mboost-dp1

unknown
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Hvis de priser pristjek skriver er de rigtige priser, kan de jo ikke rigtigt komme udenom det fakta at de er dyrere set i forhold til de andre.
Forbrugerstyrelsen har jo ikke noget med det at gøre, og at kræve det fjernet, er jo det samme som at sælge et produkt 20% dyrere end alle andre, men sagsøge folk der ligger det på prislister.
Forbrugerstyrelsen har jo ikke noget med det at gøre, og at kræve det fjernet, er jo det samme som at sælge et produkt 20% dyrere end alle andre, men sagsøge folk der ligger det på prislister.
ontopic:
Kunne godt se på M1' reklame og PRISER at de var et, ikke fup firma, men noget popsmart pis.
Undre mig slet ikke det her :)
offtopic:
Det er da også utroligt danskere er så fandens naive.. De ser bare på en reklame og tænker "orv billigt" uden at undersøge hvad fanden de går ind til. :)
Kunne godt se på M1' reklame og PRISER at de var et, ikke fup firma, men noget popsmart pis.
Undre mig slet ikke det her :)
offtopic:
Det er da også utroligt danskere er så fandens naive.. De ser bare på en reklame og tænker "orv billigt" uden at undersøge hvad fanden de går ind til. :)
Fandme godt, at jeg aldrig fik tegnet et abonnement hos dem, da jeg skulle skifte teleselskab... Er ret glad for 3, men tror dog at de ryger iforhold til Mtel eller CBB måske snarest, hvor jeg har fået en mobil med WiFi og derfor ikke bruger deres services..
Skiftede til M1 da jeg var utilfreds med dækningen på CBB's (Sonofons) net.
Dengang så det billigt ud men nu kan jeg se at jeg bruger flere penge end hos CBB for det samme. Så det er ren dovenskab der gør at jeg ikke er skiftet til et andet selskab endnu. Nogen der kan anbefale nogen som har TDC's net?
Dengang så det billigt ud men nu kan jeg se at jeg bruger flere penge end hos CBB for det samme. Så det er ren dovenskab der gør at jeg ikke er skiftet til et andet selskab endnu. Nogen der kan anbefale nogen som har TDC's net?
#4 Mtel er ret gode. Er dog ikke 100% sikker på de bruger TDC's net..
#6 Ved ikke om det bare er her, men havde telmore i et kort stykke tid og 60% af de sms'er jeg afsendte kom frem en uge senere.
#2: Er til dels enig med dig i at mange er naive, eller slet og ret glemmer at læse det med småt. Mener dog i M1's tilfælde, at de i _meget_ høj grad spiller netop på dette (Den kloge narre den mindre kloge).
For det første mener jeg at det er på grænsen af det moralsk rigtige, at tilbyde en kunde noget kvit og frit som en tillægsydelse i en bestemt tid, og glemmer kunden at framelde sig efter denne periode, så koster det ved kasse 1. Juridisk set er der umiddelbart intet forkert i den fremgangsmåde, da kunden jo har accepteret dette forhold.
For den andet så er det min helt klare overbevisning af M1 gør sig skyldig i vildledende markedsføring. På deres site kan man bl.a. læse følgende om 'PrisBasker':
- Kontrol over forbrug
- Betal efter forbrug
Det er IMHO en overtrædelse af Markedsføringslovens §2. Det mener jeg fordi, at det er teknisk muligt at opdatere en kundens Saldo realtime - altså løbende mens forbruget pågår - hvorfor kunden med rette bør kunne forvente at dette også sker. Selskaber som Mtel og CBB kan finde ud af det. Alle selskaber der tilbyder taletidskort kan finde ud af det. Men M1 kan sjovt nok ikke, hvilket der kun kan være en forklaring på - Penge!
Pointerer man ovenstående overfor M1, får man en lang og arrogant forklaring om at deres produkt adskiller sig fra de førnævnte konkurrenter. Men, man kan ikke få en forklaring på HVOR de adskiller sig. Måske fordi der i bund og grund ikke er nogen forskel?
I øvrigt har jeg, som Nicolas Frederiksen, stiftet bekendtskab med Mads Peter Veiby's manglende respekt for andre end ham selv.
