mboost-dp1

HTC

HTC One Max er lanceret

- Via HTC Danmark - , redigeret af Net_Srak

HTC har lanceret storebroderen til HTC One, HTC One Max. HTC One Max har en fuld HD 5,9″ skærm og er i aluminium ligesom den originale HTC One. Den har som noget nyt fingeraftryks-scanner og det helt nye HTC Sense 5,5.

Den nye smartphone har et batteri på 3300 mAh og en Snapdragon 600 systemchip med fire kerner, der arbejder ved 1,7 GHz.

HTC One Max bliver den første HTC smartphone med HTC sense 5,5 hvor det bl.a. er muligt via Blinkfeed at downloade op til 120 artikler og læse dem senere offline.

Der medfølger 50 GB Google Drev plads når du køber en HTC One Max, der kan købes i Danmark sidst i november.





Gå til bund
Gravatar #1 - Montago.NET
15. okt. 2013 09:48
umiddelbart er det ret grimt at placere fingeraftryk scanneren på bagsiden af telefonen... Men et par billeder af telefonen i brug, hentyder at man har en finger placeret på scanneren mens man holder telefonen. Dette skulle gøre det rimelig nemt at benytte scanneren.

Fatter dog ikke hvorfor man SKAL være tvunget til det BlinkFeed pis !??!?... jeg ville hellere have 5 'skærme' at bruge til widgets end kun 4... Indtil videre har jeg ikke været tilfreds med hvad der popper op på blinkfeed og har ringe muligheder for at styre hvilket indhold som skal vises.

Gravatar #2 - pezzen
15. okt. 2013 10:11
#1

Hvis du er utilfreds med den desktop der er, så er det jo muligt bare at installere en anden :)
Gravatar #3 - nemaides
15. okt. 2013 10:37
pezzen (2) skrev:
#1

Hvis du er utilfreds med den desktop der er, så er det jo muligt bare at installere en anden :)

Kan så sige der findes ikke ligefrem mange roms til ONE, Cyanogen som jeg vil have på er stadig ikke i en stabil release..
Men man han kan bare lave sin standard skærm til en anden en, end blinkfeed og så glemme alt om at den er der, det har jeg gjort :-)
Gravatar #4 - Zombie Steve Jobs
15. okt. 2013 10:38
inb4 det har de nakket fra Apple...
(det tager mere end 25 sekunder at udvikle og sætte et produkt i produktion - selvom man til tider godt kunne blive i tvivl, når man ser på og bruger nogle Androidtelefoner)

Anyway, jeg kan faktisk godt lide den, men før jeg kan SlimBean eller anden god ROM så køber jeg ikke noget. Hvilket er et problem, når jeg forsøger at købe telefoner.
Gravatar #5 - cjoey
15. okt. 2013 10:54
nemaides (3) skrev:
pezzen (2) skrev:
#1

Hvis du er utilfreds med den desktop der er, så er det jo muligt bare at installere en anden :)

Kan så sige der findes ikke ligefrem mange roms til ONE, Cyanogen som jeg vil have på er stadig ikke i en stabil release..
Men man han kan bare lave sin standard skærm til en anden en, end blinkfeed og så glemme alt om at den er der, det har jeg gjort :-)


Kan man ikke bare installere en anden launcher, som f.eks. Nova Launcher?
Gravatar #6 - Ravensholt
15. okt. 2013 11:26
Montago.NET (1) skrev:
Fatter dog ikke hvorfor man SKAL være tvunget til det BlinkFeed pis !??!?... jeg ville hellere have 5 'skærme' at bruge til widgets end kun 4... Indtil videre har jeg ikke været tilfreds med hvad der popper op på blinkfeed og har ringe muligheder for at styre hvilket indhold som skal vises.


Apex eller Nova Launcher fungerer ganske udemærket - og her kan du få langt mere end 5 skærme, hvis du har behov for dette.
Personligt er jeg ret glad for Blinkfeed, da den giver et hurtigt, overskueligt og lækkert approach til nyheder, twitter, facebook m.m.

Gravatar #7 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
15. okt. 2013 11:31
Ej! En fingeraftrykslæser! Det er fandme smart! Man kan jo bruge den til login og alt muligt!

Det er derfor at Android-telefoner er så meget bedre end iPhon ... wait a minute o_O

- Dog må jeg sige, kan ikke helt blive enig med mig selv om det er dumt eller smart at den sidder bag på. Den vil vel nemt gå hen og blive ridset hvis telefonen ligger på et bord?

