mboost-dp1

Microsoft
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
sæt prisen ned til 500... så skal jeg nok OVERVEJE om jeg gider købe det...
(pt bruger jeg en lovlig MSDN version)
men 700 til 2500 kr for en fucking office er for mange for mange mennesker... de fleste bruger det kun til at læse mail vedhæftninger
(pt bruger jeg en lovlig MSDN version)
men 700 til 2500 kr for en fucking office er for mange for mange mennesker... de fleste bruger det kun til at læse mail vedhæftninger
Athinira (2) skrev:Jeg er stor fan af Microsofts koncept. I stedet for DRM der generer den almindelige bruger, så advarer DRM'en kun hvis kopien er ulovlig, og kan slås fra uden videre omsvøb.
Advarer? Dukker den ikke op i Windows og giver dig besked, og efter noget tid bliver du lukket ned?
Montago (3) skrev:men 700 til 2500 kr for en fucking office er for mange for mange mennesker... de fleste bruger det kun til at læse mail vedhæftninger
Det er den mest fesne forklaring, som jeg nogensinde har hørt. Jeg har hærget Newz.dk i mere end 6-7 år, så det siger noget om din formåen, unge Herre.
Du kan være stolt over dig selv.
Men til pointen: Der findes et væld af metoder til at åbne Word-filer, Excel-filer og alle andre Microsoft Office-filer uden brug af Office-pakken. Hvis du skal være hellig, så skal du finde en bedre forklaring på din piratkopiering, for du behøver PÅ INGEN måde at finde en ulovlig version af Office for at "læse mail vedhæftninger".
300 kr for SC2 er for meget for mange mennesker... de fleste bruger alligevel kun 4-5 maps i multiplayer ?Montago (3) skrev:men 700 til 2500 kr for en fucking office er for mange for mange mennesker... de fleste bruger det kun til at læse mail vedhæftninger
Personligt har jeg intet imod at jeg gave 800 kr for min office 2007 licens.
Jeg har godt nok primært brugt outlook, men 800 kr fordelt over 4-5 år er læsentligt mindre per nyttetime end de fleste spil, mv. jeg køber.
Jeg kan se flere spil jeg har stående på hylden så jeg efter en time eller to, fandt ud af jeg ikke gad, og så røj de bare op på hylden, og jeg spildte 350 kr.
Montago (3) skrev:men 700 til 2500 kr for en fucking office er for mange for mange mennesker... de fleste bruger det kun til at læse mail vedhæftninger
Så må de jo fravælge Office, hvis de har en økonomi, der siger no-go til det. Personligt synes jeg ikke, at det er for dyrt.
Og sammenligner man med spil, CDer, DVD-film m.m., så er det da absolut en lav pris sammenlignet med den tid, som du anvender på tingene m.m.
Forstår ikke at folk ikke blot henter OpenOffice, LibreOffice eller lignende. Hvad er formålet ved at pirat kopiere et produkt, når der findes adskillige opensource løsninger der kan det samme.
Jeg kan I det mindste halvvejs forstå brugen i virksomheder, da VBA er ganske kraftigt til dataudtræk mv., til og fra databaser, lotus domino, sharepoint mv. Men det er jo ikke noget en privatperson nogensinde bruger.
Brugte det dog selv i en lang periode. Jeg var forblindet om at det var det bedste. Men opensource alternativerne var også lidt dårligere for fem år siden.
I det mindste drilles man på tekniske universiter når man bruger det :) Hvis de kan få gymnasie lærene til at mobbe ligeså, så kan det være at alternativerne kan få mere betydning.
Jeg kan I det mindste halvvejs forstå brugen i virksomheder, da VBA er ganske kraftigt til dataudtræk mv., til og fra databaser, lotus domino, sharepoint mv. Men det er jo ikke noget en privatperson nogensinde bruger.
