mboost-dp1

Telenor ASA

Kamp om kunderne: Telenor vil give alle gratis data-simkort

- Via Computerworld DK - , indsendt af snesman

I en ny rapport fra Teknologisk Institut om dækningsgrad af mobilnetværk i Danmark, står Telenor øverst på listen, og ikke overraskende skal det udnyttes til at skaffe flere kunder til selskabet. Det skriver Computerworld.

I en ny kampagne vil Telenor derfor nu invitere alle til at prøve deres netværk ganske gratis. Det sker ved, at man på deres hjemmeside lader sig oprette i deres system, hvorefter de sender et data-simkort, der inkluderer 200 MB data om måneden.

Når man at bruge de 200 MB inden måneden er omme, vil det være muligt at tilkøbe sig yderligere 200 MB for 19 kroner.

Kampagnen er ifølge Telenor et udtryk for, at de er så sikre på kvaliteten af deres netværk, at de gerne vil give muligheden for, at alle selv kan teste det.





Gå til bund
Gravatar #1 - Yssing
21. mar. 2014 07:48
19 kroner for 200 megabyte, det løber da hurtigt op.
Man kan ikke streame ret meget før der skal punges ud.
Gravatar #2 - dinmor
21. mar. 2014 07:51
#1 Nej, men til gengæld er det perfekt til en Arduino med GSM-shield. Tak, Telenor (omend i næppe får mig som rigtig kunde af den grund).
Gravatar #3 - Barkane
21. mar. 2014 07:55
Så hellere ekstra simkort til den store abonnement jeg allerede har end gratis sim med sølle 200 MB.
Gravatar #4 - Qw_freak
21. mar. 2014 07:56
dinmor (2) skrev:
#1 Nej, men til gengæld er det perfekt til en Arduino med GSM-shield. Tak, Telenor (omend i næppe får mig som rigtig kunde af den grund).

Og folk der har et alarm system med GSM modul.
Gravatar #5 - Target
21. mar. 2014 08:08
Så vidt jeg har forstået, så er de første 200MB gratis. Efter de er brugt, bliver forbindelsen begrænset til 64Kbit/sek. Hvilket vil sige, at man kan fortsætte med at bruge kortet, ganske gratis, dog forbeholder Telenor sig retten til at lukke kortet efter tre år.
Gravatar #6 - Ulver
21. mar. 2014 08:09
Hvorfor vælge Telenor, når nu CBB bruger det samme netværk?

Tjekker man trustpilot, så er CBB nr. 3 i kategorien under mobilselskaber, og nr. 1 hvis vi kun tager de store og kendte selskaber, mens Telenor er nr. 18 med en forskel på 1,4 i karakter. Så billigere, bedre og samme dækning :)

http://www.trustpilot.dk/categories/mobile_provide...

Edit: Derudover er der også Bibob og Callme, som også bruger Telenors/Telias netværk :)

bibob
Callme
CBB
Gravatar #7 - snesman
21. mar. 2014 08:13
Billigere end gratis? Where do I sign up?
Gravatar #8 - Slettet Bruger [1914589495]
21. mar. 2014 08:16
Ulver (6) skrev:
Hvorfor vælge Telenor, når nu CBB bruger det samme netværk?

Tjekker man trustpilot, så er CBB nr. 3 i kategorien under mobilselskaber, og nr. 1 hvis vi kun tager de store og kendte selskaber, mens Telenor er nr. 18 med en forskel på 1,4 i karakter. Så billigere, bedre og samme dækning :)

http://www.trustpilot.dk/categories/mobile_provide...


Ifølge Telia om Call Me (nej, ikke samme selskaber), da Call Me kører samme netværk, der fortalte Telia-manden mig at Telia-kunderne er højere prioritet på netværket end Call Me kunderne.
Gravatar #9 - Ulver
21. mar. 2014 09:00
#8 Det lyder lidt mystisk i mine ører, at man ville anvende sådan en praksis. Lidt Googling har ikke givet et svar der underbygger der, derimod er der indicier for det modsatte.


Facebook CBB

Hej Louise,

Det er ikke korrekt. Der bliver ikke forfordelt blandt Telenors og CBB's kunder. Alle har lige adgang til at bruge matserne, og en sådan fordeling som du oplyser er ikke muligt.

