mboost-dp1

Microsoft Corporation
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Forandring fryder.
Som med alt andet, så skal folk nok liige vende sig til det. Præcis som med alle andre ting der ændre logo/interface.
Som med alt andet, så skal folk nok liige vende sig til det. Præcis som med alle andre ting der ændre logo/interface.
Jeg bryder mig ikke så meget om selve logoet, skrifttypen kan jeg godt lide.
Et logo i stil med Windows 8 logoet havde været pænere synes jeg.
MS' gamle logoer kan ses her.. Jeg kan godt lide det de havde i 1980-81 :D
Et logo i stil med Windows 8 logoet havde været pænere synes jeg.
MS' gamle logoer kan ses her.. Jeg kan godt lide det de havde i 1980-81 :D
#3 kommer an på du tænker på, hvordan windows 1.0 logo'et minder om windows 8's logo :=) ?
http://cdn3.pcadvisor.co.uk/cmsdata/features/33374...
Ellers kommer windows jo ikke med MS logo's.. men med dens eget win logo..
http://cdn3.pcadvisor.co.uk/cmsdata/features/33374...
Ellers kommer windows jo ikke med MS logo's.. men med dens eget win logo..
X3N4T3 (3) skrev:Men har de ikke lige frigivet Windows 8 med det gamle logo?
Som webwarp skriver, så er Microsofts og Windows' logo ikke det samme :)
Magten (5) skrev:Jeg bryder mig ikke så meget om selve logoet, skrifttypen kan jeg godt lide.
Et logo i stil med Windows 8 logoet havde været pænere synes jeg.
MS' gamle logoer kan ses her.. Jeg kan godt lide det de havde i 1980-81 :D
Ja, det er total 80'er-metal :D
#8 - enig. Det er gråt, mindre selvsikkert og på deres hjemmeside ligner MS nu en undskyldning for at være til :'-( Farverne er bare "lidt af hvert".
IBM har stadigvæk det mest holdbare logo.
HP opgav sidste år at skifte.
IBM har stadigvæk det mest holdbare logo.
HP opgav sidste år at skifte.
#10
MS mener selv det er et godt tidspunkt pga alle de lanceringer de har foran sig og har haft i år.
Det er heller ikke småting MS har haft i støbeformen i år:
Windows
Windwos Server
System Center
Office
Exchange Server
Visual Studio
Kinect
Windows Phone
Azure
SharePoint
SQL Server
Office 365
Hotmail/Outlook.com
SkyDrive
Dynamics
Surface tablets
Intune
Er hvad jeg lige kan huske af kommende releases og hvad der er blevet opdateret/releaset i år...
MS mener selv det er et godt tidspunkt pga alle de lanceringer de har foran sig og har haft i år.
Det er heller ikke småting MS har haft i støbeformen i år:
Windows
Windwos Server
System Center
Office
Exchange Server
Visual Studio
Kinect
Windows Phone
Azure
SharePoint
SQL Server
Office 365
Hotmail/Outlook.com
SkyDrive
Dynamics
Surface tablets
Intune
Er hvad jeg lige kan huske af kommende releases og hvad der er blevet opdateret/releaset i år...
Microsoft er inde i en periode, hvor de er ved at fornye sig selv. De bliver måske opfattet som kedelige, lukkede og konservative, og det image vil de gerne gøre noget ved. Klogt, men dette er efter min overbevisning ikke den rette vej.
Lad os kigge på det gamle logo. Dets tykkelse signaliserer styrke og stabilitet, det skråner en lille smule forover for at vise dynamik og fremadrettet kraft, og den lille trekant midt i, er med til at give det en lille smule dybde og gøre brandet genkendeligt.
Den nye logotype modstrider disse værdier. Man kan argumentere for at den slankere skrift gør det mere simpelt, men jeg er mere bekymret over at det står svagere som helhed. Der er intet specielt ved logotypen; det er blot en standard typografi. Det fjerner al personlighed fra logoet, og gør at det ikke vil fremstå lige stærkt i et layout med en masse andre elementer.