Brugte det dog selv i en lang periode. Jeg var forblindet om at det var det bedste. Men opensource alternativerne var også lidt dårligere for fem år siden.
I det mindste drilles man på tekniske universiter når man bruger det :) Hvis de kan få gymnasie lærene til at mobbe ligeså, så kan det være at alternativerne kan få mere betydning.
#8: Jojo - det fungerer jo også altid 100% fejlfrit sammen med de skoler/lærere som kræver at man bruger MS Office til alle afleveringer.
Men bevares, det ér blevet bedre/nemmere at bruge open source end det har været.
Men bevares, det ér blevet bedre/nemmere at bruge open source end det har været.
Montago (3) skrev:sæt prisen ned til 500... så skal jeg nok OVERVEJE om jeg gider købe det...
Hvis du er studerende, så må du jo så småt igang med at overveje ;-)
http://www.microsoft.com/student/office/da-dk/defa...
HerrMansen (10) skrev:#8: Jojo - det fungerer jo også altid 100% fejlfrit sammen med de skoler/lærere som kræver at man bruger MS Office til alle afleveringer.
Men bevares, det ér blevet bedre/nemmere at bruge open source end det har været.
Det koster 499 at købe en student-licens til Office.
Det kræver selvfølgelig, at man lige undersøger, at man faktisk kan få det. Men en simpel Google søgning løser det problem :-)
Og så vidt jeg ved af, så har mange skoler da PCer stillet til rådighed med Office på, hvis det skulle være, at man ikke selv har råd...?
vandfarve (6) skrev:Det er den mest fesne forklaring, som jeg nogensinde har hørt. Jeg har hærget Newz.dk i mere end 6-7 år, så det siger noget om din formåen, unge Herre.
What !?
vandfarve (6) skrev:Hvis du skal være hellig, så skal du finde en bedre forklaring på din piratkopiering, for du behøver PÅ INGEN måde at finde en ulovlig version af Office for at "læse mail vedhæftninger".
som jeg skrev, har jeg en lovlig MSDN kopi... via arbejdet...
men for folk som ikke bruger programmet til andet end at åbne filer som andre folk har sendt, dem er prisen ret høj for at kunne læse de forskellige dokumenter.
men som mange skriver, er værdien af det man får ret høj - set i antallet af timer man benytter programmet - på samme måde som Windows... som pr time er billigere end samtlige spil/programmer.
de burde lave en gratis Reader ligesom Adobe PDF Reader
Altså Office Viewer? som har været tilgængelig i mange år ?Montago (13) skrev:de burde lave en gratis Reader ligesom Adobe PDF Reader
http://office.microsoft.com/en-us/downloads/office...
#15 -
21. dec. 2010 21:09
frande (12) skrev:Det koster 499 at købe en student-licens til Office.
Findes MSND-AA ikke stadig ? Vi fik det gratis af vores uddannelse, og fik samtidig af vide at den kostede 100 dkr/året(så vidt jeg husker) hvis uddannelsen ikke gad betale....
#18 -
21. dec. 2010 21:49
SlettetBruger (16) skrev:#15
Office er ikke del af MSDNAA
Eller det er måske skole afhængig?
Nååh ja det havde jeg helt glemt :-P .... Ved at være for lang tid siden at jeg sad på bænken.... Det var da vist kun Groove, Visio og OneNote...
Jeg kan i hvert fald ikke undvære OneNote længere, det lort bliver man sku afhængig af....
#9
Nu kan jeg kun svare for openoffice, men den kan da på ingen måde det samme som MS som flere og flere virksomheder også har konstateret og derfor skifter tilbage.
Og når vi når til universitetsniveau er det så ikke mere normalt at komme over til latex?
#10
Er de skoler du snakker om ikke offentlige? For så må lærerne ikke kræve det afleveret i lukkede fil formater. Og om ikke andet må de vel godtage en pdf aflevering?