Also, 5,9"? BUT WHY?

Hvorfor kan man ikke få en ordentlig high-end telefon med 4" skærm, andet end en iPhone? Det er da til at blive idiot af >_<
Gravatar #8 - Target
15. okt. 2013 11:41
Montago.NET (1) skrev:
Fatter dog ikke hvorfor man SKAL være tvunget til det BlinkFeed pis !??!?... jeg ville hellere have 5 'skærme' at bruge til widgets end kun 4... Indtil videre har jeg ikke været tilfreds med hvad der popper op på blinkfeed og har ringe muligheder for at styre hvilket indhold som skal vises.

Det tyder på, at Sense 5,5 byder på en mulighed for at disable Blink Feed.
Se f.eks. her.
Gravatar #9 - markjensen
15. okt. 2013 12:13
[url= on[/url]
Gravatar #10 - SShadowS
15. okt. 2013 12:32
PHP-Ekspert Thoroughbreed (7) skrev:
Ej! En fingeraftrykslæser! Det er fandme smart! Man kan jo bruge den til login og alt muligt!

Det er derfor at Android-telefoner er så meget bedre end iPhon ... wait a minute o_O

- Dog må jeg sige, kan ikke helt blive enig med mig selv om det er dumt eller smart at den sidder bag på. Den vil vel nemt gå hen og blive ridset hvis telefonen ligger på et bord?

Also, 5,9"? BUT WHY?

Hvorfor kan man ikke få en ordentlig high-end telefon med 4" skærm, andet end en iPhone? Det er da til at blive idiot af >_<


Nu havde Android fingeraftryklæser før iPhone havde.

5,9": Hvorfor ik? Er vildt glad for min Note 3 f.eks., vi har hver vores præferencer jo.
Gravatar #11 - Montago.NET
15. okt. 2013 12:59
PHP-Ekspert Thoroughbreed (7) skrev:

Hvorfor kan man ikke få en ordentlig high-end telefon med 4" skærm, andet end en iPhone? Det er da til at blive idiot af >_<


fordi Android og Windows Phone producenter, går efter kvantitet frem for kvalitet...

men jeg ved dog ikke om Apple bliver ved med at kunne levere varen :-/
Gravatar #12 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
15. okt. 2013 13:02
SShadowS (10) skrev:
Nu havde Android fingeraftryklæser før iPhone havde.

5,9": Hvorfor ik? Er vildt glad for min Note 3 f.eks., vi har hver vores præferencer jo.


Det med fingeraftrykslæseren var nu ment som en joke, netop nu hvor 5S har fået en :)

- Jovist har man hver sine preferencer. Den største telefon jeg har haft, var en HTC HD2 på 4,3" - og størrer må den imho ikke være.

Jeg ser det stadig som en telefon, det vil sige at den skal være behagelig at holde ved, tale i og bruge. Jeg kan ikke nå hele skærmen med en hånd/tommel hvis den er 5,9", og det tror jeg helt ærligt de færreste kan.

Det der irriterer mig er, at skærmstørrelsen næsten har fået samme status som megapixels for et par år siden. Bigger is better.

Hvad så med alle os der godt vil have 3,5-4,5"? Må vi ikke få high-end telefoner mere?

Hvis man sammenligner Galaxy S4 og S4 Mini
5" vs 4,3" (en stor mini)
16/32/64 GB vs 8 GB plads
2 GB vs 1,5 GB RAM
441 vs 256 ppi
a/b/g/n/ac vs a/b/g/n WiFi
Quad core A15 + A7 vs Dual core Krait

Ja, jeg kunne blive ved ..

En S4 Mini er bedre end de fleste billige Android-telefoner, men hvorfor så "stor", den hedder jo Mini?!

