falit erklæring efter min mening.

Men 100$ for +100 timer arbejde ... come on.

Hvis der ikke er blevet brugt +100 timer er den app helt sikkert ikke værd at bruge eller have i Windows Store.

:-(
Gravatar #2 - arne_v
24. mar. 2013 15:02
#0

50000 apps betyder ikke nødvendigvis noget.

Det relevante spørgsmål er omd er er nogle gode apps.

Er der nogen som kender nogle app som kan noget man ikke kan finde som normal program til Win-hvad-som-helst?
Gravatar #3 - XxStarIightxX
24. mar. 2013 16:14
Jeg vil også mene at kvalitet frem for kvantitet. MEN ... bliver en appstore eller marketplace eller hvad de ellers kaldere dem, ikke først interessant for de rigtig store og gode apps, når antallet af besøgende og apps stiger?
Gravatar #4 - arne_v
24. mar. 2013 16:21
#3

En app store er interessant, hvis der er mange brugere eller ihvertfald potentielle brugere.

Men Windows app store adskiller sig jo fra smarthone app stores på.

For smartphone OS et eller andet er valget imellem:
- lave en app for dens app store
- ikke understøtte det smartphone OS
(Android tilbyder lidt mere, men sådan i grove træk)

For Windows er valget imellem:
- lave er native program eller et .NET program som kan køre på XP/Vista/7/8
- lave en app for Windows app store som kun kan køre på 8
- ikke understøtte Windows

Er der gode grunde til at vælge den anden pind fremfor den første pind?
Gravatar #5 - Mort
24. mar. 2013 16:48
arne_v (4) skrev:
Er der gode grunde til at vælge den anden pind fremfor den første pind?


En Windows Store app giver dig mulighed for at tjene penge på app'en, uden selv at skulle sørge for distribution eller salgskanal for den.
Gravatar #6 - arne_v
24. mar. 2013 17:01
#5

Så er vi nede på betalings apps som ikke har behov for at understøtte XP/Vista/7.
Gravatar #7 - mfriis
24. mar. 2013 17:19
Min søster har lige købt en Windows 8 bærbar med touch skærm. Hun anvender Metro ivrigt, men var ked af at høre at kalenderen ikke kan synce med Google efter de aflivede EAS.

Findes der en Windows Appstore app der kan synce kalenderen og vise en tile med "dagens aftaler"?
Gravatar #8 - Hubert
24. mar. 2013 19:10
#7

Er det ikke først til sommer at Eas dør?
Gravatar #9 - retrospect
24. mar. 2013 19:13
hmm... En tilføjelsesrate på under det halve at Blackberrys jævnfør nedenstående BB nyhed. Ikke videre imponerende, slet ikke deres kvantitet over kvalitet (USD 100) kampagne taget i betragtning.

Tilgiv mig hvis jeg tager fejl har ikke fået noget kaffe i dag så burde nok holde mig fra tasterne;-)
Gravatar #10 - -N-
24. mar. 2013 21:10
#7 Jeg har indstillet min apps store til den amerikanske, og der er flere bud, som ser gode ud.
Gravatar #11 - Fafler
24. mar. 2013 21:32
Microsofts Windows Store runder 50.000 apps: 10 kommentarer.
BlackBerry World app store runder 100.000 applikationer: 0 kommentarer.

Hvad er så vigtigst, 50000 apps eller interesse fra brugerne?
Gravatar #12 - Maias227
24. mar. 2013 22:06
Det skal da også lige nævnes at apps i Windows storen også kører i Windows rt så det også virker på Windows arm tablets selvom det selvfølgelig heller ikke er særligt mange enheder.
Gravatar #13 - arne_v
24. mar. 2013 22:07
#12

Det er vel kun hvis de er oversat til det target.

Eller er det et ktav i app store at der skal compiles både til x86 og ARM?
Gravatar #14 - Athinira
24. mar. 2013 22:33
Bare synd for Microsoft at jeg ingen interesse har i at benytte Windows Store så længe det kræver at den konto jeg logger ind med på min Win8 computer er en Microsoft-konto.

Dvs. jeg ikke kommer til at købe eller benytte apps derfra på noget tidspunkt, med undtagelse af hvis jeg får mig en Win8 tablet.
Gravatar #15 - Chucara
24. mar. 2013 22:55
#14: Det kræver den da heller ikke? Du skal selvfølgelig logge på storen, men du kan logge på OS'et med en lokal konto.
Gravatar #16 - bjerh
24. mar. 2013 23:43
#14 du kunne også vælge at have din egen email som en microsoft konto.

