mboost-dp1

Lenovo
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Det er simpelthen ikke i orden.
Den slags er nødt til at være robust nok til at klare dagligdagens udfordringer, og derfor må det være en garantisag.
Det må ikke koste en krone for slutbrugeren.
Den slags er nødt til at være robust nok til at klare dagligdagens udfordringer, og derfor må det være en garantisag.
Det må ikke koste en krone for slutbrugeren.
angelenglen (1) skrev:Det er simpelthen ikke i orden.
Den slags er nødt til at være robust nok til at klare dagligdagens udfordringer, og derfor må det være en garantisag.
Det må ikke koste en krone for slutbrugeren.
Ikke sådan loven fungerer...
Historien melder ikke noget om, hvordan strømstikket gik i udu - hvis det var medarbejderen selv, der har rodet og smadret noget, er det (med rette) ham selv, der skal betale for reparation. Hvis det (som nyheden hinter hen mod) var ved daglig brug, så ja, så burde Lenovo bare tage den som en garantisag.
Når det så er sagt, er det en komplet latterlig reparationspris de kommer med og det kan da på ingen måde hænge sammen med den virkelige verden! :-/
Selvfølgelig kan den repareres, omend er det ofte besværligt at komme til mainboardet. Men for helvede, Lenovo, og andre fabrikanter med samme politik! En nørd med lidt fingersnilde kan jo fikse sådan et stik på et par timer eller tre. Tag jer dog sammen!
Undertegnede har prøvet operationen det tre gange.
Det er indgroet "køb og smid væk" mentalitet, at man ikke forsøger at reparere sådan nogle ting i hånden.
Undertegnede har prøvet operationen det tre gange.
Det er indgroet "køb og smid væk" mentalitet, at man ikke forsøger at reparere sådan nogle ting i hånden.
#4
ifølge kommentare på Version2. skal størmstrikket loddes af og på for at fixe problemet..
problemet udsprænger som sagt i at X1 er så kompakt at alting er loddeet fast på motherboardet og derfor betyder man skal skifte al indmad..
Lenovo kunne jo i dette tilfælde udskifte mobo og tage det gamle med hjem og fixe (den ideelle løsning) men sådan fungere verden ikke altid.
Læste også blandt kommentarene at et broken USB på en Macbook Retina koster 11.000 kr = samme problemstilling som med X1..
#2
100% enig... Lenovo er blevet et skodmærke ligesom alle andre ... græder lidt indeni hver dag fordi jeg ikke ved hvilket mærke jeg skal skifte til når min T400 dør...
køber nok en T420 eller T520 som først må gå i stykker i 2070 når jeg er 87 år gammel ...
ifølge kommentare på Version2. skal størmstrikket loddes af og på for at fixe problemet..
problemet udsprænger som sagt i at X1 er så kompakt at alting er loddeet fast på motherboardet og derfor betyder man skal skifte al indmad..
Lenovo kunne jo i dette tilfælde udskifte mobo og tage det gamle med hjem og fixe (den ideelle løsning) men sådan fungere verden ikke altid.
Læste også blandt kommentarene at et broken USB på en Macbook Retina koster 11.000 kr = samme problemstilling som med X1..
#2
100% enig... Lenovo er blevet et skodmærke ligesom alle andre ... græder lidt indeni hver dag fordi jeg ikke ved hvilket mærke jeg skal skifte til når min T400 dør...
køber nok en T420 eller T520 som først må gå i stykker i 2070 når jeg er 87 år gammel ...
#6 Desværre er Tx20 Tx30 serien slet ikke bedre. Deres blæsere larmer som aldrig før og Lenovo vil ikke skifte dem.
Vent til T440 eller 540 serien kommer.
Vent til T440 eller 540 serien kommer.
#7
Jeg har både en X230 og en T430s, ingen af de har blæsere der larmer. Oftest så kører X230'eren passivt kølet.
Alt andet lige, så vil jeg mene at der burde være bedre plads til køling i T430 end der er i T430s.
Jeg kan slet ikke relatere til dine oplevelser.
Jeg har både en X230 og en T430s, ingen af de har blæsere der larmer. Oftest så kører X230'eren passivt kølet.
Alt andet lige, så vil jeg mene at der burde være bedre plads til køling i T430 end der er i T430s.
Jeg kan slet ikke relatere til dine oplevelser.
