mboost-dp1

DSB
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Putter den så ekstra reklamer ind rundt omkring, eller skifter den de eksisterende ud med deres reklamer?
Hvis det er det sidste synes jeg ligesom vi har set modellen før :-/
Brug 'Foreslå rettelser' funktionen i bunden af nyheden...
Hvis det er det sidste synes jeg ligesom vi har set modellen før :-/
TommyH (2) skrev:Skal der ikke stå DSB forventer at have alle tog klar om et par uger? og ikke DSB forventer at halve alle tog klar om et par uger.
Brug 'Foreslå rettelser' funktionen i bunden af nyheden...
"Ved oprettelse af en Gratis Danmark profil, tilmelder du dig samtidig vores nyhedsbrev." WTF. Det alene kan få mig til at overveje bare benytte mit 3G i stedet.
Ellers godt initiativ fra DSB - tror godt det kan hjælpe med at få flere i togene nu hvor de også kan lave arbejde og lignende mens man sidder og glor. Men som TommyH skriver synes jeg også at regional og IC togene skulle have i første omgang - fordi den krone pr. minut de vil have nu er jo for hjernedød.
Ellers godt initiativ fra DSB - tror godt det kan hjælpe med at få flere i togene nu hvor de også kan lave arbejde og lignende mens man sidder og glor. Men som TommyH skriver synes jeg også at regional og IC togene skulle have i første omgang - fordi den krone pr. minut de vil have nu er jo for hjernedød.
Old news.
Jeg har længe kunnet logge på gratis danmarks net i togene.
Det fungerer ved at man åbner en browser, hvorefter der kommer en login screen. Man logger ind, og voila, du har net.
Intet andet funny business.
EDIT: Det kan være at det de opdaterer med i dag er reklamer.
Jeg har længe kunnet logge på gratis danmarks net i togene.
Det fungerer ved at man åbner en browser, hvorefter der kommer en login screen. Man logger ind, og voila, du har net.
Intet andet funny business.
EDIT: Det kan være at det de opdaterer med i dag er reklamer.
Så har man da noget at lave, mens man holder stille i kø mellem stationerne i centrum... måske ville det være passende, at det også galdt på stationerne, så man tilsvarende har noget at lave når (ikke hvis) togene er forsinkede og/eller aflyst.
Eller måske skulle DSB i stedet bruge pengene på at skifte de der forpulede sporskifter der går i stykker flere gange om ugen.
Eller måske skulle DSB i stedet bruge pengene på at skifte de der forpulede sporskifter der går i stykker flere gange om ugen.
Det er ikke flot at DSB giver gratis net i S-togene. Det burde da være en selvfølge med de hitlerpriser de tar for at blive transporteret, med forskinkelser, af et ukompetent personale der kun ønsker at finde folk de kan pådutte en betalingsafgift (Imo Latterligt ord for en BØDE) Frem for at give en god rejseservice.
Hvis DSB reklamerne skulle være virkelighedstro ville Harry sidde forsinket på stationen og vente under hele reklamen.
Man kunne også benytte sig af https://gaven.telenor.dk/ hvis man altså har telenor adsl. Så' der gratis mobilt bredbånd
Hvis DSB reklamerne skulle være virkelighedstro ville Harry sidde forsinket på stationen og vente under hele reklamen.
Man kunne også benytte sig af https://gaven.telenor.dk/ hvis man altså har telenor adsl. Så' der gratis mobilt bredbånd
#20:
Jeg tager ikke ofte med toget - indrømmet.
Du skal tænke på at kontrolløren og lokoføren skal have løn uanset hvor mange passagerer der er med. I ARRIVA's toge er der ikke altid mange mennesker med, ihvertfald ikke i jylland. Desuden, slipper de unge under 25 billigt hvis de har ung-kort. Flere steder er priserne ikke reguleret af DSB, men af busselskaberne. I Århus skal du eks. betale 32 kr. for at køre 14 km med tog, mens en tur fra Århus - Viborg koster 60-70 kr. på hverdage.
Jeg tager ikke ofte med toget - indrømmet.
Du skal tænke på at kontrolløren og lokoføren skal have løn uanset hvor mange passagerer der er med. I ARRIVA's toge er der ikke altid mange mennesker med, ihvertfald ikke i jylland. Desuden, slipper de unge under 25 billigt hvis de har ung-kort. Flere steder er priserne ikke reguleret af DSB, men af busselskaberne. I Århus skal du eks. betale 32 kr. for at køre 14 km med tog, mens en tur fra Århus - Viborg koster 60-70 kr. på hverdage.
Som jeg skrev på Version2 til samme nyhed:
Mig selv skrev:Jeg havde den "fornøjelse" at være i nærheden af et s-togs hotspot den anden dag.
Desværre fandt jeg ud af, at de laver man-in-the-middle angreb (Hvis man kan kalde det det, når man er gået med til det, i den agreement man ikke har læst igennem.), på SSL forbindelser.
Dette vil sige at hvis man f.eks. går på sin netbank i S-Toget kan Gratis-Danmark kigge med...
Vi er noget mere hysteriske med at give folk internet adgang i Danmark. Da jeg var i USA havede alle cafer, resturanter etc jeg besøgte fri internet.