#7 jeg har min google konto (som er samme email som min MS konto, forresten) synkroniseret med mail og kalender. :)
Gravatar #17 - Magten
25. mar. 2013 05:08
Athinira (14) skrev:
Bare synd for Microsoft at jeg ingen interesse har i at benytte Windows Store så længe det kræver at den konto jeg logger ind med på min Win8 computer er en Microsoft-konto.

Dvs. jeg ikke kommer til at købe eller benytte apps derfra på noget tidspunkt, med undtagelse af hvis jeg får mig en Win8 tablet.
Og hvordan er det anderledes end Google Play som kræver en Google konto, og Apples App Store som kræver en Apple konto?

Du ved godt du kan lave en Microsoft konto men en hvilken som helst email ik?
Gravatar #18 - Magten
25. mar. 2013 05:11
mfriis (7) skrev:
Min søster har lige købt en Windows 8 bærbar med touch skærm. Hun anvender Metro ivrigt, men var ked af at høre at kalenderen ikke kan synce med Google efter de aflivede EAS.

Findes der en Windows Appstore app der kan synce kalenderen og vise en tile med "dagens aftaler"?


Hubert (8) skrev:
#7

Er det ikke først til sommer at Eas dør?
WP har support for EAS indtil sommer.

Windows 8 har de ikke forlænget for.
Gravatar #19 - Mort
25. mar. 2013 05:29
arne_v (13) skrev:
Eller er det et ktav i app store at der skal compiles både til x86 og ARM?


Nej det er ikke et krav at en Windows Store app understøtter både Windows RT og Windows 8. Det vil de fleste af dem dog gøre, per automatik, da man skal bruge det managed Windows Store SDK der findes, til at skrive en Windows Store app.

Det er ikke muligt at lave unmanaged kald til feks Win32 eller COM, med mindre disse kald er en af de få godkendte native kald.
Gravatar #20 - Hubert
25. mar. 2013 06:58
Magten (18) skrev:

WP har support for EAS indtil sommer.

Windows 8 har de ikke forlænget for.


Så for fanden. Jeg ville have gættet på at de havde forlænget for alt når de nu alligevel havde forlænget supporten.
Gravatar #21 - ThomasMyrup
25. mar. 2013 08:46
Har win 8 pc.
og har aldrig brugt deres store.

De programmer jeg vil have eller skal brug, er typisk noget jeg kan hente... Ja selve Skype gad jeg ikke bruge som App, men som et program for sig selv...

Deres PDF reader synes jeg er røv elendig i forhold til Adobe... så jeg har nærmest kun slettet APPs fra min pc, og ikke lagt flere ind.

Og så ved jeg ikke lige om 50000 er meget eller lidt... da man kan altid fylde app store op med værste crap... uden folk gider at bruge det.

men hvis de selv mener det er fedt... så lade dem dog pronorvie det.
Gravatar #22 - syska
25. mar. 2013 08:54
Fafler (11) skrev:
Microsofts Windows Store runder 50.000 apps: 10 kommentarer.
BlackBerry World app store runder 100.000 applikationer: 0 kommentarer.

Hvad er så vigtigst, 50000 apps eller interesse fra brugerne?


Vi er ikke et BB land, så synes slet ikke du kan sammenligne det.

Mon ikke der er lidt mere interresse for det i lande hvor der rent faktisk er private der løber rundt med en BB.
Gravatar #23 - Damister
25. mar. 2013 09:06
Magten (17) skrev:
Athinira (14) skrev:
Bare synd for Microsoft at jeg ingen interesse har i at benytte Windows Store så længe det kræver at den konto jeg logger ind med på min Win8 computer er en Microsoft-konto.

Dvs. jeg ikke kommer til at købe eller benytte apps derfra på noget tidspunkt, med undtagelse af hvis jeg får mig en Win8 tablet.
Og hvordan er det anderledes end Google Play som kræver en Google konto, og Apples App Store som kræver en Apple konto?

Du ved godt du kan lave en Microsoft konto men en hvilken som helst email ik?


