mboost-dp1

unknown
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Jeg ville ønske man kunne få en Tivo herhjemme... så ville jeg slippe for de "#¤"&% Telia reklamer... det ville jeg gerne betale mange penge for!
Spoler da også for alt i verden, hen over reklamer.
Der findes da ikke noget med ødelæggende for en film/dokumentar, at en eller anden skæv china-girl kommer hoppende ind, og synger NUI NUI!!
Giver self et problem i sidste ende, for DR mister evt. reklame penge, hvilket medføre ringere tv = flere gentagelser.
Der findes da ikke noget med ødelæggende for en film/dokumentar, at en eller anden skæv china-girl kommer hoppende ind, og synger NUI NUI!!
Giver self et problem i sidste ende, for DR mister evt. reklame penge, hvilket medføre ringere tv = flere gentagelser.
Det ender vel med at rekvalmebranchen, i bedste (værste) CopyDan stil, får smidt afgifter på DVR maskiner, pga. "tabt indtægt".
Der er sgu ikke andet for, end at de begynder at reklamere på busser. Så slipper vi også for latterlige monologer, der tager udgangspunkt i at hele befolkningen har en IQ <90.
[edit]
Hvad fabler du om? DR? Reklamer? ???
[/edit]
Der er sgu ikke andet for, end at de begynder at reklamere på busser. Så slipper vi også for latterlige monologer, der tager udgangspunkt i at hele befolkningen har en IQ <90.
[edit]
for DR mister evt. reklame penge
Hvad fabler du om? DR? Reklamer? ???
[/edit]
Igen vil jeg sige (Som jeg også sagde i diskutionen om ad-blockers) at det hele handler jo blot om at finde de rigtige måder at reklamere på.
Firmaerne skal måske ud og lave gode programmer om deres produkter, eller de skal lave reklamer der er så gode/sjove/what ever. at vi rent faktisk beder vores lille maskine om at optage dem.
Hvis man kun kan sælge sine produkter ved at stoppe dem ned i munden på folk, kan de ligeså godt købe sig en server i rusland også give sig til at spamme løs.
Jeg elsker reklamer der er relevante og nyttige. Jeg hader spild af min tid.
Firmaerne skal måske ud og lave gode programmer om deres produkter, eller de skal lave reklamer der er så gode/sjove/what ever. at vi rent faktisk beder vores lille maskine om at optage dem.
Hvis man kun kan sælge sine produkter ved at stoppe dem ned i munden på folk, kan de ligeså godt købe sig en server i rusland også give sig til at spamme løs.
Jeg elsker reklamer der er relevante og nyttige. Jeg hader spild af min tid.
De eneste gode reklamer der er, er med Kaj og Bøje de to måger der...
Ellers er jeg næsten skide ligeglad med reklamer...
Ellers er jeg næsten skide ligeglad med reklamer...
... hvad bruger reklamepausen til ? ... til alt andet end se reklamer ;) ... gå på toilettet, opvask, lægge tøj på plads m.m...
Det er faktisk sjovt med reklamer. Som lille fra 83-84 elskede jeg reklamer i tv. Eneste danske station var DR, så det foregik på de to nationale tyske, ARD og ZDF tror jeg de hedder. Og de havde tegnefilm i mellem hver reklame. Så jeg slugte det råt!
Nu ser jeg stort set ikke fjernsyn, muligheden består i at bruge mit tv-tunerkort, hvilket sker sjældent. Resultatet er at jeg ikke kan tale med på arbejde om f.eks. reklamer. Der skulle være en DSB reklame med Harry og tarteletter somer sjov, har desværre ikke set den...
