mboost-dp1

unknown

Half Life 2 cracket

- Via izonews - , redigeret af Net_Srak

Det tog under 12 timer for crackere fra gruppen EMPORiO at cracke Valve’s omdiskuterede forsøg på kopibeskyttelse af det netop udkomne Half Life 2. HL2 er nu lige så nemt at kopiere som stort set alle andre spil med “kopibeskyttelse”.

Spillere, der har købt og betalt for HL2, skal registrere sig online via STEAM for at bruge spillet. Valve håbede at dæmme op for ulovlig kopiering med denne metode, men uden held. Det eneste, de reelt opnåede, var mange frustrerede spillere, der ikke kunne komme igennem til STEAM, på grund af det store pres STEAM var og stadig er udsat for. Det betyder at mange af dem, der har købt spillet, ikke har kunnet komme til at spille det med det samme.

Dem, der downloader spillet ulovligt, er naturligvis fri for at skulle gå online for at aktivere spillet og kan spille uden problemer.





Gå til bund
Gravatar #1 - Stois
17. nov. 2004 09:53
Det er typisk! "kopibeskyttelse" yeah right!

More mig lidt over det sidste i nyheden:

Dem der downloader spillet ulovligt, er naturligvis fri for at skulle gå online for at aktivere spillet og kan spille uden problemer.

Det er lettere når man henter cracket...... *LOL*
Gravatar #2 - XorpiZ
17. nov. 2004 09:53
Efter hvad jeg har læst, så er denne release nuked, da den dør efter et vist stykke tid.

Nogen der kan bekræfte dette?
Gravatar #3 - Futterama
17. nov. 2004 09:54
LOL da, det kan være at problemerne med STEAM får nogle af dem der har købt spillet lovligt til at downloade det ulovligt for at kunne komme til at spille det... eller som #1 siger, henter cracken.
Gravatar #4 - FISKER_Q
17. nov. 2004 09:54
Meninger i nyheden. Desuden var released så vidt jeg forstod også nuked.

Formålet var at sørge for at tidlige leaks ikke kom, det gjorde der heller ikke. Og aktiveringen havde været der ligegyldigt hvordan man havde vendt og drejet den.

#1 Nu kræver cracket jo at filerne er dekrypteret, hvilket kræver de skal aktiveres før de kan blive dekrypteret.

#2 Ja det samme hørte jeg, efter sigende kommer den i ny og næ og siger "The cd-check was not completed within the timeframe".
Gravatar #5 - Mr.Weasel
17. nov. 2004 09:55
Så man vil gerne spille Half Life 2, men ikke være med til at betale udviklingsomkostningerne. Hvad kan man sige, svinsk.

At Steam ikke kan følge med er selvfølgelig trist, men det stadig de små crackeres skyld at der i det hele taget eksistere kopibeskyttelse.
Gravatar #6 - XorpiZ
17. nov. 2004 09:55
#5

Helt enig.
Gravatar #7 - mikbund
17. nov. 2004 09:56
Synes generelt det er belastende at købe et spil, og så finde ud af man skal bruge CD'erne hver eneste gang man åbner spillet. Med CC generals har jeg ofte overvejet at anvende nocd-cracken. Men så kan jeg ikke game online...

Det er noget skrammel at producenterne straffer de betalende kunder.
Gravatar #8 - FISKER_Q
17. nov. 2004 09:58
#5 Enig, men jeg ser faktisk kun det Valve lavet for at undgå tidlige leaks. Så spillet ikke kom ud fx en uge før udgivelse. Resten er jo ret la-la, hvertfald hvis du har købt det over steam.

Hvor Valve nok har indsat cd-checks i retail af frygt for hvad vivendi vil sige til at spillet kommer ud tidligere end forventet.