En google og Apple konto er ikke en del af Windows 8.
Hvorfor skal man logge ind med en Microsoft konto for at oprette en exchange mail konto? Det skal man ikke på google & Apple !
Dette samme med Metro Skype ?
Gravatar #24 - Magten
25. mar. 2013 09:09
Damister (23) skrev:
En google og Apple konto er ikke en del af Windows 8.
Hvorfor skal man logge ind med en Microsoft konto for at oprette en exchange mail konto? Det skal man ikke på google & Apple !
Dette samme med Metro Skype ?
Det skal du heller ikke, du kan fint have lokale brugere og benytte Windows Store og andre apps som kræver Microsoft Account.
Gravatar #25 - XorpiZ
25. mar. 2013 09:17
Magten (24) skrev:
Damister (23) skrev:
En google og Apple konto er ikke en del af Windows 8.
Hvorfor skal man logge ind med en Microsoft konto for at oprette en exchange mail konto? Det skal man ikke på google & Apple !
Dette samme med Metro Skype ?
Det skal du heller ikke, du kan fint have lokale brugere og benytte Windows Store og andre apps som kræver Microsoft Account.


Lad nu være med at ødelægge tråden med facts. Det er da ikke sjovt :(
Gravatar #26 - Damister
25. mar. 2013 09:20
Magten (24) skrev:
Damister (23) skrev:
En google og Apple konto er ikke en del af Windows 8.
Hvorfor skal man logge ind med en Microsoft konto for at oprette en exchange mail konto? Det skal man ikke på google & Apple !
Dette samme med Metro Skype ?
Det skal du heller ikke, du kan fint have lokale brugere og benytte Windows Store og andre apps som kræver Microsoft Account.


Det er jo ikke rigtigt, Metro Mail kræver en Microsoft konto for at komme i gang, det samme gælder Skype, m.m.
Gravatar #27 - Magten
25. mar. 2013 09:26
Damister (26) skrev:
Det er jo ikke rigtigt, Metro Mail kræver en Microsoft konto for at komme i gang, det samme gælder Skype, m.m.
Men du behøver ikke bruge den bruger til Windows login.
Gravatar #28 - Damister
25. mar. 2013 09:34
Magten (27) skrev:
Men du behøver ikke bruge den bruger til Windows login.

Hvorfor skal man bruge en MS konto for at oprette en Echange mail i Metro-mail?
Hvorfor skal man bruge en MS konto for at logge på Metro-Skype med en Skype konto ?

Det skal man ikke på iPhone, iPad og android !
Gravatar #29 - Magten
25. mar. 2013 09:36
#28
Det er en helt anden diskussion hvor jeg er enig med dig.
Gravatar #30 - Damister
25. mar. 2013 09:41
Tak ;)
Men er det ikke muligt at få et svar ?
Gravatar #31 - Magten
25. mar. 2013 09:42
#30
Jeg er, trods nogles høje tanker om mig, ikke ansat hos Microsoft så det kan jeg desværre ikke svare på :)
Gravatar #32 - Hubert
25. mar. 2013 10:20
Magten (31) skrev:
#30
Jeg er, trods nogles høje tanker om mig, ikke ansat hos Microsoft så det kan jeg desværre ikke svare på :)


Du har heller ikke MVP status går jeg ud fra? De ved så vidt jeg kan forstå på en mvpers blog lidt mere omkring hvad der sker bagved.
Gravatar #33 - Magten
25. mar. 2013 10:27
Hubert (32) skrev:

Du har heller ikke MVP status går jeg ud fra? De ved så vidt jeg kan forstå på en mvpers blog lidt mere omkring hvad der sker bagved.
Nope, det er jeg slet ikke dygtig nok til endnu :P

Det skulle vel aldrig være den her blog? Jeg sad netop og læste den nemlig :D
Gravatar #34 - Hubert
25. mar. 2013 10:33
Magten (33) skrev:
Nope, det er jeg slet ikke dygtig nok til endnu :P

Det skulle vel aldrig være den her blog? Jeg sad netop og læste den nemlig :D


Jo. Jeg kender dog lidt til en anden MVP. Men jeg følger ikke så meget med på hans blog jeg ved dog at han var med på mvp summit.
Gravatar #35 - arne_v
25. mar. 2013 12:41
#MVP

MVP'ere behøver ikke nødvendigvis at vide meget om hvad der foregår internt hos MS.

