mboost-dp1

Jubii.dk

Jubii: Facebook er et flygtigt fænomen

- Via MediaWatch - , redigeret af Net_Srak , indsendt af Mandalae

Jubii skiftede for nyligt ejere, og den nye ejerkreds ansatte en ny direktør til at lede den før så populære portal tilbage på rette kurs. De første økonomiske tal fra virksomheden er nu kommet frem, og det ser ud til, at ændringerne virker.

Jubii vil skabe en ny stil og vil ikke være som Facebook og MySpace, som direktør Henrik Busch mener er flygtige fænomener.

Henrik Busch skrev:
Vi har ikke nogen rig onkel. Vi skal tjene penge og leve på almindelige kommercielle betingelser. Og vi vil ikke være et flygtigt fænomen, som MySpace og Facebook er det,

Busch kan konstatere, at de seneste tre måneder har været positive for selskabet, og de er således kommet ud af perioden med et overskud, og det til trods for den verserende finanskrise. Direktøren understreger desuden, at overskuddet ikke er skabt på grund af pengestærke bagmænd, uden dog at nævne hvor stort overskuddet er.





Gå til bund
Gravatar #1 - ikkeleakmitlogin
16. mar. 2009 13:31
Det lugter langtvæk af misundelse. Cry baby cry! :)
Gravatar #2 - Bada
16. mar. 2009 13:31
Det kan godt være at MySpace og FaceBook er flygtige fænomæner, men fra et forretningssynspunkt tror jeg nu ikke at ejerne har noget at klage over.
Gravatar #3 - bobsum
16. mar. 2009 13:34
Jubii: Facebook er et flygtigt fænomen


Det var der også mange der i sin tid sagde om internettet.
Gravatar #4 - Zaiathon
16. mar. 2009 13:40
Facebook: Jubii er et dødt fænomen

Eller måske rettere... : Facebook: Jubii? What the hell is that?
Gravatar #5 - el_senator
16. mar. 2009 13:43
#3, Du synes ikke en sammenligning af internettet og Facebook er lidt drastisk? Facebook er en social tjeneste, intet mere. Der kommer nye der er mere interessante og så dør Facebook stille og roligt. Det tror jeg i hvert fald. MySpace blegner jo også i forhold til Facebook lige pt., og for bare to år siden troede alle at MySpace var "it".
Gravatar #6 - briandanielsen
16. mar. 2009 13:47
Det bliver da interessant og se præcist hvad den nye ledelse hos Jubii har og byde på, der vil gøre at de igen kommer ovenpå :).

Kan dog godt lide, at de siger at de ikke har ikke tænkt sig at spille "social network" kortet som Facebook og MySpace.

Måske bliver det noget Google agtigt? :)
Gravatar #7 - zin
16. mar. 2009 13:49
#5: Internettet er jo "bare" et meget, meget stort netværk.. :)
Gravatar #8 - madeindk
16. mar. 2009 13:50
briandanielsen (6) skrev:
Det bliver da interessant og se præcist hvad den nye ledelse hos Jubii har og byde på, der vil gøre at de igen kommer ovenpå :).

Kan dog godt lide, at de siger at de ikke har ikke tænkt sig at spille "social network" kortet som Facebook og MySpace.

Måske bliver det noget Google agtigt? :)


Man kunne da godt håbe på noget godt fra deres side. Deres udviklere kan jo tydeligvis godt - deres side skal bare være mere simpel at bruge - og ikke så mange blinkende lygter og reklamer.
Gravatar #9 - Zombie Steve Jobs
16. mar. 2009 13:54
Øh, ja.

Det er da ret indlysende, at det er et flygtig fænomen? Selvfølgelig dør Facebook på et tidspunkt.
Man har vist bæ i hjernen, hvis man mener noget andet.

Men det er da rart for den forpulede tyveknægt, Mark Zuckerbugger eller hvad han hedder, at han har tjent kassen på at stjæle andres idéer. IMO burde han aldrig nogensiden få lov til at udtale sig om noget. Svin.
Gravatar #10 - michael
16. mar. 2009 13:57
Tanghaar (9) skrev:
Men det er da rart for den forpulede tyveknægt, Mark Zuckerbugger eller hvad han hedder, at han har tjent kassen på at stjæle andres idéer. IMO burde han aldrig nogensiden få lov til at udtale sig om noget. Svin.


