mboost-dp1

Google Inc.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Har bøvl med mine, lidt irritrende, men ikke det store problem, da jeg oftest mailer indholdt til mig selv, i tilfælde af nedbrud.
#3 Hvilket firma/produkt taler du om?
Jeg har ingen problemer med google, men det er da skidt for alle dem der har.
Dog vil jeg mener, at hvis man skifter service fordi man oplever et problem, så er man kortsigtet i sin planlægning. Det er ligesom at skifte teleselvskab, hver gang man oplever et problem med det man bruger. ALLE firmaer (og privatpersoner) laver fejl, og det væsentlige er jo ikke om der kommer en fejl, men hvordan folk bliver behandlet og hvor hurtigt problemet bliver løst.
Jeg har ingen problemer med google, men det er da skidt for alle dem der har.
Dog vil jeg mener, at hvis man skifter service fordi man oplever et problem, så er man kortsigtet i sin planlægning. Det er ligesom at skifte teleselvskab, hver gang man oplever et problem med det man bruger. ALLE firmaer (og privatpersoner) laver fejl, og det væsentlige er jo ikke om der kommer en fejl, men hvordan folk bliver behandlet og hvor hurtigt problemet bliver løst.
Så vidt jeg kan se kan man bare slå "multiple sign-in" fra. Det burde man kunne leve uden, det er jo en ret ny funktion.
satai (5) skrev:#2 Husk nu på at det er en gratis service ...
Gratis er måske så meget sagt selv for privat personer. Det er muligt at du ikke kan se hvad du betaler for ydelsen men det er ikke ensbetydende med at du ikke betaler på en eller anden måde.
Problemet har jo også ramt erhvervsdelen ifølge artiklen..? Og de får også en "gratis" service eller?
Hmm så længe der ikke bliver tabt nogle dokumenter så går det nok, personligt har jeg ikke problemer, men kan se at #1 har så, yep, det er trælst, men tror nu også Google får det fixet forholdsvis hurtigt.
Er selv begyndt at bruge Google Docs mere, det er smart når man lige får en mail med et excel dokument du lige skal tjekke, mens man så sidder på sin nyinstalleret PC, så syns jeg det er fedt at du kan vælge open i Gmail og der har du så the basics.
Er selv begyndt at bruge Google Docs mere, det er smart når man lige får en mail med et excel dokument du lige skal tjekke, mens man så sidder på sin nyinstalleret PC, så syns jeg det er fedt at du kan vælge open i Gmail og der har du så the basics.
Hubert (7) skrev:Det er muligt at du ikke kan se hvad du betaler for ydelsen
Også kaldt "gratis". Din pointe er god nok, men irrelevant.
Hubert (7) skrev:Problemet har jo også ramt erhvervsdelen ifølge artiklen..?
Det er straks mere relevant.
Men som sagt, så vidt jeg ved slår man bare "multi sign-on" fra, og så virker det. Det hjælper selvfølgelig ikke meget hvis man ikke ved det, men hvis det er vigtigt for en virksomhed undersøger de vel sagen.
Jeg var en af dem der var ramt af noget spam på min hotmail konto og det tog 14 dage før jeg fik adgang igen. Jeg har stadig ikke hørt noget fra nogen support, bare pludselig virkede den igen.
Det jeg nu hører om google er ikke fedt! Syntes det lugter langt væk af at man bliver nedprioriteret fordi man ikke er en betalende kunde. Det gør at jeg absolut ikke har lyst til at benytte google docs eller MS's online dokumenter som primær office pakke. Jeg er bare ikke tryg ved at alle min data kan blive låst pga. en software bug.
Det jeg nu hører om google er ikke fedt! Syntes det lugter langt væk af at man bliver nedprioriteret fordi man ikke er en betalende kunde. Det gør at jeg absolut ikke har lyst til at benytte google docs eller MS's online dokumenter som primær office pakke. Jeg er bare ikke tryg ved at alle min data kan blive låst pga. en software bug.
Jeg bruger også gladeligt de forskellige Google tjenester, primært Gmail, Docs og kalenderen, men maps og translate er også ret brugbare og selvfølgelig søgemaskinen :). Jeg synes dog at der her på det seneste har været en del negative sager omkring Google. Det er dog ikke mere end at jeg stadig bruger tjenesterne, men jeg vil nok aldrig gøre det med min mere seriøse email eller hvis jeg havde en virksomhed.