De bliver valgt fordi de er meget aktive diverse steder indenfor deres område.

Mange af dem har jobs hos MS samarbejdspartnere og får af den vej adgang til lidt ekstra informationer.

Men nogle har ikke den form for adgang. En tidliger emeget prominent C# MVP arbejder f.eks. hos Google. MS har næppe lyst til at indvi ham i deres WP planer.
Gravatar #36 - Hubert
25. mar. 2013 12:44
arne_v (35) skrev:
#MVP

MVP'ere behøver ikke nødvendigvis at vide meget om hvad der foregår internt hos MS.

De bliver valgt fordi de er meget aktive diverse steder indenfor deres område.

Mange af dem har jobs hos MS samarbejdspartnere og får af den vej adgang til lidt ekstra informationer.

Men nogle har ikke den form for adgang. En tidliger emeget prominent C# MVP arbejder f.eks. hos Google. MS har næppe lyst til at indvi ham i deres WP planer.


Hvis du læser det blog indlæg der bliver linket til kan du se at han giver indtryk af at MVP'erne ved mere end alle andre tidligere i forløbet.
Gravatar #37 - arne_v
25. mar. 2013 12:46
Mort (19) skrev:
Nej det er ikke et krav at en Windows Store app understøtter både Windows RT og Windows 8. Det vil de fleste af dem dog gøre, per automatik, da man skal bruge det managed Windows Store SDK der findes, til at skrive en Windows Store app.

Det er ikke muligt at lave unmanaged kald til feks Win32 eller COM, med mindre disse kald er en af de få godkendte native kald.


En Win8 app er vel ikke altid managed?

WinRT API er native.

C++/CX er native.

.NET er naturligvis stadigvæk managed.
Gravatar #38 - arne_v
25. mar. 2013 12:53
#36

Sådan læser jeg slet ikke den blog.

Jeg læser at de bruger MVP'erne til at få feedback på forskellige ideer.
Gravatar #39 - Hubert
25. mar. 2013 12:56
arne_v (38) skrev:
#36

Sådan læser jeg slet ikke den blog.

Jeg læser at de bruger MVP'erne til at få feedback på forskellige ideer.



Microsoft bruger MVP Summit til at snakke med MVP'erne omkring kommende funktionalitet i produkter eller funktionalitet, der endnu er på tegnebrædtet og de bruger MVP'erne til at green-field teste de seneste bits af deres produkter, så de får så tidlig feedback som muligt i deres produktcyklus. De bruger også MVP'erne til at diskutere højniveau strategiske emner som hvor vi gerne ser deres produkter udvikle sig hen og de bruger MVP'erne til at komme med feedback på, hvilke "pain-points" deres kunder oplever med produkterne.


Vi kan selvfølgelig have en forskellig opfattelse af hvad han mener men jeg vil mene at han her skriver at de får mere information end jeg og at de får denne information længe før jeg gør.
Gravatar #40 - arne_v
25. mar. 2013 13:13
#39

Du kan ikke holde noget hemmeligt hvis du fortæller det til 1500 mennesker hvoraf en del ikke har noget økonomisk i klemme.

Hvis de fortalte noget definitivt om et interessant emne, så ville du kunne læse om det på nettet 3 dage efter.

Så jeg tror ikke at der bliver fortalt nogen rigtige hemmeligheder.

Der bliver nok delt nogle tanker fra MS personale, som MVPere finder meget interessante.

Lad os tage et par eksempler. Lad os sige at MS planlægger at lave block comment i næste VB.NET version. Det kunne de sagtens fortælle at de overvejer og få noget feedback fra VB.NET'erne. Det er ikke noget som nogen udenfor VB.NET udviklere vil finde interessant. Lad os sige at MS planlagde at lave WP9 ikke upgradeable fra WP8 (ikke sandsynligt men det er kun et eksempel). Det ville MS folkene ikke sige en lyd om, fordi det ville have virkeligt uheldige konsekvenser hvis det kom for tidligt ud. Og det ville komme ud.

Gravatar #41 - Magten
25. mar. 2013 13:24
#MVP
Så vidt jeg ved så både ser og hører de om ting der ikke hører offentligheden til, endnu i hvert fald. Jeg så en del MVPs "brokke" (Læs: Det her ville være fedt at kunne dele) sig på Twitter over NDA under årets MVP Summit.

