mboost-dp1

Google Inc.

Hjælp andre med Google Helpouts

- Via Ars Technica -

Sidder man med et problem, som gerne skal løses hurtigst muligt, så tilbyder Google snart en ny måde at få hjælp på; Google Helpouts.

Med Helpouts kan man skrive sig op hos Google og fortælle om sine kompetencer, hvorved andre som søger hjælp inden for det område, kan bede om assistance.

Hjælpen kan ske via live video, på de tidspunkter man har angivet i sin profil, man kan være til rådighed. Vælger man at ens hjælp skal koste noget, så sker betalingen via Google Wallet og Google tager en andel på 20 %.

For at kunne anvende Helpouts, skal man have en Google+-konto, men det er endnu ikke muligt at anvende tjenesten. I første omgang kan man søge om at blive inviteret ind i tjenesten, ligesom Google ofte gør det med nye tjenester.

Google Helpouts vil kunne anvendes fra de fleste browserer, ligesom der vil komme en app til Android og iOS.





Gå til bund
Gravatar #1 - LiveLongAndProsper
21. aug. 2013 05:53
Hmm.. Det er jo det internettet er til for.. Google Helpouts vs the Internet.. Det sidste kender de fleste til, det første not so much.. Så med mindre at Google formår at skabe så meget opmærksomhed om projektet at det "erstatter" de eksisterende fora (der findes mindst 1 forum til whatever) , så bliver Google Helpouts nok lukket ned igen om et par år, ligesom adskillige andre Google projekter i deres oprydning.
Men jeg kan jo tage fejl.
Gravatar #2 - majcherek128
21. aug. 2013 05:59
Det er sikkert for at:
1. Få flere Google+ Brugere
2. Score lidt penge på vejen, ved at tilbyde en løsning, som man allerede kan finde andre steder ;)

Hvis Google vitterligt ville hjælpe folk, så havde de lavet verdens største online forum, med kategorier der dækkede alt, sådan at folk kun havde ét sted at skulle gå hen :P

Hmm... Nah.. Tror ikke på at det her bliver nogen success.
Gravatar #3 - arkanis
21. aug. 2013 06:09
#2 Har de ikke allerede det. Er det ikke det der hedder google altså kan søge i alt imellem himmel og jord.
Gravatar #4 - Nagelfar^^
21. aug. 2013 06:51
#3
Korrekt! For Googles søgemaskine er nemlig et forum som du siger
Gravatar #5 - Chucara
21. aug. 2013 07:34
Jeg spår, at denne tjeneste er lukket inden 5 år. Hvem fanden vil stille sin hjælp til rådighed gratis (i længere tid ad gangen, hvor man kun kan hjælpe én person), og hvem fanden vil betale penge for at høre 'The Interwebz' kloge sig på noget som helst.
Gravatar #6 - droner
21. aug. 2013 07:41
De gør det sikkert også for at få lidt gang i deres Google Wallet. Tvivler på, at der er et marked for dette, når der findes så mange venlige sjæle på internettet, der tilbyder guides gratis...
Gravatar #7 - flatline
21. aug. 2013 07:44
Jeg kan da godt se perspektiver i det - hvor det tilbyder mere end fora og youtube-videoer.

Hvis jeg f.eks. roder med bilen, skiller en bærbar computer ad, arbejder på huset mm. og 'sidder fast' og er bange for at gøre noget forkert.

Jeg kan selvfølgelig håbe, at der er en youtube-video, der præcist dækker mit problem eller jeg kan poste på et forum og håbe på hjælp inden for timer-dage (oftest som skriftlige råd).

Med Google Helpouts kan jeg få fat i en professionel fra USA, Indien eller andet sted, som via videokonference hjælper mig her og nu med mit specifikke problem. Pga. tidszoner kan man evt. få hjælp på alle tider af døgnet.

Det ville jeg da gerne betale for, hvis ekspertisen er der.

Om det så lykkes er jo et noget helt andet...
Gravatar #8 - Nåkja
21. aug. 2013 08:43
Blir måske lidt svært at definere generelle faste tidspunkter, hvor jeg har lyst til at optræde på video...
Gravatar #9 - RQvsom
21. aug. 2013 11:51
Jeg tror faktisk jeg ville kunne være til stor hjælp i den situation som billedet ved nyheden viser, da jeg var barn måtte jeg ofte selv sætte kæden på cyklen igen efter den var hoppet af. I modsætning til hjælperen på billedet har jeg dog ingen cykelshorts som jeg kan tage på for at øge min troværdighed.
Gravatar #10 - TrolleRolle
21. aug. 2013 13:30
Jeg spår at servicen i løbet af de første par uger vil forløbe således:

Uge 1:
Et par hjælpsomme sjæle opretter sig og tilbyder hjælp inden for nogle obskure emner. Enkelte af dem tjener nogle få kr. Den som tjener mest er en pige på 12 som hjalp sin bedstemor med at indstille TV-kanalerne, og derved tjente 200kr.

