mboost-dp1

No Thumbnail
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
ja navnet giver mening.. og læg mærke til for første gang nogensinde har Nintendo fjernet deres eget navn på Wii.. den hedder ikke Nintendo Wii, som f.eks Nintendo GameCube, Nintendo Entertainment System, eller SNES, eller Nintendo 64.. den hedder bare WII... simpelt og let for forældre at huske! tror det bliver et godt træk af Nintendo.. omvendt syntes jeg da Revolution lød federe :)
#47
*host* du tager fejl.
GameCuben laa lige under Xbox i ren ydeevne..
Et af de klare aarsager var at Xbox'en bare var en modded P3 pc..
GameCuben var skraeddersyet og udnyttede sit hw klart bedre..
Mhz er ikke alt :)
Jeg har rent faktisk proevet Doom3 paa Xbox.. Nej, det var ikke saerligt paent og Red Steel er paenere..
Men okay, vi kan jo vente til vi har Wii'en i haanden og kan lave en haandgribelig sammenligning.. Ioevrigt kommer Quake4 til Wii.. Det var rimeligt paent, saa det kan vel give en god sammenlignings faktor :)
#52
Det var vi fint klar over.. Men "Nintendo We" eller "Nintendo Vi" er stadig et crap navn :)
#45 Wii og Xbox 1 er utroligt tæt på hinanden i ydeevne. Wii er en tunet GameCube (ca. 20% ekstra), og GameCube var i øvrigt under Xbox 1 i grafisk niveau.
*host* du tager fejl.
GameCuben laa lige under Xbox i ren ydeevne..
Et af de klare aarsager var at Xbox'en bare var en modded P3 pc..
GameCuben var skraeddersyet og udnyttede sit hw klart bedre..
Mhz er ikke alt :)
Du kan evt. prøve Doom 3 på Xbox. Klart et smukkere spil end noget Wii kan fremvise i sine launchtitler med forsøg på realistik grafik: http://www.gamespot.com/xbox/action/doom3/review.h...
Jeg har rent faktisk proevet Doom3 paa Xbox.. Nej, det var ikke saerligt paent og Red Steel er paenere..
Men okay, vi kan jo vente til vi har Wii'en i haanden og kan lave en haandgribelig sammenligning.. Ioevrigt kommer Quake4 til Wii.. Det var rimeligt paent, saa det kan vel give en god sammenlignings faktor :)
#52
Det var vi fint klar over.. Men "Nintendo We" eller "Nintendo Vi" er stadig et crap navn :)
Jeg spreder ikke falske informationer eller noget, og vil da med glæde inddrage tvivlerne i et lille forsøg.
MHz er alligevel formålsløst at sammenligne mellem vidt forskellige systemer.
Desværre er der kun et spil som findes både til Xbox og Wii endnu, men det er sådan set meget fint representativt. Prøv at tjekke screens i det.
Madden NFL 07 for Wii:
http://www.gamespot.com/wii/sports/madden07/review...
Madden NFL 07 for Xbox:
http://www.gamespot.com/xbox/sports/madden07/revie...
Løb bare de første 10-15 screenshots igennem i hver review. Hvilket er pænest? Ja, det er faktisk omtrent lige godt ikke? Xbox og Wii er omtrent det samme. Spillene ligner til forveksling noget der kunne køre på hinandens konsoller. Og det er hele min pointe.
Tjek evt. Xbox 360 versionen af Madden: http://www.gamespot.com/xbox360/sports/madden07/re...
MHz er alligevel formålsløst at sammenligne mellem vidt forskellige systemer.
Desværre er der kun et spil som findes både til Xbox og Wii endnu, men det er sådan set meget fint representativt. Prøv at tjekke screens i det.
Madden NFL 07 for Wii:
http://www.gamespot.com/wii/sports/madden07/review...
Madden NFL 07 for Xbox:
http://www.gamespot.com/xbox/sports/madden07/revie...
Løb bare de første 10-15 screenshots igennem i hver review. Hvilket er pænest? Ja, det er faktisk omtrent lige godt ikke? Xbox og Wii er omtrent det samme. Spillene ligner til forveksling noget der kunne køre på hinandens konsoller. Og det er hele min pointe.
Tjek evt. Xbox 360 versionen af Madden: http://www.gamespot.com/xbox360/sports/madden07/re...
#58 Selvfølgelig vil grafikken på Wii blive bedre udnyttet med tiden, men den vil jo ikke blive markant bedre. Det vi ser nu vil kunne få lidt tweaks, men det vil ikke bringe den et hestehoved foran det man ser i Xbox udgaven af spillet.
Wii og Xbox er meget sammenlignelige systemer rent grafisk, og det vil lidt tweaks med tiden ikke rette op på.