Nu ser jeg stort set ikke fjernsyn, muligheden består i at bruge mit tv-tunerkort, hvilket sker sjældent. Resultatet er at jeg ikke kan tale med på arbejde om f.eks. reklamer. Der skulle være en DSB reklame med Harry og tarteletter somer sjov, har desværre ikke set den...
til jer der er trætte af telia-reklamerne, så check det her
http://selvbetjening.mymobile.dk/oplev/xpress?csre...
klik på de lyserøde bånd på gulvet, eller papirerne med noderne
http://selvbetjening.mymobile.dk/oplev/xpress?csre...
klik på de lyserøde bånd på gulvet, eller papirerne med noderne
#13: Det er jo sygt... de sidste 4-5 reklamer fra Telia/Orange har været ufatteliget ulidelige hjerne-lammere der (bogstavligt talt!!) får mig til at gå i panik og famle efter fjernbetjeningen, og febrilsk trykke på tilfældige kanaler, med desperat håb om ikke tilfældigvis at ramme den samme kanal med reklamen på, for ikke at skulle udsættes for et nanosekundt hjerne-smerte mere.
Ærgeligt selvtægt er ulovligt i DK :)
Ærgeligt selvtægt er ulovligt i DK :)
Er der nogen der har erfaring med en harddisk recorder, som også afspiller alm. film f.eks. mpg, avi, ogm osv ?
Skal også kunne kobles til ethernet og tilgåes som en alm. share.
Kiss topmodellen, er rimelig okay, men deres HD share er for mystisk.
Skal også kunne kobles til ethernet og tilgåes som en alm. share.
Kiss topmodellen, er rimelig okay, men deres HD share er for mystisk.
Synes reklamerne er ok hvis de bare lod være med at skrue lyden op...damn det er trals.
Mange af reklamerne er ret underholdende og ser ikke det store problem i det ellers.
Hellere det end at vi skal til at betale flere licenspenge eller at vi skal til at betale for hvor udsendelse
Mange af reklamerne er ret underholdende og ser ikke det store problem i det ellers.
Hellere det end at vi skal til at betale flere licenspenge eller at vi skal til at betale for hvor udsendelse
Hmmm. Er det specielt for HD-recordere?
Jeg har altid spolet hen over reklamerne på mine VHS-optagelser...
(fx. ser jeg aldrig film på TV3. De bliver altid optaget for at undgå filmen bliver dobbelt så lang!)
<edit>
Arrgh - gentagelse af #8 -- kan man ikke slette sit indlæg igen?
</edit>
Jeg har altid spolet hen over reklamerne på mine VHS-optagelser...
(fx. ser jeg aldrig film på TV3. De bliver altid optaget for at undgå filmen bliver dobbelt så lang!)
<edit>
Arrgh - gentagelse af #8 -- kan man ikke slette sit indlæg igen?
</edit>
det mest irriterende ved reklamer er som tybo skriver at lyden bliver skruet op og at en ellers rimelig længdes film biver op til 45min. længere.. En reklameblok varer gerne på tv3 og 3+, 5min og nogen gange helt op til 7min. dvs. at en film på 2 timer hurtigt kan komme til at fylde næsten 3 timer!!
ser dog ikke så mange film på de kanaler alligvel. Plejer for det meste at være det arveste lort der nogensinde har kørt i en biograf. Hvis da det overhovedet nogensinde har kørt over et biograf lærred.
men ellers er jeg da en glad og lykkelig person! :)
edit --> argh, gentagelse af #20
ser dog ikke så mange film på de kanaler alligvel. Plejer for det meste at være det arveste lort der nogensinde har kørt i en biograf. Hvis da det overhovedet nogensinde har kørt over et biograf lærred.
men ellers er jeg da en glad og lykkelig person! :)
edit --> argh, gentagelse af #20
Jamen hurra. Jeg har da også bare vildt meget lyst til at reklamerne skal implementeres i udsendelserne - som f.eks. Blade III. "Hun er bare tosset med at høre MP3 på sin iPod når hun slagter vampyrer" - BVADR!
Okay, personligt synes jeg at de sjoveste reklamer på tv for tiden er telia-reklamerne - lækkert med lidt fed musik! Men sådan er smag så forskelligt...
#1
Jeg mener at bl.a. [url="http://mythtv.org"]mythTV projektet[/url] bruger forskellige reklame-detektorer, såsom logo-genkendelse, samt måling af sekunder sort skærm. Så på den måde kan tv-stationerne ikke sådan bare lige snyde sig uden om tingen.