Mvh. Katja S


Facebook Telia
Nej, alle vores kunder benytter netværket på de samme vilkår, så alting forløber helt retfærdigt

Du må have en rigtig god dag.


Bredbaandspriser.dk
Selv om 3 har deres egne kunder, bliver du ikke prioriteret lavere, når der gives adgang til masterne.


Bredbaandsmatch
Selv om du er kunde hos en udbyder, der har lejet sig ind på et større netværk, bliver du hverken prioriteret højere eller lavere end de kunder, der har deres abonnement hos netværksudbyderen.


brugerindlæg iphoneguide.dk
Jeg har i dag modtaget en mail fra Telenor om at de forsikre at der ingen prioritetsliste er på tværs af selskaberne som benytter Telenors TT-netværk,


Jeg kunne kun forstille mig at det ville skabe en shitstorm, hvis folk spurgte om det på deres Facebook sider, og det blev bekræftet at man som Call Me, oister, CBB, Telmore eller bibob kunde var 2. prioritet :)
Gravatar #10 - Yssing
21. mar. 2014 09:02
@2 Du har ret i den med Arduino, der bør man heller ikke have brug for den store data mængde.
Gravatar #11 - Ulver
21. mar. 2014 09:13
Jeg kan tilføje til #9, at Telmore her skriver at det ikke er tilfældet at TDC kunder prioriteres højere.

http://www.trustpilot.co.nz/review/www.telmore.dk?page=11 skrev:
At TELMORE-kunder skulle have andenprioritet på TDCs netværk er ikke korrekt. Når det så er sagt, forstår jeg godt at det er irriterende at blive smidt af hele tiden, og ikke have ordentlig dækning. TDC netværk dækker næsten hele landet, men der er steder, hvor dækningen er bedre end andre. Derudover har det også betydning for det signal man får, da der er flere faktorer der kan have negativ indflydelse. Fx om man er omgivet af høje bygninger/træer/bakker, befinder sig en betonbygning, om det er overskyet eller om der er mange der benytter nettet samtidig.


Mon ikke bare ham Telia sælgeren, gerne ville have at du shoppede hos ham? ;)
Gravatar #12 - Slettet Bruger [1914589495]
21. mar. 2014 09:24
#11
Det kan sagtens tænkes. Det er ikke første gang jeg oplever at de lukker l**t ud for at sælge. Har prøvet at en 3 sælger fortalte mig at Nokia Lumia 620 var udgået og at Nokia Lumia 520 var den nye.
Gravatar #13 - dingeling
21. mar. 2014 09:25
Dette er en perfekt mulighed for mig, da jeg længe har gået med tanken om at konvertere min Rasp Pi computer om til et 3G-router / 3G-hotspot (som et slags nørde IT-hobbyprojekt), uden jeg skal hen at betale for et abbonnement.
For det ville være lidt træls, hvis inden kunne få fat i mig (hvis jeg brugte min smart telefons SIM-kort, som forresten ikke er kompatibel med min USB-3G-dongle) i fra fredag aften til søndag aften.

Selvom 200MB ikke er meget, så er det fint nok til mit weekendhobbyprojekt

Fra artiklen skrev:
Kampagnen er ifølge Telenor et udtryk for, at de er så sikre på kvaliteten af deres netværk, at de gerne vil give muligheden for, at alle selv kan teste det.


Hvis det er meningen, at folk skal kunne teste det, så ville jeg mene, at 200MB slet ikke er nok. Selvfølgelig dækker det et par speedtests, men hvis jeg seriøst skulle teste hvor godt Telenors produkt er de steder, jeg befinder mig, så skulle jeg mindst bruge 1GB til det (streaming fra Netflix, Youtube, netradio<-- fx tjek hvor meget der buffes, downloading af større filer over en længere tid - tjekke om signalet er stabilt, når jeg bevæger mig rundt indendørs og udendørs - foretage et par Skype opkald - osv osv.)

Det er 200MB slet ikke nok til. Slet ikke når hastigheden nedsættes til 64kbit/s

Gravatar #14 - El_Coyote
21. mar. 2014 09:35
#8, 9
Serviceprovidere bliver ikke prioriteret lavere. De bruger som regel samme APN til data trafik som operatørens egene kunder.
Masterne i sig selv kan ikke forfordele(af gode grunde kan man ikke sende med forskellig styrke til forskellige brugere).

