mboost-dp1

SXC - clix
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Det var da godt nok utroligt!
At der findes så meget virus og ***** at selv fabrikkerne ikke kan holde deres produkter rene for det.
...hvilket næsten kunne lyde som omtalen af et slagteri. ;)
At der findes så meget virus og ***** at selv fabrikkerne ikke kan holde deres produkter rene for det.
...hvilket næsten kunne lyde som omtalen af et slagteri. ;)
[quote]HP er dog uden skyld[\quote]
Jo de er! Man har altid ansvaret for sine underleverandører - it is that simple.
Det nytter heller ikke noget at Audi skyder skylden videre på den kinesiske producent af møtrikker hvis hjulene falder af din bil.
Det er jo netop derfor man går så højt op i kvalitetskontrol, traceability, ISO9000-og-jeg-skal-gi-dig-ska-jeg osv.
Det er slutproducenten/sælgeren der har det fulde produktansvar over for slutbrugeren og der er ingen vej uden om!
Det er ikke så længe siden at retten fastslog på gråt papir at Føtex var ansvarlig for at der var salmonella i nogle æg de solgte - og ikke leverandøren eller producenten.
Jo de er! Man har altid ansvaret for sine underleverandører - it is that simple.
Det nytter heller ikke noget at Audi skyder skylden videre på den kinesiske producent af møtrikker hvis hjulene falder af din bil.
Det er jo netop derfor man går så højt op i kvalitetskontrol, traceability, ISO9000-og-jeg-skal-gi-dig-ska-jeg osv.
Det er slutproducenten/sælgeren der har det fulde produktansvar over for slutbrugeren og der er ingen vej uden om!
Det er ikke så længe siden at retten fastslog på gråt papir at Føtex var ansvarlig for at der var salmonella i nogle æg de solgte - og ikke leverandøren eller producenten.
#3
Selvom de er juridisk ansvarlige, så er der også noget, som hedder rimelighed. HP er kun ansvarlige, fordi de videresælger produkter (som en gave med deres Proliant-servere), men virksomheden har ikke selv skabt problemet. Ligesom vi således vil anklage HP, så vil HP selv anklage underleverandøren, og derfor burde vores vrede, irritation og lignende heller ikke vendes mod HP. Jo, de er ansvarlige for det, men er de også skyld i problemet? Nej, det er underleverandøren.
[quote]HP er dog uden skyld[\quote]
Jo de er! Man har altid ansvaret for sine underleverandører - it is that simple.
Selvom de er juridisk ansvarlige, så er der også noget, som hedder rimelighed. HP er kun ansvarlige, fordi de videresælger produkter (som en gave med deres Proliant-servere), men virksomheden har ikke selv skabt problemet. Ligesom vi således vil anklage HP, så vil HP selv anklage underleverandøren, og derfor burde vores vrede, irritation og lignende heller ikke vendes mod HP. Jo, de er ansvarlige for det, men er de også skyld i problemet? Nej, det er underleverandøren.
#4: Jeg vil nu kalde det rimeligt at såfremt en producent/virksomhed køber noget og sælger det videre (hvilket er sket i HPs tilfælde) at de så er klar over hvad det er de sælger videre .. og om kvaliteten (eller mangel på samme) er som den skal være.
Giver #3 ret.. rimelighed eller ej (det er vel subjektivt.. derfor vi har lovgivning) at HP har det fulde ansvar..
Giver #3 ret.. rimelighed eller ej (det er vel subjektivt.. derfor vi har lovgivning) at HP har det fulde ansvar..
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.