For det første mener jeg at det er på grænsen af det moralsk rigtige, at tilbyde en kunde noget kvit og frit som en tillægsydelse i en bestemt tid, og glemmer kunden at framelde sig efter denne periode, så koster det ved kasse 1. Juridisk set er der umiddelbart intet forkert i den fremgangsmåde, da kunden jo har accepteret dette forhold.
For den andet så er det min helt klare overbevisning af M1 gør sig skyldig i vildledende markedsføring. På deres site kan man bl.a. læse følgende om 'PrisBasker':
- Kontrol over forbrug
- Betal efter forbrug
Det er IMHO en overtrædelse af Markedsføringslovens §2. Det mener jeg fordi, at det er teknisk muligt at opdatere en kundens Saldo realtime - altså løbende mens forbruget pågår - hvorfor kunden med rette bør kunne forvente at dette også sker. Selskaber som Mtel og CBB kan finde ud af det. Alle selskaber der tilbyder taletidskort kan finde ud af det. Men M1 kan sjovt nok ikke, hvilket der kun kan være en forklaring på - Penge!
Pointerer man ovenstående overfor M1, får man en lang og arrogant forklaring om at deres produkt adskiller sig fra de førnævnte konkurrenter. Men, man kan ikke få en forklaring på HVOR de adskiller sig. Måske fordi der i bund og grund ikke er nogen forskel?
I øvrigt har jeg, som Nicolas Frederiksen, stiftet bekendtskab med Mads Peter Veiby's manglende respekt for andre end ham selv.
#8 Telmore kunne heller ikke tilbyde realtime opdatering før de blev opkøbt at TDC, skal jeg være helt ærlig ved jeg ikke engang om de gør idag... Men dengang var det et eller andet med forsinkelse når det kørte gennem TDC's net...
#2 Enig... Da de startede fik jeg sådan et kort af en bekendt... Så skulle jeg melde mig på under ham og få 200 kr taletid gratis... Den slags er lidt for smart, det trække relationer til alle de social networking sites, hvor man skal logge ind med MSN brugernavn og password :) Hvorefter de owner dig totalt, fordi du sagde ja til deres EULA :)
#2 Enig... Da de startede fik jeg sådan et kort af en bekendt... Så skulle jeg melde mig på under ham og få 200 kr taletid gratis... Den slags er lidt for smart, det trække relationer til alle de social networking sites, hvor man skal logge ind med MSN brugernavn og password :) Hvorefter de owner dig totalt, fordi du sagde ja til deres EULA :)
Update til #8
Argh.. Kan se jeg har glemt noget i mit indlæg i relation til det omkring overtrædelse af markedsføringsloven.. M1 opdaterer kun deres kunders saldo 4 gange i døgnet, hvilket muliggør et merforbrug i forhold til ens saldo. Altså man kan opbygge en negativ saldo, og derved komme til at skylde M1 penge.
#9: Stiller mig uforstående overfor selskabernes forklaringer. Taletidskort har eksisteret noget længere end nogle af disse selskaber, og her har man sjovt nok altid kunne lukke brugerens konto i det sekund saldoen rammer nul.
Argh.. Kan se jeg har glemt noget i mit indlæg i relation til det omkring overtrædelse af markedsføringsloven.. M1 opdaterer kun deres kunders saldo 4 gange i døgnet, hvilket muliggør et merforbrug i forhold til ens saldo. Altså man kan opbygge en negativ saldo, og derved komme til at skylde M1 penge.
#9: Stiller mig uforstående overfor selskabernes forklaringer. Taletidskort har eksisteret noget længere end nogle af disse selskaber, og her har man sjovt nok altid kunne lukke brugerens konto i det sekund saldoen rammer nul.
Jeg har lige prøvet at lave en beregning via telepristjek. Har selv m1. Og ifølge testen siger den, at jeg kan spare 431 kr ved at skifte til tele2 tank op 38 (tror jeg det hed).. Men når jeg så ser på deres priser (stadig under telepristjek) så viser den forkerte priser under m1. Og når jeg kigger under tele2 tank op 38, viser den priser der koster mere end m1s.. Så ved ikke helt hvor de har den beregning fra.
