mboost-dp1

unknown

Internet Award 2005

- Via FDIM - , redigeret af Zero

Foreningen af Danske InternetMedier (FDIM) afholdt torsdag aften for anden gang prisuddelingen Internet Award. Der blev uddelt priser i seks forskellige kategorier.

Årets Internet Award 2005 og synergiprisen blev vundet af Totalkredit for deres ombygningsspil. Kampagnesite-prisen gik til Proctor & Gamble for deres Being Girl Body Quiz. DFDS Seaways vandt effektprisen-prisen for deres julekalender. DR modtog kreativ-prisen for deres Pakkeleg-spil. Branding-prisen gik til Nordisk Film for kampagnen for filmen Kongekabalen.





Gå til bund
Gravatar #1 - Razzia
22. jan. 2005 16:05
Pakkespillet på DR var også et fint spil... Undrer mig bare over at min præmie ikke er kommet endnu.
Gravatar #2 - Redhack
22. jan. 2005 16:46
Det eneste jeg har lagt mærke til DR's pakkespil. Resten har jeg ikke hørt om..
Gravatar #3 - dauer962c
22. jan. 2005 18:04
Men havde DR ikke deres pakkespil allerede i 2003?
Er det så ikke lidt mærkeligt man vinder Internet Award 2005....
Gravatar #4 - scarlac
22. jan. 2005 19:07
DRs pakkeleg kørte i julen/nytår 2003/2004 og julen/nytår 2004/2005. Gaverne kommer ikke så snart runden lukker, der skal være tid for folk til at komme ind og taste deres adrresser ind, og så skal de finde ud af hvem der skal have trøstepræmier og dem der snyder skal ikke have gaver :)
Gaverne skulle være ude i løbet af januar måned så vidt jeg ved. Tilgengæld var totalkredits spil vist også nomineret/vinder sidste år? Eller også er det bar emig der husker dårligt...
Awardsne er der diskussion om, da det uofficielt, af mange, menes at være amatøragtigt - jeg var til FDIM awards sidste år og de gav tydeligt udtryk for mangel på indblik i de nominerede projekter.

Fra Pakkelegens FAQ:
Hvornår bliver pakkerne afsendt?
Alle pakkerne bliver, pga. juleposten, afsendt til vinderne i januar 2005.
Alle pakker vil være leveret inden 1. februar 2005.
Gravatar #5 - Trenox
22. jan. 2005 22:03
Det lyder som en halvklam gang reklame lir.. "brandingpris" omg... :)

Det ville måske være mere relevant at fremhæve dem der så har produceret siderne i stedet for produkter/firmaer der benytter det?
Gravatar #6 - scarlac
23. jan. 2005 15:29
#5 det kan der være noget om, sådan er det desværre ikke. Jeg tror det primært er fordi at man ikke helt kan vide hvem der fandt på ideen. F.eks. var DRs pakkeleg udtænkt af dem, Shockwaved som stod for udviklingen kom kun med supplerende småideer. Det er tit sådan at kunder har en idé til hvad de vil have, og det er som regel også dem der har ophavsretten til det endelige produkt.
Gravatar #7 - FISKER_Q
23. jan. 2005 19:58
#5 hvad betyder "Kreativt bureau: TBWA\ Interactive, udviklet i samarbejde med Shockwaved, Mediabureau: OMD" så?
Gravatar #8 - Trenox
24. jan. 2005 10:43
7: det ændrer så ikke ved at nyheden er formuleret som den nu engang er..
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login