Nu kan jeg kun svare for openoffice, men den kan da på ingen måde det samme som MS som flere og flere virksomheder også har konstateret og derfor skifter tilbage.
Og når vi når til universitetsniveau er det så ikke mere normalt at komme over til latex?
#10
Er de skoler du snakker om ikke offentlige? For så må lærerne ikke kræve det afleveret i lukkede fil formater. Og om ikke andet må de vel godtage en pdf aflevering?
sisseck: Siger han ikke netop at OOo ikke helt kan bruges i virksomheder?
Der er i øvrigt en del på uni der ikke bruger LaTeX. Også folk på naturvidenskab.
Der er i øvrigt en del på uni der ikke bruger LaTeX. Også folk på naturvidenskab.
Office Genuine Advantage har "tjent sit formål"? Hvem sagde konkurrence fra de frie kontorpakker? :-)
#19 Før jeg gik igang med LaTeX, brugte jeg OpenOffice/LibreOffice. Men selv nu når jeg bruger Latex, skal jeg jo stadigvæk bruge regneark til mit statistik, og der er OpenOffice/LibreOffice ganske udmærket. Graferne er også ganske pæne, uden diverse bling som MS Office har, hvilket altså ikke ser professionelt ud.
Men jeg bruger da MS Office på mit arbejde. Det er jo også fordi at der skal bruges VBA. Ellers ser jeg ingen anden fordel. Måske stavekontrol, men det bruger jeg ikke længere ;)
#20 Jeg lærte først LaTeX dette semester :S Hvor jeg dog ægrer mig over at jeg ikke lærte det før. Gud hvor jeg elsker det. Og forfærdeligt let, når man lige får taget sig sammen til at lære syntaksen. (Tog mig en dag - tænk at det har holdt mig tilbage i årevis)
Men jeg bruger da MS Office på mit arbejde. Det er jo også fordi at der skal bruges VBA. Ellers ser jeg ingen anden fordel. Måske stavekontrol, men det bruger jeg ikke længere ;)
#20 Jeg lærte først LaTeX dette semester :S Hvor jeg dog ægrer mig over at jeg ikke lærte det før. Gud hvor jeg elsker det. Og forfærdeligt let, når man lige får taget sig sammen til at lære syntaksen. (Tog mig en dag - tænk at det har holdt mig tilbage i årevis)
Det ville da være rart hvis vi så også kunne slippe Windows Genuine Advantage nu vi var igang. Jeg har mit win7 originalt, men har geninstalleret det et par gange. Så nu vil det ikke aktiveres over nettet mere. Nu SKAL jeg ringe for at få aktiveringen til at gå igennem. Javist, har også skiftet både bundkort og grafikkort. Men det var den da ligeglad med indtil jeg formaterede.
Nå til kommentarene
Jeg er nød til lige af tage den her. Foreslår i seriøst OpenOffice.org som alternativ til Office?
Det eneste nogenlunde anstændige i OpenOffice, det er Writer delen. Resten det syntes jeg besværliggør tingene en del. Er IT ansvarlig på en folkeskole. Og vi har brugt Office siden altid. Og nu skulle forsøget komme på OpenOffice. Mit første sådan reelle besøg i OpenOffice verdenen. Og den sidste. Skulle lave en præsentation, og har aldrig oplevet så ringe et program. Jeg bøvlede rundt og baksede i 2 timer for at lave en præsentation på 15 slides. Med kun nogle få punkter på hver slide, og et par billeder. Det har aldrig taget mig så lang tid før. Jeg kunne godt finde ud af at bruge programmet. Men det var bare utroligt svært at få til at makke ret. Jeg kan slet ikke ramse alle de fejl/bugs op jeg fandt, fordi så bliver jeg ikke færdig med at skrive før til næste år engang.
Jeg ville til en hver til hellere arbejde med PowerPoint, eller tage et smut til Mac verdenen og arbejde lidt med Keynote. Sidst nævnte laver nemt de flottese præsentationer jeg endnu har set. Men det er en anden snak.