At dette fænomen skulle være en umiddelbar trussel for reklamebranchen, mener jeg er noget vrøvl. Størsteparten af befolkningen ser stadig reklamerne gladeligt, og dem der ikke gør, ville alligevel have fundet på noget andet at lave mellem programmerne.
Alt i alt tror jeg bare det er en slags moralsk (what is this 'morale' of which you speak??) undskyldning for at indføre mere product-placement.
Hvis denne produktplacering kan gøres smagfuldt, ser jeg ikke et problem fra min side. F.eks. er det fedt når 007 hopper rundt på en carlsberg lastbil, eller der tilfældigvis er en perrier-bil der vælter. Fedt nok. Men et talkshow, hvor værten pludselig springer op og begynder at anbefale visse produkter ville være usmageligt efter min mening.
#1
Jeg mener at bl.a. [url="http://mythtv.org"]mythTV projektet[/url] bruger forskellige reklame-detektorer, såsom logo-genkendelse, samt måling af sekunder sort skærm. Så på den måde kan tv-stationerne ikke sådan bare lige snyde sig uden om tingen.
At dette fænomen skulle være en umiddelbar trussel for reklamebranchen, mener jeg er noget vrøvl. Størsteparten af befolkningen ser stadig reklamerne gladeligt, og dem der ikke gør, ville alligevel have fundet på noget andet at lave mellem programmerne.
Alt i alt tror jeg bare det er en slags moralsk (what is this 'morale' of which you speak??) undskyldning for at indføre mere product-placement.
Hvis denne produktplacering kan gøres smagfuldt, ser jeg ikke et problem fra min side. F.eks. er det fedt når 007 hopper rundt på en carlsberg lastbil, eller der tilfældigvis er en perrier-bil der vælter. Fedt nok. Men et talkshow, hvor værten pludselig springer op og begynder at anbefale visse produkter ville være usmageligt efter min mening.
#22: det er sjovt du siger det - den anden dag i toget overhørte jeg 3-4 teenage-tøzer snakke om "den nye seje Telia-reklame med hende den cool kina-pige" *sigh*
#26
Præcis. Fordelen med Letterman er at man VED at der er tale om reklame når han gør det, det er ca. det eneste tidspunkt han virker seriøs.
Mange kommercielle radiostationer har jo gjort det på den måde i årevis.
Btw, er der nogen der kan huske Duksedrengen på DR, og de "reklamer" der var indbygget? Se HER var der tale om noget virkeligt usmageligt!!
Præcis. Fordelen med Letterman er at man VED at der er tale om reklame når han gør det, det er ca. det eneste tidspunkt han virker seriøs.
Mange kommercielle radiostationer har jo gjort det på den måde i årevis.
Btw, er der nogen der kan huske Duksedrengen på DR, og de "reklamer" der var indbygget? Se HER var der tale om noget virkeligt usmageligt!!
#23 (SantaB)
Det der kan undre mig mest, er at det ikke vender sig i maven på skuespillere når de ligefrem skal reklamere i deres replikker! Tag for eksempel "I, Robot." Hvordan i alverden kan en skuespiller som Will Smith, der givet vis ikke lige står og mangler penge akut, få sig selv til at sidde og reklamere for sko!?!?!?
"Here's the deal folks: you do a commercial, you're off the artistic roll call, forever! End of story, ok?"
Bill Hicks, Rant in E-minor
"Hun er bare tosset med at høre MP3 på sin iPod når hun slagter vampyrer" - BVADR!
Det der kan undre mig mest, er at det ikke vender sig i maven på skuespillere når de ligefrem skal reklamere i deres replikker! Tag for eksempel "I, Robot." Hvordan i alverden kan en skuespiller som Will Smith, der givet vis ikke lige står og mangler penge akut, få sig selv til at sidde og reklamere for sko!?!?!?
"Here's the deal folks: you do a commercial, you're off the artistic roll call, forever! End of story, ok?"
Bill Hicks, Rant in E-minor
Ehh hvad??
Ny teknologi der kan spoole forbi reklamerne i ting man har optaget.
Hvis ikke det var fordi der stod noget med harddiskrecordere og "DVR maskiner" ville jeg tro at den nyhed var 20 år gammel. Måske man bare har erstattet ordene "videorerecordere" og "VHS maskiner" med 2 nye ord.
