mboost-dp1

No Thumbnail

Lenovo F20 iCoke — en Coca-Cola bærbar

- Via Geekzone - , redigeret af ZOPTIKEREN

Lenovo og Coca-Cola er gået sammen om at lave, hvad der må være noget af det ultimative for en nørd at eje: En Coca-Cola bærbar computer. Lenovo F20 iCoke, som den hedder, vil dog kun være at finde på det kinesiske marked og i begrænset omfang.

Maskinen har en 12,1″ widescreen-skærm, dobbeltbatteri til 8,5 timer, en Intel Pentium M778 processor, 512MB DDR2 RAM, en 80GB harddisk, GMA900 grafikkort, WiFi, Bluetooth, 3 USB 2.0 porte og FireWire.

Computeren er en del af et større samarbejde mellem de to virksomheder, der giver Lenovo lov til at udvikle, fremstille og sælge computere under Coca-Colas varemærke, med start her i juli 2006.

Maskinen har bl.a. en særlig iCoke-knap der tager dig til Coca-Colas hjemmeside, samt specielle Coca-Cola wallpapers og screensavers.





Gå til bund
Gravatar #1 - gentox
10. jul. 2006 13:46
Den er jo helt uundværlig for Coca-Cola's sælgere. De burde faktisk opkøbe hele lageret.
Personligt kan jeg dog godt nøjes med en mere anonym bærbar, selvom jeg dog ikke ville sige nej hvis man kunne vinde en.
Gravatar #2 - Mion
10. jul. 2006 13:47
OH MY GOD, håbede lenovo ville holde Thinkpad i den stil som thinkpad nu var, og nu begynder de at lave tema bærbare, så er det nok snart slut ned højkvalitetsbærbare fra den side, har nu været glad for min T30 / T41 SXGA og X60..
Gravatar #3 - PeterPanComplex
10. jul. 2006 13:49
Troede lige at iCokeknappen udbragte en Cola til en, men der maatte jeg lade mig skuffe :P
Gravatar #4 - skumf
10. jul. 2006 13:52
#3 - Samme her, hva ska man bruge det til hvis den ik kan udbringe/lave Coca Cola? Så er det jo ca. lige så ubrugeligt som ferrari bærbarene :)
Gravatar #5 - TYBO
10. jul. 2006 13:53
#2: Nu har jeg ikke hørt så meget om Lenovo andet end at det er kinesisk og billigt.
Har du nogle erfarringer med at de laver høj kvalitet ?
Gravatar #6 - arkantheblack
10. jul. 2006 13:58
#5 JA, deres thinkpads har sådanset fortsat kvaliteten fra IBM, da det er det samme produkt. Og der står jo også stadig IBM på en del af den hardware de sælger...
Gravatar #7 - lst
10. jul. 2006 13:58
#5
Jeg mener det var dem som stod for produktionen af Tænkepadderne, da de stadigvæk var ejet af IBM. Jeg forventer at de kører videre med deres "business" linie dvs T og X modellerne, og så prøver at tjene penge på dumme teenagere med f.eks iCoke :|
Gravatar #8 - MiniatureZeus
10. jul. 2006 13:59
#4 skumf
syntes bare det er godt at man ikke får et æble når man trykker på 'apple'-tasten på en mac... bvadr...! :P
Gravatar #9 - PeterPanComplex
10. jul. 2006 14:14
#4 praecis og den her er ligesaa ringe, det er Coca-Cola 'brandet' man i virkeligheden betaler for.
Gaetter paa at den kommer til at koste 17-20k
Gravatar #10 - FatalContact
10. jul. 2006 14:20
Så finder man ud af man bedre kan lide Pepsi :/
Gravatar #11 - PeterPanComplex
10. jul. 2006 14:23
#8 nej hehe.. det skal jo noedigt blive for sundt hehe
Gravatar #12 - Mion
10. jul. 2006 14:24
ja de har fortsat thinkpad kvaliteten, og det er indtil videre ok. men må indrømme jeg frygter, hvis de skal være sådan et firma der skal tilbyde ALLE produkter, at deres Business notes, bliver glemt. og at de mister en del af respekten pga skumle gamer / bigrigs, som folk render rundt med.

