mboost-dp1

unknown
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
ZELDATjaa...
Håber Nintendo vinder.. For der er sku noget specielt ved en Nintendo, og spille Zelda...
JuhuNintendo skuffer ikke :-) Glæder mig til at se Zelda og Conker's BAD FUR DAY fortsættelserne. Håber især at Nintendo vil satse på flere spil a la Conker så vi kan lægge det "børnevenlige" lidt fra sig.
Igen bekræfter artiklen at Playstation 2 er svær at programmere på og at X-boxen er ligegyldig.
Bare en skam med MarioHar hørt de har ændret Mario, så det ikke er platform børne venligt længere.. lidt en skam, for Mario 64 var sku sjovt....
men ok.. vil da kun hilse det velkomment at de fjerne børne image.. men stadig.. så burde de ikke ændre Mario.. :O(
Men bare jeg har mit zelda så.....
Hmmm..Jeg stoppede med at læse artiklen da jeg så at journalistens email er [email protected]
Som jeg sagde i en tidligere diskussion, så stoler jeg ikke ret meget på "internet" journalister og da slet ikke en AOL'er. :)
N64 var ikke den succes som Nintendo havde håbet på .. Den var populær, ja, men ikke nok.
PSX blev derimod et kæmpe hit og er grunden til at Microsoft fik dollartegn i øjenene.
Jeg er bange for at med Microsofts reklame budget, store udbud af spil, nem udviklings platform og en nogenlunde hurtig maskine, så får Nintendo og Sony røv denne gang.
Hvis det kommer til en priskrig, så er det helt sikkert Microsoft som vil vinde, Nintendo kan ikke følge med og selvom Sony er store, så er de ikke SÅ store :)
Men det får tiden at vise ..
-wk
(Det er bare min mening, ik?)
JamenHmm der står da heller ikke noget om at N64 var en succes..
Der står jo bare at Nintendo har lært af de fejl de begik med N64.............
Samt Nintendo GameCube bliver meget billigere end PS2 og X-box..
PGA den er mere enkelt bygget op.. og så er der ikke dvd i.. KOmmer dog special versioner med DVD i..
Nintendo skal nok klare sig1. De har den kraftigste maskine. Jeg ved dette kan diskuteres men kig på screenshotsne. De afslører alt + selvfølgelig disse optagelser:
http://cube.ign.com/news/35009.html
2.Nintendo VED hvordan man laver spil. Deres in-house games inkludere titler som Mario, Zelda og Metroid. De har jo også Rare som laver Conker, Donkey Kong osv.
3.Nintendo har lært af deres N64-fejl: For det første har de gjort det MEGET attraktivt for 3. parts spiludviklere at lave spil ved at gøre følgende:
- Maskinen er nem at udvikle til. Har mange indbyggede shader og effekter så det hele ikke skal programmeres fra bunden (Ahem PS2).
- Develpoment kitsne var ude for længe siden så de ikke mangler spil til frigivelsen.
- De har droppet Cartrigde-mediet og bruger små 2gb DVD'er som er billige at producere (så at udviklerne ikke taber penge på dem hvis de ikke bliver solgt) og som er svære at kopiere fordi de ikke er et standard-medie som alm. DVD'er og CD-ROM'er.
4.Maskinen er billig og de regner også med at spil-priserne bliver lave.
5.Gamecuben er en REN spillemaskine - Alle de andre features som konsoller får bruges ikke særlig ofte viser det sig (derfor X-boxen ikke afspiller DVD som standard).
6.Gamecuben kan arbejde sammen med GameBoy Advance - En feature som ikke skal undermineres da den første GameBoy jo er verdens mest solgte konsol (nej det er ikke PSX - den er verdens mest solgte T-V-spil).
7.Folk ved hvad Nintendo står for. Dette var jo Microsofts problem ved E3. Hvad vil MS og hvorfor?
Spil og piraterLad os lige få noget på det rene.
For at en konsol idag kan blive en success SKAL man kunne kopiere spillene relativt nemt - jeg ved det er kynisk at sige, men det er udelukkende en grund til PSX blev et hit, da den var konkurrenterne teknisk underlegen.
For at der kommer en stor 'userbase' skal der piratsoftware til - ELLER - så skal spillene koste 40-50 kroner, hvilket nok ikke sker.
Det er kolde facts - take it or leave it.
Nintendo skal nok klare sig..Men ligefrem sælge flere units end XBox..
1. De har den kraftigste maskine..
Enig, de tests jeg har set indtil videre viser at den sparker røv.
Men selvom V2000/Betamax var bedre videor end VHS, så er de ikke specielt udbredte i dag :)
2.Nintendo VED hvordan man laver spil.
Tjoe, det reddede ikke N64..
Desuden har XBox'en hele PC spil udvikler scenen bag sig, som har nok erfaring, ville jeg vove at påstå. :)
3.Nintendo har lært af deres N64-fejl..