#7
skal under ingen omstændigheder have en Tx30 eller Tx40 serie ... tastaturet er til at brække sig over !
layoutet er helt hen i skoven og knapperne kan jeg ikke fordrage ...
skal under ingen omstændigheder have en Tx30 eller Tx40 serie ... tastaturet er til at brække sig over !
layoutet er helt hen i skoven og knapperne kan jeg ikke fordrage ...
Kan vel ikke overraske nogen der har været inde forbi Trustpilot - Se bare hvor ringe deres score er.
http://www.trustpilot.dk/review/www.lenovo.com
De har sågar fået fjernet min tidligere anmeldelse hvor jeg gav dem en utroligt ringe score for at nægte at følge Reklamationsreglerne, da en knap faldt af tastaturet på kærestens bærbar. Det var inden for de første 6 måneder, men de nægtede at gøre noget da vi ikke havde købt service aftaler (eller hvad de nu kalder dem) til maskinen - På DANSK telefon support.
Vi endte (efter flere ugers kamp med Lenovo) med at Laptops.dk, hvor vi købte bærbaren indvilligede i at tage i mod maskinen og fik sat en ny knap i - helt udenom Lenovo.
http://www.trustpilot.dk/review/www.lenovo.com
De har sågar fået fjernet min tidligere anmeldelse hvor jeg gav dem en utroligt ringe score for at nægte at følge Reklamationsreglerne, da en knap faldt af tastaturet på kærestens bærbar. Det var inden for de første 6 måneder, men de nægtede at gøre noget da vi ikke havde købt service aftaler (eller hvad de nu kalder dem) til maskinen - På DANSK telefon support.
Vi endte (efter flere ugers kamp med Lenovo) med at Laptops.dk, hvor vi købte bærbaren indvilligede i at tage i mod maskinen og fik sat en ny knap i - helt udenom Lenovo.
Montago (12) skrev:#11
Hvorfor helvede hiver du fat i Lenovo når du har garanti / reklamation hos Laptops.dk ??
Fordi at Laptops pænt insisterer på at man kontakter Lenovo direkte for at få support. Det er jo ikke fordi at de har eget værksted. Derfor helvede.
HerrMansen (13) skrev:Montago (12) skrev:#11
Hvorfor helvede hiver du fat i Lenovo når du har garanti / reklamation hos Laptops.dk ??
Fordi at Laptops pænt insisterer på at man kontakter Lenovo direkte for at få support. Det er jo ikke fordi at de har eget værksted. Derfor helvede.
Som udgangspunkt er det en sag i mellem dig og forhandleren.
Har de ikke eget værksted er det stadig deres ansvar. Det kan aldrig blive en sag i mellem dig og producenten.
Lenovo skal ikke rende og lave undtagelser vær gang en forhandler har "insisteret" på noget der er faktuelt forkert :)
#14: Det ændrer stadigvæk ikke på Lenovo's fuldstændigt latterlige svar. At Laptops så vælger at sende min RMA videre til Lenovo er så en anden sag (Ironisk var de mere hjælpsomme end Lenovo)
Det er jo ikke fordi at de har forlangt at jeg har taget kontakt med Lenovo, kun foreslået det som udgangspunkt (Fordi det er nemmere da der er tale om en knap, ikke en hel bærbar der skal serviceres - så de følger skam reglerne.
Det er jo ikke fordi at de har forlangt at jeg har taget kontakt med Lenovo, kun foreslået det som udgangspunkt (Fordi det er nemmere da der er tale om en knap, ikke en hel bærbar der skal serviceres - så de følger skam reglerne.
HerrMansen (15) skrev:#14: Det ændrer stadigvæk ikke på Lenovo's fuldstændigt latterlige svar. At Laptops så vælger at sende min RMA videre til Lenovo er så en anden sag (Ironisk var de mere hjælpsomme end Lenovo)
Hvad mener du med "Lenovo's fuldstændigt latterlige svar"? Hvis du ikke har købt bærbaren igennem dem så forpligter "Reklamationsreglerne" (købeloven) dem IKKE, med mindre andet er aftalt (f.eks. garanti). Så Lenovo's svar var vel rigtigt...?
Så du gav Lenovo en dårlig anmeldelse fordi laptops.dk prøvede at tage røven på dig, og forstår ikke at du får fjernet den?HerrMansen (13) skrev:Montago (12) skrev:#11
Hvorfor helvede hiver du fat i Lenovo når du har garanti / reklamation hos Laptops.dk ??
Fordi at Laptops pænt insisterer på at man kontakter Lenovo direkte for at få support. Det er jo ikke fordi at de har eget værksted. Derfor helvede.