Er det noget, du kunne tænke dig at uddybe? For det virker som et noget voldsomt udbrud, uden nogen form for pondus bag...
Gravatar #11 - Isendk
16. mar. 2009 14:03
Nu kan man vel til Jubii's forsvar sige at, hvis der er nogen, der har forudsætning for at udtale sig om flygtige fænomener, er det vel Jubii...
Takes one to know one!
Gravatar #12 - daelin
16. mar. 2009 14:04
Facebook: Jubii er en irrelevant netportal hvis markedposition er udspillet, og fra hvem der kommer tåbelige kommentarer der, hvis selve samme Jubii ikke passer på, kunne resultere i en opkøbning af os, hvorefter vi vil nedlægge siden og opløse firmaet bare fordi vi har kapitalen til at gøre det.
Gravatar #13 - angelenglen
16. mar. 2009 14:06
Hvorfor afvise noget fordi det er et flygtigt fænomen, hvis man kan tjene penge på det, så længe det nu varer?

Det er da umiddelbart dumt at sige nej til penge?
Gravatar #14 - sg17a
16. mar. 2009 14:07
De sociale sider kommer og går, eksempelvis så er Livejournal ikke så benyttet mere, og med tiden vil der komme et nyt socialt netværk. Det som FB har gjort som er exceptionelt er at det har fået en meget stor brugerskare... MEGET STOR.

Jeg synes at Jubii tager en forkert indgangsvinkel. idet det ikke er Jubii der skal definere hvad folk skal bruge, men det er noget som sker i undergrunden, og det er så virksomhedernes opgave at finde ud af hvordan de kan spinde lidt penge af på det.

Så der kommer også nye portaler og nogle af den er flygtige. Heriblandt Jubii.
Gravatar #15 - knasknaz
16. mar. 2009 14:07
Men han har nu ret. Facebook kommer til at visne langsomt, når det næste store community-fænomen dukker op. Myspace er f.eks. allerede ved at miste gnisten.
Gravatar #16 - Zombie Steve Jobs
16. mar. 2009 14:09
#10 Han har betalt 65 millioner dollars for at slippe for en sag, anlagt af gamle roomates, der arbejde på idéen og hyrede ham til at hjælpe. Han færdiggjorde aldrig arbejdet men lavede FB i stedet.
Gravatar #17 - Anders Fedеr
16. mar. 2009 14:10
bobsum (3) skrev:
Det var der også mange der i sin tid sagde om internettet.

Det var der også mange der i sin tid sagde om Britney Spears.
Gravatar #18 - arne_v
16. mar. 2009 14:15
#facebook

Internet sites opstår hele tiden. Nogle af dem forsvinder hurtigt. Andre bliver. En meget stor del af de web sites som opstod sidst i 90'erne er væk, men Google, Yahoo, Amazon og Ebay eksisterer stadig. Facebook kunne forsvinde ligesom AltaVista forsvandt eller de kunne blive ligesom Google. Hvis jeg havde en sikker metode til at afgøre hvorvidt internet firmaer vil fortsætte eller ej, så ville jeg være rigere end Bill Gates om 20 år.

Gravatar #19 - arne_v
16. mar. 2009 14:21
#0

Det der er vel nærmest bare reklame for Jubii. Jeg har lidt svært ved at se substansen.

Det er ret nemt at sige at man tjener penge uden at angive detaljer. Et regnskab med detaljer underskrevet af en revisor ville sige mere.

Direktøren understreger desuden, at overskuddet ikke er skabt på grund af pengestærke bagmænd


Direktøren understreger dog, at det ikke er en velhavende bagmand, der ligger til for, at virksomheden kan levere sorte tal på bundlinjen for det seneste kvartal.


Man kan ikke bogføre ny kapital tilført af ejere som overskud.

Så jeg er ikke imponeret over udtalelsen.
Gravatar #20 - Orange
16. mar. 2009 14:24
arne_v (19) skrev:

Direktøren understreger dog, at det ikke er en velhavende bagmand, der ligger til for, at virksomheden kan levere sorte tal på bundlinjen for det seneste kvartal.