Selvom det var Vivendi selv der ikke lige prøvede at stoppe det leak fra butikkernes side. Så det største problem har vel nok været at der har været folk uden kendskab til aktiveringen som har siddet med et spil de ikke kan bruge eller returne i en uges tid.
Gravatar #9 - Disky
17. nov. 2004 09:59
Gad vide hvor mange penge firmaerne egentligt bruger på en 'kopi' beskyttelse, som alligevel bliver knækket på ingen tid.
Dem der er lovlige, bliver højst irriteret over man skal bruge CD'erne osv.

f.eks. har jeg alle Myst spillene originalt, og et af dem kunne ikke køre under win2000 uden jeg brugte en nocd crack.
Det er da imponerende man skal knække et originalt købt spil for at kunne spille det.
Gravatar #10 - Myggen
17. nov. 2004 09:59
Er der nogen der ved hvilken udgave af HL2 man skal købe for at få Half-Life: Source med ? Er den med i alle udgaver, eller er det kun i en af deluxe-udgaverne (eller hvad de kalder dem) ?
Gravatar #11 - Chucara
17. nov. 2004 10:00
#5: Er crackere mindre end andre mennesker?

- Og er det ikke nærmere kopibeskyttelsen, der er skyld i, at der findes crackere? Jeg mener.. hvad skulle de lave, hvis der ikke var kopibeskyttelse?

:p

Bruger også selv en crack og Daemon Tools når jeg spiller, er for doven til at skifte CD'er. Desuden kan jeg sjældent finde dem. Men er enig i, at det naturligvis ikke er helt godt at piratkopiere.
Gravatar #12 - FISKER_Q
17. nov. 2004 10:00
#10
Retail: HL2 Collectors edition

Steam: HL2 Silver og HL2 Gold
Gravatar #13 - sKIDROw
17. nov. 2004 10:01
Flot!... :)
Giv de gode kunder et ringere produkt, mens deres venner der leechede en kopi fik en der blot virker med det samme.
Digital *Restrictions* Management når det er bedst...;)
Sådan var det allerede så småt for ~15 år siden, og det er sørgeligt at det skadig bedre kan betale sig produkt mæssigt at bruge den ulovlige kopi.
Den gang var jeg tit udefor, at crackerne havde fikset mere end bare kopispærringen.
Oplevede nogle titler der kun virkede på min maskine, som kopi men originalen ikke ville en skid. (Kompatibilitetsproblem med chipsættet)
Gravatar #14 - -Zion-
17. nov. 2004 10:05
kan ikke se formålet med denne "nyhed"??!

der er INTET nyt i at spil bliver released som warez.. det skete for 20 år siden.. og det sker nu.. og sådan ER det bare.. de SLÅS om at få det released først, og især ved et game som dette..

Og hvad menes der med at Steam ikke kan følge med?! der er 13000 mbit båndbredde der kan leveres til folk.. man kan ikke forvente at man får 2-3mbit helt til sig selv, men at sige steam ikke kan følge med er da helt hen i vejret..

Jeg pre-loadede hl2 for godt 14 dage siden for at være klar til release igår, og det tog mig godt 6 timer at suge det hele.. det blev jeg ganske imponeret over.. og endnu mere imponeret over at det klarede unlockningen igår.

fik dog herre neder over at man satme skal betale DANSK moms når man købe via steam.. det suger da max.. så var det lige pludselig ikke så billigt at købe via steam..

EDIT:
og hvad er det for noget ligefrem at opfordre folk til at downloade en ulovlig kopi??
---
"Dem der downloader spillet ulovligt, er naturligvis fri for at skulle gå online for at aktivere spillet og kan spille uden problemer." <--- WASTED
----
det er til at brække sig af..
Gravatar #15 - toey
17. nov. 2004 10:07
#5 "men det stadig de små crackeres skyld at der i det hele taget eksistere kopibeskyttelse."

Og det er bankrøvernes skyld at der er alarmer og overvågning i banken. Men det retfærdiggører ikke noget.