Der ser godtnok noget mere imponerende, men det er ikke noget XBox'en ikke kan tilbyde.
4.Maskinen er billig og de regner også med at spil-priserne bliver lave.
Maskinen måske .. men konsol spilpriser tvivler jeg på.
Når det er muligt at pirat kopiere spil til den, så køber flere folk den vel nok.
N64 blev ikke en større succes _før_ de første cartridge-copiers kom. Før det var det kun de "rige" og fanatikerne som havde den :)
5.Gamecuben er en REN spillemaskine
DVD software skal man jo købe ved siden af med en XBox, så som standard ville jeg nok også kalde den en ren spillemaskine .. heh, de fleste PC'ere i dag er rene spillemaskiner :P
Men hvem ved, det kan jo være at nogle folk ville se DVD film på deres XBox eller PS2 (yeah, right :)
6.Gamecuben kan arbejde sammen med GameBoy Advance
XBox kan arbejde sammen med den nuværende PC platform. :-)
7.Folk ved hvad Nintendo står for.
Jeg er sikker på at vi kommer til at blive spammet så meget af Microsoft, at de fleste folk vil tro at GameCuben er en ny lommeregner fra Texas Instruments. :)
Ikke enig Miklos...For Sony var det en positiv ting at selve deres konsol blev udbredt. Det er fordi at Sony laver Hardware - De producere ikke spil!
Nintendo derimod laver spil - De tjener intet på hardware. For dem er det en katastrofe at spillene bliver kopieret og så kan de ellers være ligeglade med hvor mange enheder der står ude i folks hjem. Hver enhed giver dem alligevel underskud.
Kom til at tænke på....Nu kører jeg en betaversion af winxp, og i min IE understreges tekst hvergang det indeholder ordet microsoft.
Ved et klik på det, kan man gå til deres side mm. Det samme sker med ordet "intel", men ordet AMD er den ligeglad med....underligt
MAGTTja kig på PC spil producenterne.. Person er der kun 1 fedt spil lige nu.. Black & White, ellers er der sku langt mellem de virkelig gode spil. Dem der er noget specielt over..
Der imod, var mange af spillene til N64 af lagt højere standard end dem der kom til ps og pc..
Det samme sker til GameCube..
godt være der ikke komme rlige så mange spil, men kvaliteten er der..
trentors.....sony får jo en procentdel (60% ?) af indtægterne på spillene - deraf den høje pris på spillene. så mon ikke de er ligeså interesserede i at sælge spil, som nintendo er?
ang spil-kvalitet, så må vi jo se i øjnene, at det ikke er alt, hvad der skal til længere - markedsføring og et godt, solidt navn er nødvendigt. efter n64 (som skuffede mig enormt pga den var så fjern fra de eksisterende maskiner - fx med cartridges fra 80'erne) tror jeg at nintendo skulle holde sig til gba og beholde føringen (selvom fx amiga kommer ind på pda spilmarkedet med AmigDE)...
Det taler jo (som wk pointerer) til Xbox'ens fordel, at den er 'kompatibel' med pc-spillene - man udvikler eet spil og vupti - det kører på to platforme..
men - jeg må da indrømme, at gamecube'en hardwaremæssigt ser interessant ud..
bustet.
apropos½det med konsoller - minder mig om at siden win95 har flere kaldt en wintel box for wintendo ;)
Jamen, altså, godt såUmiddelbart lyder det som om det er en fordel at man kan parallel-udvikle spil til X-Box og PC. Men det ER det ikke!!
En konsol har et stykke unikt hardware setup. For at få mere performance laver man sine programmer direkte til denne hardware. Hvis ikke X-boxen gør dette er den dødsdømt for så bliver spillene ikke bedre og optimeret. Men denne kode vil så ikke fungere til PC'en fordi den er skrevet til X-boxen.
PC'en udvikler sig hele tiden - Det gør x-boxen ikke. Hvis spiludviklere kun skriver PC-spil med det formål at de skal kunne køre på X-boxen vil denne altså sætte en begræsning for den udvikling der er på PC-markedet. Så skal vi aldrig mere købe nye grafikkort for det bliver ikke bedre end GeForce 3 anyway....Næppe.
Resultatet vil være at vi fik 2 tabere. X-boxen-ejerne som ikke får skræddersyede (til hardwaren) spil (som PS2 og NGC får) og PC-ejerne som ikke får optimerede spil. I så fald tror jeg at X-Boxen bliver MEGET upopulær.
Men så er vi tilbage til den gamle situation : Spil skal både udvikles til PC og X-box hver for sig på lige for med PS2 og NGC. Hvad fordele er der snart tilbage ved dette ugennemtænkte forsøg på at erobre et nyt marked. De eneste MS har tilbage at satse på er forbrugernes dumhed - "Køb vores X-Box fordi.....fordi......fordi VI, MICROSOFT, HAR LAVET DEN".