Som Montago skriver, så håber jeg også at Apple stopper ved de 4" - eller i hvert fald laver to identiske telefoner, rent hardware mæssigt, men med f.eks 3,7-4" og 5-6" skærme.
Gravatar #13 - Magten
15. okt. 2013 13:05
Montago.NET (11) skrev:

fordi Android og Windows Phone producenter, går efter kvantitet frem for kvalitet...

men jeg ved dog ikke om Apple bliver ved med at kunne levere varen :-/
Går WP producenter efter kvantitet? Så havde de vist ikke valgt WP til at starte med :D
Gravatar #14 - RQvsom
15. okt. 2013 13:19
#12 Sony har en telefon som passer til dine ønsker på vej: http://cellphoneforums.net/content/sony-ericcson/5...
Gravatar #15 - foo_master
15. okt. 2013 13:35
#12
Jeg ser det stadig som en telefon, det vil sige at den skal være behagelig at holde ved, tale i og bruge. Jeg kan ikke nå hele skærmen med en hånd/tommel hvis den er 5,9", og det tror jeg helt ærligt de færreste kan. skrev:


Man skal heller ikke forvente at man skal kunne styre sin telefon med 1 hånd, når vi snakker de store modeller som HTC max, Samsung note osv. serier.
Men vil helt sikkert give dig ret i at en tyndere telefon, kunne være lækkert. Der havde Apple og HTC one S fat i noget af det rigtige.
Gravatar #16 - larsbrp
15. okt. 2013 13:48
foo_master (15) skrev:
#12

Men vil helt sikkert give dig ret i at en tyndere telefon, kunne være lækkert. Der havde Apple og HTC one S fat i noget af det rigtige.


Sonys ny kæmpemobil er vist 1mm tyndere end Apple og HTC one såmænd...
Ret fantastisk.
Gravatar #17 - testbruger42
15. okt. 2013 13:53
#11. Kan vi ikke snart allesammen blive enige om, at Microsoft er irrelevant på smartphone markedet. Der sker ikke nogen nævneværdig ændring på markedsandelen, samt de har ikke noget nyt at komme med - så hvorfor skulle jeg vælge en dårligere "lillebror".

Apple går efter high-end segmentet og for alle andre er der Android (læs: Samsung, der putter $20-$30 i kommission til hver person der sælger en af deres produkter) tilbage (læs mere her http://www.macworld.co.uk/ipad-iphone/news/?newsid... Hvorfor skulle producenterne give $40 til Microsoft for hver telefonsalg. Mit bud er, at kun Nokia ender med at producere Windows Phone (i nævneværdig kvantum) indenfor en meget kort periode.
Gravatar #18 - XorpiZ
15. okt. 2013 14:07
#17

Nej. Bare nej.
Gravatar #19 - DrHouseDK
15. okt. 2013 14:48
Hvad er der med folk og "tynde telefoner"? Synes den nuværende generation har en lækker størrelse, og skal telefonerne være tyndere, risikerer man blot de bliver ekstra skrøbelige.

Faktisk synes jeg min LG G2 på 5.2" og en tykkelse på 8.9mm er helt perfekt. Tyndere og den ville virke skrøbelig, tykkere og den ville være kluntet i lommen.
Gravatar #20 - Montago.NET
15. okt. 2013 14:50
Magten (13) skrev:
Går WP producenter efter kvantitet? Så havde de vist ikke valgt WP til at starte med :D


når jeg siger kvantitet mener jeg: At producenten SPRØJTER ud med produkter i en hastighed hvor ingen kan følge med...

Se bare på Nokia, de udgiver en 1-3stk nye Lumia hver 3 måned ..

og ellers gælder det bare om at producere flere og mere af det hele - i stedet for at sørge for at kvaliteten er 1000% i orden.

HTC har produceret en fin telefon, men finish er ikke perfekt, og der er problemer hist og pist... og de polere ikke interfacet helt 100% igennem...

derved står man tilbage med en milliard halvfærdige Androids og Windows Phones...

Og har man endelig købt flagskibet, så går der ikke mere end 6 måneder før de så småt er begyndt at glemme deres kunder... og er på vej med det næste produkt...

Apple derimod, sørger for at folk er glade for deres iPhone i årevis - og modtager updates og features laaangt efter man har købt modellen....
Gravatar #21 - Zombie Steve Jobs
15. okt. 2013 14:52
#20 jamen tillykke med det.
Gravatar #22 - Magten
15. okt. 2013 15:44
Montago.NET (20) skrev:
Se bare på Nokia, de udgiver en 1-3stk nye Lumia hver 3 måned ..
Du er godt klar over at flere af de "nye" telefoner blot er de samme som tidligere til andre markeder eller med meget få ændringer (Lumia 920 vs 925 fx), ik?

Der er udgivet 16 telefoner på 2 år ifølge Wiki - og det er inkl 920, 925, 928T og 820, 822 som reelt bare er forskellige versioner af samme model.