Så drop den sætning ;)
Gravatar #16 - FISKER_Q
17. nov. 2004 10:07
#14 Det skal du altid når du køber ude fra europa. Fordelen er jo så at du vel rent juridisk har en amerikansk kopi af spillene. Så hvis der kommer flere spil hvor udgivelsen ikke er global så kan du vel få den tidligere end andre.
Gravatar #17 - XorpiZ
17. nov. 2004 10:10
#13

Giv de gode kunder et ringere produkt, mens deres venner der leechede en kopi fik en der blot virker med det samme.


Hvordan mener du, at de får et ringere produkt?

Og nu virker den her kopi jo altså ikke, så den holder vist ikke helt..
Gravatar #18 - FlyveHest
17. nov. 2004 10:10
#14 Hvorfor kan man ikke forvente at man får 2-3mbit for sig selv? Nu har jeg købt spillet i retail, og ikke på Steam, men HVIS jeg havde købt det der, ville jeg da forvente at jeg ville få maximal throughput på min linie når jeg installerede det.

Digital levering fungerer ikke, hvis det tager uforholdsmæssig lang tid at hente ens vare, som man har købt og betalt for, og netop da jeg har læst om Steam og alle de problemer der var under betaen, ville jeg have en kopi på en skive lokalt.

Alligevel tog det over en time at opdatere og aktivere spillet, krydret med adskillige timeouts undervejs, hvilket ikke ligefrem er et 13 tal på kunde-tilfredsheds skalaen.
Gravatar #19 - Net_Srak
17. nov. 2004 10:12
#14

Pointen er mere at Valve som de første (så vidt jeg ved) har indført en registrering over internettet der kræves for at spille single player delen. At Steam så var så belastet at man ikke kunne registrere sit spil og dermed spille det, gør det lidt mere uheldigt at man godt kan med den crackede version.

/edit

Hvis den crackede version da virker, hvilket noget kunne tyde på den ikke gør :-)
Gravatar #20 - XorpiZ
17. nov. 2004 10:12
#18

Du kan da ikke forvente at få 3 Mbit for dig selv? Hvis der er 500.000 der henter det samtidig og de alle forventer at få 3 Mbit, hvor meget båndbredde skal der så til? 1,5 GBit!

Du forventer vel heller ikke, at du står først i køen til f.eks. en ny Star Wars film, hvis du først møder op 15 min før filmen starter? Men det er måske også dårlig service?
Gravatar #21 - TYBO
17. nov. 2004 10:13
Unlockede via steam i går ved ca. 17 tiden.
Der var ingen problemer.
Det tog godt nok ½ time men det var værd at vente på.
Spillet er noget af det sejeste jeg nogen sinde har prøvet.
Utroligt at det er samme motor som CS:S. Det er helt anderledes. De har heller ikke samme fejl med tønderne i HL2 som i CS:S.
Det er så nice at stable ting oven på hinanden og så stille sig op på dem.
Gravatar #22 - -Zion-
17. nov. 2004 10:14
#18:
du kan da ikke forvente at du får 2-3 mbit når der er millioner af andre gamere der også preloader??

i starten sugede jeg med 200kbit.. (waaay too low.. agree) men så lukker man steam og starter igen og håber man får en bedre content server.. jeg landede på en server der gav mig 1.5mbit og så gik det lige pludselig en hel del hurtigere.
Gravatar #23 - FISKER_Q
17. nov. 2004 10:19
#18 Gør du såmænd også. I går fik jeg 2-4Mbit da jeg downloade HL: Source. Det eneste problem der ligger er at metoden de bruger til at vælge download server ikke er optimal.

Det har yderemere også været muligt at downloade dele af Half-Life 2 det sidste lange tid.

At det har taget en time har været et problem med aktiveringen, og det er ikke ligefrem unormalt at andre kendte's spil auth system crasher når spillet bliver udgivet. Men nu er det her jo steam så FLAME FLAME FLAME!!!!

Forresten prioritet gives til folk der behøver det, baggrunds downloads og folk der spiller, så bliver deres download automatisk capped.

