mboost-dp1

Shutterstock

Kun 38 % unge fra Generation Z mener, at metaverset vil blive den næste store ting, viser ny meningsmåling

- Via Business Insider -

En lang række investorer og teknologivirksomheder satser på, at unge vil strømme til metaverset som drivkraften bag en virtuel fremtid, men ny forskning fra Harris Poll tyder på, at Generation Z har brug for mere overbevisning, end som så.

Det oplyser Business Insider.

Kun 38 % af Gen Z’ere – dem, som er født mellem 1997 og 2012 – tror, at “metaverset er den næste store ting og vil blive en integreret del af deres liv inden for det næste årti,” viste undersøgelsen. Tallet lå på 48 % blandt millennials (også kendt som Generation Y), som i dag er mellem 25 og 40 år.

Generelt for meningsmålingen viste den, at syv ud af ti Gen Z’ere og millennials er interesserede i at interagere med metaverset.

Der er ellers blevet opbygget en del hype omkring metaverset på det seneste i takt med Facebooks rebranding til Meta. Nike og Adidas er blandt de virksomhedsgiganter, der har igangsat projekter med fokus på metaverset.

Wall Street-analytikere bliver også mere og mere optimistiske og argumenterer for, at unge mennesker allerede er vant til at spille computer og bruge tid online og derfor vil opleve en naturlig overgang til metaverset, når tiden byder sig.





Gå til bund
Gravatar #1 - AppleSheep
13. dec. 2021 20:20
Rigtig mange unge vil slet ikke bruge Facebook / Metauniverset fordi deres forældre allerede er på det medie. Jeg går ud fra at alle dem som allerede er på Facebook også automatisk er på Metauniverset. Men jeg kan da tage fejl.
Gravatar #2 - Ni
14. dec. 2021 07:00
#1 Facebook er kun en lille del af Meta produktportefølje, instagram, messenger, whatsapp, giphy osv.

Her er en liste over, hvad 'the metaverse' omfatter

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_mergers_and_...

Jeg tvivler dog på, at fremtiden er at tjene penge på at overvåge folk, når det begynder at gå op for dem, at anonymiserede data ikke er penge værd og bare fordi en række er anonymiseret, så bliver først penge værd i det øjeblik, at anonymisering kan ophæves og kobles med email, telefon, bopæl, insta osv.

Man kan sagtens degooglificere og defacebookficere sig i et relativt stort omfang, men det bliver først, når netbutikker får forbud om, at sælge kundeinformationer uden direkte samtykke, at der kommer helt styr på det.

Egentligt, så tror jeg, at de færreste netbutikker er klar over, hvad de videregiver af oplysninger gennem deres full stack hjemmeside. Der findes stadig mange amatørudviklere, som ikke ved, hvad deres stack videregiver af oplysninger.
Gravatar #3 - Jasper
14. dec. 2021 08:06
Er metaverset et second second life ?
Gravatar #4 - nwinther
14. dec. 2021 08:50
Jasper (3) skrev:
Er metaverset et second second life ?


Sådan udlægges det, nogen steder (jeg har kun læst overskrifter og manchetter).
Gravatar #5 - Zalon
14. dec. 2021 12:04
#1 & #2, Metaverset er ikke lig med Meta/Facebook eller hvad den koncern ejer af virksomheder.

Metaverset er tænkt som en virtuel verden, tænk OASIS fra Ready Player One, eller som #3 og #4 nævner, en moderne udgave af Second Life.

Der er mange virksomheder som arbejder på projekter, som de håber enten kan blive et selvstændigt Metaverse eller en del af et fælles Metaverse.

Som f.eks. Meta (Facebook), Google, Apple, Microsoft og et hav af blockchain/crypto baserede virksomheder.

Sådan noget som Roblox kan ses som en tidlig udgave af et selvstændigt Metaverse.
Gravatar #6 - Hack4Crack
14. dec. 2021 17:08
Jasper (3) skrev:
Er metaverset et second second life ?

Ja med VR headset. Sådan kan en hverdag se ud i år 2137:


Gad vide om vores kranie udvikler sig til at ligne en Neandertaler. En flad pande fra remmen på VR headsettet, og en stor næse til at holde headsettet på plads.
Gravatar #7 - konghelmer
15. dec. 2021 07:02
Jeg synes at 38% er ret meget. Jeg kan ikke se hvilket behov det udfylder, og jeg kan ikke se det nye i det. Hvorfor skal jeg nu til at sidde met et VR headset når jeg holder møder, det er da bedre at tænde mit kamere.

Lave en masse simple spil og dele med andre. Ja, Roblox før det jo meget fint, men jeg ser ikke den gennemsnitlige gamer hoppe derover.

Sociale interaktioner, kan der være en gruppe, jeg har svært ved at se det, men jeg forstod heller aldrig Second Life.
Gravatar #8 - larsp
15. dec. 2021 08:00
38% - 48% har tænkt sig at hoppe ind en The Matrix -agtig verden, helt frivilligt. Det er sygt.

Men jeg tror nu det kommer til at floppe. Når det kommer til stykket er VR et novelty produkt. Det er upraktisk og i sidste ende forstår folk at det ikke giver ret mange fordele over normale skærme, udover wow-effekten (og motion sickness).
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login