mboost-dp1

- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
HVIS JEG IKKE MÅ SÅ MÅ DE ALTSÅ HELLER IKKE, NÅ!
- Microsoft...
De har ret i deres pointe, men, de skulle nok ikke have sagt det, hvis noget, får det dem til at se meget barnlige ud, fuldstændig som #1 også antyder.
Det er et meget simpelt marked (ligesom alle andre) dem der gør det bedst klarer sig bedst, det må Microsoft ligesom indse, desuden:
"levere en række reklamer i en begrænset periode"
Altså, et specifikt område af reklamer i en begrænset periode, det er jo ikke noget der rykker magtbalancen permanent.
- Microsoft...
De har ret i deres pointe, men, de skulle nok ikke have sagt det, hvis noget, får det dem til at se meget barnlige ud, fuldstændig som #1 også antyder.
Det er et meget simpelt marked (ligesom alle andre) dem der gør det bedst klarer sig bedst, det må Microsoft ligesom indse, desuden:
"levere en række reklamer i en begrænset periode"
Altså, et specifikt område af reklamer i en begrænset periode, det er jo ikke noget der rykker magtbalancen permanent.
in contrast to our own proposal to acquire Yahoo.
Man må godt nok få et forstyrret verdensbillede af alle de penge man tjener som topchef i Microsoft...
#4
Hvad mener du med det. De har da fuldstændig ret.
Paid Search Market Share:
Google = 82%
Yahoo = 13%
Microsoft = 5%
Scenarie 1:
Google + Yahoo = 95%
Microsoft = 5%
Scenarie 2:
Google = 82%
Microsoft + Yahoo = 18%
Så du mener at det er "forstyrret" at mene at scenarie 2 skaber mere konkurrence en scenarie 1?
Tænk dig nu om for søren!
Kilde:
http://www.rimmkaufman.com/content/paidsearchadspe...
Hvad mener du med det. De har da fuldstændig ret.
Paid Search Market Share:
Google = 82%
Yahoo = 13%
Microsoft = 5%
Scenarie 1:
Google + Yahoo = 95%
Microsoft = 5%
Scenarie 2:
Google = 82%
Microsoft + Yahoo = 18%
Så du mener at det er "forstyrret" at mene at scenarie 2 skaber mere konkurrence en scenarie 1?
Tænk dig nu om for søren!
Kilde:
http://www.rimmkaufman.com/content/paidsearchadspe...
[url=http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=35585[/url]
Som det kan laese ved ovenstaaende link, saa er det allerede en realitet....
Og for oevrigt saa regner jeg med at det er klart at procentsatserne ovenover ikke er gaeldende for alle lande...
//Daniel
Som det kan laese ved ovenstaaende link, saa er det allerede en realitet....
Og for oevrigt saa regner jeg med at det er klart at procentsatserne ovenover ikke er gaeldende for alle lande...
//Daniel
Er der ikke bare tale om, at Yahoo vil bruge Google som et reklame medie? Det kan jeg da ikke se noget forkert i, sådan umiddelbart. De må jo vel have lov til at bringe deres reklamer de steder de lyster (og vil betale for).
Det er sandt, at det kunne være godt med lidt konkurrance. Men så igen. Synes langtfra at Google bare har sat sig ned på sin flade og trillet tommelfingre. Synes da Google bruger deres penge på mange forskellige projekter, både inden for deres egen firma, men også i mange 3. parts. Så Google gør da et godt stykke arbejde, selvom de er dominerende.
Desuden mener jeg helt personligt at Microsofts Live search langt overgåes af Google Search.
Det er sandt, at det kunne være godt med lidt konkurrance. Men så igen. Synes langtfra at Google bare har sat sig ned på sin flade og trillet tommelfingre. Synes da Google bruger deres penge på mange forskellige projekter, både inden for deres egen firma, men også i mange 3. parts. Så Google gør da et godt stykke arbejde, selvom de er dominerende.
Desuden mener jeg helt personligt at Microsofts Live search langt overgåes af Google Search.