#19 Det er del af fremtiden, nu er det nok underligt, men det kommer jo på et tidspunkt.

Og den crackede version virker ikke, den skulle både crashe, ai'en ikke virker og cd-checks ikke bliver gennemført.

#20
De har 15Gbit til rådighed lige nu, men dit regnestykke er vist også til 1,5Tbit. Og der er som sagt prioritet til folk der aktivt har brug for det

Til sidst en sjov ting: Da preloads var der, så var der omkring et forbrug på 4-7Gbit. Nu er forbruget på 10-12Gbit. Under preloadet var der 2 millioner preloads.

Og hvis den der belastning fortsætter så er der hvertfald nok en del der downloader det :P
Gravatar #24 - sKIDROw
17. nov. 2004 10:19
#17 XorpiZ

Er det måske ikke altid det som sker?
Ham der køber spillet, er nød til at:

Skulle bruge CD'en hver gang.
Produktaktivere.
Finde sig i at en ridse betyder at hans investering er tabt, da han jo ikke kunne lave en kopi. (Uden en crack, og så er man jo ligevidt..)
Og jeg har sikkert glemt et par annoyances mere... ;)

Crackede udgaver skal selvfølgelig ikke aktiveres.
Du bliver ikke hindret i at beskytte din investering.
Og du behøver sjældent cd'en.
Og der er som sagt sikkert flere ting... ;)
Gravatar #25 - SilverWolf
17. nov. 2004 10:20
#21 TYPO

Nu er det ikke fordi at CS:Source bruger alt fra motoren, de har bare smidt de gamle baner på, og brugt nogle få ting som motoren kan. Der går nok lidt tid før grafikken udnytter source motoren helt. CS har jo haft jordens ringeste 3d motor i mange år.
Gravatar #26 - Killer9863
17. nov. 2004 10:20
Vedrørende prisenså se her
Half-Life 2 Gold $ 89.95
Tax (Denmark) $ 22.49
Shipping and Handling $ 29.95
Det er ireterende cirka 820 kr.
Gravatar #27 - TWFH
17. nov. 2004 10:24
#11 Chucara:
er det ikke nærmere kopibeskyttelsen, der er skyld i, at der findes crackere? Jeg mener.. hvad skulle de lave, hvis der ikke var kopibeskyttelse?

På sin vis har du ret, men kopibeskyttelsen opstod kun fordi det lige pludseligt blev nemt at kopiere software, og dermed undgå ikke helt uvæsentlige udgifter. Jeg mener at have læst at det første Visicalc til DOS 1.0 var kopibeskyttet, og det er dæleme gammelt (1981).
At crackerne så dukkede op og begyndte at... øhh... cracke er en helt anden ting; deres "branche" er baseret på, at nogen har forsøgt at hindre ulovlig kopiering (okay, kopiering generelt), og det gør de (crackerne) så noget ved. Det kan måske ikke forsvares rent juridisk, men i sådanne tilfælde som f.eks her, hvor Steam ikke kan klare trafikken fra alle dem, som har købt Valve's største titel - ever, kan jeg rent moralsk set godt forstå hvorfor folk tyr til det "gratis" marked. Jeg er sikkert heller ikke den eneste der har fået en "ugyldig" Half Life 2-kupon med i pakken til grafikkortet, og jeg kan da personligt ikke sige mig fri for at være en (lille) smule fristet til at lade eDonkey stå for tilvejebringelsen. Men det går nok over, når min harme over ATi eller Valve, eller hvem jeg skal være efter, har lagt sig engang.

[edit]
Slap af, jeg sover når jeg skriver indlæg, begyndte at skrive lige efter #11 havde posted...
[/edit]
Gravatar #28 - UXEN
17. nov. 2004 10:24
Syntes lidet der er noget fis at skrive at hl2 er cracket, da den "cracket" version ikke kan spilles.
Gravatar #29 - Redhack
17. nov. 2004 10:26
Jeg hadder spil som skal registreres for at kunne spilles.