I en tidligere ansættelse, som IT-supporter, skulle jeg forhøre mig hos Lenovo, hvad det ville koste at skifte skærm i en IdeaPad. De gav mig en samlet pris på 8.000,-; 6.000,- for teknikerens forbrugte tid, med kørsel, og 2.000,- for selve skærmen. Da jeg informerede min chef om prisen, og spurgte ham om den skulle laves, var hans svar blot "NO!".
For 1.500,- kroner kan man få en original skærm leveret fra Kina lige til døren...
For 1.500,- kroner kan man få en original skærm leveret fra Kina lige til døren...
SlettetBruger (5) skrev:#4.. du har repareret strømstikket på en X1 carbon?
Ultrabooks er noget sværre at fixe på egen hånd.
Jeg har aldrig set en X1. Dem jeg har repareret var alle forskellige, vistnok to Asus'er og en noname.
Jeg har før skildt ultrabooks (og netbooks) ad, og jeg synes altså ikke det er anderledes fra mange almindelige laptops.
Nogle modeller er selvfølgelig sværere at skille ad end andre, men efter nogle gange lærer man de forskellige tricks der typisk skal til.
Noname var alligevel rimelig smadret, så det blev en alternativ løsning med et lille kabel der blev loddet på headeren af det gamle stik, og så stak ud af siden på maskinen.
Den første Asus (eller var det en Acer?) var stikket flækket, men jeg fik loddet benene på igen, samlet plastikstumperne og indkapslet det hele i epoxy-lim.
Den seneste Asus var det en løs forbindelse mellem bagsiden af stikket og det ben som går ind i ladestikket. Tog lidt tid at finde fejlen, men ellers var det bare et spørgsmål om en lille klat loddetin og opvarmning af stikket.
ShamblerDK (19) skrev:I en tidligere ansættelse, som IT-supporter, skulle jeg forhøre mig hos Lenovo, hvad det ville koste at skifte skærm i en IdeaPad. De gav mig en samlet pris på 8.000,-; 6.000,- for teknikerens forbrugte tid, med kørsel, og 2.000,- for selve skærmen. Da jeg informerede min chef om prisen, og spurgte ham om den skulle laves, var hans svar blot "NO!".
For 1.500,- kroner kan man få en original skærm leveret fra Kina lige til døren...
1.500 kr fra Kina -> 2.000 hos Lenovo DK
Det er da fair nok? Lenovo skal tjene på det, plus import, told og whatever.
6.000 kr for kørsel + timeløn
I mine øjne er det ikke så slemt. On site garanti koster!
De første 1-2.000 kr er kørsel, alt efter hvor i landet det er. Det kan være at der er bro/færge. Og en IT-tekniker koster HURTIGT 7-800 kr/timen. Lad os skrive 4 timer på.
1.500 kørsel + 3.200 løn = 4.700 kr
Hvis det er SÅ kritisk, og skal være lige her og nu. Ja så koster service! Turbine Efficiency har sendt en mand med fly fra UK, lejet ham en bil. Bare for at aflevere et dokument hos min arbejdsplads. Hvad tror du ikke at det har kostet?
#16 / #17
Nej jeg gav dem et lorte review baseret på beskeden "Jamen vi skal da ikke overholde reklamationsretsloven - Men hvis du lige betaler for en service agreement så kan vi snakke om det".
Der er forøvrigt intet i vejen for at en forhandler sender forbrugeren videre til producenten, hvis de ikke selv har ekspertisen (Eller i det her tilfælde en reserveknap liggende)
Alternativet var at jeg sendte hele maskinen ind til Laptops for at få tilsendt en knap som kan klikkes direkte på tastaturet.
Men det er da rart at se folk som er så gode til reklamationsret... *host*
Anyway - Tilbage til hovedpointen. Deres support er horribel. Det behøver man ikke lede længe efter på nettet for at finde ud af.
Nej jeg gav dem et lorte review baseret på beskeden "Jamen vi skal da ikke overholde reklamationsretsloven - Men hvis du lige betaler for en service agreement så kan vi snakke om det".
Der er forøvrigt intet i vejen for at en forhandler sender forbrugeren videre til producenten, hvis de ikke selv har ekspertisen (Eller i det her tilfælde en reserveknap liggende)
Alternativet var at jeg sendte hele maskinen ind til Laptops for at få tilsendt en knap som kan klikkes direkte på tastaturet.
Men det er da rart at se folk som er så gode til reklamationsret... *host*
Anyway - Tilbage til hovedpointen. Deres support er horribel. Det behøver man ikke lede længe efter på nettet for at finde ud af.
