mboost-dp1

Daimler

Mercedes-Benz løfter sløret for 56-tommers Hyperscreen

- Via engadget -

Toppen på kransekagen i Mercedes-Benz’ kommende luksus-elbil, EQS, bliver en 56-tommers MBUX Hyperscreen. 

Mercedes-Benz’ kommende luksus-elbil, EQS, vil være udstyret med en såkaldt Hyperscreen.

Hyperscreen fungerer både som instrumentpanel, infotainment-system og passagerdisplay.

Panelet bruger OLED dækket i Gorilla Glass, der er behandlet for et reducere refleksioner og gøre rengøring nemmere.

Hyperscreen er udstyret med en 8-kernet CPU og 24GB RAM, der angiveligt skulle give panelet en meget lav responstid.

Læs også: Efter tusindvis af klager: NHTSA undersøger Teslas infotainment-system.

Også kunstig intelligens er indbygget i panelet. AI’en lærer eksempelvis, hvornår man normalt foretager telefonopkald, og vil selv lære at tilbyde, at fortage opkaldene.

Mercedes-Benz’ linje af elbiler med Hyperscreen forventes at komme på markedet engang i 2021.





Gå til bund
Gravatar #1 - Ni
11. jan. 2021 12:29
Jeg kan godt lide Mercedes tilgang til infoskræm ift. Tesla, som måske også er skoleeksemplet på, hvor kikset en infoskræm kan implementeres en bil.
Gravatar #2 - larsp
11. jan. 2021 12:46
AI’en lærer eksempelvis, hvornår man normalt foretager telefonopkald, og vil selv lære at tilbyde, at fortage opkaldene.

Det lyder, undskyld mig, som en møg irriterende funktion. Og super praktisk når konen er med i bilen mens den anbefaler at ringe til det lille sidespring. Eller en virksomhedsforbindelse er med i bilen, mens den anbefaler at ringe til en hemmelig ny samarbejdspartner. Skide smart.

AI der overvåger og lærer ens daglige rutiner er creepy. Drop det, please.
Gravatar #3 - AppleSheep
11. jan. 2021 12:53
Ni (1) skrev:
Jeg kan godt lide Mercedes tilgang til infoskræm ift. Tesla, som måske også er skoleeksemplet på, hvor kikset en infoskræm kan implementeres en bil.


Ja. Du har ret. Selvom jeg er syg med Tesla, ser det lidt kikset ud på den måde de har gjort det på. Det ser lidt billigt ud.
Gravatar #4 - mrKayne
11. jan. 2021 13:56
Ni (1) skrev:
Jeg kan godt lide Mercedes tilgang til infoskræm ift. Tesla, som måske også er skoleeksemplet på, hvor kikset en infoskræm kan implementeres en bil.


Hmm. Jeg synes ellers det fungerer ganske fantastisk i min Model 3. I bund og grund er jeg blevet vældig fan af den simple tilgang Tesla har valgt til deres biler. 2 knapper på rattet, thats it. Men det fungerer.
Gravatar #5 - AppleSheep
11. jan. 2021 14:20
—-
Gravatar #6 - dugfrisk
11. jan. 2021 16:25
AppleSheep (5) skrev:
—-

de skulle have droppet infoskærmen.
Gravatar #7 - CBM
11. jan. 2021 16:26
Jeg kunne aldrig finde mig i at mangle de knapper jeg er vant til at have i en bil
Gravatar #8 - dugfrisk
11. jan. 2021 16:27
tesla kan sælge dig nogle ekstra. i form af ipad tesla edition
Gravatar #9 - CBM
11. jan. 2021 16:29
dugfrisk (8) skrev:
tesla kan sælge dig nogle ekstra. i form af ipad tesla edition

Eller også kunne jeg blot undlade at købe en tesla
Gravatar #10 - dugfrisk
11. jan. 2021 16:30
det bliver ikke muligt. kinesiske el biler kommer først til landet i 2080
Gravatar #11 - CBM
11. jan. 2021 16:30
dugfrisk (10) skrev:
det bliver ikke muligt. kinesiske biler kommer først til landet i 2080

