mboost-dp1

DSB
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
De IC4 tog har nok sådan cirka været DSB største fejlinvestering ever! .... De har da ikke andet end problemer. Var det ikke meningen at de skulle have været i drift for efterhånden en del år siden? .... Og de kan ikke engang koble togsæt ordentligt sammen endnu??? .... Katastrofe!
Et glimrende eksempel på at man ikke altid skal gå efter billigste udbyder ;-)
Et glimrende eksempel på at man ikke altid skal gå efter billigste udbyder ;-)
#3
Det er jo også om togene falder af skinnerne når de sætter så mange sammen.
Ved ikke om du har set dem endnu, men de er jo ikke ligefrem designet til at sidde sammenkoblet.
Man kan ikke engang gå imellem togsættene. De har bare fået monteret et hængsel ude på snuden, og så sidder de sammen der. Færdig slut.
Det vi så bare mangler nu er at få sat strømkabler op på strækningen, så togene ikke er nødt til at køre på diesel.
Det er jo også om togene falder af skinnerne når de sætter så mange sammen.
Ved ikke om du har set dem endnu, men de er jo ikke ligefrem designet til at sidde sammenkoblet.
Man kan ikke engang gå imellem togsættene. De har bare fået monteret et hængsel ude på snuden, og så sidder de sammen der. Færdig slut.
Det vi så bare mangler nu er at få sat strømkabler op på strækningen, så togene ikke er nødt til at køre på diesel.
Det her er FANTASTISK for DSB!
Altså, ikke at IC4 togene bliver sammenkoblede, men det faktum at de rent faktisk kan køre! Det er jo helt vildt!
Er der forresten nogen der har haft den tvivlsomme glæde at køre i IC4 toget? Det et praktisk talt mere ubehageligt end at skulle sidde i en bus efterhånden. Man har masser af benplads, desværre så vender sæderne allesammen *med* togets retning. Det betyder der ikke er mulighed for at sidde overfor hinanden hvis man fx rejser 4... desuden, så knirkede kabinen, som var det det billigste plastik. Hastigheden på toget, var selvfølgelig den sædvanlige latterligt langsomme hastighed.
Altså, ikke at IC4 togene bliver sammenkoblede, men det faktum at de rent faktisk kan køre! Det er jo helt vildt!
Er der forresten nogen der har haft den tvivlsomme glæde at køre i IC4 toget? Det et praktisk talt mere ubehageligt end at skulle sidde i en bus efterhånden. Man har masser af benplads, desværre så vender sæderne allesammen *med* togets retning. Det betyder der ikke er mulighed for at sidde overfor hinanden hvis man fx rejser 4... desuden, så knirkede kabinen, som var det det billigste plastik. Hastigheden på toget, var selvfølgelig den sædvanlige latterligt langsomme hastighed.
Jeg husker da jeg var i Italien tilbage i september 2007, kørte jeg i tog fra Pistoria til Firenze og netop på den strækning ligger AnsaldoBreda.
Fra toget kunne jeg tydeligt set flere togsæt holde side om side overdækket med plastik, men stod i et åbent område frit for vind og vejr.
Jeg blev dybt foraget over at de stadig stod og kom ingen vejne, mens vi herhjemme har måtte udholde de rød/blå kreaturvogne igennem flere år.
Fra toget kunne jeg tydeligt set flere togsæt holde side om side overdækket med plastik, men stod i et åbent område frit for vind og vejr.
Jeg blev dybt foraget over at de stadig stod og kom ingen vejne, mens vi herhjemme har måtte udholde de rød/blå kreaturvogne igennem flere år.
#5
Jeg har haft den glæde (ikke rigtig glæde, højtalersystemet var defekt, så vi blev nødt til at skifte over til en anden tog over en strækning og tilbage i IC4 igen) at køre med IC4, men nej alle sæder vender ikke med togets retning. Sikker på at du har kørt med IC4? Der findes andre togtyper, hvor alle sæder vender samme vej, men det er ikke IC4 så vidt jeg ved. Sæderne er ligeså behagelig/ubehagelig som IC3 IMHO.
