mboost-dp1

Microsoft Corporation

Microsoft vil tillade reklamer i Windows 8.1 søgninger

- Via Forbes - , indsendt af Hubert

Med den kommende Windows 8.1 opdatering, indfører Microsoft en udvidet søgefunktion; Smart Search, der gør det muligt at søge på indhold på sin computer og på internettet på samme tid. Nu oplyser softwarefirmaet, at de vil tillade reklamer i disse søgninger.

David Pann, der er leder i afdelingen Microsofts Search Advertising Group, oplyser at nuværende annoncører hos Bing, ikke skal gøre yderligere, for at udnytte den kommende mulighed.

David Pann, Microsoft skrev:
We want to get advertisers one click closer to consumers

Det antages at annoncører vil tage imod den nye funktionalitet med kyshånd, hvorimod forbrugere allerede har udtrykt deres skepsis over ændringen.





Gå til bund
Gravatar #1 - moulder666
11. jul. 2013 07:19
Wow - det lyder da godt nok som om Microsoft gør HVAD som helst for at folk skal hade Windows 8 nok til at den næste version bliver en succes uanset hvad.

Reklamer i søgning på egen computer? Den dag jeg ikke kan undgå det, og ikke kan blive ved med at bruge Windows 7, bliver den dag jeg ryger over på Linux.
Gravatar #2 - ph1l
11. jul. 2013 07:22
Mon ikk' der kommer en form for bypass ala addblocker.

Iøvrigt synes jeg, at Windows Search (whatever det snart bliver kaldt), aldrig har været brugbart; så det kommer ikke til at genere mig, når jeg endelig vil prøve Win8 ifm. 8.1 release.
Gravatar #3 - Magten
11. jul. 2013 07:48
Microsoft bør virkelig få styr på deres marketing snart. Det er da utroligt som alle mulige idioter får lov at lukke lort ud som kun kan forstås negativt.

Jeg kan virkelig ikke forestille mig at der kommer reklamer i selve søgemenuen, den egner sig på ingen måde til det.
Det jeg tror de mener er i den udvidede søgefunktion som nærmere er en app man selv skal gå til og egentlig "bare" er en Bing søgning - så vidt jeg har forstået.
Gravatar #4 - Nåkja
11. jul. 2013 07:56
Magten (3) skrev:
Det jeg tror de mener er i den udvidede søgefunktion som nærmere er en app man selv skal gå til og egentlig "bare" er en Bing søgning - så vidt jeg har forstået.


Jeg tror du har ret. Der kommer nok en opdateret udtalelse fra MS senere i dag, som sædvanligt.
Gravatar #5 - Magten
11. jul. 2013 07:59
Gravatar #6 - Nåkja
11. jul. 2013 08:00
Magten (5) skrev:
#4
Nyheden er kun ny på newz :P

http://www.forbes.com/sites/roberthof/2013/07/02/m...


Bare vent :-P
Gravatar #7 - Nåkja
11. jul. 2013 08:01
Jeg kan allerede se folk med møggreb og fakler på Amagertorv... hov vent... de er der vist hver dag.
Gravatar #8 - idiotiskelogin
11. jul. 2013 08:08
Bliver windows 8.1 så gratis? (tror godt jeg kender svaret)

Ikke nok med at ens nye maskine er fyldt med lort(crapware) når man køber den, man kan ikke en gang få den ny PC duft ved at formattere harddisken og geninstallere Windows. :D
Jeg kommer vist ikke tilbage til Windows foreløbig.

For helvede Microsoft.
Gravatar #9 - Nåkja
11. jul. 2013 08:09
Og for helvede Ubuntu og Android/Google.
Gravatar #10 - XorpiZ
11. jul. 2013 08:11
idiotiskelogin (8) skrev:
Bliver windows 8.1 så gratis? (tror godt jeg kender svaret)


Ja.
Gravatar #11 - Nåkja
11. jul. 2013 08:18
XorpiZ (10) skrev:
idiotiskelogin (8) skrev:
Bliver windows 8.1 så gratis? (tror godt jeg kender svaret)


Ja.


Well, i hvert fald, hvis man har Windows 8.
Gravatar #12 - BeLLe
11. jul. 2013 08:27
moulder666 (1) skrev:


Reklamer i søgning på egen computer? Den dag jeg ikke kan undgå det, og ikke kan blive ved med at bruge Windows 7, bliver den dag jeg ryger over på Linux.