Montago.NET (20) skrev:
HTC har produceret en fin telefon, men finish er ikke perfekt, og der er problemer hist og pist... og de polere ikke interfacet helt 100% igennem...
Hvilken er det? Jeg har på fornemmelsen at du ikke mener 8X som imo er en lækker tlf.

Montago.NET (20) skrev:
derved står man tilbage med en milliard halvfærdige Androids og Windows Phones...
Hvilke WP telefoner er halvfærdige?

Montago.NET (20) skrev:
Og har man endelig købt flagskibet, så går der ikke mere end 6 måneder før de så småt er begyndt at glemme deres kunder... og er på vej med det næste produkt...
Yeah, Nokia er på deres 3. flagskib og lige startet på 3. år som WP producent. Kan du tælle til 1 flagskib om året? Hvem er det nu der kører samme stil? Nemlig, Apple.

Montago.NET (20) skrev:
Apple derimod, sørger for at folk er glade for deres iPhone i årevis - og modtager updates og features laaangt efter man har købt modellen....
Hehe ja, og hvilken fantastisk oplevelse det dog er at køre iOS7 på iPhone 4 og 4S.. Ikke at jeg forventer at 2 år gamle telefoner kan køre det nyeste, men det er en løgn at sige folk er glade for at deres telefoner bliver noget sløvt pis.
Gravatar #23 - markjensen
15. okt. 2013 15:47
Magten (22) skrev:
men det er en løgn at sige folk er glade for at deres telefoner bliver noget sløvt pis.


Jeg er nu ganske tilfreds med iOS 7 og 4S. 4'eren virker dog lidt sløv i det, men jeg har kun prøvet den i en kortere periode.
Gravatar #24 - Magten
15. okt. 2013 15:52
markjensen (23) skrev:
Jeg er nu ganske tilfreds med iOS 7 og 4S. 4'eren virker dog lidt sløv i det, men jeg har kun prøvet den i en kortere periode.
Min primære grund til at have iPhone (hastigheden) røg meget hurtigt til jorden da jeg prøvede en 4S'er med iOS7. Der er meget mærkbar forskel iOS6 og iOS7 imo.

Men igen, jeg forventer ikke at en telefon skal kunne alt det nye i >2 år, så jeg ville nok nedgradere til iOS6 og få en hurtigere tlf hvis jeg stod med en 4S'er.
Gravatar #25 - El_Coyote
15. okt. 2013 15:57
Magten (24) skrev:
jeg ville nok nedgradere til iOS6 og få en hurtigere tlf hvis jeg stod med en 4S'er.


Men det kan du jo ikke. apple har jo bestemt at du skal have ios7 for evigt.
Gravatar #26 - markjensen
15. okt. 2013 16:16
Magten (24) skrev:
Min primære grund til at have iPhone (hastigheden) røg meget hurtigt til jorden da jeg prøvede en 4S'er med iOS7. Der er meget mærkbar forskel iOS6 og iOS7 imo.


Jeg kan helt ærligt ikke mærke forskel. Måske har jeg glemt hvordan det var på iOS 6. De første to minutter var den lidt sløvere i det (det var nok noget caching der var i gang til søgning eller noget), men ellers synes jeg ikke jeg kan mærke nogen særlig forringelse. Min iPad 3 virker også som om den er nogenlunde samme hastighed (den har så ikke altid været super hurtig, den fik nok for mange pixels uden at processoren og grafik fulgte helt med - den har i øvrigt ikke blur)

Det skal lige siges at jeg har slået det der bevægelsesting fra fordi jeg alligevel ikke lagde mærke til det.
Gravatar #27 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
15. okt. 2013 16:31
El_Coyote (25) skrev:
Men det kan du jo ikke. apple har jo bestemt at du skal have ios7 for evigt.


Det passer jo så ikke helt. Du kan sagtens downgrade.
Gravatar #28 - floe
15. okt. 2013 17:44
Magten (24) skrev:
Min primære grund til at have iPhone (hastigheden) røg meget hurtigt til jorden da jeg prøvede en 4S'er med iOS7. Der er meget mærkbar forskel iOS6 og iOS7 imo.

Men igen, jeg forventer ikke at en telefon skal kunne alt det nye i >2 år, så jeg ville nok nedgradere til iOS6 og få en hurtigere tlf hvis jeg stod med en 4S'er.


Spøjst. Jeg oplever absolut ingen performancemæssig drop ved overgang til iOS7 på min 4s.
Gravatar #29 - Zigma
15. okt. 2013 20:30
PHP-Ekspert Thoroughbreed (27) skrev:
Det passer jo så ikke helt. Du kan sagtens downgrade.