Der er intet idag jeg vil have andet end mine T modeller. dem har jeg altid været glad for. og kæresten sin X60 (byttede asus S5N da den var crap i forhold til.)

men den dag IBM begyndte at hedde Lenovo, der begyndte jeg at vente på det her. første tegn var den skumle Z model, som ikke rigtig hører nogle steder henne, dog har den T dyder. nu en tema bærbar, næste gang er det vel en XPS kopi der kommer på markedet.
Gravatar #13 - _dRjAKE_
10. jul. 2006 14:34
# 10

En pepsi max bærbar.. Den må sq da blive max tung, lave klamme E(indsæt kemikalie og tilsætning stoffer her) lugte og reelt være en dårlig og billig kopi af en CocaCola :)
Gravatar #14 - desvaerre
10. jul. 2006 14:53
Jeg kan ikke finde ud af om jeg skal begynde at grine over hvor latterligt det er eller om jeg skal græde over hvor langt ude de er kommet for at forsøge at få folk til at købe en bærbar.. Målgruppen er jo fin nok med en Cola bærbar.. de 60-65% som ejer en bærbar, er unge studerende pga. dårligt IT udstyr på uddannelsesstederne viser de seneste tal. Jeg ville dog ikke turde sidde så mange timer foran en bærbar med kramper, og så tilmed blive fristet af Cola :)
Gravatar #15 - UltimateW
10. jul. 2006 14:59
Jeg har også altid været glad for mine Thinkpads, så jeg bliver klart urolig over de alternative laptop produkter Lenovo er begyndt at sende på markede.

#12 man kan jo ikke rigtigt sige at IBM begyndet at hedde Lenovo, de solgte deres client del fra til Lenovo, med kontrol over det i var det 5 år, samt en større aktie anpart i firmaet. Man kan også stadig finde support for produkterne fra IBMs side.
Gravatar #16 - technetium
10. jul. 2006 15:22
#13
Hey... Pepsi Max er jo Max Pepsi... jeg kan nu godt li Max.

En max bærbar kunne da være sej, jeg tænker alu, super gpu, max ram osv.
Hvis der er nogen der kan huske, den Max reklame for nogen år siden, hvor en han cykler efter en Gepard, fanger den og hiver en Max dåse op af munden på den og siger:
Bad Ghetar

Det samme med en Max bærbar, men med en løve, og når han hiver den op ad munden på den skal der være en afbidt hånd på den, som stadig holder fast i den, yes sir.
Gravatar #17 - giraff
10. jul. 2006 15:26
Næ hvor lækkert!
nu har jeg jo en Ferrari (og jeg kan lide den :o)), den har den lille lyd under opstarten så man lige høre hvordan en Formel 1 bil siger...

Så denne F20 iCoke kommer vel til at sige lige som når man åbner en dåse :D
Gravatar #18 - ztyle
10. jul. 2006 15:45
Jeg fatter ikke at folk vil betale ekstra for at reklamere, visse firmaer må delme ha' nogle vildt dygtige PR folk.

"Hvis du reklamere for mig koster det dig kun x kr."

!!!!!!!!!!!HVAD GIK GALT!!!!!!!!!
Gravatar #19 - rackbox
10. jul. 2006 16:06
#12 Z-modellen er der ikke noget galt med, jf. resten af Thinkpad-sortimentet. Jeg har en Z60m, som er identisk med en R51 bare med widescreen. Z60t er tilsvarende T43, igen blot med widescreen. Det ser jeg ikke noget galt med.

Til gengæld er deres 3000-serie vistnok den første maskine fremstillet uden IBM's varemærke, og den er mere skrabet end selv R40e. Den hører ingen steder hjemme i deres sortiment. Det er til at brække sig over - den har så heller ikke UltraNav eller noget af det andet lækre fra IBM's serier.

En iCoke-maskine? Argh, kan jeg kun sige...! Fint at de lavede den, hvis de så også bare huskede at rebrande den til et andet varemærke. Tror s'gu de mister den respekt, som mange større virksomheder har fået til IBM og trofast har videreført til Lenovo.
Gravatar #20 - Kimbahir
10. jul. 2006 16:18
Jeg er så desværre mega træt af IBM's bærbare. Min T43 holdt ikke ret længe (5 måneder), og med IBM's service, så havde jeg heldigvis fået mig en HP NW8240 inden ServiceGruppen leverede min T43 tilbage (uden batteri) efter kun 2½ måned... TADAAA

Når det nu er sagt kender jeg mange der har været glæde for IBM's bærbare - mine erfaringer er få men dårlige :(
Gravatar #21 - fallen_dk
10. jul. 2006 17:25
well, lenovo kører videre med thinkpad serien til store og mellemstore kunder, hvor kvalitet er vigtigere end de sidste par tudser på prisen, mens deres egen serie "lenovo" skal konkurrere på markedet for de små virksomhedskunder, hvor pris er vigtigst.