9 skrev:Nå ja og hvor er det lige at Microsoft dominere, selvom den godt nok ikk er 95 % mere.
MS har da også fået smæk for det.
Hvis Yahoo vælger at sælge** sin reklame del til Google så er det da i dén grad et konkurrencemæssigt problem.
** reelt outsource da konkurrence myndighederne ikke vil tillade et opkøb fra Google
#6 Min pointe var blot, at en Yahoo-Microsoft-fusion naturligvis også ville skabe en stærkt forværret markedssituation fordi de begge er blandt de største på it-området. Din og Brad Smith's pointe er gyldig så længe man kun fokuserer på søgningsreklameområdet, men så snart man ser ud over det er en fusion mellem to giganter skadelig, hvadenten den ene part er Google eller Microsoft.
#15
Det er ikke ulovligt at have et monopol, det er ulovligt at misbruge det. Omend hvis Google prøvede at opkøbe Yahoo, synes jeg heller ikke de skulle have lov til det, risikoen for monopol problemer ville blive for stor.
På den anden side er reklame markedet ikke så let at misbruge, det eneste man umiddelbart kan gøre er at forhindre folk der reklamerer andre steder i at reklamere hos en selv, hvilket ville være et kæmpe problem, men hvad kan man ellers gøre som monopol firma?
Man kan opkøbe sine konkurrenter og sætte priserne i vejret eller sænke sine priser og udkonkurrere sine konkurrenter og derefter sætte priserne op, men hvad er der ellers?
Googles reklamesystemer står temmeligt alene, så de kan ikke skabe bundling problemer, det er et meget anderledes marked sammenlignet med software generelt.
Det er ikke ulovligt at have et monopol, det er ulovligt at misbruge det. Omend hvis Google prøvede at opkøbe Yahoo, synes jeg heller ikke de skulle have lov til det, risikoen for monopol problemer ville blive for stor.
På den anden side er reklame markedet ikke så let at misbruge, det eneste man umiddelbart kan gøre er at forhindre folk der reklamerer andre steder i at reklamere hos en selv, hvilket ville være et kæmpe problem, men hvad kan man ellers gøre som monopol firma?
Man kan opkøbe sine konkurrenter og sætte priserne i vejret eller sænke sine priser og udkonkurrere sine konkurrenter og derefter sætte priserne op, men hvad er der ellers?
Googles reklamesystemer står temmeligt alene, så de kan ikke skabe bundling problemer, det er et meget anderledes marked sammenlignet med software generelt.
#18
De kan også sætte prisen på reklamerne gevaldigt ned. Det vil - i det fleste tilfælde - få de små (som man må betegne MS for i denne sammenhæng) til at komme ud i en konkurrence, der kan give dem økonomiske problemer.
Nu ved jeg godt vi snakker om MS som konkurrenten her, men det er sådan set ligegyldigt. Det kunne have været en hvilken anden virksomhed.
#2
I en periode på hvor lang tid? Bliver der sjovt nok ikke nævnt noget om. Den periode kan være på 2 år - den kan være på 2 uger. Jeg tror nærmere på de 2 år - måske mere. 2 år er også lang tid, at et marked "temporært" er konkurrende-forvreden.
#9
Og det har de ikke fået bøder for m.m.? Jo. Netop derfor burde det samme også gælde konkurrenterne.
#14
For en gangs skyld? Se det fra MS side. De bliver straffet for at have lavet features i Windows - deres helt eget produkt. Hvorfor? De har monopol. Efterfølgende forsøger en anden virksomhed - dog ikke med OS, men med reklamer - at skabe monopol. Hvorfor skulle MS ikke sige "det må de ikke?". Hvis ikke nogen gør det - så sker der ikke så meget i den sag.
De kan også sætte prisen på reklamerne gevaldigt ned. Det vil - i det fleste tilfælde - få de små (som man må betegne MS for i denne sammenhæng) til at komme ud i en konkurrence, der kan give dem økonomiske problemer.
Nu ved jeg godt vi snakker om MS som konkurrenten her, men det er sådan set ligegyldigt. Det kunne have været en hvilken anden virksomhed.