Nogen der har en JP der er omkring 20år gammel?? Eller måske vil skal finde undersøgelser fra Forrester der er cs. 20år gammel.
Ny teknologi der kan spoole forbi reklamerne i ting man har optaget.
Hvis ikke det var fordi der stod noget med harddiskrecordere og "DVR maskiner" ville jeg tro at den nyhed var 20 år gammel. Måske man bare har erstattet ordene "videorerecordere" og "VHS maskiner" med 2 nye ord.
Nogen der har en JP der er omkring 20år gammel?? Eller måske vil skal finde undersøgelser fra Forrester der er cs. 20år gammel.
Er der ikke nogle hd-recordere der detekterer skift i lyden fra hi-fi-hullu-bullu-dolby til stereo eller mono?
#25 "jubii, så nu skal tv-reklamer også at bruge "rullegardin" reklamer, og popups for at forhindre ad-blocks... gee... ;)"
hehe, hvis det kan resultere i at der lige pludselig dukker et nyt 42" fladskærm op foran fjernsynet, så hilser jeg det velkommen og hiver stikket ud så det ikke forsvinder igen. :)
#26 I nogle tilfælde lyder det ikke særligt indøvet, men nu er han også 59 eller deromkring?
#25 "jubii, så nu skal tv-reklamer også at bruge "rullegardin" reklamer, og popups for at forhindre ad-blocks... gee... ;)"
hehe, hvis det kan resultere i at der lige pludselig dukker et nyt 42" fladskærm op foran fjernsynet, så hilser jeg det velkommen og hiver stikket ud så det ikke forsvinder igen. :)
#26 I nogle tilfælde lyder det ikke særligt indøvet, men nu er han også 59 eller deromkring?
Til alle jer der snakker om Letterman. Mener i så når han siger: "Explodo-pop, America´s only atomic popcorn"??
For det har jeg altid set som en joke.
Men jeg er så også typen der fuldstændig overser nogle artikler i avisen (specielt urban og metro), fordi at de ligner de andre reklamer på siden..
Så længe at vi ikke ender som i Virgin Dracula.... Øh, undskyld. Dracula 2000!!!!
For det har jeg altid set som en joke.
Men jeg er så også typen der fuldstændig overser nogle artikler i avisen (specielt urban og metro), fordi at de ligner de andre reklamer på siden..
Så længe at vi ikke ender som i Virgin Dracula.... Øh, undskyld. Dracula 2000!!!!
#33. I starten ja, men det er blevet til et aktuelt produkt.
"A competitor to Orville Redenbacher's product was "Explod-O-Pop®", a microwave popcorn (the world's first all-natural atomic popping corn) featured on the LATE SHOW WITH DAVID LETTERMAN. Initially the popcorn was imaginary, but after repeated references on the show, the popcorn was sold through the CBS Store for five dollars a box. Explod-O-Pop® was first mentioned on April 1, 2002."
http://www.tvacres.com/admascots_orville2.htm
"A competitor to Orville Redenbacher's product was "Explod-O-Pop®", a microwave popcorn (the world's first all-natural atomic popping corn) featured on the LATE SHOW WITH DAVID LETTERMAN. Initially the popcorn was imaginary, but after repeated references on the show, the popcorn was sold through the CBS Store for five dollars a box. Explod-O-Pop® was first mentioned on April 1, 2002."
http://www.tvacres.com/admascots_orville2.htm
"hvilket betyder at man må finde nye måder at reklamere på." <- WTF ? Grunden til folk spoler forbi reklamer ER FORDI DE IKKE GIDER SE PÅ DEM !!
Ergo: lad være med at sende reklamer.
Offtopic:
Jeg hader dell, fordi deres reklamer giver mig kvalme.
Jeg hader CocaCola fordi julemanden er blevet rød.
Jeg hader Pepsi fordi deres reklamer stinker
Jeg hader Jolly fordi deres reklamer stinker
Jeg hader Colgate fordi deres reklamer stinker
Jeg elsker AMD fordi jeg ikke kan tage nogen kanaler hvor der bliver reklameret for det.