Det eneste sted man kan differentiere er på makimal datahastighed med QoS profiler. Det er så op til den enkelte provider at bestemme hvad deres kunder skal kunne på de enkelte prispunkter. Her kan der være variation, men det er ikke noget netværksoperatøren har bestemt, det er produktudvikerne der skal have udgifter og indtjening til at hænge sammen.

Der opstår løbende 'ballade' fordi nogen mener de bliver forfordelt, typisk startet som en facebook circlejerk.
Det er oftest fordi brugeren mener de har ringere signal - dvs. den ikondækning de kan se i skærmen, men da der bliver sendt med konstant styrke til alle, så har jeg ingen ide om hvor den ide opstår. Sandsynligvis pga at telefonen selv vælger mast og teknologi, med deraf følgende dækningsforskelle. Derudover er antennerne i telefonerne ikke lige følsomme.
Gravatar #15 - dprocs
21. mar. 2014 10:18
dingeling (13) skrev:
Dette er en perfekt mulighed for mig, da jeg længe har gået med tanken om at konvertere min Rasp Pi computer om til et 3G-router / 3G-hotspot (som et slags nørde IT-hobbyprojekt), uden jeg skal hen at betale for et abbonnement.
For det ville være lidt træls, hvis inden kunne få fat i mig (hvis jeg brugte min smart telefons SIM-kort, som forresten ikke er kompatibel med min USB-3G-dongle) i fra fredag aften til søndag aften.


Tilbyder din udbyder ikke et ekstra gratis simkort til data (datadeling) ?


Selv de udbydere vi benytter der ikke reklamere med det, kaster normalt sådan et simkort i nakken på os når vi laver ændringer i vores abonnement.

Så det kan da være at private også kan forhandle sig frem til det...
Gravatar #16 - tp
21. mar. 2014 12:12
Det vil aldrig blive 0kr om måneden, da Telenor har et skjult gebyr på 9kr om måneden, et gebyr man først ser på regningen, sådan har det været i mange år med Telenor's produkter.
Gravatar #17 - dingeling
21. mar. 2014 13:28
dprocs (15) skrev:

Tilbyder din udbyder ikke et ekstra gratis simkort til data (datadeling) ?

Selv de udbydere vi benytter der ikke reklamere med det, kaster normalt sådan et simkort i nakken på os når vi laver ændringer i vores abonnement.

Så det kan da være at private også kan forhandle sig frem til det...


Jeg bruger oiSTER, og jeg har ikke kunne finde noget omkring oISTER og datadeing på Internettet. Det har ikke gjort mig noget, da jeg bruger min smart telefon som WiFi-hotspot, hvis jeg skal dele ud af mit data. Det er jo ikke muligt med det projekt, jeg skal i gang med (jo, men så skulle jeg forbinde min smart telefon til Pi´en via USB og på den måde dele den til Pi´en <-- det var ikke hensigten til at starte med)
Gravatar #18 - infinity_Rasta
21. mar. 2014 13:30
cool tiltag, nogen der ved hvor lang tid vi kan bruge de simkort?
Gravatar #19 - nitramdanmark
21. mar. 2014 13:31
dingeling (13) skrev:
Hvis det er meningen, at folk skal kunne teste det, så ville jeg mene, at 200MB slet ikke er nok. Selvfølgelig dækker det et par speedtests, men hvis jeg seriøst skulle teste hvor godt Telenors produkt er de steder, jeg befinder mig, så skulle jeg mindst bruge 1GB til det (streaming fra Netflix, Youtube, netradio<-- fx tjek hvor meget der buffes, downloading af større filer over en længere tid - tjekke om signalet er stabilt, når jeg bevæger mig rundt indendørs og udendørs - foretage et par Skype opkald - osv osv.)

Det er 200MB slet ikke nok til. Slet ikke når hastigheden nedsættes til 64kbit/s

Jeg tro mere deres "test" er man kan samlinge hvordan er dækningen, hastigheden på nettet (facebook og email).
Du skal jo tænke på at de går efter den "normale" dansker, som bare bruge mobil nettet til at tjekke email, social medier og hvad der sker i verden, og ikke "nørderne", som tester i hoved og røv.