#2
I en periode på hvor lang tid? Bliver der sjovt nok ikke nævnt noget om. Den periode kan være på 2 år - den kan være på 2 uger. Jeg tror nærmere på de 2 år - måske mere. 2 år er også lang tid, at et marked "temporært" er konkurrende-forvreden.
#9
Og det har de ikke fået bøder for m.m.? Jo. Netop derfor burde det samme også gælde konkurrenterne.
#14
For en gangs skyld? Se det fra MS side. De bliver straffet for at have lavet features i Windows - deres helt eget produkt. Hvorfor? De har monopol. Efterfølgende forsøger en anden virksomhed - dog ikke med OS, men med reklamer - at skabe monopol. Hvorfor skulle MS ikke sige "det må de ikke?". Hvis ikke nogen gør det - så sker der ikke så meget i den sag.
Hvorfor må han når jeg ikke må..
xD
OMG, det kan godt være Microsoft kommenterer alt og alle, men har dog ikke set dem være så barnlige. It's so funny!
Desuden vil markedet ikke blive mere ubalanceret af en "en begrænset periode til at levere en række reklamer". Og HVIS det var sådan, så langt hellere at Google får fat i Yahoo end Microsoft gør. Microsoft fucker ALT op!
xD
OMG, det kan godt være Microsoft kommenterer alt og alle, men har dog ikke set dem være så barnlige. It's so funny!
Desuden vil markedet ikke blive mere ubalanceret af en "en begrænset periode til at levere en række reklamer". Og HVIS det var sådan, så langt hellere at Google får fat i Yahoo end Microsoft gør. Microsoft fucker ALT op!
#18 I reklamebranchen er det jo netop problematisk med et monopol.
Hvis min virksomhed sidder på 90+% af reklamemarkedet er der jo ingen tvivl om at alle helst vil købe reklameplads hos mig, da de så når ud til en større målgruppe.
Som du selv nævner, kan jeg vælge nægte at reklamere for kunder der også handler med mine konkurrenter, men da jeg sidder på så stor en del af markedet vil det ikke være en reel mulighed for kunden og de vil opsige deres kontrakt med min konkurrent. Kan du se problemet?
Når de først har den magt kan man frygte at de så vil begynde at bruge 'mafia-agtige' metode, som tidligere har været fremme ifm. Intel og Microsoft.
Hvis jeg ejer det eneste reelle reklamevirksomhed og du MEGET gerne vil promovere den egen virksomhed, men jeg vil have din førstefødte søn for det, hvad er dit valg så?
Hvis vi snakker styresystemer kan du jo altid skifte til Linux hvis du ikke kan lide Microsoft, men når det gælder reklamer vil man jo gerne nå ud til flest mennesker, og det gør man igennem en af de store spillere på markedet.
...eller måske jeg bare er for pessimistisk?
Hvis min virksomhed sidder på 90+% af reklamemarkedet er der jo ingen tvivl om at alle helst vil købe reklameplads hos mig, da de så når ud til en større målgruppe.
Som du selv nævner, kan jeg vælge nægte at reklamere for kunder der også handler med mine konkurrenter, men da jeg sidder på så stor en del af markedet vil det ikke være en reel mulighed for kunden og de vil opsige deres kontrakt med min konkurrent. Kan du se problemet?
Når de først har den magt kan man frygte at de så vil begynde at bruge 'mafia-agtige' metode, som tidligere har været fremme ifm. Intel og Microsoft.
Hvis jeg ejer det eneste reelle reklamevirksomhed og du MEGET gerne vil promovere den egen virksomhed, men jeg vil have din førstefødte søn for det, hvad er dit valg så?
Hvis vi snakker styresystemer kan du jo altid skifte til Linux hvis du ikke kan lide Microsoft, men når det gælder reklamer vil man jo gerne nå ud til flest mennesker, og det gør man igennem en af de store spillere på markedet.
...eller måske jeg bare er for pessimistisk?