Der er allerede amazon reklamer i lokale søgninger på Ubuntu så det er ikke noget du slipper for ved at bruge (den mest udbredte) Linux dist
Gravatar #13 - ITemplate
11. jul. 2013 08:44
#1, #12:
Forskellen er bare at du henter Ubuntu gratis. At de har reklamer der bør man i så fald acceptere.

Det her reklame-styrende computer samfund er ved at gå over gevind. Hvis man skal se reklamer i et operativ system der har kostet over 800 kr er det da helt galt.

Jeg håber bestemt det ikke bliver en integreret del af windows søgesystem. Det er ikke den fremtid vi ønsker...

Picard:
"Raise shields Mr. Data. Now!"

Data:
"Wait just 4 more seconds Captain, then I can skip this commercial and activate the shields."

Nej vel?

--
Gravatar #14 - Nåkja
11. jul. 2013 08:48
ITemplate (13) skrev:
Forskellen er bare at du henter Ubuntu gratis. At de har reklamer der bør man i så fald acceptere.


Er det ikke nok at Windows er billigt? Det kan godt være at Ubuntu er gratis, men jeg vil langt hellere give de småpenge og have en mere gennemført brugergrænseflade.
Gravatar #15 - Magten
11. jul. 2013 08:58
Hvis man tænker en lille smule over det, så vil det også være et gigantisk selvmål af Microsoft at vise reklamer i søgemenuen fremfor kun i den udvidede søge app. Hvor mange virksomheder vil mon acceptere det?

Næppe særlig mange. Men det er selvfølgelig ikke en god historie der sælger overskrifter :D
Gravatar #16 - Hubert
11. jul. 2013 08:59
Magten (15) skrev:
Hvis man tænker en lille smule over det, så vil det også være et gigantisk selvmål af Microsoft at vise reklamer i søgemenuen fremfor kun i den udvidede søge app. Hvor mange virksomheder vil mon acceptere det?

Næppe særlig mange. Men det er selvfølgelig ikke en god historie der sælger overskrifter :D


Er det ikke blot når man laver en søgning, der vil gå ud på nettet at man vil få de her reklamer?
Gravatar #17 - Target
11. jul. 2013 09:09
BeLLe (12) skrev:
moulder666 (1) skrev:


Reklamer i søgning på egen computer? Den dag jeg ikke kan undgå det, og ikke kan blive ved med at bruge Windows 7, bliver den dag jeg ryger over på Linux.


Der er allerede amazon reklamer i lokale søgninger på Ubuntu så det er ikke noget du slipper for ved at bruge (den mest udbredte) Linux dist

I Ubuntu er det ganske nemt at slå dem fra.
Se her. Det er en standard mulighed at kunne slå dem fra, så det kræver ikke noget teknisk kendskab eller andet.
Det bliver nok ikke lige så nemt med Windows 8.1?

Edit: Der er dog den forskel, at på Ubuntu der er 'Amazon reklamerne' selve websearch delen, og altså ikke deciderede reklamer. I Windows 8.1 lader det til at reklamerne blot bliver mikset med websearch delen.
Gravatar #18 - ITemplate
11. jul. 2013 09:10
478907111414718754684 (14) skrev:
Det kan godt være at Ubuntu er gratis, men jeg vil langt hellere give de småpenge og have en mere gennemført brugergrænseflade.


Det er så bare slet ikke det vi diskuterer her...
Gravatar #19 - Dali_lb
11. jul. 2013 09:11
ph1l (2) skrev:
Mon ikk' der kommer en form for bypass ala addblocker.

Iøvrigt synes jeg, at Windows Search (whatever det snart bliver kaldt), aldrig har været brugbart; så det kommer ikke til at genere mig, når jeg endelig vil prøve Win8 ifm. 8.1 release.


Det er lige netop det. De kan sagtens proppe reklamer i Windows Search, for ingen bruger den med mindre den bliver tvunget nedover os. Indtil nu har man da blot kunne takke nej til at installere den, men det skal Microsoft sikkert nok få lavet om på.