Der er også europæiske el biler
Gravatar #12 - dugfrisk
11. jan. 2021 16:32
CBM (11) skrev:
dugfrisk (10) skrev:
det bliver ikke muligt. kinesiske biler kommer først til landet i 2080

Der er også europæiske el biler

Europæiske biler er så haute couture
Gravatar #13 - Ni
11. jan. 2021 16:34
#4 Det er super fede biler og det er kun det estiske ved at placere en kæmpe firkant mit i kabinen på den måde som synes, kunne gøres lidt mere lækkert, men nu er det jo næsten blevet deres varemærke at have den placeret sådan :-)
Gravatar #14 - Target
11. jan. 2021 17:03
CBM (7) skrev:
Jeg kunne aldrig finde mig i at mangle de knapper jeg er vant til at have i en bil

Det kommer du nok desværre til, før eller siden. Medmindre du vil køre i gamle biler.
For det lader til at det kun går én vej med antallet af knapper, og det er nedad. Bilproducenterne har fundet ud af, at de kan spare penge ved at mindske antallet af knapper, og i stedet flytte funktionerne ind i infotainment systemet.
Selv knapperne på rattet går i retning af touchpads i stedet for rigtige knapper.
Gravatar #15 - CBM
11. jan. 2021 17:47
Target (14) skrev:
CBM (7) skrev:
Jeg kunne aldrig finde mig i at mangle de knapper jeg er vant til at have i en bil

Det kommer du nok desværre til, før eller siden. Medmindre du vil køre i gamle biler.
For det lader til at det kun går én vej med antallet af knapper, og det er nedad. Bilproducenterne har fundet ud af, at de kan spare penge ved at mindske antallet af knapper, og i stedet flytte funktionerne ind i infotainment systemet.
Selv knapperne på rattet går i retning af touchpads i stedet for rigtige knapper.

Tja jeg må se hvad fremtiden bringer
Gravatar #16 - larsp
11. jan. 2021 19:03
Target (14) skrev:
Bilproducenterne har fundet ud af, at de kan spare penge ved at mindske antallet af knapper, og i stedet flytte funktionerne ind i infotainment systemet.
Selv knapperne på rattet går i retning af touchpads i stedet for rigtige knapper.

De seneste 10 år har fået mig til at føle mig 50 år ældre. Så meget teknologisk udvikling (og samfundsmæssig udvikling) er gået i en kuleskør retning at jeg må konstatere at jeg står og råber børn nu om dage, det var bedre i gamle dage, get off my lawn, og you can take X from my cold dead hands, som aldrig før.
Gravatar #17 - MOA
12. jan. 2021 08:01
Aaaaalt for mange steder man skal kigge...

Mercedes forhelvede hahaha!
Gravatar #18 - CBM
12. jan. 2021 08:12
#16

Samme her
Gravatar #19 - alfabeta
12. jan. 2021 13:33
Ni (1) skrev:
Jeg kan godt lide Mercedes tilgang til infoskræm ift. Tesla, som måske også er skoleeksemplet på, hvor kikset en infoskræm kan implementeres en bil.

Hvad mener du med dette? Placeringen er genial. Har du en Tesla? Placeringen og funktionerne er genialt sat op.

Den nye skærm fra Mercedes er jo en fossilbil lavet digital. Har du også stadigvæk en drejetelefon?
Gravatar #20 - larsp
12. jan. 2021 14:51
Apropos touchskærme i biler, fra: https://ing.dk/artikel/volkswagen-opdager-fejl-vil...
Det skulle efter sigende dog ikke være muligt at fikse en fejl, hvor touch-kontrollen til at justere lydniveau og klimaanlæg ikke lyser om natten, hvilket praktisk talt gør den ubrugelig. Det skyldes, at det enten er teknisk umuligt eller for dyrt, skriver Frankfurter Allgemeine.