Personligt ville jeg sige 200 mb er fint for bare at teste dækning og hastigheden, da jeg kun bruge min mobilTtablet/data til at tjekke email, sociale medier, nyheder og søge efter information.
Hvis jeg ville se video eller andet, så gøre jeg det på WiFi, da det er meget hurtiger
Gravatar #20 - mee
21. mar. 2014 13:31
tp (16) skrev:
Det vil aldrig blive 0kr om måneden, da Telenor har et skjult gebyr på 9kr om måneden, et gebyr man først ser på regningen, sådan har det været i mange år med Telenor's produkter.


Sjovt nok kan jeg ikke finde noget gebyr for 200 mb aftalen, men f.eks. deres XXS løsning for mobilt bredbånd har følgende:

Vilkår for Mobilt Bredbånd - XXS
Med Mobilt Bredbånd XXS betaler du 10 kr. pr. MB. Du kan maksimalt komme til at
betale 25 kr. pr. dag ved brug af Telenors danske net. Der er et minimumsforbrug på
39 kr. pr. kvartal. Bruger du mindre, rundes fakturaen op til 39 kr. pr. kvartal på regningen.
Hvis du har et forbrug, der på en måned overstiger 5 GB, nedsættes hastigheden
den resterende del af måneden til 64/64 Kbit.

Så jeg tror ikke de har det administrationsgebyr på 200 mb pakken.

Virker også underligt at sætte et gebyr på 9 kroner ind, når deres bagatelgrænse er 25 kroner.
Gravatar #21 - Magten
21. mar. 2014 15:29
dingeling (17) skrev:
dprocs (15) skrev:

Tilbyder din udbyder ikke et ekstra gratis simkort til data (datadeling) ?

Selv de udbydere vi benytter der ikke reklamere med det, kaster normalt sådan et simkort i nakken på os når vi laver ændringer i vores abonnement.

Så det kan da være at private også kan forhandle sig frem til det...


Jeg bruger oiSTER, og jeg har ikke kunne finde noget omkring oISTER og datadeing på Internettet. Det har ikke gjort mig noget, da jeg bruger min smart telefon som WiFi-hotspot, hvis jeg skal dele ud af mit data. Det er jo ikke muligt med det projekt, jeg skal i gang med (jo, men så skulle jeg forbinde min smart telefon til Pi´en via USB og på den måde dele den til Pi´en <-- det var ikke hensigten til at starte med)
3 tilbyder det i hvert fald, så det er da et opkald værd :)
Gravatar #22 - tp
21. mar. 2014 16:19
mee (20) skrev:
Sjovt nok kan jeg ikke finde noget gebyr for 200 mb aftalen, men f.eks. deres XXS løsning for mobilt bredbånd har følgende:

Vilkår for Mobilt Bredbånd - XXS
Med Mobilt Bredbånd XXS betaler du 10 kr. pr. MB. Du kan maksimalt komme til at
betale 25 kr. pr. dag ved brug af Telenors danske net. Der er et minimumsforbrug på
39 kr. pr. kvartal. Bruger du mindre, rundes fakturaen op til 39 kr. pr. kvartal på regningen.
Hvis du har et forbrug, der på en måned overstiger 5 GB, nedsættes hastigheden
den resterende del af måneden til 64/64 Kbit.

Så jeg tror ikke de har det administrationsgebyr på 200 mb pakken.

Virker også underligt at sætte et gebyr på 9 kroner ind, når deres bagatelgrænse er 25 kroner.
Men det har de altså, det står der også hvis du klikker ind på "Gebyrer på din regning > Generelle gebyrer" eller "Vilkår for abonnementer (pdf)" hvis du går ind i deres 200 MB GRATIS DATA pakke.
9,75 kr. faktisk.

Her: http://www.telenor.dk/privat/kundeservice/kundeser...
Og her: http://www.telenor.dk/Images/Privatvilk%C3%A5r-V21...