Man kan ikke bogføre ny kapital tilført af ejere som overskud.

Så jeg er ikke imponeret over udtalelsen.


Ja?

Han siger jo netop at det er det de IKKE har gjort.
Gravatar #21 - David Munch
16. mar. 2009 14:26
Jeg er imponeret over at Jubii kan køre rundt.. Hvem bruger rent faktisk den tjeneste? Jeg synes den er forfærdelig, og giver intet jeg ik kan finde (Hurtigere) på Google.
Gravatar #22 - Anders Fedеr
16. mar. 2009 14:29
Orange (20) skrev:
Han siger jo netop at det er det de IKKE har gjort.

#19 mener vel at det er selvindlysende - man kan alligevel ikke bogføre kapital fra ejere som overskud, så det er ikke noget at prale af at man ikke har gjort, for det er der heller ingen andre der har.
Gravatar #23 - arne_v
16. mar. 2009 14:30
#20

Der er ikke rigtigt nogen grund til at sige at de ikke har gjordt det, fordi det kan ikke lade sig gøre.

De kunne lige så godt have sagt at overskuddet ikke var lavet ved at lave jern om til guld.

Enten har direktøren ikke en hammerslag forstand på regnskab.

Eller så vil han gerne vildlede mere godtroende mennesker til at tro at andre gør det og at de er specielle.
Gravatar #24 - Magten
16. mar. 2009 14:37
Tanghaar (16) skrev:
#10 Han har betalt 65 millioner dollars for at slippe for en sag, anlagt af gamle roomates, der arbejde på idéen og hyrede ham til at hjælpe. Han færdiggjorde aldrig arbejdet men lavede FB i stedet.
Så vidt jeg ved så er det ikke kommet frem hvorfor han ikke færdiggjorde det sammen med dem, men der kan jo være mange grunde til det.. Uenige om hvad projektet skulle indeholde fx? At han så laver noget der går efter hans hoved.. Tjaa..

Men som sagt, der kan jo være mange grunde til det, og vi finder sikkert aldrig ud af det..
Gravatar #25 - Anders Fedеr
16. mar. 2009 14:48
Magten (24) skrev:
Så vidt jeg ved så er det ikke kommet frem hvorfor han ikke færdiggjorde det sammen med dem, men der kan jo være mange grunde til det.. Uenige om hvad projektet skulle indeholde fx? At han så laver noget der går efter hans hoved.. Tjaa..

Og hvis de er så smarte hvorfor er det så MZ der sidder på millionerne i dag? Hvorfor gik de ikke bare videre og fik success med deres projekt uden MZ hvis deres idé var så fed? Har han suget idéen ud af deres hjernebark imens de sov så de glemte den?
Gravatar #26 - lorric
16. mar. 2009 14:50
Set i det rette perspektiv, så er alle fænomener flygtige ;-)
Ikke desto mindre, så er det en klaphat udtalelse. Der er lidt "ih hvor vi gungrer, sagde musen til elefanten, da de krydsede broen" over det.
Gravatar #27 - mortenborg
16. mar. 2009 16:35
arne_v (18) skrev:
Internet sites opstår hele tiden. Nogle af dem forsvinder hurtigt. Andre bliver. En meget stor del af de web sites som opstod sidst i 90'erne er væk, men Google, Yahoo, Amazon og Ebay eksisterer stadig. Facebook kunne forsvinde ligesom AltaVista forsvandt eller de kunne blive ligesom Google. Hvis jeg havde en sikker metode til at afgøre hvorvidt internet firmaer vil fortsætte eller ej, så ville jeg være rigere end Bill Gates om 20 år


Amen.

Men ser man på tendenserne fra USA så er Facebook ikke specielt hipt længere, der er det Twitter der rykker nu.