Jeg har haft den glæde (ikke rigtig glæde, højtalersystemet var defekt, så vi blev nødt til at skifte over til en anden tog over en strækning og tilbage i IC4 igen) at køre med IC4, men nej alle sæder vender ikke med togets retning. Sikker på at du har kørt med IC4? Der findes andre togtyper, hvor alle sæder vender samme vej, men det er ikke IC4 så vidt jeg ved. Sæderne er ligeså behagelig/ubehagelig som IC3 IMHO.
#5 De er indrettet ligesom IC3. Nogle kupeer har ensvendte sæder, perfekt til dem der rejser alene, andre har "grupper" af fire sæder.
Jeg var med IC4 første gang for godt et år siden, og det var en fantastisk god oplevelse. Toget foran os kørte en mand ned, så vi fik 2 times ekstra ventetid på Roskilde station. Det kan DSB ikke gøre for, men da vi endelig får grønt lys, kan dørene ikke lukkes. Der kommer så nogle mennesker rundt, og manuelt lukker alle døre, hvorefter toget starter. Hastigheden var fin, men alt elektronik indeni var kaos - højtalersystemet larmede hele tiden, selv om der ikke blev sagt noget, WC-dørene åbnede når man trykkede "lås"-knappen ind, osv.
Men ellers er det altså udemærkede tog. De skal bare lige bruge 2-3 år mere på at finpudse dem, så har vi nogle gode veterantog
Jeg var med IC4 første gang for godt et år siden, og det var en fantastisk god oplevelse. Toget foran os kørte en mand ned, så vi fik 2 times ekstra ventetid på Roskilde station. Det kan DSB ikke gøre for, men da vi endelig får grønt lys, kan dørene ikke lukkes. Der kommer så nogle mennesker rundt, og manuelt lukker alle døre, hvorefter toget starter. Hastigheden var fin, men alt elektronik indeni var kaos - højtalersystemet larmede hele tiden, selv om der ikke blev sagt noget, WC-dørene åbnede når man trykkede "lås"-knappen ind, osv.
Men ellers er det altså udemærkede tog. De skal bare lige bruge 2-3 år mere på at finpudse dem, så har vi nogle gode veterantog
squad2nd (5) skrev:Det her er FANTASTISK for DSB!
Altså, ikke at IC4 togene bliver sammenkoblede, men det faktum at de rent faktisk kan køre! Det er jo helt vildt!
Er der forresten nogen der har haft den tvivlsomme glæde at køre i IC4 toget? Det et praktisk talt mere ubehageligt end at skulle sidde i en bus efterhånden. Man har masser af benplads, desværre så vender sæderne allesammen *med* togets retning. Det betyder der ikke er mulighed for at sidde overfor hinanden hvis man fx rejser 4... desuden, så knirkede kabinen, som var det det billigste plastik. Hastigheden på toget, var selvfølgelig den sædvanlige latterligt langsomme hastighed.
IC4 togene er indrettet på omtrent fuldkommen samme måde som dobbeltdækkererne der (bl.a.) kører mellem kbh og kalundborg.
Det mest sørgerlige ved hele den her situation, er at man i bund og grund faktisk sad allerbedst i stolene i kreaturvognene. De var dejligt bløde og affjedrede, ryglændet var lige tilpas tilbagelænet så man kunne få en lille lur og bordene var godt store. I både IC3 og især IC4 sidder man ad helvede til og stolene er virkelig ringe..
Forresten, så var der i Ingeniøren i fredags en kort artikel om, at Holland (mener jeg det var) var i præcis samme situation som os Danskere med deres nye tog fra AnsaldoBreda.. Har ventet i næsten lige så lang tid, og togene virker heller ikke.
Whiplash (11) skrev:Jeg har kun set et IC4 tog på en kommerciel rute, hvor er de sidste 15?
Kan de ikke snart få pengene tilbage for det lort og begynde at investere dem i magnet tog?
That would be LEGENDARY..!
Jeg mener der kører to daglige afgange (Vidst uden for myldretid!) fra Kbh til Aalborg med IC4, og så kører der nogle toge på mellem nogle jyske byer.. og så bruger de vidst resten til oplæring og fejl-test
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.