mboost-dp1

Google Inc.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
cgt (1) skrev:Benyt hellere DuckDuckGo, den beskytter dit privatliv.
Stoler nu personligt mere på google end duckduckgo angående privatliv. Desuden den informaiton de har for mig er ligemeget for mig da jeg bruger adblock og derved ikke ser de latterlige reklamer alligevel. Derfor kan de være ligemeget om google har den ene eller anden information angående hvad jeg søger efter på nettet.
Og nu er grunden til at Google er så store som de er, jo også lige præcis fordi de samler de informationer om dig som de gør.
Meget morsomt at der er en sammenhæng mellem de søgemaskiner der ikke har så stor en andel, og hvor meget bras der er på deres hjemmesider.
Bing har da i det mindste gjort et forsøg og de bliver jo så også belønnet for det.
Og alle virksomheder der har en hjemmeside indsamler da info om deres besøgende, og har gjort det altid. Google gør det så bare på en væsentligt større skala, fordi at væsentligt flere personer bruger deres tjenester end så mange andre.
Bing har da i det mindste gjort et forsøg og de bliver jo så også belønnet for det.
Og alle virksomheder der har en hjemmeside indsamler da info om deres besøgende, og har gjort det altid. Google gør det så bare på en væsentligt større skala, fordi at væsentligt flere personer bruger deres tjenester end så mange andre.
Til sammenligning, så har Google 95% af markedet her i Danmark:
Søgemaskineandele i Danmark
Søgemaskineandele i Danmark
Virtual-Aidz (4) skrev:Og nu er grunden til at Google er så store som de er, jo også lige præcis fordi de samler de informationer om dig som de gør.
Nej. Google er så store fordi de fra starten har leveret et kvalitetsprodukt med INTELLIGENTE reklamer, og gjorde det i en tid hvor vi ikke havde AdBlock, internethastigheder var langsommere og de fleste hjemmesider har omtrent lige så mange reklamer som Ekstrabladet.dk har.
Enhver kan samle informationer om deres brugere. Det er ikke svært. Google er store fordi de har opbygget stor tillid blandt deres brugere. Folk VED at Google indsamler massive mængder informationer om dem, men de stoler på Google ubevidst (også selvom de bevidst måske udtrykker skepsis for at få sig selv til at fremstå som en der bekymrer sig om sit privatliv).
Når man som firma lander et sted hvor ens navn bliver et udsangsord (at Photoshoppe, at Google etc.), så ved man at man har brandet sig rigtigt.
#8 Det er nok mere et spørgsmål om branding end et spørgsmål om tillid til at google ikke misbruger informationerne. For det er komplet uigennemskueligt, hvad de egenligt bruger dem til. Eller ihvertfald, hvordan de bruger dem.
Personligt har jeg ca. ligeså meget tillid til google som en narkoman. Jeg bruger stadig google til at søge med i danmark, fordi de er det eneste valg.
Personligt har jeg ca. ligeså meget tillid til google som en narkoman. Jeg bruger stadig google til at søge med i danmark, fordi de er det eneste valg.
Som det er blevet påpeget mange gange før, så er det for risikabelt for Google at misbruge de indsamlede informationer, så længe der er alternativer til deres tjenester.
Hvis den tillid bliver misbrugt, så går Google en grum tid i møde.
Google er blevet så store som de er, fordi de er eksperter i at få mening ud af indsamlet data. Pagerank, der må siges at være grundstenen i forretningen, er et eksempel på dette.
Hvis den tillid bliver misbrugt, så går Google en grum tid i møde.
Google er blevet så store som de er, fordi de er eksperter i at få mening ud af indsamlet data. Pagerank, der må siges at være grundstenen i forretningen, er et eksempel på dette.
-N- (9) skrev:#8 Det er nok mere et spørgsmål om branding end et spørgsmål om tillid til at google ikke misbruger informationerne. For det er komplet uigennemskueligt, hvad de egenligt bruger dem til. Eller ihvertfald, hvordan de bruger dem.
Google har opnået deres popularitet på mund-til-mund metoden. De har fra starten leveret en god søgemaskine der - allerede fra de første inkarnationer - leverede bedre resultater end konkurrenterne, og var mindre tung på reklamer. Folk opfangede hurtigt dette, spredte det på nettet via foras og newsgroups, og det er hvad der kickstartede hvad vi ser i dag.
Det er ikke et spørgsmål om branding, det er et spørgsmål om kvalitet. Du kan ikke brande dig ud af mistillid. Hvad du derimod kan gøre er at levere et eller flere produkter der er så gode, at fordelene i allerhøjeste grad overskygger ulemperne.
Jeg er selv en heftig bruger af Googles produkter. Det betyder ikke at jeg ikke bekymrer mig om mit privatliv. Men den service Google leverer til mig er simpelthen for god til at sige nej til.
#12
Ja, hvem husker ikke jubii.
Der var søgeresultaterne voldsomt forurenede af at dem som betalte for at være øverst, kom øverst.
Prøvede i de gode gamle dage for mere end 10 år siden at søge efter et mindre firma jeg var ansat i på jubii.
Sjovt nok gik der ganske få dage før jubii ringede til firmaet og spurgte om de var klar over at der var folk der forsøgte at finde dem på jubii og at de altså ikke fandt dem fordi firmaet ikke var kunder hos jubii.
Så blev der tilbudt en pakkeløsning til ALT for mange penge og da man takkede nej så begyndte de med at de jo altså havde gode forbindelser til de konkurrerende firmaer i byen og at disse havde vist STOR interesse for at blive kunder.
Desværre for jubii snakkede "konkurrenterne" ret godt sammen og sjovt nok viste det sig at alle 4 firmaer i den kategori i byen havde givet jubii samme afvisning og havde fået samme sang om hvor interesserede alle de andre var.
Da google kom var det et KÆMPE fremskridt og jeg hilser jubii's død på søgemarkedet velkommen, deres forretningsmodel var seriøst defekt.
Ja, hvem husker ikke jubii.
Der var søgeresultaterne voldsomt forurenede af at dem som betalte for at være øverst, kom øverst.
Prøvede i de gode gamle dage for mere end 10 år siden at søge efter et mindre firma jeg var ansat i på jubii.
Sjovt nok gik der ganske få dage før jubii ringede til firmaet og spurgte om de var klar over at der var folk der forsøgte at finde dem på jubii og at de altså ikke fandt dem fordi firmaet ikke var kunder hos jubii.
Så blev der tilbudt en pakkeløsning til ALT for mange penge og da man takkede nej så begyndte de med at de jo altså havde gode forbindelser til de konkurrerende firmaer i byen og at disse havde vist STOR interesse for at blive kunder.
Desværre for jubii snakkede "konkurrenterne" ret godt sammen og sjovt nok viste det sig at alle 4 firmaer i den kategori i byen havde givet jubii samme afvisning og havde fået samme sang om hvor interesserede alle de andre var.
Da google kom var det et KÆMPE fremskridt og jeg hilser jubii's død på søgemarkedet velkommen, deres forretningsmodel var seriøst defekt.
#9 - det var måske interessant med startpage.com . Det er en google søgning, men anonymiseret.
Det vil jeg så netop påstå at folk IKKE ved. Det er skræmmende så lidt de folk jeg er i kontakt med ved om det.Athinira (8) skrev:Folk VED at Google indsamler massive mængder informationer om dem, men de stoler på Google ubevidst (også selvom de bevidst måske udtrykker skepsis for at få sig selv til at fremstå som en der bekymrer sig om sit privatliv).
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.