mboost-dp1

Intel
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Så må vi jo bare håbe (eller lade være) at teknologien holder vand i praksis. Uanset hvad, så er der alligevel ikke fare for at intel går konkurs pga. et produkt der ikke kan præstere noget.
#5:
"Larry" er fuldt "programmerbar", det vil sige at den ikke er låst til f.eks DX9, DX10 eller DX10.1.
Når DX11 kommer, ændre de bare driveren og bingo..."Larry" er DX11.
Jeg er spændt på at se hvad "Larry" brigner til bordet, da deres design lidt ligner en mellemting mellem NVIDIA's og ATI's "logic" men langt mere programmerbar og med et par smarte design detaljer.
"Larry" er fuldt "programmerbar", det vil sige at den ikke er låst til f.eks DX9, DX10 eller DX10.1.
Når DX11 kommer, ændre de bare driveren og bingo..."Larry" er DX11.
Jeg er spændt på at se hvad "Larry" brigner til bordet, da deres design lidt ligner en mellemting mellem NVIDIA's og ATI's "logic" men langt mere programmerbar og med et par smarte design detaljer.
Larrabee er i princippet "bare" en VILDEREN CPU med væsentligt flere kerner end vi kender det idag, hvor både CPU og GPU udregninger bliver klaret herfra. Så i stedet for at købe nyt grafikkort, skal du købe ny "CPU". Lidt ligesom hvis du har en hybridbil, for at få den til at køre hurtigere, skal du nok have en ny Dieselmotor og en ny elektrisk motor. Hvor du i bilen med blot en enkelt forbrændingsmotor skal inverstere i én stor motor.
Fordelen med Larrabee er at du ikke skal igennem det ene kort til det andet for at få smidt en tekstur på en figur, for så at spørge et andet sted om hvordan figuren skal opføre sig.
Al den frem og tilbage trafik skaber jo alligevel en del lag, som man stort set fjerner ved at køre alt i samme enhed.
Og så som #4 så skulle Larrabee også være bedst til Raytracing.
Desuden skulle folk være gladere for kun at skulle programmere til én type processor, hvilket jeg godt forstår :P
Ulempen ved Larrabee er så at det vist ikke heeeelt yder lige så godt som en GPU, men det er jo nok fordi Larrabee stadig er under opstart, hvor GPU udregninger er ved at være en ret solid standard.
Men jeg glæder mig til at se hvad Larrabee kan, det lyder lovende...
Fordelen med Larrabee er at du ikke skal igennem det ene kort til det andet for at få smidt en tekstur på en figur, for så at spørge et andet sted om hvordan figuren skal opføre sig.
Al den frem og tilbage trafik skaber jo alligevel en del lag, som man stort set fjerner ved at køre alt i samme enhed.
Og så som #4 så skulle Larrabee også være bedst til Raytracing.
Desuden skulle folk være gladere for kun at skulle programmere til én type processor, hvilket jeg godt forstår :P
Ulempen ved Larrabee er så at det vist ikke heeeelt yder lige så godt som en GPU, men det er jo nok fordi Larrabee stadig er under opstart, hvor GPU udregninger er ved at være en ret solid standard.
Men jeg glæder mig til at se hvad Larrabee kan, det lyder lovende...
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.