Telenor har haft disse skjulte gebyrer i mange år på alle deres produkter..
Gravatar #23 - Chewy
21. mar. 2014 16:25
Jeg har lige oprettet et kort, og det virker mest af alt som om at de kører det som postpaid....
Gravatar #24 - cyberdude
21. mar. 2014 16:27
#22
Jeg er ikke sikker på du selv helt forstår det gebyr du referere til.
Det er faktisk meget "normalt" at de opkræver det gebyr som du her referere til, altså: "Modtagelse og betaling af regning via Betalingsservice"
Altså har du for det meste mulighed for at få faktura per mail, og betale via en hjemmeside hvor du betaler via dankort betaling. Betaling via dankort er for det meste altid gratis, hvorimod mange steder tager gebyr for Betalingservice/PBS.
Modsat tager de 49kr for at udseende en Papir Faktura per snail-mail til din adresse.

Så jo, i de fleste tilfælde kan du sagtens slippe for deres PBS gebyr.
Jeg ved ikke noget om dette konkrete tilfælde, men det skulle undre mig hvis det ikke er som alle andre steder.
Gravatar #25 - Chewy
21. mar. 2014 16:29
@ #24
Jeg ved ikke noget om dette konkrete tilfælde, men det skulle undre mig hvis det ikke er som alle andre steder.


Som sagt, så virker det som om at de kører det prepaid (og ikke postpaid som jeg fejlagtigt kom til at skrive). Altså som "taletidskort". Så man får slet ikke nogen regning tilsendt...
Gravatar #26 - Montago.NET
21. mar. 2014 16:35
Feeeedt !!

Jeg har længe ønsket mig et simkort til min laptop, så man ikke behøver at Tether til mobilen...

200 MB er ikke meget, men som regel fint nok til Newz, Gmail, lidt RDP osv..
Gravatar #27 - Staeren Revived
21. mar. 2014 19:01
#24 men de tager sjovt nok ikke noget for at sende en forbrugsoversigt. Jeg ændrede mit abonnement på et tidspunkt, of derefter modtog jeg hver måned en oversigt over mit forbrug, som inkluderede ALLE mine sms'er, så der var hurtigt 10-12 sider.

Jeg tjekkede flere gange, at der ikke var noget gebyr.

Efter et par måneder blev jeg træt at skidtet, ringede til dem og spurgte om de ikke havde lyst til at spare nogle penge...

Så lavede jeg nogle ændringer, da jeg udskiftede min ViSA og måtte lave om på min betalingsaftale (kreditkort via deres hjemmeside).

Jeg modtager igen forbrugsoversigt på papir hver måned. Suk.

Men at sende et sølle GIRO kort koster 49 kroner, vent hvad?
Gravatar #28 - hal
21. mar. 2014 19:34
Uhhh - Nice: Det er "gratis"...
Hmm. Internet 101: If you don't pay for the product, you ARE the product!

Og hos et selskab der har magtet at bringe sig i front som "net neutralitets nedbryder/bekæmper"... Nej tak, for mange kvalme-ihukommelser!

For dem der har lyst/er ligeglade: Nyd jeres appetizer, men lad være med at forvente sympati når realiteterne dukker op.
Gravatar #29 - Hængerøven
21. mar. 2014 19:51
hal (28) skrev:
Hmm. Internet 101: If you don't pay for the product, you ARE the product!


Ligegyldigt aspekt.

Hvis ikke det er på min bekostning er der ingen grund til at lade sig fælde af banaliteter

Jeg er også stor fan af smagsprøver i supermarkedet
Gravatar #30 - hal
21. mar. 2014 21:01
Hængerøven (29) skrev:
Ligegyldigt aspekt.

Hvis ikke det er på min bekostning er der ingen grund til at lade sig fælde af banaliteter


Jamen fair nok - Din "holdning" (der i bund og grund er en "banalitet") er selvvalgt og som jeg skrev: Helt ok, men forvent nada/niente sympati når/hvis du rammer et andet/alternativt bevidsthedsniveau!

Gravatar #31 - Rockstar
21. mar. 2014 21:07
Jeg har ikke en sølvpapirshat så jeg er bange for at jeg ikke forstår hvad #30 mener???
Captain??
Gravatar #32 - Hængerøven
21. mar. 2014 21:20
Rockstar (31) skrev:
Jeg har ikke en sølvpapirshat så jeg er bange for at jeg ikke forstår hvad #30 mener???
Captain??