Ydermere, har de valgt at gøre logoet todelt, således at der nu også er et logo med logotypen. Det er sådan set også en fin idé, og åbner op for en masse nye måder at benytte brandingen som et uforstyrrende grafisk element, men her synes jeg igen Microsoft fejler. De har valgt noget så ukarakteristisk som fire firkanter. Jeg ser godt Metro (eller hvad de nu vælger at kalde det) tankegangen, men Metro er mere end firkanter.
En god tommelfingerregel er at et godt logo skal kunne være genkendeligt i sort hvidt (uden grå nuancer). Det vil i dette tilfælde fjerne en del af symboliken, da det jo så bare vil være fire farveløse firkanter. Rigtigt nok lever vi i en verden hvor man kan lave printmateriale i farve, men der er andre måder at benytte et logo — f.eks. som en mat tone på en blank overflade, som vi ser det med Apple logoet bag på en iPad.
Kedeligt udspil fra Microsoft. Hvis de nu skulle lave en ny grafisk identitet, så kan jeg bedre lide dette forslag. Bemærk at der egentlig ikke er så stor forskel på dette, og det jeg lige har skældt ud over, men de små nuancer gør at helheden gør det til et mere genkendeligt brand, plus at det ligger tæt op ad Metro-mentaliteten.
Apple og IBM har, synes jeg, en meget stærkere grafisk identitet. Deres brands er simple, flexible og enormt genkendelige. Bemærk også, at de kun har gjort minimale småjusteringer til deres identitet de sidste 40 år, og det virker sgu stadig.
Sidenote: Jeg ejer flere Microsoft-produkter, og er glade for dem. Jeg ejer ikke et eneste Apple- eller IBM-produkt.
Lad os kigge på det gamle logo. Dets tykkelse signaliserer styrke og stabilitet, det skråner en lille smule forover for at vise dynamik og fremadrettet kraft, og den lille trekant midt i, er med til at give det en lille smule dybde og gøre brandet genkendeligt.
Den nye logotype modstrider disse værdier. Man kan argumentere for at den slankere skrift gør det mere simpelt, men jeg er mere bekymret over at det står svagere som helhed. Der er intet specielt ved logotypen; det er blot en standard typografi. Det fjerner al personlighed fra logoet, og gør at det ikke vil fremstå lige stærkt i et layout med en masse andre elementer.
Ydermere, har de valgt at gøre logoet todelt, således at der nu også er et logo med logotypen. Det er sådan set også en fin idé, og åbner op for en masse nye måder at benytte brandingen som et uforstyrrende grafisk element, men her synes jeg igen Microsoft fejler. De har valgt noget så ukarakteristisk som fire firkanter. Jeg ser godt Metro (eller hvad de nu vælger at kalde det) tankegangen, men Metro er mere end firkanter.
En god tommelfingerregel er at et godt logo skal kunne være genkendeligt i sort hvidt (uden grå nuancer). Det vil i dette tilfælde fjerne en del af symboliken, da det jo så bare vil være fire farveløse firkanter. Rigtigt nok lever vi i en verden hvor man kan lave printmateriale i farve, men der er andre måder at benytte et logo — f.eks. som en mat tone på en blank overflade, som vi ser det med Apple logoet bag på en iPad.
Kedeligt udspil fra Microsoft. Hvis de nu skulle lave en ny grafisk identitet, så kan jeg bedre lide dette forslag. Bemærk at der egentlig ikke er så stor forskel på dette, og det jeg lige har skældt ud over, men de små nuancer gør at helheden gør det til et mere genkendeligt brand, plus at det ligger tæt op ad Metro-mentaliteten.
Apple og IBM har, synes jeg, en meget stærkere grafisk identitet. Deres brands er simple, flexible og enormt genkendelige. Bemærk også, at de kun har gjort minimale småjusteringer til deres identitet de sidste 40 år, og det virker sgu stadig.
Sidenote: Jeg ejer flere Microsoft-produkter, og er glade for dem. Jeg ejer ikke et eneste Apple- eller IBM-produkt.
Taxwars (15) skrev:Det nye ser tude grimt ud
Ja sådan et minimalistsisk logo har jo alle mulighederne for at være så grimt at det kan kaldes tudegrimt.
Logoet passer til deres nye omfattende interface.