Prisen, der er jeg så enig med flere her inde. Jeg syntes det er for dyrt.
Javist 800-1000 kr. for Word, Excel, PowerPoint og OneNote. Men 2500 kr. for at få Outlook istedet for OneNote. Der knækker min kæde. Samt over 3500kr. hvis man skal have Publisher med i puljen. Det er vildt.
Betale kun 600 kr. for iWork til min Mac. Som efter min mening snildt kan udkonkurrere MS Office.
Når det så er sagt, så er Microsoft bare de eneste der laver en anstændig kontor pakke til Windows. Jeg ville ikke undvære den. Jeg vil nok bare holde mig til min gamle Office 2007 indtil 2010 falder lidt i pris.
Nå til kommentarene
Jeg er nød til lige af tage den her. Foreslår i seriøst OpenOffice.org som alternativ til Office?
Det eneste nogenlunde anstændige i OpenOffice, det er Writer delen. Resten det syntes jeg besværliggør tingene en del. Er IT ansvarlig på en folkeskole. Og vi har brugt Office siden altid. Og nu skulle forsøget komme på OpenOffice. Mit første sådan reelle besøg i OpenOffice verdenen. Og den sidste. Skulle lave en præsentation, og har aldrig oplevet så ringe et program. Jeg bøvlede rundt og baksede i 2 timer for at lave en præsentation på 15 slides. Med kun nogle få punkter på hver slide, og et par billeder. Det har aldrig taget mig så lang tid før. Jeg kunne godt finde ud af at bruge programmet. Men det var bare utroligt svært at få til at makke ret. Jeg kan slet ikke ramse alle de fejl/bugs op jeg fandt, fordi så bliver jeg ikke færdig med at skrive før til næste år engang.
Jeg ville til en hver til hellere arbejde med PowerPoint, eller tage et smut til Mac verdenen og arbejde lidt med Keynote. Sidst nævnte laver nemt de flottese præsentationer jeg endnu har set. Men det er en anden snak.
Prisen, der er jeg så enig med flere her inde. Jeg syntes det er for dyrt.
Javist 800-1000 kr. for Word, Excel, PowerPoint og OneNote. Men 2500 kr. for at få Outlook istedet for OneNote. Der knækker min kæde. Samt over 3500kr. hvis man skal have Publisher med i puljen. Det er vildt.
Betale kun 600 kr. for iWork til min Mac. Som efter min mening snildt kan udkonkurrere MS Office.
Når det så er sagt, så er Microsoft bare de eneste der laver en anstændig kontor pakke til Windows. Jeg ville ikke undvære den. Jeg vil nok bare holde mig til min gamle Office 2007 indtil 2010 falder lidt i pris.
#23 OpenOffice/LibreOffice er skam ikke perfekt, men det kan ihvertfald levere en kvalitet der er værdig folkeskolen samt gymnasiet.
Men okay, hvis du vil have bling og animationer, så skal du nok bruge MS Office eller Keynote. På universitet er det perfekt med slides med hvid baggrund, klart sort tekst, og så ellers det sædvanlige indhold i grafer, tabeller mv.
Man kan da også gå amok, og have flotte baggrunde mv. I min bachelor lavede min kammerat baggrunde i Photoshop i den krævede resolution, og så eksporterede vi til PDF hvor Adobe Reader så sørgede for at der kom en fade animation på slide-skift.
Du kan ikke påstå at du ved hvordan du bruger programmet, hvis du tager så lang tid om noget så basalt. Der er markante forskelle på OpenOffice/LibreOffice og MS Office, og du kan ikke forvente at tingene gøres på samme måde.