Der var også en joke blandt dem - "A group of MVPs walks into a bar and NDA...."
Gravatar #42 - Hubert
25. mar. 2013 13:25
#39

Det siger sig selv at hvis man vil holde noget hemligt så holder man det for sig selv. Der er ingen der har talt om at mvp'erne får alle forretningshemlighederne. Men det ændrer dog ikke rigtig på at de har en vis indflydelse hvis det han skriver på bloggen faktisk har hold i virkeligheden. Og så siger det vel sig selv at de bliver nød til at få en vis mængde information.

Men jeg er ikke mvp og bliver det næppe. Jeg slår ikke mine folder i ms verdenen mere og det er vist et krav for at kunne få mvp status.
Gravatar #43 - arne_v
25. mar. 2013 13:35
#42

Jeg tror de har stor indflydelse. Det er vel hele pointen.

De sætter sig ned:
- man er enig eom at X er et problem
- MS foreslår løsning X1, X2, X3 og X4
- deltagerne giver feedback
- MS træffer bagefter beslutning om hvilken af løsningerne der skal bruges

De kan have stor indflydelse på hvilken beslutning MS træffer. Men jeg tvivler på at de ved hvilken beslutning der er truffet inden MS begynder at annoncere hvad der kommer i første beta version.
Gravatar #44 - Hubert
25. mar. 2013 14:20
#43

Jeg ved ikke andet end det jeg kan læse mig til på den blog. Jeg er som sagt ikke mvp. Vi kan spørge magten om et par år hvis han er blevet mvp til den tid. :)

Jeg kan så også se at du giver mig ret i det jeg har givet udtryk for nemlig at mvperne får et indblik vi andre ikke gør. Og de derfor kan øve indflydelse.
Gravatar #45 - SCCM Guru
25. mar. 2013 20:09
#42
Jeg er MVP, og du har delvist ret.. Det fleste af de øvrige indlæg om MVP programmet er ret gætteri, men det skal der også være plads til :)

MVP programmet har ofte mest fokus på hvilke funktioner der er vigtigt i nye versioner (men også fejl i nuværende), og hvilke nye behov der skal afdækkes af den næste version. Alle vil naturligvis gerne have det hele med, men i sidste ende er det også et spørgsmål om tid, budget og deadline. Skal der feks. bruges 12 ugers udviklings uger på en ny funktion, er det altid på bekostning af noget andet (som i alle andre forhold her i livet).

Man er dog ikke bare MVP og dermed får alt info om alle produkter. Man får kun info om det produkt man er MVP inden for, og ikke mere. Feks. ved jeg ikke mere om Windows end alle andre kan læse om på nettet.

Der er ingen regler for hvor meget man får indsigt i. Nogle grupper får rigtigt meget, mens andre stort set ikke ved en dyt om hvad der foregår i deres gruppe (siger de :)).

MVP'erne er ikke den eneste kilde Microsoft bruger når det afgøres hvilke nye funktioner der skal laves. Microsoft bruger mange ressourcer på at tale med deres eksisterende kunder om hvilke behov de har, og ikke mindst hvad de forventer at ville i fremtiden. De bruger også TAP kunder, der vil installere deres produkter i produktion inden det kommer ud, så de har masser af produktions feedback at arbejde videre med...
Desuden har ALLE mulighed for at give feedback på Microsoft Connect, hvor man også kan "stemme" på andres feedback. Det er i øvrigt samme sted man rapportere fejl/bugs.

Det er en kæmpe maskine, og jeg syntes faktisk at Microsoft lytter utroligt meget til deres kunder og partnere.
Gravatar #46 - Magten
26. mar. 2013 05:22
#Kalender app i Windows 8

Det ser ud til Microsoft nu hiver stikket helt (i forlængelse af Google droppede EAS og nu også CalDAV) for Google kalender i deres app.

http://www.neowin.net/news/updated-windows-8-mail-...
Gravatar #47 - Hubert
26. mar. 2013 07:37
SCCM Guru (45) skrev:
#42
Jeg er MVP, og du har delvist ret.. Det fleste af de øvrige indlæg om MVP programmet er ret gætteri, men det skal der også være plads til :)


Næ. Der er intet gætværk i det. Det er sådan jeg har forstået det blog indlæg af en anden mvp. Men tak for info. Jo mere info jo bedre. ;)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login