Efter hvad jeg lige hurtigt kunne Google mig frem til, så kan folk ikke længere nedgradere deres 4 og 4S fra ios7 til ios6.

Det er også lettere for Apple at få solgt en ny iPhone, når din gamle nu kører så langsomt med det nye Candy Crush OS.
Gravatar #30 - markjensen
15. okt. 2013 20:35
Ja, de kan jo også bare købe en Android, så behøver de aldrig opdatere :)

</flame>
Gravatar #31 - Biotwix
16. okt. 2013 05:30
Nu har jeg købt HTC siden HTC Legen. og jeg har da også HTC One og kan godt lide telefonen da.
Men at man ikke kan slå Blinkfeed fra provokere mig så meget at jeg ikke vælger HTC næste gang. Også batteritiden er ikke optimal. Og fingerscanner på bagsiden hvor er det da bare mega smart, jeg smider lige et cover på også er den klar til brug.... nåååre nej

Ja jeg ved godt man kan smide en anden ROM på, men hvorfor ikke bare købe en telefon med det rigtige Android overlay fra starten så(Ren Android)

Desuden er deres telefon support ikke eksisterende og ynkelig
Gravatar #32 - Thomaslje
16. okt. 2013 06:17
PHP-Ekspert Thoroughbreed (7) skrev:
Ej! En fingeraftrykslæser! Det er fandme smart! Man kan jo bruge den til login og alt muligt!

Det er derfor at Android-telefoner er så meget bedre end iPhon ... wait a minute o_O

- Dog må jeg sige, kan ikke helt blive enig med mig selv om det er dumt eller smart at den sidder bag på. Den vil vel nemt gå hen og blive ridset hvis telefonen ligger på et bord?

Also, 5,9"? BUT WHY?

Hvorfor kan man ikke få en ordentlig high-end telefon med 4" skærm, andet end en iPhone? Det er da til at blive idiot af >_<


fordi at jeg ikke gider at læse hjemmesider på så lille en skodskærm som apple har, kom nu ind i kampen, kan give dig ret i at 5,9" kan være lidt stort men 5 -5,5" er ok.
Gravatar #33 - testbruger42
16. okt. 2013 07:24
#24. 4S'eren kører iOS 7 ganske perfekt. Jeg tvivler på, at du har været med i beta programmet, men dine kommentarer omkring Apple. Der skete en kæmpe forskel da Apple kom med Golden Master af iOS 7, det var ikke specielt langsomt inden, men der er virkelig sket noget med den endelige version af iOS 7.

At sige, at en 4S skal nedgradere til iOS 6 er direkte misvisende - jeg har hørt mange nævne, at deres telefon er blevet mere responsiv med iOS 7.
Gravatar #34 - Montago.NET
16. okt. 2013 07:25
Magten (22) skrev:
Hehe ja, og hvilken fantastisk oplevelse det dog er at køre iOS7 på iPhone 4 og 4S


Sjovt nok har vi både en 4 og 4S derhjemme som min kone (fuck jeg er gift nu !!) bruger... hun bruger hele tiden den som hun ikke lige har smadret. Og hun er ellevild med IOS7 som hun synes køre MEGET bedre end IOS6 - uanset hvilken telefon det drejer sig om.

Dog vil jeg indrømme at IOS7 ikke er i samme kvalitet som Apple normalt er kendt for.. der er tonsvis af bugs .. sådan er det åbenbart uden Steve Jobs.

Magten (22) skrev:
Hvilke WP telefoner er halvfærdige?


Nu mente jeg både OS og HW .. holistic experience, you know...

Jeg synes ikke WP8 er en poleret oplevelse og savner tonsvis af features som man finder i Android og IOS.

og med Android er der også mange bump på vejen man skal kæmpe sig over inden man føler at det hele virker... Sjovt nok er løsningen åbenbart at man skal Root, Unlock bootloader, smide en anden launcher ind, bruge custom ROM og alt muligt FUCK !

hvorfor kan den ikke bare virke ordentligt fra starten af ?
Gravatar #35 - Ravensholt
16. okt. 2013 07:25
Biotwix (31) skrev:
Men at man ikke kan slå Blinkfeed fra provokere mig så meget at jeg ikke vælger HTC næste gang.....


Download Apex eller Nova Launcher - så slipper du for Blinkfeed.