Anyway, så kan min computer ikke trække spillet afligevel, så det gør faktisk ikke så meget..

De kan da lige så godt droppe den ondsvage registrering på alle programmer... Se hvor hurtigt de fik det her spil brudt.. Det var da ikke værd at bruge over 100 udvikler timer (mit gæt)for at lave den registrering.
Bare de har den normale kopibeskyttelse på cd'erne så kan Hr. og Fru. Jensen jo stadig ikke finde ud af at kopiere spillet..

Windows Xp er et andet godt eksempel på dette.
Gravatar #30 - Visse
17. nov. 2004 10:34
Må nok indrømme jeg ingen problemmer havde med at installere og spille min hl2 med det samme, da jeg installerede lortet i går, og der var omkring kl 17:30 jeg smed den ind, og den røg lige igennem steam på det tidspunkt
Gravatar #31 - ZnabelA
17. nov. 2004 10:37
Jeg synes det er helt i orden at crackere/hackere forsøger hjælpe folk uden internetforbindelse, med at kunne spille Half-Life 2. Og med Steam teknologien skal de nok få noget at lave, for hvis man vil ha det sidste nye produkt, uden selv at tænke på opdateringer etc. så er Steam nok vejen frem. Systemet sørger selv for at opdatere (selvfølgelig kun for dem med internetforbindelse), og så er det muligt for folk at spille på selve release datoen, og ikke være afhængige af om Post Danmark nu kan levere posten til tiden eller ej.

Der bruges en enorm mængde ressourcer på at kopi-beskytte spil/software idag, og for udviklere som mig selv, er det naturligvis en stor ærgelse at se ens software blive distribueret ulovligt derude. Man kan vel bare være glad for at crackere/hackere ikke går så langt at de laver KeyGens der laver originale keys, som kan bruges online. Og som de selv siger, "If you like this product, buy the original!"

Hvis jeg var spil-udvikler, ville jeg lave en "fake" keygen til mit produkt, med en tidsindstillet bombe, som fik systemet til at gå ned (eller i det mindste slette alle P2P produkter på ens maskine)... så kan det være folk kan lære det!

Half Life 2 er et produkt der er værd at købe ... jeg har mit på det rene (fik en HL2 Voucher foræret hehe..), og når min kassebeholdning igen er normal, vil jeg stærkt overveje at købe Collectors Edition.

Og til slut vil jeg nævne at HL2 har nogen små features som gør at den skiller sig ud fra andre FPS'er derude. Uden at komme med nogen 'spoilers', synes jeg at man skal være opmærksom på at våben etc. ikke stikker gennem væggene, idet Gordon Freeman automatisk sænker hans våben når han kommer tæt på en væg ... det må man da sige at Valve har gennemtænkt. Bare synd jeg er nødt til at opgradere mine 512Mb RDRAM til 1024/2048 da den swapper lige lovligt meget på harddisken.

EDIT: Og det skal også lige nævnes at Toca Race Driver 2 (Et spil jeg har originalt) har med deres StarForce 3 (tror jeg vistnok det var) får lavet en kanon kopibeskyttelse, som gør at spillet kun kan spilles i cracket/hacket udgave hvis man hiver strømmen til sine DVD/CDrom drev ... godt kæmpet der! Jeg er bare ked af at alle dem jeg kender skal købe spillet før jeg kan køre imod dem ... hehe
Gravatar #32 - Sid
17. nov. 2004 10:47
#31 ZnabelA
Bare en lille rettelse

Producenten af Toca Race Driver 2 har ikke lavet Starforce, det har de kære russere hos www.starforce.ru, som har vist sig, at være noget af et bæst at knække. Det er sket, men så er det som oftest fordi implementeringen hos spilproducenten er gået galt et sted, som oftest fordi de har udsendt en demo uden beskyttelse.
Gravatar #33 - Naish
17. nov. 2004 10:50
Jeg synes det er i orden med en online aktivering. Software koster penge og sådan er det. Ja, jeg købte spillet i går, havde også lidt problemer med Steam, men til slut gik det fint.