(jvnf orientering ved et par seminarer)
Gravatar #22 - iZone
10. jul. 2006 17:50
#9
Gaetter paa at den kommer til at koste 17-20k


Nu ved jeg ikke om du tænker på hvis den kommer til Danmark, men i Kina koster den omkring 9500 kroner.
Gravatar #23 - Ziftex
10. jul. 2006 17:52
mon der reklame bliver lige så godt som Acer Ferrari?
Hvor lakken skalder af efter et par måneder og den vil larmer som sindsyg?

En skam Lenovo begynder på sådan et nummer.. De har købt det bedste mærke indefor bærbare pc'er og har virklig købt et godt produkt som man håbede på de ville bruge deres kræfter på at udvikle videre på...

De HP/Acer/Siemens/Toshiba bærbare jeg har haft til test igennem tiden har ikke været nær så godt kvalitet som de gode gamle IBM.
Gravatar #24 - XorpiZ
10. jul. 2006 19:03
Er jeg den eneste der tror, at Apple ikke er videre glade for "iCoke" navnet?

Det er en aaaaanelse ripoff af iMac navnet :>
Gravatar #25 - XxX
10. jul. 2006 19:14
Og så er det man sidder her og tænker...

Dengang AMD gik væk fra MHz ræset var Intel efter dem fordi de gav deres processorer numre....(2000+ for eksempel)..

Nu står der så i denne artikel at det er en "Intel Pentium M778 processor"

SÅ var det jeg tænkte.....Hvad er det så for en fætter og gad vide hvad hastighed den egentligt kører med..

Men ok, AMD indfører et rimeligt nemt nummersystem som Intel siger er noget fusk....Så indfører de selv et nummersystem som der ikke er meget system i..

Meget logisk ..... Intel logik...

XxX
Gravatar #26 - lorric
10. jul. 2006 19:35
Hvad sker der med at putte "e" og "i" foran ellers uskyldige ord? iMac, iPod, e-mail, e-boks, eSeries, iSeries, eBay, iBook.

Kunne jo være sjovt at se f.eks. aPod, uPod og yPod (alle tre giver en slags mening, hehe)

Og gad vide om nogen kommer med iCrack eller iDope? :-)
Gravatar #27 - Spook
10. jul. 2006 19:36
Hvis den kinesiske pris holder vand herhjemme, så lyder det faktisk ikke så slemt igen. Det er en subnote, og med 8½ times batteritid er den direkte billig. (12599 Yuan/9200kr). Så kan man jo altid købe et wrap til den, f.eks. med Pepsi logo :P
Gravatar #28 - AenimA
10. jul. 2006 19:55
Yay. En temabærbar med præinstalleret adware. Lige hvad jeg har brug for.
Gravatar #29 - gladbjerg
10. jul. 2006 22:13
#20.
Ikke for at starte en flamewar. Men længe leve "3 Years Next Business Day On-Site" garanti på Dells business bærbare modeller.

#23.
larmer... lyder den som en "rigtig" Farrari ;-) ??
Gravatar #30 - l1z4rd
10. jul. 2006 22:31
Jeg syntes ikke det er et hit, ikke sagt at det ikke er fedt for en konfirmand. Det er lidt ligesom med Acers Ferrari trip.

Det er Pop-kultur det hele

"Which laptop defines me as a person?"
Gravatar #31 - Hundestejle
10. jul. 2006 22:51
Hvis jeg skulle gå rundt og lege reklamestople med en Coca-Cola computer. Så skal de sgu betale mig, eller i det mindste give en rabat der er tilpas stor i forhold til prisen på andre bærbare.
Gravatar #32 - peter_m
11. jul. 2006 10:00
Hvor er det et TOP FESENT koncept!

Det betyder, at vi nu lever i en verden, hvor det at der står et "brand" på en computer er mere interessant, end indholdet af kassen. Jeg troede kun det var Acer og Ferrari der hoppede på den vogn, og man kan da til nød se en relation mellem "en hurtig vogn" og en "hurtig computer" - ikke helt så FESENT som en cola-computer.
[dommedags-profeti]
Det betyder, at vi kan se frem til, at it-verdnen, som vi kender den, er på vej til at blive lige så ligegyldig som resten. Vi går mod en era af inferiøre produkter, hvis eneste værdi er at differenciere ejerens "look" i forhold til andre. Det er slut med at konkurrere på reel performance; NIKE PC - Just Boot it! McPC - I'm loving it! Peugoet 666PC - we like it hot! Lacoste noteMEbook - den er dyr! Nik&JAY ICEpc - Bling Baby!
[/dommedags-profeti]
Gravatar #33 - Derfor
11. jul. 2006 16:58
Og denne icoke knap skaber en masse trafik paa deres hjemmeside, smart traek fra Coca-cola, med oeget trafik skabes der jo sikkert ogsaa oeget opmaerksomhed paa dem, og derved oeget salg.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login