Tænker også lidt på at flytte min kalender væk fra Google, for det er også sådan en tjeneste som bare skal fungere. De har dog ikke skuffet mig på det punkt, så beholder den og håber på at de lige opper sig.
Især med supporten, som virker lidt mangelfuld...
Tænker også lidt på at flytte min kalender væk fra Google, for det er også sådan en tjeneste som bare skal fungere. De har dog ikke skuffet mig på det punkt, så beholder den og håber på at de lige opper sig.
Især med supporten, som virker lidt mangelfuld...
Ramius (10) skrev:Jeg var en af dem der var ramt af noget spam på min hotmail konto og det tog 14 dage før jeg fik adgang igen. Jeg har stadig ikke hørt noget fra nogen support, bare pludselig virkede den igen.
Hvad dælen har hotmail med sagen at gøre?
Ramius (10) skrev:Det jeg nu hører om google er ikke fedt! Syntes det lugter langt væk af at man bliver nedprioriteret fordi man ikke er en betalende kunde.
Og du mener ikke de betalende kunder er ramt her? HVIS det bliver nedprioriteret, er det nok nærmere fordi det ikke har så pokkers stor betydning.
Ramius (10) skrev:Jeg er bare ikke tryg ved at alle min data kan blive låst pga. en software bug.
Det kan det da også hvis du kører det hele på din egen PC. Forskellen er primært, at så er det dit eget problem at få det til at virke igen. (Hvilket kan være både godt og skidt.)
mig og min kollega bruger det meget, efter de har indført Wave... Det er ret godt til Sheets, når vi har en liste vi skal opdatere hele tiden
#4
Jeg refferede til Live Documents http://www.live-documents.com/index.html
V2 kørte en artikel på det: http://www.version2.dk/artikel/16775-ny-konkurrent...
Jeg refferede til Live Documents http://www.live-documents.com/index.html
V2 kørte en artikel på det: http://www.version2.dk/artikel/16775-ny-konkurrent...
myplacedk (9) skrev:Også kaldt "gratis". Din pointe er god nok, men irrelevant.
Gratis betyder vist at man ikke har nogen form for omkostning ved det. Man kan så diskutere hvorvidt det at dele personfølsom data med google og hvem der så vælger at sælge denne data til er en omkostning. Hvis man som jeg ser det som værende en omkostning er det ikke gratis... :)
Det er straks mere relevant.
Men som sagt, så vidt jeg ved slår man bare "multi sign-on" fra, og så virker det. Det hjælper selvfølgelig ikke meget hvis man ikke ved det, men hvis det er vigtigt for en virksomhed undersøger de vel sagen.
Det er jo blot endnu en sag på erhvervssiden der får en til at overveje hvorvidt det er smart at bruge disse cloud services.
Det er ikke en uge siden vi kunne læse om hvordan en direktør i en virksomhed ikke kunne modtage eller tilgå sine mails. Da det endelig kom til at virke efter 12+ dage fik han at vide at hvis han ville vide hvad der var sket måtte han underskrive en NDA. Og ja det var googles gmail virksomheden benyttede sig af. En betalende virksomhed...
Hubert (18) skrev:Gratis betyder vist at man ikke har nogen form for omkostning ved det.
Nej, det betyder at man ikke skal betale for det.
http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=gratis skrev:som ikke koster noget
Hubert (18) skrev:Det er jo blot endnu en sag på erhvervssiden der får en til at overveje hvorvidt det er smart at bruge disse cloud services.
Jeg kan nævne endnu engang at det blot er at slå "multi sign-on" fra. I øvrigt noget jeg tror de færreste ehvervsbrugere har slået til.
myplacedk (19) skrev:Nej, det betyder at man ikke skal betale for det.http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=gratis skrev:som ikke koster noget
Men det er netop humlen. Du mener ikke at du betaler ved at lade google profilere dig?
Jeg kan nævne endnu engang at det blot er at slå "multi sign-on" fra. I øvrigt noget jeg tror de færreste ehvervsbrugere har slået til.