Hvis man vil spille halflife 2 så må man betale, og hvis 279 kr er for meget, så kan man få halflife 1 for 99 kr.

Så kan vi allesammen lære det. ;)
Gravatar #34 - Klumpen
17. nov. 2004 11:01
Først skal jeg lige have klarlagt: SKAL man aktivere på nettet selv om man har købt skiverne?

For hvis det er tilfældet finder jeg det dybt forkasteligt, da der nok er mange uden internet der vil købe spillet forgæves fordi det jo ikke er en praksis man er vandt til.

Jeg selv havde en ATI voucher og jeg havde preloadet inden. Fik tændt min pc i går ca. kl 18.30 og den låste spillet op i løbet af 5 minutter ca, så hele processen der var helt smertefri.

Jeg er da personligt glad for at jeg ikke skulle ned i butikken for at købe den, hvor jeg kunne risikere at spillet var udsolgt eller at de slet ikke havde fået dem hjem endnu.

Steam havde startproblemer ja... men jeg tror helt klart på konceptet for det virker sgu nu.
Gravatar #35 - hotcut
17. nov. 2004 11:04
Selv om den crack der nu er udkommet måske ikke virker perfekt (har ikke selv prøvet), så er pointen i nyheden at det er lykkedes at cracke steams sikkerhed i løbet af ganske få timer.
Inden for få dage er der garanteret lavet en crack som virker 100%.

Hvorfor skal de "lovlydige borgere" få et dårligere produkt, end dem der ikke vil betale for udviklingen af softwaren?
Dét er forkasteligt.
Gravatar #36 - ZnabelA
17. nov. 2004 11:09
#32: Sid

Du har fuldstændig ret, og Codemasters har nok været kloge nok til at indse, at de kun kan udvikle spil og ikke kopibeskyttelse. Måske skulle de også hyre nogen til at lave ordentligt ForceFeedback i deres spil :)

StarForce er knækket og endda med stor succes (Visse spil er ude i CloneCD udgaver) ... det er dog min opfattelse af at det er CD versioner og ikke DVD versioner som Toca Race Driver 2 (Det er vistnok sværere med DVD'er, men det skal jeg ikke gøre mig klog på her)

#34: Klumpen

Såvidt jeg har forstået det, så SKAL man have minimum en internetforbindelse, samt et DVD drev (ja, jeg kender til folk der faktisk har købt spillet uden at tænke over at det kun findes i DVD version, og de ingen DVD drev har)

Og observer at selvom du laver en desktop shortcut af Half-Life 2, så skal du stadig logge på Steam før du kan spille.
Gravatar #37 - xarrow
17. nov. 2004 11:09
#33:
Ja software lkoster penge, men kopibeskyttelser har kun givet problemer for den lovlige bruger, aldrig for crackerne (med undtagelse af Starforce som var svær at cracke). Og som du ser er HL2 her allerede cracket, og om det virker eller ej skal crackerne sku nok fikse hvis det er nødvendigt.

Onlineaktivering er noget af det værste for den lovlige bruger, især hvis han ikke har internet. En af mine venner har lige tilbageleveret sin HL2-kopi fordi at han fandt ud af at han ikke kunne bruge det uden internet (hans far har nægtet at få det installeret). Han købte det dog igen, da jeg tilbød at tage hans computer og aktivere det for ham. Men han var da stadigvæk skuffet, og havde jeg ikke været der havde han ikke spillet det.

Kopibeskyttelse min røv, den slags giver KUN besvær for dem der faktisk køber spillet.