- og meget kan man sige om Jubii, men de lever da stadig! :)
Gravatar #28 - Dane
16. mar. 2009 16:49
Nååååå ja Jubii i guder lever den endnu
Gravatar #29 - Abech
16. mar. 2009 16:54
www.jubii.dk

Umildbart ser det ikke ud som om at de har ændret noget som helst.
Gravatar #30 - arne_v
16. mar. 2009 16:54
#27

Nyhedsværdien er ovre for FaceBook. Nu er spørgsmålet om de kan holde på alle de brugere de har fået. Og om de kan tjene penge på det.
Gravatar #31 - arne_v
16. mar. 2009 16:55
#29

Jeg tror heller ikke at FaceBook ryster i buksene ...

:-)
Gravatar #32 - Zombie Steve Jobs
16. mar. 2009 17:51
#24/25 Nej, han har givet dem 65 millioner for sjov. Ikke for at slippe for en længere sag, der kunne ende med at koste ham endnu mere. Whatever, who gives a flying fuck, han er en tyv og en nar.
Gravatar #33 - mortenborg
16. mar. 2009 18:08
arne_v (31) skrev:
#29

Jeg tror heller ikke at FaceBook ryster i buksene ...

:-)


Nu tror jeg hellere ikke Jubii forsøger at konkurrere med Facebook - de vil givetvis fokusere på helt andre ting.

Men at dømme ud fra seneste redesign må man vurdere at Facebook faktisk ryster lidt pga. trusler fra andre sider eftersom at de vælger at lave komplet ripoff af Twitter.
Gravatar #34 - Anders Fedеr
16. mar. 2009 18:45
Tanghaar (32) skrev:
Whatever, who gives a flying fuck, han er en tyv og en nar.

Du giver tilsyneladende i meget høj grad en flying fuck, siden du nu spørger...
Gravatar #35 - Isendk
16. mar. 2009 19:07
Anders Feder (17) skrev:
Det var der også mange der i sin tid sagde om Britney Spears.


LEAVE BRITNEY ALONE!!!
Gravatar #36 - Magten
16. mar. 2009 19:20
#32
Så det er dit bevis for at han stjal hele projektet fra dem? Okay, du kunne godt få arbejde hos IFPI.
Gravatar #37 - arne_v
16. mar. 2009 19:31
#32

Han har givet dem 65 millioner - og FaceBook anslåes til at være 4-5 milliarder værd.

Det lyder for mig ikke som en erkendelse fra hans side af at FaceBook egentligt er deres.
Gravatar #38 - Triskadekafobi
16. mar. 2009 23:16
Nu har jeg personligt altid set jubii som en billig dansk efterligning af yahoo.

Og som sådan har jeg aldrig rigtig forstået hvad deres eksistensgrundlag måtte være. Men nu kan jeg så også læse og forstå andre sprog end dansk, så det har måske noget med sagen at gøre.

Men ok, der må jo være nogen der bruger det siden at de stadig findes.

Fint nok at de ikke vil prøve at efterligne de store sociale netværkssteder som facebook o.l.

Men mon ikke det er fordi at det bliver svært at plagiere den slags uden at de bliver endnu mere platte end de allerede er?

Og fordi at facebook så vidt jeg ved har et dansk interface.

Ikke at det er noget jeg har testet, da jeg bor sammen med og deler pc med en ikke-dansker.

Anyway, det var en tangent, men som sagt synes jeg er det er flot klaret at overleve så længe som de har gjort det uden at have noget der ikke er et decideret ripoff fra yahoo osv...
Gravatar #39 - ksb
17. mar. 2009 00:56
#27::

Ked af at sige det men twitter er altså i højere grad et suplement til facebook, end en erstatning. Twitter er jo essentielt en udviddet status update og det er det.... Facebooks applikationer, gallerier osv. som mange bruger mangler jo på twitter.


BTW startede myspace som en side hvor kunstnere kunne dele hvad de lavede og få inspiration af andre... Ikke som et socialt netværk som fx FB. Og myspace lever stadig i bedste velgående med det oprindelige formål...

Et andet eksempel er linkedin.com der også er et netværk a la FB, men for profesionelle relationer. Igen er har det større vokseværk end FB, men tjener et andet formål.
Gravatar #40 - Alland44
17. mar. 2009 01:27
Jeg har været på Jubii, siden de startede, næsten. yeehaa skibet osv.