Jeg antager at du forsøgte at gøre tingene som du gjorde i MS Office. Det var nøjagtigt det problem jeg havde, bare omvendt, da jeg fik et arbejde hvor jeg skulle arbejde i MS Office. Jeg fortrækker OpenOffice/LibreOffice Math over Excel, hvad angår grafer. MS Office er mystisk, på grund af noget simplificering der bare gør det svært. Må ofte ty til VBA og programmere grafer, jeg ellers ret trivielt kan gøre i OpenOffice/LibreOffice, hvor jeg har langt større kontrol over hvad kolonner/rækker mv., i graferne skal være. (Men det er så dog svære at lave en graf automatisk - man skal næsten altid definere akserne mv., manuelt)
Men okay, hvis du vil have bling og animationer, så skal du nok bruge MS Office eller Keynote. På universitet er det perfekt med slides med hvid baggrund, klart sort tekst, og så ellers det sædvanlige indhold i grafer, tabeller mv.
Man kan da også gå amok, og have flotte baggrunde mv. I min bachelor lavede min kammerat baggrunde i Photoshop i den krævede resolution, og så eksporterede vi til PDF hvor Adobe Reader så sørgede for at der kom en fade animation på slide-skift.
Du kan ikke påstå at du ved hvordan du bruger programmet, hvis du tager så lang tid om noget så basalt. Der er markante forskelle på OpenOffice/LibreOffice og MS Office, og du kan ikke forvente at tingene gøres på samme måde.
Jeg antager at du forsøgte at gøre tingene som du gjorde i MS Office. Det var nøjagtigt det problem jeg havde, bare omvendt, da jeg fik et arbejde hvor jeg skulle arbejde i MS Office. Jeg fortrækker OpenOffice/LibreOffice Math over Excel, hvad angår grafer. MS Office er mystisk, på grund af noget simplificering der bare gør det svært. Må ofte ty til VBA og programmere grafer, jeg ellers ret trivielt kan gøre i OpenOffice/LibreOffice, hvor jeg har langt større kontrol over hvad kolonner/rækker mv., i graferne skal være. (Men det er så dog svære at lave en graf automatisk - man skal næsten altid definere akserne mv., manuelt)
#24
Du formoder lidt forkert, fordi jeg havde faktisk sat mig ind i hvordan OpenOffice virkede. Mit problem var i særdeleshed teksboksene. De ville slet ikke som jeg ville. Og i et forsøg derpå var der nogen af dem der uforklarligt fik rammer omkring sig. Hvilket ikke så kønt ud.
Der er så mange ting der bliver svært i OpenOffice hvis i spørger mig, jeg vil helst være fri for det.
Du formoder lidt forkert, fordi jeg havde faktisk sat mig ind i hvordan OpenOffice virkede. Mit problem var i særdeleshed teksboksene. De ville slet ikke som jeg ville. Og i et forsøg derpå var der nogen af dem der uforklarligt fik rammer omkring sig. Hvilket ikke så kønt ud.
Der er så mange ting der bliver svært i OpenOffice hvis i spørger mig, jeg vil helst være fri for det.
Geek.Lund (23) skrev:Prisen, der er jeg så enig med flere her inde. Jeg syntes det er for dyrt.
Javist 800-1000 kr. for Word, Excel, PowerPoint og OneNote. Men 2500 kr. for at få Outlook istedet for OneNote. Der knækker min kæde. Samt over 3500kr. hvis man skal have Publisher med i puljen. Det er vildt.
OneNote er et tillæg til Word og har intet med Outlook at gøre - forstod dog godt hvad du mente: At pakken med Outlook er dyr.
#23 og #24
alle office programmer kræver tilvending... f.eks. havde jeg også besvær med at skifte fra MS Office 2003 til 2007 pga. deres nye 'Ribbons' - som efter tilvending er super smarte !
#27 -
22. dec. 2010 08:32
Jeg troede at MS Works var nedlagt....
Er der nogen der ved om det er brugbart på nogen som helst måde ? for det er da relativ billigt....
Er der nogen der ved om det er brugbart på nogen som helst måde ? for det er da relativ billigt....
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.