mboost-dp1

Xerox
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Unimox (1) skrev:Jeg er mildt skeptisk overfor hvor godt dette system er.
Hvis de nu havde sat dette system til field-test hos f.eks. Harvard eller Yale. Og deres lærer sagde, "dette virker sku". Så ville jeg være mere imponeret.
Jeg tror nu der er mere anvendeligt i folkeskolen, da det er dér børn med vanskeligheder har brug for hjælp til f.eks. matematik. :)
Tror ikke (håber ikke) det er nødvendigt at hjælpe folk på Harvard og Yale med at rette stavefejl :b
Det vil kun hjælpe med en brøkdel af opgaverne, fordi at de fleste opgaver kræver bevisførelse.
Man kan f.eks. ikke bare aflevere resultatet af en opgave, du skal også lige skrive hvordan du kom frem til det.
EDIT: Hvem fanden er også så mentalt blæst, at de kunne finde på at snyde i skolen? Du kommer der forhelved for at lære, så hvis du snyder, spilder du bare din tid.
Godt nok er folkeskolen en dårlig løsning der kun benefitter 70-80% af eleverne, men indtil man kommer op med et intelligent alternativ, kan man vel ligeså godt få det man kan ud af det.
Man kan f.eks. ikke bare aflevere resultatet af en opgave, du skal også lige skrive hvordan du kom frem til det.
EDIT: Hvem fanden er også så mentalt blæst, at de kunne finde på at snyde i skolen? Du kommer der forhelved for at lære, så hvis du snyder, spilder du bare din tid.
Godt nok er folkeskolen en dårlig løsning der kun benefitter 70-80% af eleverne, men indtil man kommer op med et intelligent alternativ, kan man vel ligeså godt få det man kan ud af det.
Pts99 (3) skrev:EDIT: Hvem fanden er også så mentalt blæst, at de kunne finde på at snyde i skolen? Du kommer der forhelved for at lære, så hvis du snyder, spilder du bare din tid.
Hvis man lærer at snyde ordentligt, så er det vel også noget man kan bruge i den virkelige verden? :-)
Helt enig i at det ikke er sådan det bør være, men der er folk der klarer sig gennem livet ved at snyde og bedrage, så objektivt set kan det godt betale sig, hvis man udelukkende ser det fra individets synspunkt.
Derudover er det muligt for softwaren at genkende mønstre af fejl, enten i en klasse, eller for en specifik elev, således læreren har mulighed for at tilrettelægge sin undervisning efter dette.
Alle boernene svarer forkert paa spoergsmaal 3, undtagen Peter, der har laert at stave hjemmefra, og derfor bliver straffet ved at skulle udholde den samme drabelige undervisning som alle de andre boern, men uden at faa noget ud af det.
Folkeskolen er reddet!
#5
Ja, for at Peter ikke skal kede sig, skal lærerne selvfølgelig ignorere at resten af klassen har et specifikt problem og kun undervise efter den mest fremmelige elev.
Ja, for at Peter ikke skal kede sig, skal lærerne selvfølgelig ignorere at resten af klassen har et specifikt problem og kun undervise efter den mest fremmelige elev.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.