Der var aldrig kode på nogle af dem, man kunne bare koble sig på.
Sommetider var der der noget i retning af "Welcome to Verizon wireless, click here to accept terms of use" og så kunne man ellers koble sin bærbar eller iPhone til.
Jeg fik lavet en del Skype opkald til Danmark fra min iPhone på den måde.
edit: skal lige nævne at jeg har en VPN konto hos en amerikansk VPN udbyder som jeg bruger hvis jeg kører på et åben/gratis internet adgang uden kryptering. Den virker fint på telefonen og computeren.
Der var aldrig kode på nogle af dem, man kunne bare koble sig på.
Sommetider var der der noget i retning af "Welcome to Verizon wireless, click here to accept terms of use" og så kunne man ellers koble sin bærbar eller iPhone til.
Jeg fik lavet en del Skype opkald til Danmark fra min iPhone på den måde.
edit: skal lige nævne at jeg har en VPN konto hos en amerikansk VPN udbyder som jeg bruger hvis jeg kører på et åben/gratis internet adgang uden kryptering. Den virker fint på telefonen og computeren.
Ordet "gratis" bliver misbrugt i stor stil i IT-verdenen. Ja, der er nok gratis internet i S-toget, hvis de glor på reklamer og udleverer din mailadresse, så de kan sende deres uønskede spam. Det er sgu' ikke gratis. Det er en modydelse.
Når jeg henter den seneste version af Ubuntu er det gratis. Ingen krav om modydelse. Det er så befriende, at man får lyst til at støtte dem (hvilket jeg også jævnligt gør til FOSS)
Ja, der blev jeg sgu' lige irriteret. Jeg har lige opettet en profil og skal nu tage stilling til om, jeg ønsker bronze, sølv eller guld S-more kort-pis-abonnement. Gå væk!
Hvis det er sandt er vi jo helt ude i skoven...
Når jeg henter den seneste version af Ubuntu er det gratis. Ingen krav om modydelse. Det er så befriende, at man får lyst til at støtte dem (hvilket jeg også jævnligt gør til FOSS)
Ja, der blev jeg sgu' lige irriteret. Jeg har lige opettet en profil og skal nu tage stilling til om, jeg ønsker bronze, sølv eller guld S-more kort-pis-abonnement. Gå væk!
nissen (21) skrev:Nu er det netop sådan at du ikke kan fravælge nyhedsbrevet
Hvis det er sandt er vi jo helt ude i skoven...
nissen (21) skrev:Nu er det netop sådan at du ikke kan fravælge nyhedsbrevet
Er det overhovedet lovligt? Svjh. må man ikke sende mails medmindre modtageren selv aktivt tilvælger dette (forretningskorrespondance fritaget naturligvis, fx ordrestatus osv.), hvor det at modtage en ydelse ikke er det samme som accept.
Cyrack (26) skrev:r det overhovedet lovligt? Svjh. må man ikke sende mails medmindre modtageren selv aktivt tilvælger dette (forretningskorrespondance fritaget naturligvis, fx ordrestatus osv.), hvor det at modtage en ydelse ikke er det samme som accept.
De kan vel gøre det, at de lukker for profilen, hvis man afmelder sig nyhedsbrev. Meeeen gør de nu det. Jeg har lige afmeldt min S-more abonnement. Der stod intet om, at min profil ikke stadig er aktiv.
Cyrack (26) skrev:Er det overhovedet lovligt? Svjh. må man ikke sende mails medmindre modtageren selv aktivt tilvælger dette (forretningskorrespondance fritaget naturligvis, fx ordrestatus osv.), hvor det at modtage en ydelse ikke er det samme som accept.
Ja men når man opretter en bruger står der i bunden: "Ved oprettelse af en Gratis Danmark profil, tilmelder du dig samtidig vores nyhedsbrev." Så man giver dem vel ret til at sende nyhedbreve ved at trykke ja til at oprette en bruger.
Decipher (14) skrev:Så har man da noget at lave, mens man holder stille i kø mellem stationerne i centrum... måske ville det være passende, at det også galdt på stationerne, så man tilsvarende har noget at lave når (ikke hvis) togene er forsinkede og/eller aflyst.
Eller måske skulle DSB i stedet bruge pengene på at skifte de der forpulede sporskifter der går i stykker flere gange om ugen.
Det er ikke DSB, der ejer skinnerne - de lejer sig ind hos Banedanmark....
nissen (28) skrev:Ja men når man opretter en bruger står der i bunden: "Ved oprettelse af en Gratis Danmark profil, tilmelder du dig samtidig vores nyhedsbrev." Så man giver dem vel ret til at sende nyhedbreve ved at trykke ja til at oprette en bruger.
Lige præcis den fremgangsmåde er ulovlig, da dansk lovgivning kræver at man aktivt vælger at modtage en mail. Og "aktivt" betyder at man skal markere fx en checkbox eller radio-button, og det må ikke være et krav for at kunne fortsætte tilmelding/oprettelse.
Om DSB så har fundet en eller anden smutvej i loven, så deres måde virder skal jeg ikke kunne sige.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.