#18
Og skulle de sætte priserne ned, jamen godt for kunderne, den danske konkurrence styrelse ville være henrykt. Medmindre det viser sig at de kører på underskud og tvinger andre konkurrenter ud af markedet, og derefter sætter priserne op.
Lave priser er hele målet med konkurrence, det man ønsker at undgå er dumping priser. Skulle de forsøge dumping priser, er der forhåbentligt et sagsanlæg på vej og en undersøgelse fra konkurrence myndighederne.
#23
Der har aldrig været noget problem i at et firma har et monopol, problemet ligger i misbruget af det. Det siger sig selv at hvis du laver dit produkt godt nok, hvilket Microsoft givetvis gjorde med de tidligere Windows produkter (i forhold til konkurrencen på det tidspunkt), så er det fuldstændigt fair at alle køber dit produkt og du får et monopol (90%+ markedsandel mindes jeg den juridiske defination er).
Problemet med Microsoft er at de linker alle deres produkter sammen, og samtidig bruger et stort tal propræitære patenterede protokoller. Men hvis et firma vinder 90%+ af markedet og holder det uden at de gør den slags skal de absolut have lov til det.
Opkøb er noget lidt andet, jeg mener det er fair at forhindre firmaer i at opkøbe sig til et monopol, da det af økonomiske grunde næsten altid vil gå ud over kunderne.
Igen, jeg er imod et opkøb, men et samarbejde? Kan ikke se det helt store problem.
Og skulle de sætte priserne ned, jamen godt for kunderne, den danske konkurrence styrelse ville være henrykt. Medmindre det viser sig at de kører på underskud og tvinger andre konkurrenter ud af markedet, og derefter sætter priserne op.
Lave priser er hele målet med konkurrence, det man ønsker at undgå er dumping priser. Skulle de forsøge dumping priser, er der forhåbentligt et sagsanlæg på vej og en undersøgelse fra konkurrence myndighederne.
#23
Der har aldrig været noget problem i at et firma har et monopol, problemet ligger i misbruget af det. Det siger sig selv at hvis du laver dit produkt godt nok, hvilket Microsoft givetvis gjorde med de tidligere Windows produkter (i forhold til konkurrencen på det tidspunkt), så er det fuldstændigt fair at alle køber dit produkt og du får et monopol (90%+ markedsandel mindes jeg den juridiske defination er).
Problemet med Microsoft er at de linker alle deres produkter sammen, og samtidig bruger et stort tal propræitære patenterede protokoller. Men hvis et firma vinder 90%+ af markedet og holder det uden at de gør den slags skal de absolut have lov til det.
Opkøb er noget lidt andet, jeg mener det er fair at forhindre firmaer i at opkøbe sig til et monopol, da det af økonomiske grunde næsten altid vil gå ud over kunderne.
Igen, jeg er imod et opkøb, men et samarbejde? Kan ikke se det helt store problem.
Der har aldrig været noget problem i at et firma har et monopol
Selvfølgelig er det et konkurrencemæssigt problem at et firma har monopol. Alt andet er noget vås at fyre af!
Det er først ulovligt hvis de begynder at misbruge det, korrekt. Men det ændrer ikke på at et monopol er et problem set ud fra en konkurrencemæssig betragtning.
#25
Sålænge nye konkurrenter på markedet har lige vilkår er et monopol ikke et problem. Du har ret i at det sjældent er tilfældet, i næsten alle tilfælde er et monopol forvriddende ved blot at eksistere, men jeg kan godt tænke mig til undtagelser, og derfor kan jeg ikke være enig med dig.
Vi kan dog godt blive enige om, at et monopol ofte er et godt tegn på at et marked ikke fungerer ordentligt.
Sålænge nye konkurrenter på markedet har lige vilkår er et monopol ikke et problem. Du har ret i at det sjældent er tilfældet, i næsten alle tilfælde er et monopol forvriddende ved blot at eksistere, men jeg kan godt tænke mig til undtagelser, og derfor kan jeg ikke være enig med dig.
Vi kan dog godt blive enige om, at et monopol ofte er et godt tegn på at et marked ikke fungerer ordentligt.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.