Ser ud til at de gør alt for at score så mange penge som muligt.
De skidder i forvejen alle deres partnere op ad ryggen med deres nye "Device & Service" strategi, så hvorfor ikke også skide på kunderne.
Gravatar #20 - XorpiZ
11. jul. 2013 09:21
Dali_lb (19) skrev:
Ser ud til at de gør alt for at score så mange penge som muligt.


http://ragefaces.s3.amazonaws.com/5049c948ae7c7002...
Gravatar #21 - Nåkja
11. jul. 2013 09:31
ITemplate (18) skrev:
Det er så bare slet ikke det vi diskuterer her...


Hvad er så din pointe? At alt, der indeholder reklamer, skal være gratis, eller hvad?
Gravatar #22 - Nikolajj
11. jul. 2013 09:56
Gør mig ikke så meget, så længe det er meget diskret og i det mindste har noget med min søgning at gøre.

Men hvis dette ikke er tilfældet... damnit Microsoft -.-
Gravatar #23 - Magten
11. jul. 2013 10:15
Hubert (16) skrev:
Er det ikke blot når man laver en søgning, der vil gå ud på nettet at man vil få de her reklamer?
Det vides ikke helt endnu tror jeg, MS har ikke rigtig sagt så meget om det.

Men det er min forventning at det vil være sådan.
Gravatar #24 - Dr_Mo
11. jul. 2013 10:30
Magten (23) skrev:
Hubert (16) skrev:
Er det ikke blot når man laver en søgning, der vil gå ud på nettet at man vil få de her reklamer?
Det vides ikke helt endnu tror jeg, MS har ikke rigtig sagt så meget om det.

Men det er min forventning at det vil være sådan.

En søgning med smart search (som artiklen er baseret på) vil jo automatisk søge alt: lokalt, dine enheder, skyen, email, internet osv. Det er klart, at hvis du er offline (ikke forbundet til internettet) og laver en søgning, så er det ikke mange penge hos microsoft at hente ved at vise dig reklamer, når de ikke har mulighed for at registrere det. Så nej, offline søgninger vil højst sandsynligt ikke vise dig reklamer. Men smart search er en lokal+online søgning samtidig, så jeg forstår ikke jeres tankegang med at dele det op i en offline og online søgning?
Gravatar #25 - tentakkelmonster
11. jul. 2013 11:00
Internettet er som naturen: Jungleloven er gælder overalt, og der lurer farlige dyr (store firmaer) i skoven. Sygdomme og virus spredes, specielt i de mere usikre dele af skoven (dårlige browsere).

Der vokser konstant ukrudt (reklamer) frem overalt, og det er fodfolkets opgave af lue ud (ad-block) i bedet med jævne mellemrum, og ukrudtet spreder sig gerne til helt nye og overraskende steder, hvor man ikke troede det kunne gro (f.eks. mellem søgeresultater.)

It's a jungle out there...
Gravatar #26 - Clauzii
11. jul. 2013 11:15
"The goal, Pann says, is to give advertisers access to consumers across a broader variety of their daily activities, not just when they’re overtly conducting a search."

Lyder lidt som "Nå, du er ved at skrive om kakobønner? Så får du lige en reklame for Nesquick!"

Nej. Tak.
Gravatar #27 - ITemplate
11. jul. 2013 11:18
478907111414718754684 (21) skrev:
Hvad er så din pointe? At alt, der indeholder reklamer, skal være gratis, eller hvad?


Nej at jeg ikke er tvunget til at se på reklamer når jeg har betalt for styresystemet. Det er normal praksis i alt andet software - hvis MS fx indbygger reklamer i lokale søgninger som ikke kan fravælges, bryder de denne praksis. Og et klart skridt i den gale retning.
Gravatar #28 - ITemplate
11. jul. 2013 11:23
Clauzii (26) skrev:
"The goal, Pann says, is to give advertisers access to consumers across a broader variety of their daily activities, not just when they’re overtly conducting a search."

Lyder lidt som "Nå, du er ved at skrive om kakobønner? Så får du lige en reklame for Nesquick!"

Nej. Tak.


Det er jo skræk-scenariet det han snakker om der...jeg er målløs at det er deres officielle mål. *gys*.

Lad os håbe at deres test brugere tager rigtigt dårligt imod de tiltag - så de besinder sig og finder en bedre og mere konstruktiv måde at tjene (flere) penge på.

Gravatar #29 - Dr_Mo
11. jul. 2013 12:12
ITemplate (27) skrev:
478907111414718754684 (21) skrev:
Hvad er så din pointe? At alt, der indeholder reklamer, skal være gratis, eller hvad?


