mboost-dp1

No Thumbnail
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Hvilken forskel gør det at den kører med mindre transistorer? = mindre strømforbrug = mindre varmeudledning?
#1: Ja. http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_AMD_Pro...
Men hvis vi har lært noget i de senere år, så er det vist, at AMD og Intel skiftevis har den teknologiske føring. Intel lader til at være på toppen p.t.
Men hvis vi har lært noget i de senere år, så er det vist, at AMD og Intel skiftevis har den teknologiske føring. Intel lader til at være på toppen p.t.
så vidt jeg husker introducerede amd nogle 65nm am2 processore denne måned? så de er vel på vej, men ja intel fører pt, og ja lavere nm betyder lavere varmeudvikling, idet der skal lavere vcore til. Men i praksis betyder det bare, at man kan overclocke endnu mere (indtil northbridge eller ram ikke kan følge med)
#4 Ja AMD har næsten lige fået styr på 65nm teknologien, som de har udarbejdet sammen med IBM, så kunne ikke forestille mig at der ikke gik så lang tid igen inden de skiftede.
Indtil videre er der ikke noget videre formål med at Intel udvikler 45nm da det bare er et proof of concept.
Indtil videre er der ikke noget videre formål med at Intel udvikler 45nm da det bare er et proof of concept.
#13 ikke noget videre formål?!??
Hvis det at bygge en 45nm fabrik, og forvente at ramme markedet med CPU'en i 2. halvdel ikke er et formål, hvad pokker er det så?
Nevertheless, Intel is expected to ship 45nm products very soon after AMD makes its final transition to 65nm. Intel is also expected to open up new 45nm production fabs within the next 16 months. Expect Penryn to arrive in 2007 after Intel refreshes its current Conroe based product lineup. Penryn will also be the last product based on Intel’s Core architecture.
Hvis det at bygge en 45nm fabrik, og forvente at ramme markedet med CPU'en i 2. halvdel ikke er et formål, hvad pokker er det så?
#14 Sorry sov lige lidt i det jeg skrev der, det jeg skrev der havde jeg læst ud fra det her - http://www.altomdata.dk/index.php?module=Pagesette...
-> #16 kan ikke huske hvor jeg læste det, sikkert på inq, hvor rygtet siger at Intel også vil flytte memory controlleren ind på CPU'en og lave en bus der ligner AMD's Hyper Transport. Samtidigt vil vi nok se CPU'er med integreret grafik processor til bærbare og kontor maskiner.
#17 Ok... Jeg troede de tænkte på en helt ny core arkitektur og ikke 'bare' tilføje nogle elementer... Men er det ikke også næsten nødvendigt med en on-die mem controller for at 64bit ydelsen sparker ordenligt igennem. Jeg synes at have hørt, at de 1033MHz på FSB'en bliver lidt en flaskehals på de længere 64bit instruktioner... Noget med at der ikke kan være så mange i cachen?
#16 Så vidt jeg har forstået vil de sigte efter en arkitektur der minder om cell'en, dog kun med en type kerne og flere af dem.
Dvs. in-order, processorer uden L2 cache og mange af de flashy ting som de efterhånden har presset ned i cpu'erne (dog kunne jeg forestille mig at de vil fortsætte med at benytte nmos teknikkerne fra ht).
Det vil betyde væsentligt lavere strømforbrug og dermed en mulighed for at benytte flere kerner (så vidt jeg husker er planen at starte med 16) og højere clockfrekvenser, på bekostning at dårligt kompileret kode og ikke parrallele programmer.
Så vidt jeg har forstået skulle dog først begynde at vise sig ved tidligst 2009-2010, så det er nok ikke helt sikkert endnu.
Dvs. in-order, processorer uden L2 cache og mange af de flashy ting som de efterhånden har presset ned i cpu'erne (dog kunne jeg forestille mig at de vil fortsætte med at benytte nmos teknikkerne fra ht).
Det vil betyde væsentligt lavere strømforbrug og dermed en mulighed for at benytte flere kerner (så vidt jeg husker er planen at starte med 16) og højere clockfrekvenser, på bekostning at dårligt kompileret kode og ikke parrallele programmer.
Så vidt jeg har forstået skulle dog først begynde at vise sig ved tidligst 2009-2010, så det er nok ikke helt sikkert endnu.
Der er bare ikke meget at hente ved cell og flere kernet cpu'er. Se idag. Hvor svært de har ved at bruge 2 sølle kerne. Det gør simplehen udviklingen at det spil meget meget sværer åbenbart. Hvis de engang kan lave sådan at cpuen selv udnytter de X antal kerner den har bedst muligt uden det kræver ekstra fra spilproducenten eller hvad nu vi snakker om. Ja så er det en gevinst, men lige nu er det langtfra.
#31
Der er mange applikationer som kan udnytte flere CPU'er (herunder
også flere sockets).
Men vistnok ikke så mange spil.
Formentligt fordi flerkerne CPU'er til typiske spille PC'ere
først begyndt at dukke op for halvandet år siden.
Der er ingen udbredte compilere som jeg kender der kan
automatisk parallelisere.
Så indtil videre er det håndretning af koden.
Der er mange applikationer som kan udnytte flere CPU'er (herunder
også flere sockets).
Men vistnok ikke så mange spil.
Formentligt fordi flerkerne CPU'er til typiske spille PC'ere
først begyndt at dukke op for halvandet år siden.
Der er ingen udbredte compilere som jeg kender der kan
automatisk parallelisere.
Så indtil videre er det håndretning af koden.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.