Arrow
Gravatar #38 - Æselrytteren
17. nov. 2004 11:32
Argh... Jeg bliver så arrig når folk argumenterer for, at det er ok at bruge cracks! Jeg ser regnestykket således: Alle, der har lyst til at spille spillet, evt. efter at have prøvet en demo el. lign., KØBER rent faktisk spillet - så får producenterne penge i kassen, og behøver ikke bruge penge på at kopibeskytte produktet. Det kan så resultere i billigere spil, bedre spil og/eller flere spil. Selvfølgelig er det da ikke rart, hvis man ikke kan komme til at spille ens nyindkøbte spil med det samme, men jeg tror, det er en meget kortvarig fase, man her i starten skal igennem med den type spil. I fremtiden vil der nok være flere udbydere at hente fra/aktivere hos, så man slipper for ventetiden.

#22: Yeiks! 1,5 (. -> ,) millibit er immervæk ikke meget... ;)
#24: "Beskytte sin INVESTERING"? :@ Hvis du ser det som en investering at gå ned i Fakta og nakke en rullepølse, som du så skal lægge i køleskabet når du kommer hjem, så ja, men... der kan vel næppe være tale om en investering, når man hugger tingene!
#29: Du hader ting, der skal registreres - hvorfor? Det er der da ikke noget problem i! Og WXP skal også, ja, og? Det er jo pærelet - man installerer skidtet, propper sit netværksstik i, og den finder selv ud af resten. Vupti! God software (som efterfølgende ganske vist skal opdateres), og god samvittighed!
#31: "If you like this product, buy the original!" - Ja, fedt nok, men hvor mange er det så LIGE, der gør det? Nøglegenereringsprogrammer skulle forbydes! ...Men idéen med en falsk model er smart, og ja, så kan folk F*CKING lære det!
#37: "...hvis han ikke har internet" - Mm... men hvor mange procent af dem, der vil spille den her slags spil har ikke det? Selv min farbror, der nærmest kun bruger sin computer til at vise billeder fra sit digitalkamera har en ISDN-forbindelse! Og skulle man være uheldig at bo et sted, hvor det bare ER fysisk umuligt at få internetforbindelse... ja, så må man jo bare undvære spillet, eller flytte. Man kræver jo heller ikke, at ens nærmeste tankstation får 98 oktan i tanken bare fordi man som den eneste skal bruge skidtet, vel?
Gravatar #39 - lean
17. nov. 2004 11:34
Det er ikke nok at aktivere spillet. Mens man spiller henter den også data, og man _skal_ registrere sig på nettet hver gang man åbner Steam.

Men som sagt, nu findes der en lovlig løsning, som burde klare disse problemer.
Gravatar #40 - FISKER_Q
17. nov. 2004 11:34
#32 Starforce er brudt, og ikke bare fordi producenten har lavet en dårlig implentering. For ikke så lang tid siden kom den første keygen til at producere de såkaldte cd-key og disk keys. De lovede forresten også de første deciderede cracks snart.

#34 Du er gjort opmærksom på at du skal bruge internet, det er måske også forkasteligt at MMORPG's bruger internet? Så siger du sikkert at det ikke er det samme, men det er jo ligegyldigt. Hvis folk ikke kan komme online eller gider at betale for MMORPG'et så lader de være.

Og så vidt jeg husker har MMO's været ude i lang tid, selv før Ultima Online.

Så det er ikke noget nyt man kun kan spille online. Så hvis man ikke vil/kan lader man bare være.

#35 HVILKEN sikkerhed? Køber du spillet over Steam er der _INGEN_ kopibeskyttelse udover aktiveringe i HL2. Og det har aldrig været meningen at der skal være decideret aktiv kopibeskyttelse der gør at folk med retail skal bruge cd'er. Ved så ikke hvorfor det er sket. Vel enten pga Vivendi eller pga de stille kunder der køber over steam bedre end hvis de køber over retail.

Meningen er at spillet ikke skal leakes før udgivelsen, og den mission er klaret med bravur. Deres produkter har aldrig været bygget til Steam, det er ikke muligt uden at tvinge alle spiludviklere til at bruge det samme system, hvis de fx har licenseret deres motor.