Nej at jeg ikke er tvunget til at se på reklamer når jeg har betalt for styresystemet. Det er normal praksis i alt andet software - hvis MS fx indbygger reklamer i lokale søgninger som ikke kan fravælges, bryder de denne praksis. Og et klart skridt i den gale retning.

Uhhh.. hvis alt du betaler for, ikke skal indeholde reklamer, så indebærer det, at alt der indeholder reklamer skal være gratis, no?
Gravatar #30 - Nåkja
11. jul. 2013 12:17
ITemplate (27) skrev:
478907111414718754684 (21) skrev:
Hvad er så din pointe? At alt, der indeholder reklamer, skal være gratis, eller hvad?


Nej at jeg ikke er tvunget til at se på reklamer når jeg har betalt for styresystemet. Det er normal praksis i alt andet software - hvis MS fx indbygger reklamer i lokale søgninger som ikke kan fravælges, bryder de denne praksis. Og et klart skridt i den gale retning.


Har du andre eksempler på software af den kompleksistet, der gik fra at koste noget til at være gratis pga. reklamer?
Gravatar #31 - uraniumdeer
11. jul. 2013 12:46
Det virker lidt som om at M$ har ladet sig inspirere af soegefunktionen som er standard i Ubuntus Unity. Jebus...

moulder666 (1) skrev:
Wow - det lyder da godt nok som om Microsoft gør HVAD som helst for at folk skal hade Windows 8 nok til at den næste version bliver en succes uanset hvad.

Reklamer i søgning på egen computer? Den dag jeg ikke kan undgå det, og ikke kan blive ved med at bruge Windows 7, bliver den dag jeg ryger over på Linux.


Naar nVidia tager sig sammen med deres unified EGL-driver, og AMD enten bare generelt tager sig sammen, eller at open source driverne bliver ved med at forbedres med den fart der er sket den seneste tid, og de forskellige DE's faar implementeret Wayland (de fleste toolkits er allerede ret langt) og wayland og evt. weston er finpudset (saa de ved hvad der skal hoere under hvad, for de er efterhaanden ret langt rent funktionelt), saa bliver Linux en faenomenal oplevelse. Det er nok lidt optimistisk, men jeg haaber det bliver inden udgangen af dette aar, at det hele er naaet saa langt. Det ville i hvert fald vaere et mega win for Linux, hvis det bliver endnu mere konkurrencedygtig, inden folk vender sig til/affinder sig med windows 8, eller inden MS naar at rette sig tilbage til noget som folk kan acceptere.
Gravatar #32 - XorpiZ
11. jul. 2013 12:49
#31

Med andre ord, så er 2014 the year of the Linux Desktop!
Gravatar #33 - Magten
11. jul. 2013 12:50
XorpiZ (32) skrev:
#31

Med andre ord, så er 2014 the year of the Linux Desktop!
Hah, jeg sad lige og fandt det på Wiki :D
Gravatar #34 - Hubert
11. jul. 2013 13:13
#31

Det er nu nok utopi at tro, at hr og fru danmark tager linux til sig uden, at blive hjulpet. Ganske som de ikke ville tage et nyt ms os til sig, uden den hjælp de får af oem folkene.
Gravatar #35 - RMJ
11. jul. 2013 14:50
Der er virkelig brug for en ny spiller på OS markedet for PC og Gaming.

Det kan satme ikke passe der ikke er noget der kan se mulighed i at tjene penge der.
Gravatar #36 - uraniumdeer
11. jul. 2013 16:36
#32 Jeg taenkte det om 2012, sagde det om 2013, haaber inderligt paa at det endeligt bliver 2014 :P

#33 haha :)

#34 Du har helt ret, jeg forventer skam heller ikke at hr og fru danmark tager linux til sig i 2014, men jeg vil goere alt for at sluse folk over, naar jeg mener at det er klar til at mine foraeldre, soeskende, venner kan bruge det, uden at skulle tilfoeje repos gennem CLI, og boevle med grafikdrivere (inden drivers er stabile: - nvidia binary drivere er ok
- intel fungerer selvsagt fint, eftersom de er meget aktive i udviklingen af mesa, saa de har support for alt det 'nye'.
- Radeon drivere er efter sigende horrible (fin fps, betydelig flere fps end gallium, men meget forsinkelse, hvis jeg har forstaaet ret), men nyere gallium drivere med mesa 9,2 ser ret lovende ud i performance)).
Jeg er i hvert fald helt sikker paa at venner og familie er villige til at laere et nyt OS, hvis de kan spare 600+ kroner naeste gang de skal have en anden computer. I hvert fald de som ikke gamer.
Gravatar #37 - mega2507
11. jul. 2013 17:09
On Topic: Hvis der bliver indført reklamer direkte i OSet, og det ikke kan slåes fra, bliver det ihvertfald sidste gang jeg køber et OS fra Microsoft.