Wii og Xbox er meget sammenlignelige systemer rent grafisk, og det vil lidt tweaks med tiden ikke rette op på.
#59 Chancen for at EA valgte at bruge den samme grafik motor til begge konsoller er ret stor, men det betyder ikke at det er hvad Wii'en kan præstere. Den er ikke on par med xbox 360 eller ps3, men den er bedre end xbox, og det vil blive synligt i de titler som er lavet fra bunden til Wii.
At sammenligne med et crossplatform spil, hvor grafikken højst sandsynligt bare er blevet portet, giver ingen mening eller reele hints om hvor meget maskinerne kan. Derudover er teknologien i Wii'en på alle leder og kanter xbox'en overlegen, ikke blot mht. frekvenser.
At sammenligne med et crossplatform spil, hvor grafikken højst sandsynligt bare er blevet portet, giver ingen mening eller reele hints om hvor meget maskinerne kan. Derudover er teknologien i Wii'en på alle leder og kanter xbox'en overlegen, ikke blot mht. frekvenser.
#60
Praecis.
#57
Det er fint at du finder et spil som er udviklet direkte til Direct3D ( baade pc og xbox ), men det giver bare lidt problemer da EA specielt er kendt for at lave rigtig daarlige ports af spil.
Det er dejligt tydeligt i spil som laves til xbox og saa portes til PC..
Saa kan vi jo paastaa at pc'en er xbox'en underlegen da grafikken er ligesaa grim ... *host host* ... :)
Find et spil som er udviklet til Wii og saa kan vi sammenligne.. Desuden har jeg allerede nu set screens fra spil som er voldsomt paenere end madden NFL til Wii.. Og ja, det spil ser voldsomt grimt ud :D
Praecis.
#57
Det er fint at du finder et spil som er udviklet direkte til Direct3D ( baade pc og xbox ), men det giver bare lidt problemer da EA specielt er kendt for at lave rigtig daarlige ports af spil.
Det er dejligt tydeligt i spil som laves til xbox og saa portes til PC..
Saa kan vi jo paastaa at pc'en er xbox'en underlegen da grafikken er ligesaa grim ... *host host* ... :)
Find et spil som er udviklet til Wii og saa kan vi sammenligne.. Desuden har jeg allerede nu set screens fra spil som er voldsomt paenere end madden NFL til Wii.. Og ja, det spil ser voldsomt grimt ud :D
59> Hvordan kan du afgøre på screenshots hvordan ydelsen er? hvis en udvikler nu ikke kan finde ud af at udnytte konsollen siger de tjo INTET om den ydelse.. men mere om udvikleren..
Hvis GameCube var så dårlig som du siger altså MEGET under xbox så er det da underligt at Gamecube Rouge Squardrone 2 og 3 er blandt de spil i den konsol der har flest Polygroner på skærmen og samtidig køre med 60fps.. faktisk overgik de tit hvad xbox spil fremviste! da deres racer spil osv tit var begrænset til 30fps.
er bange for at sige det men dine konklusioner er grebet ud af tynd luft.. du har ret i Mhz kan du ikke sammenligne.. men når nu adskelige udvikler siger at GameCUbe og Xbox ligger meget lige i ydelse med HVER deres fordel, tror du så ikke det har noget på sig? Hvis vi så antar det overnævente er rigtigt, og vi ser Wii har forbedret GPU og CPU.. tæt på 400mhz mere på cpu.. og gpu er vel også tæt på dobbelt så hurtig (kan ik huske de præcise tal for wii) og vi husker på Wii er opbygget på samme måde som GameCUbe altså et strømlignet hw design mæssigt med en masse t1 og t3 ram der gør der ingen flaske halse er.. så er det da gak gak at så mene at Wii ikke er meget stærkere end en Xbox.. jeg vil tro Wii er ca dobbelt så hurtigt i rå ydelse +-.. husk på zelda til Wii rigtig ter udviklet til gamecube og spillet kun har fået få grafiske forbedringer.. giv Wii et års tid så vil vi se hvad udviklerne kan presse ud af den..
