mboost-dp1

unknown
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
For pokker, det overrasker mig ikke at de overrasker mig, for med det samarbejde de to firmaer har, kan der jo næsten kun komme noget vildt ud.
Det lyder dog for mig til at blive halvdyrt udstyr, men ok, en container genbruges vel en del gange.
Det lyder dog for mig til at blive halvdyrt udstyr, men ok, en container genbruges vel en del gange.
Så er vil der komme mere tjek på Mærsk containere end dvs. voldspsykopater, voldtægtsforbrydere mm... Herlig tanke...
Meget lækker teknologi dog :D
Meget lækker teknologi dog :D
Der står så den bliver sat I døren og ikke PÅ døren. Hvilket giver en stor forskel rent sikrings mæssigt..
Jo jo lyder da smart, men... En antenne PÅ toppen? Det er da vidst ikke alle containere på et fragtskib der får sådan en på til at kunne kommunikere med, men kun dem uden noget over sig.
Det er godtnok lidt snildt - selvom iridium netværket stadig er småpebret i pris at bruge. Den må vel koble op når døren bliver åbnet, eller i et vist interval. Konstant opkobling er røv dyrt :D
Når man gir 280.000 for en container, er det vel også småpenge at give for en ordentlig sikring..
For ikke at snakke om selve garanti-værdien i at kunne garantere at en container med frugt ikke har været åbnet undervejs eller lign...
For ikke at snakke om selve garanti-værdien i at kunne garantere at en container med frugt ikke har været åbnet undervejs eller lign...
Svjv findes der allerede flade antenner - det bliver nok bare en flad plade på toppen af døren der sender info.
#7
Jeg går stærkt ud fra at opkoblingen sker regelmæssigt - ellers ryger ideen lidt - det er ikke nok at vide om frugterne er kolde når containeren er åben hvis de har stået i 40ºC i en uge på bunden af Albert Maersk..
#7
Jeg går stærkt ud fra at opkoblingen sker regelmæssigt - ellers ryger ideen lidt - det er ikke nok at vide om frugterne er kolde når containeren er åben hvis de har stået i 40ºC i en uge på bunden af Albert Maersk..
#12
Selve containeren koster langt under de 280 kilo.
Kølecontainere består af to elementer: Containeren og køleelementet.
Hvor køleelementet faktisk er den dyreste del.
Kan desværre ikke oplyse den eksakte pris, da den må klasificeres som fortrolig - men 280k, er helt hen i vejret.
Selve containeren koster langt under de 280 kilo.
Kølecontainere består af to elementer: Containeren og køleelementet.
Hvor køleelementet faktisk er den dyreste del.
Kan desværre ikke oplyse den eksakte pris, da den må klasificeres som fortrolig - men 280k, er helt hen i vejret.
Det lyder som en meget praktisk løsning, særligt hvis de kan få systemet i brug ved helt store terminaler, hvor sådan et containerskib tømmes for alle (eller næsten alle) containere, med henblik på den mest praktiske placering på den videre rejse. Her må et sådant system lette arbejdet med at finde de enkelte containere.
På den Blå Avis kan man købe en 40" container til 10.000. Dog ikke med køleanlæg, men med døre og vinduer :-)
En mere seriøs pris på en 40" kølecontainer ligger vel så på 15.000 - 25.000, alt efter antallet?
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annoncei...
En mere seriøs pris på en 40" kølecontainer ligger vel så på 15.000 - 25.000, alt efter antallet?
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annoncei...
#6
Angående det med antenner...
Det så jeg også først som et problem, da der på Maersk største Containerskibe jo nemt er placeret 20+ containere oven på hinanden... De nederste som der er helt indedækket ville nok få et problem...
Men så igen, så er problemet vel ikke større end at man laver nogen kontakter på overside og underside af container så de kan kommunikere med (hvis der sendes flere containere fra samme firma) hinanden og så de kan kommunikere igennem hinanden.
Går udfra at sådan et apperat som der snakkes om også kommer til at bruge lidt strøm, så det ville da være smart hvis de kunne få strømmen leveret fra skibet istedet for at 1/20 del af det transport rum man har til rådighed skal optages af et batteri.
Angående det med antenner...
Det så jeg også først som et problem, da der på Maersk største Containerskibe jo nemt er placeret 20+ containere oven på hinanden... De nederste som der er helt indedækket ville nok få et problem...
Men så igen, så er problemet vel ikke større end at man laver nogen kontakter på overside og underside af container så de kan kommunikere med (hvis der sendes flere containere fra samme firma) hinanden og så de kan kommunikere igennem hinanden.
Går udfra at sådan et apperat som der snakkes om også kommer til at bruge lidt strøm, så det ville da være smart hvis de kunne få strømmen leveret fra skibet istedet for at 1/20 del af det transport rum man har til rådighed skal optages af et batteri.
#2 Tror ikke så meget det er for at sikre containerne, men mere lasten, fx en ladning computere, eller andet. i det hele taget enhver form for last, da denne oftest overstiger containerens nypris med flere længder!
Har studeret et lignende system, idet min som er equptment maneger(Speditør) hos DFDS TRANS, hvor de får installeret gps overvågning i alle nye køletrailere, den sender løbende data om temp, placering og hastighed. Endvidere sender den en Alarm hvis temperaturen falde, døren åbnes eller en trækker kobles på!
Skal siges at en ny køletrailer med kølemaskine osv. koster omkring 250k måske der #8 har tallet fra!
Har studeret et lignende system, idet min som er equptment maneger(Speditør) hos DFDS TRANS, hvor de får installeret gps overvågning i alle nye køletrailere, den sender løbende data om temp, placering og hastighed. Endvidere sender den en Alarm hvis temperaturen falde, døren åbnes eller en trækker kobles på!
Skal siges at en ny køletrailer med kølemaskine osv. koster omkring 250k måske der #8 har tallet fra!
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.