Lydniveau kan styres fra rattet, men temperaturjustering er kun via en touchskærm med kæmpe software issues? Herre Jemini for noget nymodens skrammel.
Gravatar #21 - MOA
12. jan. 2021 19:30
Ni (1) skrev:
Jeg kan godt lide Mercedes tilgang til infoskræm ift. Tesla, som måske også er skoleeksemplet på, hvor kikset en infoskræm kan implementeres en bil.

Say what! Tesla (Jeg har en Model 3 Performance) er helt klart eksemplet på hvordan det skal gøres, hvilket man også kan se alle andre fabrikanter tager til sig nu.

Jeg væmmes over hvor gammeldags biler i grunden er med alle deres knapper hver gang jeg kommer ind i en :D

Gravatar #22 - Remmerboy
12. jan. 2021 19:35
hvis man skal flytte fokus fra trafikken for at justerer/tænde/slukke noget i bilen, så er der noget galt med designet.
Gravatar #23 - MOA
12. jan. 2021 19:45
Remmerboy (22) skrev:
hvis man skal flytte fokus fra trafikken for at justerer/tænde/slukke noget i bilen, så er der noget galt med designet.

Skal man ikke i en Tesla når man kender bilen, du kan bare bede den om at gøre noget "Tænd vinduesvisker", "Jeg fryser", "Jeg har det varmt", "Sæt noget U2 musik på"..... men ellers er skærmen også lige til.
Gravatar #24 - mrKayne
12. jan. 2021 19:52
Remmerboy (22) skrev:
hvis man skal flytte fokus fra trafikken for at justerer/tænde/slukke noget i bilen, så er der noget galt med designet.


Du skal ændre fokus i en Tesla på samme niveau som i en normal bil, hvis ikke mindre.
Gravatar #25 - CBM
13. jan. 2021 16:24
Remmerboy (22) skrev:
hvis man skal flytte fokus fra trafikken for at justerer/tænde/slukke noget i bilen, så er der noget galt med designet.

Enig

Og at blive afhængig af Voice interface er skidt

Det virker nok fedt i startrek men i den virkelige verden er håndtag og motorisk hukommelse altafgørende

Gravatar #26 - MOA
14. jan. 2021 22:42
CBM (25) skrev:
Remmerboy (22) skrev:
hvis man skal flytte fokus fra trafikken for at justerer/tænde/slukke noget i bilen, så er der noget galt med designet.

Enig

Og at blive afhængig af Voice interface er skidt

Det virker nok fedt i startrek men i den virkelige verden er håndtag og motorisk hukommelse altafgørende


Når du skriver "virker nok fedt" så antager jeg du ikke ejer en Tesla... det er under ingen omstændigheder et problem, tværtimod er skærmen let at finde rundt i... alle de vigtige funktioner har et stort ikon nederst på skærmen i en sort bjælke.

Og når alt kommer til alt, den indstiller selv lyset, vinduesviskere... du skal bare træde på speederen og give slip for at bremse... der er virkelig intet man skal tænke på.
Gravatar #27 - CBM
15. jan. 2021 03:48
MOA (26) skrev:
CBM (25) skrev:
Remmerboy (22) skrev:
hvis man skal flytte fokus fra trafikken for at justerer/tænde/slukke noget i bilen, så er der noget galt med designet.

Enig

Og at blive afhængig af Voice interface er skidt

Det virker nok fedt i startrek men i den virkelige verden er håndtag og motorisk hukommelse altafgørende


Når du skriver "virker nok fedt" så antager jeg du ikke ejer en Tesla... det er under ingen omstændigheder et problem, tværtimod er skærmen let at finde rundt i... alle de vigtige funktioner har et stort ikon nederst på skærmen i en sort bjælke.

Og når alt kommer til alt, den indstiller selv lyset, vinduesviskere... du skal bare træde på speederen og give slip for at bremse... der er virkelig intet man skal tænke på.

Måske skal jeg prøvekøre en engang så
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login