Hvis GameCube var så dårlig som du siger altså MEGET under xbox så er det da underligt at Gamecube Rouge Squardrone 2 og 3 er blandt de spil i den konsol der har flest Polygroner på skærmen og samtidig køre med 60fps.. faktisk overgik de tit hvad xbox spil fremviste! da deres racer spil osv tit var begrænset til 30fps.
er bange for at sige det men dine konklusioner er grebet ud af tynd luft.. du har ret i Mhz kan du ikke sammenligne.. men når nu adskelige udvikler siger at GameCUbe og Xbox ligger meget lige i ydelse med HVER deres fordel, tror du så ikke det har noget på sig? Hvis vi så antar det overnævente er rigtigt, og vi ser Wii har forbedret GPU og CPU.. tæt på 400mhz mere på cpu.. og gpu er vel også tæt på dobbelt så hurtig (kan ik huske de præcise tal for wii) og vi husker på Wii er opbygget på samme måde som GameCUbe altså et strømlignet hw design mæssigt med en masse t1 og t3 ram der gør der ingen flaske halse er.. så er det da gak gak at så mene at Wii ikke er meget stærkere end en Xbox.. jeg vil tro Wii er ca dobbelt så hurtigt i rå ydelse +-.. husk på zelda til Wii rigtig ter udviklet til gamecube og spillet kun har fået få grafiske forbedringer.. giv Wii et års tid så vil vi se hvad udviklerne kan presse ud af den..
#63: Enig...
Selvfølgelig kan Wii ikke konkurre med Xbox 360 og PS3 på grafikfronten... Men den har slået den gamle Xbox... Og ja Zelda er rigtig flot, og ja jeg har spillet det i virkeligheden. Wii konsollen kan levere bedre grafik end den gamle Xbox. Men det betyder ikke at grafikken nødvendigvs er bedre i mere end et par titler... Det er jo normalt heller ikke i de titler der kommer i den første måned efter release at man ser 100% af konsollens potentiale brugt.
Og en meget vigtig pointe ang. Wii... Da jeg prøvede den var der et meget irriterende delay på nunchaku controlleren!! Det var stærkt forstyrrende for gameplayet. Dog var underholdningsværdien stadig stor, men jeg håber virkelig det var en gammel release af konsollen jeg havde fat i og at delay på bevægelsessensorerne kan måles i få ms, og ikke sekunder når den launches i DK til december.
Selvfølgelig kan Wii ikke konkurre med Xbox 360 og PS3 på grafikfronten... Men den har slået den gamle Xbox... Og ja Zelda er rigtig flot, og ja jeg har spillet det i virkeligheden. Wii konsollen kan levere bedre grafik end den gamle Xbox. Men det betyder ikke at grafikken nødvendigvs er bedre i mere end et par titler... Det er jo normalt heller ikke i de titler der kommer i den første måned efter release at man ser 100% af konsollens potentiale brugt.
Og en meget vigtig pointe ang. Wii... Da jeg prøvede den var der et meget irriterende delay på nunchaku controlleren!! Det var stærkt forstyrrende for gameplayet. Dog var underholdningsværdien stadig stor, men jeg håber virkelig det var en gammel release af konsollen jeg havde fat i og at delay på bevægelsessensorerne kan måles i få ms, og ikke sekunder når den launches i DK til december.
64> Folk fra D3 snakkede da ikke om noget lag på controleren? de gange der har været problemer med det i f.eks e3 osv har det været software mæssigt?
#66
Hvilket aabner op for endnu en faldgrubbe ang. den nye styremaade..
Jeg glaeder mig vildt meget til at proeve Wii og Zelda.. Men omg hvor ville jeg dog blive sur hvis jeg koeber et spil hvor der er lag eller lignende fra controlleren, specielt hvis jeg kan maerke at det ikke er der i andre spil :@
Hvilket aabner op for endnu en faldgrubbe ang. den nye styremaade..
Jeg glaeder mig vildt meget til at proeve Wii og Zelda.. Men omg hvor ville jeg dog blive sur hvis jeg koeber et spil hvor der er lag eller lignende fra controlleren, specielt hvis jeg kan maerke at det ikke er der i andre spil :@
der sku ik være lag i zelda og wii sports... mener også problemerne med red stele er løst... udviklerne skla jo også lige ind i det! :) er jo kun nintendo der har haft god tid til at lege med det jo.
Being a video game developer (I develop for both, Playstation 3 and XBOX 360) people ask me almost daily which platform I think is better. These are my personal feelings, in no way does this reflect my employer.
Performance: On paper, the PS3 is more powerful. In reality, it's quite inferior to the 360. Without getting into too many details, the three general-purpose CPU's the xbox360 has are currently FAR easier to take advantage of than the SPU's on the PS3. I suspect a few years down the road some high budget, first party PS3 exclusive titles will come out that really take advantage of the SPU's and do things the XBOX 360 can't, but I don't think the console is worth buying based on this speculation (for some it will be though, we'll have to wait and see how these games turn out).