Hvis det var så simpelt er det jo mærkeligt at google skulle bruge 12 dage på at løse problemet. Og at den pågældende direktør skulle underskrive en NDA for at få svar på hvad der var sket synes du ikke?
Hubert (21) skrev:Men det er netop humlen. Du mener ikke at du betaler ved at lade google profilere dig?
Ikke en krone. Jeg er ikke kunde hos Google, jeg er bruger.
Selvfølgelig er der andre konsekvenser, det er der altid ved gratis ting. Mere eller mindre indirekte. Du kan godt argumentere for at man "betaler" ved at se på reklamer, og ved at lade dem opsample statistisk data. Men det bliver det altså ikke mindre gratis af.
Hubert (21) skrev:Hvis det var så simpelt er det jo mærkeligt at google skulle bruge 12 dage på at løse problemet.
Nu snakker du vist om noget andet. Jeg snakker om den aktuelle sag, jeg tror du snakker om en eller anden som ikke kunne modtage mails engang. Den sag kender jeg intet til.
myplacedk (22) skrev:Ikke en krone. Jeg er ikke kunde hos Google, jeg er bruger.
Selvfølgelig er der andre konsekvenser, det er der altid ved gratis ting. Mere eller mindre indirekte. Du kan godt argumentere for at man "betaler" ved at se på reklamer, og ved at lade dem opsample statistisk data. Men det bliver det altså ikke mindre gratis af.
Vi ser åbenbart ikke helt ens på hvad der er gratis og hvad der ikke er gratis. Eller reklamefinansieret. Men det er så også fair nok at du mener at du ikke betaler for din brug af google apps.
Nu snakker du vist om noget andet. Jeg snakker om den aktuelle sag, jeg tror du snakker om en eller anden som ikke kunne modtage mails engang. Den sag kender jeg intet til.
Ja det er en anden sag der var jo derfor jeg skrev Det er jo blot endnu en sag på erhvervssiden Netop fordi det var en anden sag. :)
Hubert (23) skrev:Vi ser åbenbart ikke helt ens på hvad der er gratis og hvad der ikke er gratis. Eller reklamefinansieret.
Jeg tror kun vi er uenige om hvad ordet "gratis" betyder. Jeg er ikke i tvivl om at Google får noget ud af at give mig gratis adgang til deres services.
Hubert (23) skrev:der var jo derfor jeg skrev Det er jo blot endnu en sag
Jaja, det så jeg godt. Men jeg kommenterede det ikke. Jeg kommenterede det jeg citerede. Det var derfor jeg citerede det.
I #18 siger du "Det er jo blot endnu en sag på erhvervssiden der får en til at overveje hvorvidt det er smart at bruge disse cloud services." - det kommenterer jeg i #19.
I #18 kommer du også med en anekdote, den kommenterer jeg ikke.
I #21 snakker du som om det var anekdoten jeg kommenterede, selv om det var den foregående kommentar jeg citerede.
myplacedk (24) skrev:Jeg tror kun vi er uenige om hvad ordet "gratis" betyder. Jeg er ikke i tvivl om at Google får noget ud af at give mig gratis adgang til deres services.
Du mener altså ikke at du betaler ved at "tillade" google at profilere dig? Hvis det er tilfældet så kan jeg da godt forstå hvorfor du mener det er gratis. Jeg mener at man betaler google med sin profil ved at bruge deres services så for mig at se tilbyder de intet gratis.
Jaja, det så jeg godt. Men jeg kommenterede det ikke. Jeg kommenterede det jeg citerede. Det var derfor jeg citerede det.
I #18 siger du "Det er jo blot endnu en sag på erhvervssiden der får en til at overveje hvorvidt det er smart at bruge disse cloud services." - det kommenterer jeg i #19.
I #18 kommer du også med en anekdote, den kommenterer jeg ikke.
I #21 snakker du som om det var anekdoten jeg kommenterede, selv om det var den foregående kommentar jeg citerede.
Men du gentager jo netop den workaround der angiveligt skulle løse det nuværende problem.
Og som jeg skrev så mener jeg det er sært at google skulle bruge 12 dage på at foreslå det og særligt mærkeligt at de skulle kræve at den pågældende direktør skulle underskrive en NDA for at få nogle svar. Så jeg holder stadig fast i at man skal overveje det særdeles godt inden man springer ud i de her cloud services.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.