mboost-dp1

nnit
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Personligt vil jeg hellere ha' at virksomheden bruger den tid de skal bruge, i stedet for at komme med en hovsa-løsning, som NemID jo var i starten. Det nytter ikke noget at give dem dagsbøder, da de ellers bare vil udgive et ufærdigt produkt, og hvem kommer så til at sidde med alle problemerne i sidste ende? Det gør Hr. og Fru Jensen. Det er sq for dumt. Så hellere lade dem bruge et år ekstra, når vi nu har NemID, der fungerer forholdsvis godt.
Remmerboy (6) skrev:i virkeligheden, er det csc der saboterer nnit's system, så csc fortsat kan tjene penge :p
Man skulle tro det var sandt nogle gange...
Har selv siddet og lavet integration til CSC's nummerplade service som mildest talt var noget værre klamphuggeri:
de kaldte det en 'webservice' på trods af at man skulle uploade og downloade en TXT fil til en SSL-FTP server... og hvis jeg uploadede mere end 30.000 linier (antal forespørgsler på een gang) gik hele deres system ned.
Heldigvis er denne løsning nedlagt og vi gået over til noget endnu værre hos en anden udbyder: SKAT's digitale motorregister (DMR) som er SOAP webservices (yay tror man lige) med Certifikater - som er lavet på Oracle JAVA platform...
Det tog "kun" 3 uger at få .NET til at snakke sammen med deres webservice som på ingen måde er dokumentere ordentligt.
Så hvis NEMID er lavet med samme gode kvalitet som de 2 løsninger jeg lige har nævnt så kan jeg godt forstå at NNIT har svært ved at lave noget fungerende...
Det er trods alt svært at bygge et hus på et fundament af lort...
#0 skrev:(...) han oplever, at NNIT nu har fokus på at finde en løsning.
...fordi de havde ikke fokus på at finde en løsning før?
Det lyder da lidt absurd.
ShamblerDK (5) skrev:Personligt vil jeg hellere ha' at virksomheden bruger den tid de skal bruge, i stedet for at komme med en hovsa-løsning, som NemID jo var i starten. Det nytter ikke noget at give dem dagsbøder, da de ellers bare vil udgive et ufærdigt produkt, og hvem kommer så til at sidde med alle problemerne i sidste ende? Det gør Hr. og Fru Jensen. Det er sq for dumt. Så hellere lade dem bruge et år ekstra, når vi nu har NemID, der fungerer forholdsvis godt.
Der er ingen der frivilligt vil betale de omkostninger der er ved at mangle et produkt. I mine øre giver det pænt mening at den forudrettede kræver betaling for de ekstraudgifter der er.
Dette er ikke et signal om at man nu pr automatik får en lorteløsning - det er et signal om at aftager af produktet ikke vil betale for at andre stikker en træstamme i hjulet på sig selv.
Producenten skal stadig levere et produkt der lever op til aftalen/kontrakten - hverken mere eller mindre. Dette var reglen før produktet blev udskudt, og det er også reglen efter produktet er udskudt.
angelenglen (8) skrev:...fordi de havde ikke fokus på at finde en løsning før?
Det lyder da lidt absurd.
Fokus kan gradbøjes lige så mange gange som antallet af ansatte i en given virksomhed...
Det starter fra den øverste ledelse, og løber helt ned til den enkelte udvikler.
Der er stor forskel på at allokere 10 mand og sige at deres primære opgave er at løse problemet, men i har ikke travlt, for kunden betaler godt pr. time, til at allokere 100 mand og sige "hvis vi ikke f***ing skynder os at blive færdige, så tjener vi langt mindre end vi har budgetteret med"... sat lidt på en spids :)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.