Biotwix (31) skrev:
...Også batteritiden er ikke optimal.


Hvad er optimalt for dig?

Tjek dine apps - og find ud af hvilken app det er der sluger strømmen. Min HTC One holder strøm hele dagen uden problemer - og jeg bruger den ret meget. Dertil kommer, at det er ret smart, at aktivere strømbesparelse i indstillingerne.
Til sammenligning, så bruger min LG Nexus 4 mere strøm end min HTC One - og den er ellers ikke en strømsluger sammenlignet med nogle af de andre smartphones jeg har haft.
Gravatar #36 - Magten
16. okt. 2013 07:40
testbruger42 (33) skrev:
4S'eren kører iOS 7 ganske perfekt. Jeg tvivler på, at du har været med i beta programmet, men dine kommentarer omkring Apple. Der skete en kæmpe forskel da Apple kom med Golden Master af iOS 7, det var ikke specielt langsomt inden, men der er virkelig sket noget med den endelige version af iOS 7.
Er dit argument simpelthen at fordi det er blevet bedre siden betaen, så er det acceptabelt?

testbruger42 (33) skrev:
At sige, at en 4S skal nedgradere til iOS 6 er direkte misvisende - jeg har hørt mange nævne, at deres telefon er blevet mere responsiv med iOS 7.
Jeg kan kun snakke for mig selv og de folk jeg kender. De er ikke imponeret.

Montago.NET (34) skrev:
Sjovt nok har vi både en 4 og 4S derhjemme som min kone (fuck jeg er gift nu !!) bruger... hun bruger hele tiden den som hun ikke lige har smadret. Og hun er ellevild med IOS7 som hun synes køre MEGET bedre end IOS6 - uanset hvilken telefon det drejer sig om.
Jeg havde selv en iPhone 4 som kørte ganske fint, men dem jeg har prøvet med iOS7 på har været en væsentlig forringelse når det kommer til performance. Det lagger helt åndssvagt på dem.. Om det er det nye baggrundslir der gør det skal jeg ikke kunne sige, men jeg bliver utålmodig af at bruge dem.

Jeg skal så ikke kunne sige hvordan iOS6 har kørt, jeg har været mere interesset i 7'eren for at prøve det nye design. Men det skræmmer mig hvis iOS7 er hurtigere end iOS6 på iPhone 4, for så må det virkelig have været langsomt.

Montago.NET (34) skrev:
Jeg synes ikke WP8 er en poleret oplevelse og savner tonsvis af features som man finder i Android og IOS.
Enig. På samme måde synes jeg iOS mangler nogle features som WP og Android har (og WP og iOS har mangler i forhold til Android). Men det gør det altså ikke til et halvfærdigt produkt.
Gravatar #37 - XorpiZ
16. okt. 2013 07:40
testbruger42 (33) skrev:
At sige, at en 4S skal nedgradere til iOS 6 er direkte misvisende - jeg har hørt mange nævne, at deres telefon er blevet mere responsiv med iOS 7.


Jeg har flere kolleger, hvor deres telefoner er blevet mærkbart langsommere af iOS7.

Så nej, 4S kører absolut ikke iOS7 perfekt.
Gravatar #38 - Montago.NET
16. okt. 2013 07:44
Ravensholt (35) skrev:
Tjek dine apps - og find ud af hvilken app det er der sluger strømmen. Min HTC One holder strøm hele dagen uden problemer


Her er jeg så uenig...

Hvis jeg aktivere facebook notifikationer, exchange sync og notifikationer i diverse apps, og aktivere GPS (GISP!!!) så ryger mit batteri på 5 timer.

Den første måned jeg havde min HTC One lavede jeg ikke andet end at slå ting fra for at få den til at holde strøm.

den dag i dag holder den 24 timer, hvor det kun er SMS som minder mig om at den er 'tændt'.

hvis jeg så endelig aktivere GPS, kan den finde på at begå selvmord på et random tidspunkt - hvor der sker det at den bliver sindssyg varm og bruger batteriet på rekord tid.

Det er så sindssyg frustrerende at man manuelt skal slå ting til og fra hele tiden fordi den ikke selv kan finde ud af at styre det.

dagligt er jeg inde i notification-settings og slå wifi / 3g fra efter behov.. og fordi den heller ikke er perfekt til at styre lyset må jeg også hjælpe den med det.

med min iPhone 4 havde jeg GPS, WIFI, 3G aktiveret 24/7 uden problemer og lys-niveauet var den også rigtig god til at styre.
den kunne holde i 4-5 dage uden problemer
Gravatar #39 - Zombie Steve Jobs
16. okt. 2013 07:55
Montago.NET (38) skrev:
Her er jeg så uenig...

