mboost-dp1

IT- og Telestyrelsen
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
De gange jeg har brugt siden har jeg faktisk været positivt overrasket over en side fra det offentlige.
Skulle man ikke hellere fokusere på om dem der brugte siden fandt hvad de skulle bruge, istedet for hvor mange der kommer ind på den og går igen uden at finde det de søgte?
Skulle man ikke hellere fokusere på om dem der brugte siden fandt hvad de skulle bruge, istedet for hvor mange der kommer ind på den og går igen uden at finde det de søgte?
Reklame ville helt klart være en fordel. Jeg kender til siden og har da også brugt den meget. Min familie har også været glade for den, men absolut kun fordi jeg delte ud om at den rent faktisk eksisterede!
Tror det er første gang jeg hører om siden, et par tv reklamer ville ha' gjordt underværker.
Man kan da ikke forvente at folk bare af sig selv kommer til en ukendt offentlig side... det tager i hvertfald lang tid hvis det skal køre på den måde, og det kræver samtidigt at siden er ligeså brugbar som andre informations kanaler, ellers gidder folk ikke.
Men kom med noget reklame... hvis funktionaliteten er i orden skal det nok få folk til også at besøge den i fremtiden.
Man kan da ikke forvente at folk bare af sig selv kommer til en ukendt offentlig side... det tager i hvertfald lang tid hvis det skal køre på den måde, og det kræver samtidigt at siden er ligeså brugbar som andre informations kanaler, ellers gidder folk ikke.
Men kom med noget reklame... hvis funktionaliteten er i orden skal det nok få folk til også at besøge den i fremtiden.
Jeg synes det er et ganske udemaerket site, naar man tager i betragtning at det er et site lavet af det offentlige.
Der er et par smaafejl og smaating der kunne goeres bedre, men det virker, og hvis bare der blev integreret endnu flere offentlige ting ind i sitet, saa er jeg sikker paa at det ville blive en stor succes.
Det er en del mere end man kan sige om de fleste sites lavet af det offentlige.
Der er et par smaafejl og smaating der kunne goeres bedre, men det virker, og hvis bare der blev integreret endnu flere offentlige ting ind i sitet, saa er jeg sikker paa at det ville blive en stor succes.
Det er en del mere end man kan sige om de fleste sites lavet af det offentlige.
Jeg har også brugt den nogen gange, men jeg synes dog at den er mangelfuld. Jeg kan ikke få de oplysninger jeg skal bruge.
F.eks så skulle jeg bruge adressen på landsretten i Aalborg, men den sagde at der kun eksisterede 3 af dem, men det kan da godt være at den i jylland ligger i viborg, men de behandler kun sagerne (og dømmer?)
Nå men min advokat kunne så fortælle mig hvor i aalborg landsretten lå, for det magtede borger.dk ikke- sikkert stadig ikke den dag i dag.
F.eks så skulle jeg bruge adressen på landsretten i Aalborg, men den sagde at der kun eksisterede 3 af dem, men det kan da godt være at den i jylland ligger i viborg, men de behandler kun sagerne (og dømmer?)
Nå men min advokat kunne så fortælle mig hvor i aalborg landsretten lå, for det magtede borger.dk ikke- sikkert stadig ikke den dag i dag.
7 skrev:Jeg synes det er et ganske udemaerket site, naar man tager i betragtning at det er et site lavet af det offentlige.
Jeg mener ikke man skal tage i betragtning, at det er en offentlig instans der står bag, og så nedskrive sine forventninger. Snarere tværtimod.:
Om borger.dk skrev:borger.dk er første etape i en fællesoffentlig borgerportal, og er udviklet i et samarbejde mellem KL (Kommunernes Landsforening) og Ministeriet for Videnskab, Teknologi og Udvikling.
Med de samarbejdspartnere burde der være mandskab til at lave et ordenligt site.
Det bliver spændende at se hvad version 2 byder på:
Om borger.dk skrev:I 2008 lanceres borger.dk version 2.0. Den indeholder en "Min side", som er en personlig indgang til det offentlige, dvs. herfra får du adgang til egne offentlige data. borger.dk udvikles løbende frem mod 2012, hvor målet er at alle borgerrelevante offentlige digitale tjenester er koblet til portalen.
Denne evindelige fokusering på hits, får mig til at trække på smilebåndet. Hvis det er hits de vil have, kan de da bare oprette 7-800 pr0n-gateways :D
Næh...kvaliteten må ligge i at det er de rigtige "kunder" der genererer disse hits.
Mine erfaringer med borger.dk strandede for et par år siden, da min digitale signatur fra TDC skulle tages i brug og "ikke virkede" ("forkert" browser og styresystem).
Måske man bare skal tvinge folk til selvbetjening på en eller anden måde...
Næh...kvaliteten må ligge i at det er de rigtige "kunder" der genererer disse hits.
Mine erfaringer med borger.dk strandede for et par år siden, da min digitale signatur fra TDC skulle tages i brug og "ikke virkede" ("forkert" browser og styresystem).
Måske man bare skal tvinge folk til selvbetjening på en eller anden måde...
Jamen, jeg har en meget simpel forklaring på, hvorfor folk ikke besøger siden:
Halvdelen af de links, som der eksisterer på andre offentlige hjemmesider, henviser til netborger.dk og IKKE borger.dk. Da jeg skulle flytte og have diverse informationer fra det offentlige, så fandt jeg et hav af døde links, som endte ved netborger.dk, hvilket ikke eksisterer længere.
Hvor tålmodige tror i så, at Hr. og Fr. Danmark er, når de ikke en gang kan finde den rigtige side? Jeg kunne godt regne den ud, men det tog et stykke tid for mig at opdage hvorfor.
I mine øjne er det et typisk udtryk for, hvorfor det offentlige er det offentlige. Antallet af døde links oversteg alt, hvad jeg ellers har set i det private, og det burde ellers være noget, som skulle være så simpelt og lige til at tjekke alle links. Så vidt jeg husker, så eksisterer denne funktion faktisk i CMS Obvious, så den automatisk retter alle links, hvis indholdet flytter adresse. Derfor burde det bare ikke ske, for det betyder færre kunder i butikken - men det er ikke altid, at det offentlige tager hensyn til det, aye?
Halvdelen af de links, som der eksisterer på andre offentlige hjemmesider, henviser til netborger.dk og IKKE borger.dk. Da jeg skulle flytte og have diverse informationer fra det offentlige, så fandt jeg et hav af døde links, som endte ved netborger.dk, hvilket ikke eksisterer længere.
Hvor tålmodige tror i så, at Hr. og Fr. Danmark er, når de ikke en gang kan finde den rigtige side? Jeg kunne godt regne den ud, men det tog et stykke tid for mig at opdage hvorfor.
I mine øjne er det et typisk udtryk for, hvorfor det offentlige er det offentlige. Antallet af døde links oversteg alt, hvad jeg ellers har set i det private, og det burde ellers være noget, som skulle være så simpelt og lige til at tjekke alle links. Så vidt jeg husker, så eksisterer denne funktion faktisk i CMS Obvious, så den automatisk retter alle links, hvis indholdet flytter adresse. Derfor burde det bare ikke ske, for det betyder færre kunder i butikken - men det er ikke altid, at det offentlige tager hensyn til det, aye?
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.