For at være lidt Offtopic, så virker TelePrisTjek.dk utroværdige i mine øjne, alle deres links til f.eks. Telmore er skjulte reklame links.
Tja, hvis man ikke hopper på nogen af deres scam numre med gavekort osv, så kan jeg ikke se hvorfor de skulle være dyrere end andre udbydere. Hvis man kun ringer/skriver sms med M1, så må det væl kun være disse takster som reelt har en betydning for ens forbrug?
En anden ting, så synes jeg at telepristjek.dk virker en smule uprofessionelt. Halvdelen af alle sætning i stortset al deres tekst afsluttes med ! og halvdelen af alle flertals ord bliver skrevet med ` (f.eks. folk`s) - dette gør siden extrem irreterende at læse.
En anden ting, så synes jeg at telepristjek.dk virker en smule uprofessionelt. Halvdelen af alle sætning i stortset al deres tekst afsluttes med ! og halvdelen af alle flertals ord bliver skrevet med ` (f.eks. folk`s) - dette gør siden extrem irreterende at læse.
Hm..
Vil ogsaa lige stille spoergsmaalstegn ved Telepristjek.dk ...
Een ting er deres skjulte reklamer, men deres umiddelbare "du sparer penge ved at skifte til XX" er ret daarlig til at beregne..
Et umiddelbart overslag gav en ekstra beregning paa ~150 kroner ifht. min "normale" regning..
Og jeg kan se at deres "Bashing" af Unotel ( som jeg tilfaeldigvis har og ikke er vildt begejstrede for pt ) koerer mest paa Talk2..
Talk2 er et ret godt tilbud, hvis man taler i mere end 3.4 minutter gennemsnitligt..
Men hvis man ikke goer det, saa er det et meget daarligt tilbud ..
Deres eksempel med "12 kroner i minuttet!!!" er jo direkte latterlig..
Hvor mange ringer til noget som helst i kun 10 sekunder?
Selv et opkald til min telefonsvarer varer oftest ihvertfald 30 sekunder - hvilket giver en pris paa 2 kroner.
Udover det saa har jeg aldrig oplevet problemer med at have negativ saldo.. Den traekker penge automatisk og ca 2 gange om maaneden..
Det eneste jeg er utilfreds med hos Unotel, er afskaffelsen af "familie telefoni" ...
Jeg ved godt at det ikke kunne svare sig for dem, men jeg er ret pissed da det var den eneste grund til at jeg valgte dem fremfor fx M1 ( som jeg er glade for ikke at have ) eller BBC..
Gratis telefoni imellem _ALLE_ telefoner paa samme kontonummer..
Dvs mig og kaerestens.. Efter de fjernede dette steg min regning med godt 100 kroner om maaneden..
Lidt OT, men telepristjek er bestemt ikke et site jeg ville liste som "Trovaerdigt" .. :)
Vil ogsaa lige stille spoergsmaalstegn ved Telepristjek.dk ...
Een ting er deres skjulte reklamer, men deres umiddelbare "du sparer penge ved at skifte til XX" er ret daarlig til at beregne..
Et umiddelbart overslag gav en ekstra beregning paa ~150 kroner ifht. min "normale" regning..
Og jeg kan se at deres "Bashing" af Unotel ( som jeg tilfaeldigvis har og ikke er vildt begejstrede for pt ) koerer mest paa Talk2..
Talk2 er et ret godt tilbud, hvis man taler i mere end 3.4 minutter gennemsnitligt..
Men hvis man ikke goer det, saa er det et meget daarligt tilbud ..
Deres eksempel med "12 kroner i minuttet!!!" er jo direkte latterlig..
Hvor mange ringer til noget som helst i kun 10 sekunder?
Selv et opkald til min telefonsvarer varer oftest ihvertfald 30 sekunder - hvilket giver en pris paa 2 kroner.
Udover det saa har jeg aldrig oplevet problemer med at have negativ saldo.. Den traekker penge automatisk og ca 2 gange om maaneden..
Det eneste jeg er utilfreds med hos Unotel, er afskaffelsen af "familie telefoni" ...