Graphics: The XBOX 360 is a clear winner. The GPU is more powerful. It has more powerful fillrate, and far more pixel and vertex processing horsepower. Part of the reason is their choice of memory, and architecture of pixel and vertex procesing. I can't get into details but the same vertex shader will run much slower on the PS3 than the XBOX 360. The 360 also has a clever new way rendering high definition anti aliased back buffers. To accomplish the same effect on PS3 is prohibitively expensive. For this reason I think many games will have no choice but to run in non-HD resolutions on the PS3 version, use a lower quality anti aliasing technique, or do back buffer upscaling. The end result in all cases is going to be noticeably worse image quality.
Taget fra xboxscene.com
Performance: On paper, the PS3 is more powerful. In reality, it's quite inferior to the 360. Without getting into too many details, the three general-purpose CPU's the xbox360 has are currently FAR easier to take advantage of than the SPU's on the PS3. I suspect a few years down the road some high budget, first party PS3 exclusive titles will come out that really take advantage of the SPU's and do things the XBOX 360 can't, but I don't think the console is worth buying based on this speculation (for some it will be though, we'll have to wait and see how these games turn out).
Graphics: The XBOX 360 is a clear winner. The GPU is more powerful. It has more powerful fillrate, and far more pixel and vertex processing horsepower. Part of the reason is their choice of memory, and architecture of pixel and vertex procesing. I can't get into details but the same vertex shader will run much slower on the PS3 than the XBOX 360. The 360 also has a clever new way rendering high definition anti aliased back buffers. To accomplish the same effect on PS3 is prohibitively expensive. For this reason I think many games will have no choice but to run in non-HD resolutions on the PS3 version, use a lower quality anti aliasing technique, or do back buffer upscaling. The end result in all cases is going to be noticeably worse image quality.
Taget fra xboxscene.com
70> Nøjagtit som jeg forventede.. man har jo også hørt udvikler brokke sig over PS3 er svær at udvikle til, at PS3 er dyr at udvikle til. der er enda udviklere der ik vil lave spil til den i det første år da de mener det ik kan betale sig.
BTW
Så har jeg lige snakket med EbGames i Aalborg Gågade.. hver Ebgames butik får 15 maskiner af Wii.. og 15 versioner af Zelda til Wii.. EbGames i aalborg har ca 40 skrevet op på liste til Wii.. godt jeg er nummer 4 ;)
BTW
Så har jeg lige snakket med EbGames i Aalborg Gågade.. hver Ebgames butik får 15 maskiner af Wii.. og 15 versioner af Zelda til Wii.. EbGames i aalborg har ca 40 skrevet op på liste til Wii.. godt jeg er nummer 4 ;)
#57 + random
Hiver lige traaden op nu hvor jeg har set screenshots af random spil..
Jeg forstaar tydeligt hvordan folk kan bashe Wii's grafik naar de screens de sidder og kigger paa er 480i oploesning med std composit kabler..
Der er kaempe forskel i kvaliteten:
http://www.gamespot.com/features/6162297/p-2.html
Bare hvis nogen var interesserede..
Det har ihvertfald fjernet min skraek om gfx kvaliteten :D
Hiver lige traaden op nu hvor jeg har set screenshots af random spil..
Jeg forstaar tydeligt hvordan folk kan bashe Wii's grafik naar de screens de sidder og kigger paa er 480i oploesning med std composit kabler..
Der er kaempe forskel i kvaliteten:
http://www.gamespot.com/features/6162297/p-2.html
Bare hvis nogen var interesserede..
Det har ihvertfald fjernet min skraek om gfx kvaliteten :D
#72 Du har ret, det giver faktisk en ret markant forskel i skarpheden afhængigt af hvilket kabel der bruges. Det trækker da alt andet lige min vurdering af kvaliteten op!
#74 Det synes jeg ikke grafikken er med de screens vi har set på Gamespot. Dog skal det siges, at de nok heller ikke har testet med componentkabel. Det kan man så selvfølgelig få til både Wii og Xbox, og derfor er svært at sige, hvilken der så vil ende bedst.
#76 Med component kan du få nogle Xbox spil til at køre 720p eller 1080i, så der vil der være en del forskel. Det er dog primært hvis man har dem i en importudgave. Ellers ved jeg ikke hvor meget det forbedrer.
#78 Jep, det er godt nok ikke vildt mange spil der er understøttet, men de er der. Kan dog ikke finde en spilliste længere. Her er den officielle beskrivelse dog: http://www.xbox.com/en-us/hardware/highdefinitiona...
Glem nu ikke at Nintendo selv har udtalt at dette IKKE er en Next-Gen konsol der skal dyste mod hverken MS eller SONY, om den kommer eller ej, om den er lige om hjørnet eller langt ude i det fjerne (måske mod PS4 eller Xbox (180? xD) kan være ligegyldigt. Den blev ikke lavet som en konkurrent, men som en medspiller. DET er hvad jeg kalder en god kamp.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.