Uge 2:
Medierne skriver om hvordan man kan tjene millioner på nettet vha. Google helpout. og henviser til den 12årige pige.

Uge 3:
"Everyone and his uncle" melder sig til og tilbyder hjælp til alt muligt latterligt som ingen spørger til, især ikke da de fleste tror at de kan tage 1000kr i timen for at vejlede om hvordan man vander blomster etc.
De fleste brugere drysser af servicen, mens andre finder på kreative måder at promovere sig på.

Uge 4: Google helpouts topliste over dem som tjener mest, best rated, og dem som hovedsageligt dukker op i søgninger består af følgende:

1. Mizz Jinx som forklarer hvordan man går tur med katten, iført meget lårkort.
2. Handywoman - We fix your pipes!
3. How to workout - med Busty Brittany.

Gravatar #11 - MichaelB
21. aug. 2013 14:32
Genialt! Teamviewer til hverdagen.

Driver selv et forum for hjælp med el-installationer og ville rigtig gerne kunne tage på tur med rundt i de huse man sidder og skal hjælpe til i.
Er godt opmærksom på det nye ikke er video-opkaldet.
Som jeg ser det er det et værktøj til eksponering, hvilket kun er en fordel hvis man er ekspert i en eller anden niche.

Synes ikke betalings-delen er vældig interessant, men det er også kun i forum øjemed. Kunne jeg spare en tur til mekanikeren(6-800 kr/timen) ved at betale for et video-opkald til en som kunne guide mig til at skifte olie eller hvad ved jeg, så var det noget jeg ville bruge :)
Gravatar #12 - Jaqen
21. aug. 2013 15:00
Jeg sidder i en support-funktion, hvor vi kun må bruge tid på at hjælpe med det der nogenlunde direkte har betydning for vores produkt.

Der er mange "Hr & Fru Danmark"'er derude, der ikke har nogen at vende sig til, når de står med noget vi ikke lige kan fikse over telefonen (Vi må ikke bruge teamviewer eller lign.)

Et forum har en del forsinkelse, og kræver ofte en del teknisk viden, da de andre forumdeltagere ikke kan hjælpe uden at få en del tekniske detaljer, som brugeren dårligt kan formulere (fx log- og konfigurationsfiler)

Så hvis det bliver let at gå til for forbrugeren, kan jeg se et marked for det til pc hjælp og lignende.
Der skal nok et rating system til, så man kan undgå trolls, der guider dig til at kortslutte ledninger og proppe katten i microovnen.

Gad vide hvordan lovgivningen egentlig er for sådan noget? som i, hvis jeg bliver guidet til at reparere en el-installation, og huset derefter futter af, er det så min skyld eller guidens? hvis han guider mig til noget, som er lovligt gør-det-selv i Indien, men ulovligt i dk, så hænger den lidt på hvem af os, der burde vide bedre.
Gravatar #13 - MichaelB
21. aug. 2013 15:35
#12
Det er altid ejeren af installationen(ejeren af huset) der står til ansvar for at installation er i orden. Så ja det er lidt af en problemstilling hvis tingene ikke går som de skal.
Der har været et utal af el-brænde hvor et forsikringsselskab måtte involveres, men jeg har aldrig hørt om nogen der er blevet nægtet erstatning fordi installationen var hjemmelavet.

#Resten
Sorry for offtopic, ikke mere el-snak.
Gravatar #14 - Jwolfdk
22. aug. 2013 09:07
Tanken med "HelpOuts" lyder spændende, men hvis jeg står og har akut brug for hjælp, så bør man kunne bruge servicen til at få hjælp face to face. Et video opkald, hvor man skal forsøge at vise problemet og få hjælp samtidig, tror jeg heller ikke på. Men hvis de lavede det, så man kunne se en liste over personer som var sorteret efter karakter og fysisk afstand, så man selv kunne tage kontakt og mødes, så vil det være mere interessant.
Gravatar #15 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
23. aug. 2013 08:56
... jeg fik en ide! Newz HelpOut!

Vi er alligevel på Skype og ale muligt, der kan man også have en videosamtale!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login