Hvis jeg aktivere facebook notifikationer, exchange sync og notifikationer i diverse apps, og aktivere GPS (GISP!!!) så ryger mit batteri på 5 timer.

Den første måned jeg havde min HTC One lavede jeg ikke andet end at slå ting fra for at få den til at holde strøm.

den dag i dag holder den 24 timer, hvor det kun er SMS som minder mig om at den er 'tændt'.

hvis jeg så endelig aktivere GPS, kan den finde på at begå selvmord på et random tidspunkt - hvor der sker det at den bliver sindssyg varm og bruger batteriet på rekord tid.

Det er så sindssyg frustrerende at man manuelt skal slå ting til og fra hele tiden fordi den ikke selv kan finde ud af at styre det.

dagligt er jeg inde i notification-settings og slå wifi / 3g fra efter behov.. og fordi den heller ikke er perfekt til at styre lyset må jeg også hjælpe den med det.

med min iPhone 4 havde jeg GPS, WIFI, 3G aktiveret 24/7 uden problemer og lys-niveauet var den også rigtig god til at styre.
den kunne holde i 4-5 dage uden problemer


Det er en app, der går amok, det må det være. Min telefon holder vel 2 dage hvis jeg ikke bruger den specielt meget, det der suger, er dårligt signal under jorden i tog og skærm tændt, typisk set er det der suger noget location halløjsa hvis det ikke er en app, der går amok. Jeg tror det er en fejl 40, men det er selvfølgelig lame, at man ikke kan trykke på en stor, fed knap der hedder "spar strøm".
Gravatar #40 - Thomaslje
16. okt. 2013 08:00
testbruger42 (33) skrev:


At sige, at en 4S skal nedgradere til iOS 6 er direkte misvisende - jeg har hørt mange nævne, at deres telefon er blevet mere responsiv med iOS 7.


jeg har selv en 4S på mit arbejde og med ios 7 og det er ikke nogen fornøjelse, hvergang jeg skal låse den op så er den langsom i forhold til ios 6 og android og så ligner ios 7 da noget en børnehave har lavet og det bryder jeg mig bestemt ikke om.
Gravatar #41 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
16. okt. 2013 08:01
Zombie Steve Jobs (39) skrev:
Det er en app, der går amok, det må det være. Min telefon holder vel 2 dage hvis jeg ikke bruger den specielt meget, det der suger, er dårligt signal under jorden i tog og skærm tændt, typisk set er det der suger noget location halløjsa hvis det ikke er en app, der går amok. Jeg tror det er en fejl 40, men det er selvfølgelig lame, at man ikke kan trykke på en stor, fed knap der hedder "spar strøm".


Min midlertidige telefon giver mig da muligheden for at se batteriforbruget fordelt på services/apps (hvis en app altså har slugt meget)

Kan man ikke også det på en HTC One?
Gravatar #42 - Montago.NET
16. okt. 2013 08:10
PHP-Ekspert Thoroughbreed (41) skrev:
Kan man ikke også det på en HTC One?


Jo man kan, og tro mig, har været igennem stort set alting:

- Har optimeret telefonen efter WakeLocks (Wakelock detector)

- Har optimeret telefonen med DU Battery Saver, som visuelt viser hvad der bruger strøm: HW of SW

- Bruger DU Battery Saver til at slukke baggrunds-services som bare står og kører

- Har brugt den indbyggede Power app som også fortæller lidt om hvad der bruger strøm

- Har disablet ALT (apps) jeg ikke bruger på telefonen

alt i alt har det givet mig en telefon der kan holde 24 timer ved let brug.

Har så set at der findes apps til Root'ede telefoner, som gør at telefonen essentielt bliver single-trådet, ligesom en iPhone... Man vælger selv hvilke apps som har lov til at gå på nettet i baggrunden og hvilke apps der må køre i baggrunden..

Men da jeg ikke er kommet til at Unlock og Root, kan jeg ikke bruge de Hardcore strømbesparelser som findes derude.