Jeg hader microsoft fordi jeg hader hatte, og klamme reklamer.
Jeg elsker linux fordi der ikke bliver sendt reklamer på tv for det.
hmmm, er gået i selvsving, men pointe= drop alt hvad der forstyrrer dig i den tid hvor du burde se en film i tv, men har forsinket den 10 minutter!
Drop reklamer, lær virksomhederne at det har den modsatte effekt.
Ergo: lad være med at sende reklamer.
Offtopic:
Jeg hader dell, fordi deres reklamer giver mig kvalme.
Jeg hader CocaCola fordi julemanden er blevet rød.
Jeg hader Pepsi fordi deres reklamer stinker
Jeg hader Jolly fordi deres reklamer stinker
Jeg hader Colgate fordi deres reklamer stinker
Jeg elsker AMD fordi jeg ikke kan tage nogen kanaler hvor der bliver reklameret for det.
Jeg hader microsoft fordi jeg hader hatte, og klamme reklamer.
Jeg elsker linux fordi der ikke bliver sendt reklamer på tv for det.
hmmm, er gået i selvsving, men pointe= drop alt hvad der forstyrrer dig i den tid hvor du burde se en film i tv, men har forsinket den 10 minutter!
Drop reklamer, lær virksomhederne at det har den modsatte effekt.
#35: du har delvist ret.
Reklamer virker! Hvis du skal købe tandpasta, og der kun er 3 mærker at vælge imellem, og du kun har hørt om den ene, så er det sandsyneligvis dén du vælger - om du kan lide reklamen eller ej, så virker genkendelsens magt - og det kan ikke undervurderes.
-Til gengæld vil jeg give dig ret i, at dårlige og irriterende reklamer kan have den modsatte effekt...
-Hvilket også er grunden til at jeg hader Telia, Orange, Biva, Bilka, Kvickly, Jolly, Dell, Suzuki, McDonalds osv osv osv....
Reklamer virker! Hvis du skal købe tandpasta, og der kun er 3 mærker at vælge imellem, og du kun har hørt om den ene, så er det sandsyneligvis dén du vælger - om du kan lide reklamen eller ej, så virker genkendelsens magt - og det kan ikke undervurderes.
-Til gengæld vil jeg give dig ret i, at dårlige og irriterende reklamer kan have den modsatte effekt...
-Hvilket også er grunden til at jeg hader Telia, Orange, Biva, Bilka, Kvickly, Jolly, Dell, Suzuki, McDonalds osv osv osv....
Licensen er dyr nok i forvejen... jeg ville gerne betale, hvis jeg selv kunne vælge mine kanaler og ikke en pakke med en masse tyske/franske/italienske/? kanaler, som jeg helst vil undvære!
Reklamer mellem programmer/film synes jeg er helt okay.
off topic begin
#38: Hm, jeg savner nu jollys gamle reklamer med Tina Kjær og modne frugter ;)
off topic end
Reklamer mellem programmer/film synes jeg er helt okay.
off topic begin
#38: Hm, jeg savner nu jollys gamle reklamer med Tina Kjær og modne frugter ;)
off topic end
Reklamer genere mig egentligt ikke så meget igen. Hvis de ellers bare kunne holde dem på samme lyd niveau som alt andet. Kan ikke klare at se en film også gradvist skrue ned fordi man ikke kan holde ud at høre på reklamerne.
#39: god pointe, reklamer mellem film og programmer er helt anderledes acceptable end dem der afbryder et show...
En af de irriterende effekter ved at tv-stationerne klipper de forskellige shows op i mindre bidder, afbrudt af reklamer, er at mange shows efterhånden er "bygget" til at få indsat reklame-pauser - og det virker ærligt talt latterligt når de midt i et show siger "We'll be right back" *klip* "We continue bla bla bla"... - uden reklamepauser... Jeg er glad for at jeg ikke bor i USA, for nogle shows jeg har set, har seriøst plads til reklamer hver 10. minut...
-Eller shows der konstant op-summerer hvad der er sket for 10 minutter siden, ca hver 10-15. minut, som om der lige havde været pause... Irriterende effekt det giver, når man ser det på en kanal der ikke har helt så mange pauser som showet er lavet til.