Som sagt sammenlign med anden sikkerhed så, for ikke andet end en uge siden kom NFSU2 en uge før udgivelsen, så det vil sige de har været -7 dage om at cracke det?

Jeg tvivler på du virkelig forstår hvad Steam er til.
Gravatar #41 - casual
17. nov. 2004 11:39
- Har ikke læst alle post -

#14 - "men at sige steam ikke kan følge med er da helt hen i vejret.."..

Når steam ikke "kan følge med" til at jeg unlocker min retail-version og kun når dertil hvor jeg kan spille single player og IKKE online, så er det da for ringe? Det tog mig godt ½-1 time at unlocke mit spil.. Det er jeg da enormt utilfreds med når jeg oveni hatten kun kan spille single og de "vender tilbage, når de er kommet videre med min registrering"..
Gravatar #42 - Myggen
17. nov. 2004 11:41
Jeg stiller så lige igen et dumt spørgsmål: Hvis jeg stikker ned i Elgiganten og købe HL2 til 279,-kr., følger der så andet end en dvd med spillet med ? Jeg synes jeg har læst, at der ikke er nogen trykt manual eller lignende med ?
Gravatar #43 - plask
17. nov. 2004 11:49
Mon ikke der en del af de seriøse gamers, der allerede har købt eller DL'et en original, der vælger midlertidigt at installere en cracket version.

Bare for lige at dæmpe abstinenserne!!

Jeg kan ikke bebrejde dem hvis de gør.
Gravatar #44 - Naish
17. nov. 2004 11:49
#42 Der er et cheat sheet med og en dvd. Det var det. Samt en pæn æske man kan have stående på hylden.
Gravatar #45 - ZnabelA
17. nov. 2004 11:49
#40: FISKER_Q

Meningen er at spillet ikke skal leakes før udgivelsen, og den mission er klaret med bravur.


*ahem* Ja vi glemmer lynhurtigt den pre-Alpha-beta source kode der blev hugget sidste år. :) Godtnok var det ikke den færdige version, men alligevel. Du har dog ret i at det endelige produkt ikke på nogen måde har været ude før release datoen/klokkeslettet.
Gravatar #46 - birddog
17. nov. 2004 11:49
der er kun spillet og en meget tynd seddel der beskriver hvordan du bevæger dig.

Læste i et forum, det er det sammen i england, så manualer er ikke noget de gør i mere.
Gravatar #47 - Myggen
17. nov. 2004 11:50
#44+46: Det var godt nok ikke imponerende :( Men tak for svarene !
Gravatar #48 - Erroneus
17. nov. 2004 12:01
Jeg har hentet og vil prøve den cracked version, for af en eller anden grund så er collectors edition først d. 10/12 og jeg vil ikke vente til den 10/12, til min lovlige kopi kommer i postkassen.
Gravatar #49 - FlyveHest
17. nov. 2004 12:23
#20/#22

Hvorfor kan jeg ikke forvente det? Hvis jeg har købt en billet til biografen, forventer jeg da ikke at min oplevelse bliver forværret hvis salen er fyldt eller ej.

Som enkeltstående kunde er jeg da flintrende ligeglad med om der er 2 eller 2 millioner der downloader (selv om jeg udemærket er klar over HVORFOR jeg får dårlig performance), jeg har købt et produkt, og forventer en levering der er tilfredsstillende.

Det er et dristigt skridt at forsøge digital levering, og jeg synes grundlæggende også at det er meget interessant, selvom jeg dog ser et KÆMPE problem i deres måde at aktivere produktet.

Hvis Valve bukker under, så står jeg med for 300 kroner spil der er absolut værdiløst (i en frisk install), og nej, det er der ikke stor sandsynlighed for, det ved jeg, men alligevel, man har købt en ting hvor man er pinedød afhængig af en trediepart tilbyder en service, der kan forsvinde med minutters varsel.
Gravatar #50 - Wraithbone
17. nov. 2004 12:25
#4

Der er kommet en fix til fix'en... så det virker nu.

Her er link til NFO'en
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login