Men ville gerne ha set at de ikke havde "windows logoet" med i deres firma-logo
binderup (17) skrev:Det gamle signalerede primært ét produkt: Windows
Det er vidst Windows logoet du taler om, dette er logoet for hele firmaet.
Magten (5) skrev:MS' gamle logoer kan ses her.. Jeg kan godt lide det de havde i 1980-81 :D
Ja det er cool, der er lidt metallica over det :)
#13
Det er afgjort et interessant udspil han kommer med. Det er stærkt, det er dristigt, markedsførringsforslagene udstråler vision. Skriftsnittet følger "metro"-designlinien, men er stadig karakteristisk som logo. Udspillet dækker "hele" linien. Men det er tilsyneladende ikke den vej Microsoft ønsker at gå.
Hvorfor ikke?
Forslaget bygger på at skille sig ud fra konkurrenternes mere venlige brands og markedsføring. Men det lader til at Microsoft i stedet ønsker at gå i den modsatte retning og mænge sig med konkurrenterne i en mere venlig markedsføring.
Det gamle logo udstråler som du påpeger mere kraft og styrke, men samtidig også en hårdhed/aggresivitet som gør det uimødekommende for den bløde forbruger. Det gør det nye logo op med. De farvede firkanter lånt fra Windows logoet, gør det let genkendeligt og passer også godt sammen med "metro"-designet. Derimod har jeg svært ved at se det gamle logo passe ind i "metro"-designet.
Er det nye logo pænere end det gamle? Ja, afgjort (imho).
Er det lige så stærkt? Nej.
Passer det bedre til den kommende tid? Ja.
Er det lige så godt som Andrew Kim's forslag? Nej...
Det er afgjort et interessant udspil han kommer med. Det er stærkt, det er dristigt, markedsførringsforslagene udstråler vision. Skriftsnittet følger "metro"-designlinien, men er stadig karakteristisk som logo. Udspillet dækker "hele" linien. Men det er tilsyneladende ikke den vej Microsoft ønsker at gå.
Hvorfor ikke?
Forslaget bygger på at skille sig ud fra konkurrenternes mere venlige brands og markedsføring. Men det lader til at Microsoft i stedet ønsker at gå i den modsatte retning og mænge sig med konkurrenterne i en mere venlig markedsføring.
Det gamle logo udstråler som du påpeger mere kraft og styrke, men samtidig også en hårdhed/aggresivitet som gør det uimødekommende for den bløde forbruger. Det gør det nye logo op med. De farvede firkanter lånt fra Windows logoet, gør det let genkendeligt og passer også godt sammen med "metro"-designet. Derimod har jeg svært ved at se det gamle logo passe ind i "metro"-designet.
Er det nye logo pænere end det gamle? Ja, afgjort (imho).
Er det lige så stærkt? Nej.
Passer det bedre til den kommende tid? Ja.
Er det lige så godt som Andrew Kim's forslag? Nej...
Enig i hvad #13 skriver.
Logoet er sådan set fint med klare kanter fremfor det gammeldags "vindue". Dog er der ikke et "twist" i logoet, som gør det genkendeligt.
Det værste er dog, at skriften er helt gal. For det første er det sådan en standard-skrifttype, og der er intet "twist", der gør ordet Microsoft specielt eller genkendeligt.
Der kunne akkurat lige så godt have stået "Børge Webdesign" i stedet for Microsoft. Skrifttypen minder mig mest om et opstart-firma i IT uden de store resourcer.
Logoet er sådan set fint med klare kanter fremfor det gammeldags "vindue". Dog er der ikke et "twist" i logoet, som gør det genkendeligt.
Det værste er dog, at skriften er helt gal. For det første er det sådan en standard-skrifttype, og der er intet "twist", der gør ordet Microsoft specielt eller genkendeligt.
Der kunne akkurat lige så godt have stået "Børge Webdesign" i stedet for Microsoft. Skrifttypen minder mig mest om et opstart-firma i IT uden de store resourcer.
Izaaq (26) skrev:Det værste er dog, at skriften er helt gal. For det første er det sådan en standard-skrifttype, og der er intet "twist", der gør ordet Microsoft specielt eller genkendeligt.
Segoe (skrifttypen) bliver brugt i mange af Microsofts produkter, da den er ret central for The-UI-formerly-known-as-Metro.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.