En af de irriterende effekter ved at tv-stationerne klipper de forskellige shows op i mindre bidder, afbrudt af reklamer, er at mange shows efterhånden er "bygget" til at få indsat reklame-pauser - og det virker ærligt talt latterligt når de midt i et show siger "We'll be right back" *klip* "We continue bla bla bla"... - uden reklamepauser... Jeg er glad for at jeg ikke bor i USA, for nogle shows jeg har set, har seriøst plads til reklamer hver 10. minut...
-Eller shows der konstant op-summerer hvad der er sket for 10 minutter siden, ca hver 10-15. minut, som om der lige havde været pause... Irriterende effekt det giver, når man ser det på en kanal der ikke har helt så mange pauser som showet er lavet til.
Jeg kan ikke se problemet her... om man spoler forbi eller zapper væk fra reklamerne kan sq da være det samme :-)
#43 Amerikanske tvprogrammer har været sådan i mange år.
Det værste er at smarte danske tv folk er begyndte at efterligne det i deres programmer, små pauser med lidt musik og lidt sort skærm osv... De fatter åbenbart ikke at det er pga reklamepauser at amerikanske programmer har det "break".
Og opsummeringen! Ja, det er helt vildt. Hvor dumme regner de med at folk er? Det er utroligt belastende.
Skifter kanal, spoler... Hader reklamer.
Det værste er at smarte danske tv folk er begyndte at efterligne det i deres programmer, små pauser med lidt musik og lidt sort skærm osv... De fatter åbenbart ikke at det er pga reklamepauser at amerikanske programmer har det "break".
Og opsummeringen! Ja, det er helt vildt. Hvor dumme regner de med at folk er? Det er utroligt belastende.
Skifter kanal, spoler... Hader reklamer.
#44: Det er ikke altid det nytter noget at zappe væk... ud af de 9 kanaler jeg gider se (ud af ca. 40 *sigh*) prøvede jeg at zappe væk fra reklamerne igår - på 5 ud af 9 kanaler var der reklamer samtidigt (to kanaler viste den samme reklame samtidigt)! -Det må være en sammensværgelse :-)
#42 og alle jer der brokker sig over lydniveauet.
Der er altså ikke pillet ved lydniveauet i reklamerne, i hvert falt ikke hos TV2:
http://omtv2.tv2.dk/article.php?id=441980
Der er altså ikke pillet ved lydniveauet i reklamerne, i hvert falt ikke hos TV2:
http://omtv2.tv2.dk/article.php?id=441980
#48 (PhonetiX)
Jaja, grænserne bliver nøje overholdt, hvilket bare betyder at man konsekvent ligger sig lige under den maksimale lydstyrke. Du får sgu da ikke nogen af reklamefirmaerne til at lave reklamer ved moderat lydstyrke! Som den lille artikel jo fint pointerer, så tilføjer de bare lyden "mere energi." Eller for at sige det på en anden måde: de trykker lydbilledet sammen til der ingen dynamik er tilbage, og så smider de det hele op til ca. 0,01 dB under den maksimalt tilladte lydstyrke. Det resulterer så i en ubrydelig mur af lyd, der opleves langt mere intens end almindelige tv-programmer.
Nej, der er ikke pillet ved lydniveauet i reklamerne...
EDIT: Pis, lidt for sent :)
Jaja, grænserne bliver nøje overholdt, hvilket bare betyder at man konsekvent ligger sig lige under den maksimale lydstyrke. Du får sgu da ikke nogen af reklamefirmaerne til at lave reklamer ved moderat lydstyrke! Som den lille artikel jo fint pointerer, så tilføjer de bare lyden "mere energi." Eller for at sige det på en anden måde: de trykker lydbilledet sammen til der ingen dynamik er tilbage, og så smider de det hele op til ca. 0,01 dB under den maksimalt tilladte lydstyrke. Det resulterer så i en ubrydelig mur af lyd, der opleves langt mere intens end almindelige tv-programmer.
Nej, der er ikke pillet ved lydniveauet i reklamerne...
EDIT: Pis, lidt for sent :)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.