mboost-dp1
SXC - guitargoa
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Måske lidt off topic...
Men hvordan kan iOS "snart være verdens største spilleplatform" (jvf. sidste nyhed) når Android fører så stort i markedsandel over iOS-enheder...?
/on topic:
Tallene er interessante, ikke mindst fordi vi nu ser hvor meget Symbian har tilbagegang lige nu. Endnu har Nokia ikke hentet dette tab ind med Windows Phone, hvilket nok skyldes at mængden af Symbian-enheder var så enorm til sidst - i forhold til de relativt få enheder de har nu, der kører Windows Phone (andre hardwarekrav gør det dyrere).
Men hvordan kan iOS "snart være verdens største spilleplatform" (jvf. sidste nyhed) når Android fører så stort i markedsandel over iOS-enheder...?
/on topic:
Tallene er interessante, ikke mindst fordi vi nu ser hvor meget Symbian har tilbagegang lige nu. Endnu har Nokia ikke hentet dette tab ind med Windows Phone, hvilket nok skyldes at mængden af Symbian-enheder var så enorm til sidst - i forhold til de relativt få enheder de har nu, der kører Windows Phone (andre hardwarekrav gør det dyrere).
2# Hvor har du talene fra..? for der er vel også mange iOS enheder.. som bare bliver brugt til telefon..:)
Ligegyldig hvad så er det nintendo som tjener mest på spilmarkedet.. hvilket i min verden er den største..
Og ellers er jeg ret sikker på at titlen som "verdens største spilplatform" stadig tilhører windows..
Ligegyldig hvad så er det nintendo som tjener mest på spilmarkedet.. hvilket i min verden er den største..
Og ellers er jeg ret sikker på at titlen som "verdens største spilplatform" stadig tilhører windows..
mrdkreka (5) skrev:har du et link?
http://arstechnica.com/apple/2012/08/data-suggests...
Det må være denne.
Passagen nubus mener må være:
"One popular game reportedly made nearly 20 times the sales on iOS as on Android."
hvilket må siges at have en lidt anden betydning end "udviklerne tjener 20x mere på iOS end Android".
XorpiZ (6) skrev:
hvilket må siges at have en lidt anden betydning end "udviklerne tjener 20x mere på iOS end Android".
Når vi ikke kan få at vide hvilken app det er, mister det alt sin troværdighed. Men, ja det er lettere at tjene penge på iOS, siden flere af dem der har iOS har en high-end telefon, og dermed kan køre alle spillene og mere villig til at betale for apps. Der er tilgengæld nogen game developer, som rovio(angry birds) der har størst fortjeneste på android. Det svinger lidt hvad for en model, der bliver kørt.
#game andel vs salgs andel
Spil salg til iOS er næppe generelt x20 højere end salg til Android - den forskel er simpelthen for stor.
Men det lyder meget plausibelt at salget per X iOS devices er højere end salget per X Android devices.
Android sælger en del low end telefoner som nok ikke er så attraktive som spil platform.
Og generelt er iOS brugere meget betalingsvillige mens mange Android brugere kun er til gratis apps.
Men inden man sammenligner med IDC tallene skal man lige huske på at:
- IDC tallene er for salg i Q2
- markedet for en spil producent er antal devices i brug
Android andel er større for salg i Q2 end i devices i brug af den simple årsag at salget af Android er vokset meget kraftigt og derfor var markant mindre for 1 eller 2 år siden.
Spil salg til iOS er næppe generelt x20 højere end salg til Android - den forskel er simpelthen for stor.
Men det lyder meget plausibelt at salget per X iOS devices er højere end salget per X Android devices.
Android sælger en del low end telefoner som nok ikke er så attraktive som spil platform.
Og generelt er iOS brugere meget betalingsvillige mens mange Android brugere kun er til gratis apps.
Men inden man sammenligner med IDC tallene skal man lige huske på at:
- IDC tallene er for salg i Q2
- markedet for en spil producent er antal devices i brug
Android andel er større for salg i Q2 end i devices i brug af den simple årsag at salget af Android er vokset meget kraftigt og derfor var markant mindre for 1 eller 2 år siden.
Helt enig med #7
Desuden har jeg også set eksempler på at spil er dyrere på apple's platform fordi apple er mere grådige og udviklerne er nødt til at skaffe de ekstra penge til apple ved at prissætte appen højere.
Dertil kommer at hvor iphone mest er til folk som ikke kan finde ud af ret meget "under motorhjelmen" så er android mere for nørderne som godt kan finde ud af at skaffe sig diverse spil "billigt".
Summa summarum er at det er tyndt at sige noget om noget baseret på een ukendt app...
Desuden har jeg også set eksempler på at spil er dyrere på apple's platform fordi apple er mere grådige og udviklerne er nødt til at skaffe de ekstra penge til apple ved at prissætte appen højere.
Dertil kommer at hvor iphone mest er til folk som ikke kan finde ud af ret meget "under motorhjelmen" så er android mere for nørderne som godt kan finde ud af at skaffe sig diverse spil "billigt".
Summa summarum er at det er tyndt at sige noget om noget baseret på een ukendt app...
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.