----

btw. ifølge Brian Klug hos Anandtech, skyldes problemer med batteriet hos HTC One og SGS4, at SnapDragon 600 er bygget til at køre 1.2 Ghz og ikke 1.7-1.9 som HTC og Samsung har clocket den til.
Gravatar #43 - interpol
16. okt. 2013 08:28
#40
Sjovt så forskellige vi mennesker er... jeg er vild med iOS7 og synes min 4S er blevet meget bedre at bruge efter opdateringen.

Både min og min kones 4S performer fint med iOS7. Men vi har så også begge valgt at slå "det der bevægelsesting" fra ligesom markjensen (#26). Min kone slog det fra bare fordi hun ikke gad bevægelserne af billedet. Jeg slog det fra fordi jeg oplevede at telefonen ikke rigtigt kunne følge med (fx når den skulle låses op) og holdt op med at reagere et sekund eller to for så at lave en masse bevægelse lige pludselig og så først derefter være klar til brug. Slå "bevægelsestingen" fra hvis din 4 / 4S har dårlig performance.
Gravatar #44 - Ravensholt
16. okt. 2013 08:30
Montago.NET (38) skrev:
hvis jeg så endelig aktivere GPS, kan den finde på at begå selvmord på et random tidspunkt - hvor der sker det at den bliver sindssyg varm og bruger batteriet på rekord tid.


Det lyder som om du har en app installeret der går amok - eller simpelthen en defekt HTC One.
Jeg kan fortælle så meget, at jeg har Exchange Active Sync med Push aktiveret. GPS har jeg også slået til (den slukker alligevel når telefonen er i dvale -> Strømbesparelsesmode).

Min HTC One holder 1½-2 dage.
Gravatar #45 - interpol
16. okt. 2013 08:38
mht. Topic (lancering af One Max) så er the verge ikke ligefrem begejstrede for fingeraftykslæseren. Den tåler ingen sammenligning med iPhone 5S "Touch ID"
Gravatar #46 - Goon
16. okt. 2013 08:55
#7 Enig i det sidste. Håber Sony lancerer deres Xperia Z1F i Europa. Gode specs og "lille" skærm :)
Gravatar #47 - snesman
16. okt. 2013 09:15
DrHouseDK (19) skrev:


Faktisk synes jeg min LG G2 på 5.2" og en tykkelse på 8.9mm er helt perfekt. Tyndere og den ville virke skrøbelig, tykkere og den ville være kluntet i lommen.


Er du glad for den? Har overvejet netop den model.
Gravatar #48 - Montago.NET
16. okt. 2013 09:36
#44

Ja, jeg har også på fornemmelsen at noget går amok, kan dog ikke finde ud af om det er OS'et eller fx Facebook :-/

Q:

bliver din HTC One varm af helvede til hvis du bruger Tethering ?
evt. mens den er sat til opladning ?

min bliver så varm at jeg næsten ikke kan holde den (50-60 grader)
Gravatar #49 - Zombie Steve Jobs
16. okt. 2013 10:35
Montago.NET (48) skrev:
#44

Ja, jeg har også på fornemmelsen at noget går amok, kan dog ikke finde ud af om det er OS'et eller fx Facebook :-/

Q:

bliver din HTC One varm af helvede til hvis du bruger Tethering ?
evt. mens den er sat til opladning ?

min bliver så varm at jeg næsten ikke kan holde den (50-60 grader)


Jeg har tidligere haft store problemer med netop facebook, og har faktisk afinstalleret, for netop at undgå. Det nemmeste er af afinstallere hele skidtet, og så installere igen, én efter én, for at se, hvad der går galt.
Gravatar #50 - Ravensholt
16. okt. 2013 10:44
Montago.NET (48) skrev:
#44

Ja, jeg har også på fornemmelsen at noget går amok, kan dog ikke finde ud af om det er OS'et eller fx Facebook :-/

Q:

bliver din HTC One varm af helvede til hvis du bruger Tethering ?
evt. mens den er sat til opladning ?

min bliver så varm at jeg næsten ikke kan holde den (50-60 grader)


Den bliver da lidt varm, når jeg bruger Tethering (Wi-fi hotspot) - men slet ikke i nærheden af 50 eller 60 grader ....
Nok nærmere 30-40 grader.

Apropos apps der bruger strøm, så fandt jeg ud af, at 9gags app - brugte enormt meget strøm - også selvom jeg ikke benyttede app'en særlig ofte.
Det kan muligvis betale sig, at lave en faktory reset - også installere en enkelt app ad gangen - indtil man får identificeret hvilken app det er, som går amok.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login