Jeg har lige taget sølvpapirs hatten på, og skal til at fyre op i en pibe med crack, så jeg tror jeg kan tolke det inden længe.
Gravatar #33 - XxXxX
21. mar. 2014 21:21
Tror da lige jeg skal have fat i sådan et kort.

Gad vide om min GPS tracker til bilen ikke kan klare sig med de 64Kbit når det eneste den skal er at uploade en position når bilen flytter sig.

Gratis data i trackeren i mindst 3 år...

Tja, hvorfor egentligt ikke når de nu er så flinke og forære det væk.
Gravatar #34 - hal
21. mar. 2014 21:41
Rockstar (31) skrev:
Jeg har ikke en sølvpapirshat så jeg er bange for at jeg ikke forstår hvad #30 mener???
Captain??

Jamen ro på mester. Du behøver ikke være bange og da slet ikke noget så skræmmende som at skulle "forstå".
Stol trygt på dine facebook venner der ved hvordan DIT liv skal leves.
PS: Husk at møde frem til din lektion i fritfaldsterapi i morgen på toppen af rundetårn. Alle dine venner, og førende politiske tænkere som f.eks, Trine Bramsen står bag dig (i sikker afstand) mens du smager på lektionen.

Beklager... Der er ikke meget tinfoilhat materiale her. Som sagt vælg og nyd det hvis I vil.
Det er sgu' ikke atomfysik at google "telenor netneutralitet" - Men det ER ok ikke at forstå hvad "netneutralitet" er - Det er bare offtopic her :)
Gravatar #35 - erchni
21. mar. 2014 23:26
Lyder sku nice. Skal prøves i galaxy cameraet.
Gravatar #36 - Ishayu
22. mar. 2014 00:40
Fedt. Kyler en i min iPad 2 3G/64GB :) Så må vi se hvad det net duer til. Hvem ved, måske skifter jeg.
Gravatar #37 - tp
22. mar. 2014 00:53
#24, Tror aldrig du har haft Telenor, de sender dig et girokort med 49 kr. i gebyr med det samme, og du får ikke nogen mail eller info om at du bare kan betale den på deres side, og hvis du ikke skynder dig at tilmelde dig PBS (med et gebyr på 9,75 kr.), så får du et girokort igen (på 49 kr. i gebyr) næste gang.

Jeg skrev også at det er info man får når man går ind under deres 200 MB pakke, så medmindre det er forkert info, eller at de slet ikke sender en regning ud, så kan du ikke rigtigt undgå det.

Ligemeget hvad er et gebyr på 9,75 kr. ikke normalt, jeg har ingen andre på PBS der tager noget gebyr for, ikke engang Skat eller A-kassen, så bestemt ikke normalt.
Gravatar #38 - joeyjoejoejoe
22. mar. 2014 07:03
[quote=hal (28)]Uhhh - Nice: Det er "gratis"...
Hmm. Internet 101: If you don't pay for the product, you ARE the product!

Så jeg er windows 7 ????
Gravatar #39 - mee
22. mar. 2014 11:34
tp (22) skrev:
Men det har de altså, det står der også hvis du klikker ind på "Gebyrer på din regning > Generelle gebyrer" eller "Vilkår for abonnementer (pdf)" hvis du går ind i deres 200 MB GRATIS DATA pakke.
9,75 kr. faktisk.

Her: http://www.telenor.dk/privat/kundeservice/kundeser...
Og her: http://www.telenor.dk/Images/Privatvilk%C3%A5r-V21...

Telenor har haft disse skjulte gebyrer i mange år på alle deres produkter..


Jeg kan finde gebyrer på PBS (9,75 kr) og papir regning (49 kr.), men dette abonnement anvender dit dankort til at betale.

Tanken er cirka den samme som diverse stores.

De henter dit dankort ind ved første køb, som i dette tilfælde er et SIM kort til 0 kr.
Alle efterfølgende køb kører via dankortet, som Telenor ikke har gebyr på.
Surfer du under 200 mb i en måned, ok ingen udgift.
Rammer du 200 mb, så kaster de dig ind på en side, du trykker ok, de hiver 19 kroner via dit dankort, og du har 200 mb endnu til resten af måneden.

Jeg kan stadig kun finde et minimumsforbrug gebyr på deres minimale abonnementer, så som XXS mobil bredbånd og Telenor minut.
Gravatar #40 - Mr.Smiley
22. mar. 2014 14:34
Så håber jeg da blot, at det er 3G-nettet og ikke 4G-nettet de gør det med.