Hvad er det du ikke forstår? Det er en sag mellem dig og dem der har solgt computeren, ikke Lenovo.HerrMansen (22) skrev:Nej jeg gav dem et lorte review baseret på beskeden "Jamen vi skal da ikke overholde reklamationsretsloven - Men hvis du lige betaler for en service agreement så kan vi snakke om det".
Producenten har ingen forpligtelser på det punkt, så jo.HerrMansen (22) skrev:Der er forøvrigt intet i vejen for at en forhandler sender forbrugeren videre til producenten, hvis de ikke selv har ekspertisen (Eller i det her tilfælde en reserveknap liggende)
Ja, så ved du da i det mindste lidt om det til næste gang du skal klage over et produkt.HerrMansen (22) skrev:Men det er da rart at se folk som er så gode til reklamationsret... *host*
Du kan altid finde utilfredse kunder på nettet, det er sgu ikke Lenovo specifikt.HerrMansen (22) skrev:Anyway - Tilbage til hovedpointen. Deres support er horribel. Det behøver man ikke lede længe efter på nettet for at finde ud af.
Sjovt o_O
Hvis jeg skulle have noget andet end en Mac, så ville valget være en Lenovo ... Har en T61p stående, og det er sgu en solid maskine. Bruger også Lenovo på mit arbejde.
Hvis jeg skulle have noget andet end en Mac, så ville valget være en Lenovo ... Har en T61p stående, og det er sgu en solid maskine. Bruger også Lenovo på mit arbejde.
HerrMansen (22) skrev:Anyway - Tilbage til hovedpointen. Deres support er horribel. Det behøver man ikke lede længe efter på nettet for at finde ud af.
Jeg har en lille gul seddel hængende med Lenovos tekniske supportnummer på. De vil ikke have deres supportnummer stående på hjemmesiden da folk jo vil *gisp* ringe til dem med supportspørgsmål!
Det eneste nummer på hjemmesiden er et eller andet generelt kontaktnummer hvor man hvis man er heldig kan blive omdirigeret til supporten
edit: okay jeg kan se at de har et nummer til: "Lenovo Warranty and Repair Support Service" men det er ikke det samme nummer jeg har stående :\
Jeg skider ned over Lenovo! Skete præcis det samme for mig! Lorte bærbar og lorte firma! Aldrig deres crap igen! Føj!
Jeg ville heller aldrig røre andet end en Lenovo - en premium model, vel at mærke. Deres IdeaPad er ikke synderligt meget bedre end en run-of-the-mill Acer...
Har et par gamle T21 og T30 til at stå. De kører bare fantastisk, alderen til trods. Føles stadig bundsolide, og deres keyboardfeedback er typisk Lenovo premium - ganske epic.
Har et par gamle T21 og T30 til at stå. De kører bare fantastisk, alderen til trods. Føles stadig bundsolide, og deres keyboardfeedback er typisk Lenovo premium - ganske epic.
Nagelfar^^ (26) skrev:De vil ikke have deres supportnummer stående på hjemmesiden
Gu vil de da så?
warranty service nummeret: 7010-5150
Idea-Brand support nummeret: 8988-1536
Thinkpad-brand support: 4520-8200
Alt sammen fundet under fanen "Contact Support"
Men foruden hvad der er dækket af warranty og lign, skal de jo hellere ikke yde support, da support er en extra ydelse.
For slet ikke at snakke om, at man prøver at gå væk fra telefonisk kontakt, og prøver at bruge online mail baseret systemer. Men af en eller anden grund, tror alle at de har krav på at kunne ringe på telefonen, og få svar på alle de dumme spørgsmål de har
Jeg troede egentligt at en hjemmeside med vægt på det lidt nørdede, ville have en bedre forståelse for hvad man kan forvente af en producent, end hvad i udviser her (Med HerrMansens som et absolut skræk eksempel)
#30
Bevares.. det krævede noget klikken rundt før jeg fandt nummeret, men det er det.
Det var også bare fordi hende omstillingsdamen sagde at de ikke havde det listet da jeg spurgte om det virkelig kunne passe at de ikke havde det stående på hjemmesiden. (det er 6-8 mdr. siden)
Klikkede "contact us" nede i bunden af hovedsiden da det oftest er nemmest, og fik denne side frem
Bevares.. det krævede noget klikken rundt før jeg fandt nummeret, men det er det.