Jeg ved godt at det ikke kunne svare sig for dem, men jeg er ret pissed da det var den eneste grund til at jeg valgte dem fremfor fx M1 ( som jeg er glade for ikke at have ) eller BBC..
Gratis telefoni imellem _ALLE_ telefoner paa samme kontonummer..
Dvs mig og kaerestens.. Efter de fjernede dette steg min regning med godt 100 kroner om maaneden..
Lidt OT, men telepristjek er bestemt ikke et site jeg ville liste som "Trovaerdigt" .. :)
forstår dog heller ikke lige deres prissammenligning:
Jeg har 3Boost 199, med minimumsforbrug på 29kr/mdr.
Jeg ringer op omkring 50 gange om måneden, med et gennemsnitstid på 2 min/32sek og sender 300 sms'er/mdr. bruger ikke gprs og ringer/skriver næsten aldrig til udlandet.
Det fpr telepristjek.dk til 832,34kr/mdr.....
Dog lyder min regning hos 3 kun på 183kr sidste måned...
Jeg har 3Boost 199, med minimumsforbrug på 29kr/mdr.
Jeg ringer op omkring 50 gange om måneden, med et gennemsnitstid på 2 min/32sek og sender 300 sms'er/mdr. bruger ikke gprs og ringer/skriver næsten aldrig til udlandet.
Det fpr telepristjek.dk til 832,34kr/mdr.....
Dog lyder min regning hos 3 kun på 183kr sidste måned...
Altså.. Man kan jo fravælge alle de der "pakker" der koster penge, så det bliver så billigt som i reklamerne >_<. Sagen er at når man har tegnet et abonnement til 0 kr. i måneden, finder de en anden måde at kræve lidt ekstra ind.
Tag f.eks. muligheden for at se hvem der ringe. 45 kr pr. måned (del af en pakke med andre, for mig, ubetydelige dele). Og det kalder de en "service".. hah!
Hvis man sætter f.eks. 50kr ind.. forsvinder de SÅ hurtigt. Selvom man ikke rigtigt får brugt sin mobil. Det er virkelig som et bide i bark.
Tag f.eks. muligheden for at se hvem der ringe. 45 kr pr. måned (del af en pakke med andre, for mig, ubetydelige dele). Og det kalder de en "service".. hah!
Hvis man sætter f.eks. 50kr ind.. forsvinder de SÅ hurtigt. Selvom man ikke rigtigt får brugt sin mobil. Det er virkelig som et bide i bark.
Lidt offtopic:
Selskaber, der benytter fx. TDCs net, modtager ikke realtime opdateringer. Telmore fx opdateres ca. en gang i timen.
Så vidt, jeg ved, kan taletidskortene lukke ved 0 kr, fordi de beder teleudbyderen lukke efter x krs forbrug.
Telmore er i øvrigt et ganske fornuftigt alternativ. Jeg arbejdede for dem indtil for et årstid siden, og de har virkelig udelukkende kunden på tanke. Ellers var de nok ikke så populære :)
Selskaber, der benytter fx. TDCs net, modtager ikke realtime opdateringer. Telmore fx opdateres ca. en gang i timen.
Så vidt, jeg ved, kan taletidskortene lukke ved 0 kr, fordi de beder teleudbyderen lukke efter x krs forbrug.
Telmore er i øvrigt et ganske fornuftigt alternativ. Jeg arbejdede for dem indtil for et årstid siden, og de har virkelig udelukkende kunden på tanke. Ellers var de nok ikke så populære :)
M1 Var et pisse godt selskab i starten og jeg var en glad og til fredskunde men så en dag så lavede de om på alle ders priser og hele systemet og der smuttede jeg. fandt samme servic et andet sted til 10 kr mindre.
#15
Jeg giver dig så evigt ret. Familiesamtalerne var guld og det var også derfor jeg valgte Unotel sammen med kæresten i sin tid. Og hvad skete der med deres 'Fri SMS'? det blev til 'Fri SMS med begrænsninger' - præcis lissom M1. Ikke at jeg sidder og får fibersprængninger i fingeren hver dag - jeg sender højst en 10-stykker om dagen, men det irriterer mig at man ændre indholdet men beholder prisen. Før var det 'Fri SMS' nu er det 'SMS Pakke' - prisen er det samme - produktet er ringere.