Njah ..Du er vist for vant til Nintendo/Sony verdenen :)
Det ER en fordel at kunne udvikle til begge platforme.
Det er ikke ret svært at optimere sin kode til hver sin platform. Og jeg er sikker på at GF3 holder 1-2 år endnu, så det samme gælder vel for Xboxen.
Man SKAL ikke udvikle et spil for hver platform at gøre dem hurtige, XBoxen minder meget om en "standard" PC, så selvom der er visse ting man skal tage hensyn til, så er det MEGET nemmere at udvikle spil til både PC'en og XBoxen end f.eks. GameCube og PS2 :)
Desuden tager PC spil i dag hensyn til både hurtige og langsomme grafikkort, de er ikke baseret på kun et kort. Hvorfor skulle spil til XBoxen pludselig så gøre det?
- wk
.. Resultatet vil være at vi fik 2 tabere.
Ja, GameCube og PS2 ejerne :P
fordelenvil være at nok ca. 90% af koden kan genbruges til både x-box og pc. Dermed øger man udviklingstiden måske 2 mdr. og har til gengæld et spil der kan udgives på 2 platforme.
I teorien ihvertfald. Microsoft har jo klart meldt ud at der ikke kommer til at ligge patches på X-box'ens HD. Det vil så sige at udviklerne først skal udgive spil når de er færdige? Yea right - GG q3, CS, diablo II etc. (men ok tror det bliver nok droppet hvordan skulle MS ellers kunne udgive X-box servicepack 1-8? :P).
Derudover er det svært at lave expansions til et X-box spil medmindre folk skal til at swappe cd'er (det har de nok virkelig lyst til - hej Amiga).
Men ok, gameengine folk som lithtech, ID og Epic får det da nemmere ;)
JasåGeforce 3 holder nok 1-2 år..... Det var ikke længe. En konsol skal gerne holde ca. 4-5.
Og i bliver ved med at skrive at koden kan genbruges. Men hvordan? Alle spil bliver efterhånden skrevet til DirectX. Skal X-Boxen så også bruge directX? Det ville jo være en fatal fejltagelse. Den eneste grund til vi har DirectX på en PC er de mange forskellige hardware-konfiguration. Dette er ikke tilfældet med X-boxen.
Får den DirectX vil det sige den har et unødvendigt (LANGSOMT) filter mellem dens OS og dens hardware - Så dumme er MS vel ikke. Så keine DirectX på Xboxen.
Og I tror stadig det er let at genbruge koden???
Og ja mange PC-spil kan køre med hurtige og langsomme kort. Men minimumskravene stiger så hurtigt at x-boxen højst har 3 år før den er outdated.
XBox og DirectXPå XBox'en kommer der DirectX 8.0 i en speciel version til til den grafik kontroller der sidder i. Der skulle vist være nogle ekstra features ( som Geforce 3 også har), men som ikke er i den version af DirectX der er til PC.
XBox'ens DirectX kommer vist til at hede noget med Xware eller sådan noget.
Faktisk er det bare en Custom Made DirectX 8.0
Magt, det er hvordan man ser på det..Personligt tror jeg der er nok folk der køber X-box.. Bare pga. de tror blindt på det shit MS lukker ud.. SElf er det da en ok konsol, men min computer skal nok hurtig give den tæsk, venter bare ½ år efter x-box er udkommet og køber det nyeste GeFOrce kort.. VUPTI..
1,4Ghz og et Hurtigere gfx kort..
Samt.. de fleste (med nogle undtagelser) af spil der kommer til X-box kommer jo til PC..
Derfor er min pointe.. DONT BUY X-BOX.. fordi du får ikke mange nye spil.. nok et par stykker eller sådan.. Halo kommer til PC, osv..
Der imod er grunden til jeg køber en konsol, er at få adgang til noget af spil markedet der ikke kommer til PC, og de spil er der på PS2 og GameCube... Jeg vælger så en GameCube af følgende årsager..
1) Kan huske magien da jeg sad som knægt forand nes med alle mine venner og spillede SImons Quest 3 og vi ikke turde at gå hjem om natten..
2) Nintendo har verdens bedste spil serie.. som er ZELDA... Zelda styre.. Købte en N64 for at spille Zelda.. aldrig fortrudt det.. FEDT SPIL..
3) Nintendo er det mærkede jeg holder med.. (lydder strange.. nok lidt som folk er enten til amd/intel... lidt fanatisk skal man være.. lidt som i Amiga tiden.. gammel Amiga Freaks har stadig deres amiga kørende.. *kigger over på det andet skrive bord*..)
Btw en af grundene til Nintendo valgte carrig (sorry er spadser til at stave).. er at der ingen load tid er på...
At det så ender med at der max kan være 256mb på det, og Zelda64 bruger det hele.. Tjaa.. bummer..
Btw så har jeg læst at load tiden på gamecube, på deres mini dvd er RIGTIG tæt på carrig :O)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.