Det var også bare fordi hende omstillingsdamen sagde at de ikke havde det listet da jeg spurgte om det virkelig kunne passe at de ikke havde det stående på hjemmesiden. (det er 6-8 mdr. siden)
Klikkede "contact us" nede i bunden af hovedsiden da det oftest er nemmest, og fik denne side frem
PHP-Ekspert Thoroughbreed (21) skrev:
...
6.000 kr for kørsel + timeløn
I mine øjne er det ikke så slemt. On site garanti koster!
De første 1-2.000 kr er kørsel, alt efter hvor i landet det er. Det kan være at der er bro/færge. Og en IT-tekniker koster HURTIGT 7-800 kr/timen. Lad os skrive 4 timer på.
...
Vi har HP og Lenovo udstyr med on site support paa min arbejdsplads, og jeg har ALDRIG set en af de teknikerer de sender bruge over en time (om der saa skal skiftes skaerm, motherboard eller noget helt andet). Det tager som regel 15-20 min. Det er godt nok ikke IdeaPads, men jeg tvivler paa de tager meget laengere at skifte dele paa.
Med mindre teknikeren skal fejlsoege (og her fremgaar det han skulle skifte skaermen), kan det da under ingen omstaendigheder tage flere timer.
#32
Nu var det også blot et eksempel. En tekniker kan også koste 1.200 i timen, og skrive 2 timer som et minimum. Hva' ved jeg.
Min pointe var blot, at det ikke er en unormal pris, hell! Skift af en skærm på en iPhone 5 koster mellem 1.500 og 2.000 kr, jeg gør det på 10-15 minutter, og tager 750-900 kr for det ...
Anyway - ja, skift er skærm er nemt nok (på en Thinkpad i hvert fald)
Nu var det også blot et eksempel. En tekniker kan også koste 1.200 i timen, og skrive 2 timer som et minimum. Hva' ved jeg.
Min pointe var blot, at det ikke er en unormal pris, hell! Skift af en skærm på en iPhone 5 koster mellem 1.500 og 2.000 kr, jeg gør det på 10-15 minutter, og tager 750-900 kr for det ...
Anyway - ja, skift er skærm er nemt nok (på en Thinkpad i hvert fald)
Nagelfar^^ (31) skrev:
Klikkede "contact us" nede i bunden af hovedsiden da det oftest er nemmest, og fik denne side frem
Det er vel egentligt også en fair pointe, at siden kan være lidt uoverskuelig...
Men folk der opgiver at finde nummeret til supporten, uden at kigge under fanen "support" er ikke de skarpeste knive :)
PHP-Ekspert Thoroughbreed (33) skrev:#32
Nu var det også blot et eksempel. En tekniker kan også koste 1.200 i timen, og skrive 2 timer som et minimum. Hva' ved jeg.
Min pointe var blot, at det ikke er en unormal pris, hell! Skift af en skærm på en iPhone 5 koster mellem 1.500 og 2.000 kr, jeg gør det på 10-15 minutter, og tager 750-900 kr for det ...
Anyway - ja, skift er skærm er nemt nok (på en Thinkpad i hvert fald)
Offtopic - Skiftede du skærm på din? :)
#33
Du er jyde, det er jo uden moms.
Men ja, en tekniker kan koste en hel del, men vi kan da vel blive enige om at en on site reparation af en baerbar computer (uanset hvad der skal skiftes) ikke boer koste 6,000 (plus dele), med mindre teknikeren koerer med DSB eller flyves ind fra USA.
Du er jyde, det er jo uden moms.
Men ja, en tekniker kan koste en hel del, men vi kan da vel blive enige om at en on site reparation af en baerbar computer (uanset hvad der skal skiftes) ikke boer koste 6,000 (plus dele), med mindre teknikeren koerer med DSB eller flyves ind fra USA.
#35
Lige om lidt, ja.
#36
Mo ... ms?
Also, det er måske ikke heeeelt sammenlignligt, men hvis SIEMENS skal ud og servicere vores ABA anlæg, fordi at der er en C-BUS fjel kl 21:30 en fredag - og der kun er en service-gut i Jylland/Fyn ... Ja, så er han sgu ikke gratis :)
6.000 er måske dyrt, men 5.000 er slet ikke urealistisk :)
Lige om lidt, ja.
#36
Mo ... ms?
Also, det er måske ikke heeeelt sammenlignligt, men hvis SIEMENS skal ud og servicere vores ABA anlæg, fordi at der er en C-BUS fjel kl 21:30 en fredag - og der kun er en service-gut i Jylland/Fyn ... Ja, så er han sgu ikke gratis :)
6.000 er måske dyrt, men 5.000 er slet ikke urealistisk :)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.