OT:
Så Søren - hvis du sidder derude og læser med så se for fanden da også da også at få Fri SMS og familiesamtalerne tilbage - det er jo derfor vi alle sammen valgte Unotel, ikås!
Jeg giver dig så evigt ret. Familiesamtalerne var guld og det var også derfor jeg valgte Unotel sammen med kæresten i sin tid. Og hvad skete der med deres 'Fri SMS'? det blev til 'Fri SMS med begrænsninger' - præcis lissom M1. Ikke at jeg sidder og får fibersprængninger i fingeren hver dag - jeg sender højst en 10-stykker om dagen, men det irriterer mig at man ændre indholdet men beholder prisen. Før var det 'Fri SMS' nu er det 'SMS Pakke' - prisen er det samme - produktet er ringere.
OT:
Så Søren - hvis du sidder derude og læser med så se for fanden da også da også at få Fri SMS og familiesamtalerne tilbage - det er jo derfor vi alle sammen valgte Unotel, ikås!
#20
Ja, saa pt kigger jeg paa andre selskaber.. Selvom jeg egentligt er tilfreds med Unotels nye priser og deres web-interface er helt fint..
Men den der med at man aendrer produkter uden at saenke prisen.. Det er altsaa noget lort .. :)
Kunne vaere man skulle tjekke BCC :P
Ja, saa pt kigger jeg paa andre selskaber.. Selvom jeg egentligt er tilfreds med Unotels nye priser og deres web-interface er helt fint..
Men den der med at man aendrer produkter uden at saenke prisen.. Det er altsaa noget lort .. :)
Kunne vaere man skulle tjekke BCC :P
OT:
ifølge den beregning er der 5,8 mio mobilabonnementer i DK... det er da imponerende i sig selv...
Endnu mere OT:
angående den omregner på telepristjek virker det som om der er noget de glemmer at tage højde for... opkaldsafgift muligvis... jeg kan ihvertfald ikke få de samme resultater med mine data, som de får
ifølge den beregning er der 5,8 mio mobilabonnementer i DK... det er da imponerende i sig selv...
Endnu mere OT:
angående den omregner på telepristjek virker det som om der er noget de glemmer at tage højde for... opkaldsafgift muligvis... jeg kan ihvertfald ikke få de samme resultater med mine data, som de får
#4
Jeg har Telmore, som jeg er meget tilfreds med, og det kører på TDCs net.
#14
Tag et kig på analysen.
#22
Det tror jeg faktisk ikke er urealistisk.
Jeg har Telmore, som jeg er meget tilfreds med, og det kører på TDCs net.
#14
Tja, hvis man ikke hopper på nogen af deres scam numre med gavekort osv, så kan jeg ikke se hvorfor de skulle være dyrere end andre udbydere. Hvis man kun ringer/skriver sms med M1, så må det væl kun være disse takster som reelt har en betydning for ens forbrug?
Tag et kig på analysen.
#22
ifølge den beregning er der 5,8 mio mobilabonnementer i DK... det er da imponerende i sig selv...
Det tror jeg faktisk ikke er urealistisk.
#22
Jeg har selv pt 2 abonnementer (har jeg haft de sidste 4-6 år vil jeg tro) samt et firma mobilnummer oveni.
Så som #24 skriver, så er 5,8 mill langt fra højt sat. Der er også flere og flere ældre mennesker, som får mobiltelefon (baseret på den ældre del af min familie/venner) - ikke for at bruge den som erstatningstelefon, men mere som nødtelefon - men uanset brugen af den, skal den jo have en form for abonnement (eller taletid self...)
Jeg har selv pt 2 abonnementer (har jeg haft de sidste 4-6 år vil jeg tro) samt et firma mobilnummer oveni.
Så som #24 skriver, så er 5,8 mill langt fra højt sat. Der er også flere og flere ældre mennesker, som får mobiltelefon (baseret på den ældre del af min familie/venner) - ikke for at bruge den som erstatningstelefon, men mere som nødtelefon - men uanset brugen af den, skal den jo have en form for abonnement (eller taletid self...)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.