Her i Nyk. F, er 4G elendigt med Telenor.
Det påvirker al brug af mobilen (missede samtaler, beskeder og elendigt net). Da jeg slog 4G fra = Ingen af disse ting.

Det ville ikke give det bedste billed, at de ikke kan give fornuftig 4G-dækning i større byer.
Gravatar #41 - to125539
22. mar. 2014 18:05
Jeg synes det er pisse fedt at man sender et kort ud til kunderne, så de kan prøve at tjekke dækning inden man køber et abonnement med flere måneders binding.

Det sender vel i høj grad et signal om at man ønsker at få tilfredse kunder ind af døren :)
Gravatar #42 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
22. mar. 2014 20:57
#40

Jamen ... Tale og SMS går da ikke over 4G nettet o_O

---

@Telenor

Jeg har aldrig haft et bedre selskab (forhenværende TDC, Telia og 3 kunde) - bedste dækning jeg har oplevet, bedste kundeservice og jeg har altid slippet for åndsvage gebyrer som f.eks oprettelse osv. Trofaste kunder = god service og gode abonnementer. Konen giver 169 for fri tale samt 5 GB - muligvis kan det klares billigere, men omvendt har hun haft samme abn. i 4 år nu (!)
Gravatar #43 - Mr.Smiley
23. mar. 2014 08:11
#42 - Det skal jeg ikke kunne udtale mig om :)
Jeg beskriver blot min erfaring med det, da der ingen problemer var, efter jeg valgte at køre uden 4G.
Der kan dog tilføjes, at der ikke kun er tale om en enkelt mobil dette er testet med - blot for at sikre (for mig selv) at det ikke var min mobil den var gal med.

Da jeg kørte med 4G aktiveret, fik jeg konstant besked via FB, min kone eller på anden vis, om at jeg skulle svare mine opkald/beskeder/osv.
Signalet lå også ret langt nede (til tider var der slet intet signal, da den resolut valgte kun at benyttet 4G-nettet) og dermed kunne jeg forestille mig det var der den gik gal med samtaler og beskeder.

De-aktiveringen af 4G-nettet, hjalp voldsomt for mig. Jeg har nu konstant fuldt signal og ingen der retter henvendelse til mig om manglende svar.

Trods dette, er jeg dog pænt tilfreds med Telenor - 4G er alligevel ikke noget jeg ser som værende voldsomt nødvendigt alligevel.
Gravatar #44 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
23. mar. 2014 08:28
#43

Okay, jeg har ikke oplevet noget bøvl på LTE nettet - både med iPhone 5 og 5s

Men måske er der forskel på dækningen? Det kan være at du er i et område der har "lånt" net hos Telia
Gravatar #45 - vulpus
23. mar. 2014 11:12
Kan være Telenor går med tanker om at lade sig opkøbe af andre spillere på markedet. Prisen på teleselskaber er historisk set i dansk kontekst blevet handlet ud fra antal kunder.
Gravatar #46 - Saxov
23. mar. 2014 18:48
#45,
Tror ikke du skal satse på at Telenor Dk bliver sat til salg i nærmeste fremtid.

#pris og gebyr

Der er IKKE noget gebyr på dette kort, da det er et prepaid abonnement.
Gravatar #47 - Hængerøven
23. mar. 2014 19:40
vulpus (45) skrev:
Prisen på teleselskaber er historisk set i dansk kontekst blevet handlet ud fra antal kunder.


Mon ikke de fleste hurtigt ville gennemskue det?
Gravatar #48 - snesman
24. mar. 2014 10:03
hal (30) skrev:
Jamen fair nok - Din "holdning" (der i bund og grund er en "banalitet") er selvvalgt og som jeg skrev: Helt ok, men forvent nada/niente sympati når/hvis du rammer et andet/alternativt bevidsthedsniveau!


Kunne det tænkes, at Telenor gør det for at få nye kunder? Ligesom de selv siger? Hvorfor handler det pludselig om netneutralitet?

Og når du kommer med påstande ville det klæde debatten at bakke det op med kilder. Det er ikke imponerende bare at sige prøv at google det...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login