Jubii blev skabt på begejstring over brugerindflydelse og var et rimeligt succesfuldt "indie" projekt.

Så fandt de ud af at der var dollar idet og Jubii er nu en dødsejler.
Alle de drivende kræfter er væk og skibet er synkende. Der er intet at bruge Jubii til. reklamekronerne bestemmer havd der skal ske og alle dem som var "hovedmotoren" er nu væk.

Jubii er tordnende ligegyldigt nu. Føj hvor jeg skammer mig over de hundrede startsider jeg har oprettet hos famillier og venner, som pegede på Jubii, når jeg fiksede deres pc.

Jubii startede som en tordnende succes og martin Thorborg fik trukket sig ud i tide. Nu er det en ligegyldig parantes og hvad Jubii mener er simpelthen intetsigende.

Jubii dør 20 år før facebook. Jubii er død !

Jubii er det levende bevis på hvordan man IKKE driver en internet bussiness. Kig på Jubii og gør det modsatte, så er i sikre.

Gravatar #41 - telepop
17. mar. 2009 01:54
#1: Right on spot, og så er der vist ikke meget mere at sige om den sag.
Gravatar #42 - Henrik Busch
17. mar. 2009 07:35
Sjovt at se hvor meget debat en artikel kan skabe.

Jeg mener på ingen måde Facebook er død. Bruger den selv

Nu er det med Facebook taget ud af en samtale på 2 timer

Jeg blev spurt om Jubii skulle være den nye Facebook og nej det skal vi ikke.

Jeg har udtalt mig om at der som udgangs punkt ikke er noget nyt i en service som Facebook.

Der er måske nogle der kan huske Jubii gamle venner som blev lanceret i 2001 http://www.fdim.dk/?pageid=53&messageid=2

Henrik Busch
Jubii


Gravatar #43 - Adagio
17. mar. 2009 07:53
Eksisterer jubii stadig? Jeg har måske været inde på jubii 10 gange i mit liv, men fandt aldrig det jeg skulle bruge. Som søgemaskine han den aldrig været god, der har altid været bedre søgemaskiner end jubii
Og hver gang jeg kigger på deres hjemmeside har den været "uoverskuelig", i at den er fyldt til randen med ubrugelig text

Undrer mig virkeligt over, at jubii stadig kører. Er der virkeligt folk der besøger siden? De eneste der besøger siden er vel dem der registrerede en email adresse hos dem i tidernes morgen og ikke har fået taget sig sammen til at skifte den ud med noget godt istedet. I de sidste 5 år har jeg ikke hørt om nogen der bruger siden til andet end email

Back on topic:
Eftersom at jubii kun er en skygge af sig selv, så vil jeg mene at man måske ikke lige skal lytte så meget til hvad de mener
Ja, facebook har nok ikke samme success om 5 år som den har nu (enten pga folk er trætte af det, eller pga af at der nu er lavet en www.superfacebook.com som er meget bedre end facebook, or whatever), men baseret på hvor mange penge ejeren har tjent på facebook i løbet af bare et år, så tror jeg ikke ejeren har noget at klage over. Jubii har aldrig haft samme success og vil aldrig få det. Om facebook er et flygtigt fænomen eller ej er vel ligemeget
Gravatar #44 - Anders Fedеr
17. mar. 2009 11:26
#39
Twitter har aldrig haft noget med Facebook at gøre - det er en evolution af blogging-konceptet.

#42
Velkommen til newz - sjovt nok at få kommentarens ophavsmand's besyv med også.
Gravatar #45 - Septamus
17. mar. 2009 11:37
Ja det er godt her direktør, jubii går neden om og hjem inden for at par år.
Gravatar #46 - Windcape
17. mar. 2009 12:25
Ny overskrift:

Newz.dk: Jubii er et flygtigt fænomen
Gravatar #47 - myplacedk
17. mar. 2009 13:15
#46
Jubii: Newz er et flygtigt fænomen
Gravatar #48 - Magten
17. mar. 2009 13:25
Jubii: Vi forstår ikke Newz-brugernes humor
Gravatar #49 - myplacedk
17. mar. 2009 13:27
Newz.dk: Jubii's humor er et flygtigt fænomen
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login