Off Topic: Er lige blevet mødt af den første video reklame (med lyd) mens jeg sad og havde et skype opkald+onlinespil igang med nogle venner. Overvejer kraftigt at finde et andet produkt til chat/voice chat, er bare så glad for backlog funktionen på chatkanlen med vennerne som jeg ikke har set det hos nogen af de alternativer jeg har prøvet.
Gravatar #38 - Hylle
11. jul. 2013 21:40
uraniumdeer (31) skrev:


Naar nVidia tager sig sammen med deres unified EGL-driver, og AMD enten bare generelt tager sig sammen, eller at open source driverne bliver ved med at forbedres med den fart der er sket den seneste tid, og de forskellige DE's faar implementeret Wayland (de fleste toolkits er allerede ret langt) og wayland og evt. weston er finpudset (saa de ved hvad der skal hoere under hvad, for de er efterhaanden ret langt rent funktionelt), saa bliver Linux en faenomenal oplevelse.


Med et andet ord: aldrig.
Gravatar #39 - ShamblerDK
12. jul. 2013 04:05
Godt jeg ikke bruger Windows 8... jeg ville da godt nok føle mig ekstremt røvrendt.

Tror bare jeg holder mig til Windows 7.

Er det bare mig, eller har Microsoft bare gjort ALT, for at man skal komme til at hade dem, her på det seneste? Metro UI og Xbox One anyone?
Gravatar #40 - XorpiZ
12. jul. 2013 05:09
Det er bare dig.
Gravatar #41 - Target
12. jul. 2013 05:23
mega2507 (37) skrev:
On Topic: Hvis der bliver indført reklamer direkte i OSet, og det ikke kan slåes fra, bliver det ihvertfald sidste gang jeg køber et OS fra Microsoft.

Off Topic: Er lige blevet mødt af den første video reklame (med lyd) mens jeg sad og havde et skype opkald+onlinespil igang med nogle venner. Overvejer kraftigt at finde et andet produkt til chat/voice chat, er bare så glad for backlog funktionen på chatkanlen med vennerne som jeg ikke har set det hos nogen af de alternativer jeg har prøvet.

Prøv Google Hangout. Det skulle også fungere ganske glimrende, med de samme muligheder som Skype, bare uden reklamer og 'du skal betale for at dele din desktop' osv.
Jeg har ikke selv den store erfaring med det, men jeg har hørt fra kollegaer at det fungerer ret godt.
Gravatar #42 - snesman
12. jul. 2013 07:50
Det antages at annoncører vil tage imod den nye funktionalitet med kyshånd, hvorimod forbrugere allerede har udtrykt deres skepsis over ændringen.

Jeg tror ikke på det store oprør fra den alm forbruger. Men nørder går som altid i selvsving over reklamer. Det eneste artiklen har til at understøtte forbrugernes påståede vrede er kommentarerne til artiklen og nogle twitterfeeds.
Gravatar #43 - uraniumdeer
12. jul. 2013 10:18
#38
Som sagt ser det noget lysere ud for AMD's open source drivere, end det har gjort foer med kernel 3.11, mesa 9.2.
nVidia har arbejdet paa EGL i over et aar, eller de paastod i hvert fald at de arbejdede paa det september sidste aar, i en video om fremtiden af openGL.

Hvad DE's angaar, er der mange der er i fuld gang med at forberede Wayland, der er nogle stykker der har lidt eksperimental support allerede. Rasberry Pi skulle vidst allerede kunne koere med det, og faa en noget mere flydende desktop ud af det.

Saa jeg er optimist og siger at det meste er paa plads, eller i hvert fald eksisterer i noget beta-sjov inden udgangen af aaret. Om et helt aar, tror jeg der er god brug af det hele.
- Men jaja, det er lidt spekulation det hele. Der er vidst en version af Arch der bruger wayland og weston, hvis man lyster at lege med det lidt tidligt.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login