mboost-dp1

Google Inc.

Google har problemer med Google Docs

- Via Australian Business Traveller - , redigeret af Emil , indsendt af Hubert

En af fordelene ved at have et online-system til at klare for eksempel sine dagligdags teksbehandlingsopgaver, er at have adgang til dem, blot man har en internetforbindelse, lige meget hvilken computer man sidder ved.

En anden fordel er at kunne arbejde sammen med andre, men disse fordele er der flere brugere, som for tiden kigger langt efter.

Det skyldes et nyt system, Google indførte for nyligt, der skal gøre det muligt hurtigere at skifte mellem forskellige konti. Har man for eksempel en privat Google-konto og en Google Apps-konto på arbejde, så skulle det nye system gøre det nemt at skifte mellem dem.

Mange brugere har dog oplevet slet ikke at kunne få adgang til deres dokumenter, idet browseren går i en såkaldt redirect-løkke, hvilket får browseren til at afbryde handlingen.

Hos Google har man erkendt, der er et problem, og skriver i sit hjælpeforum, at en løsning har højeste prioritet. Det er nu over en uge siden, fejlen blev opdaget, og i dag har Google meddelt, at fejlen stadig ikke er løst.

Google support skrev:
Thank you for continuing to report on this. Again, we really apologize for the inconvenience this is causing and I assure you we’re actively working to get it fixed as quickly as possible.

I’ll report back when I have more information as to an eta for the fix.





Gå til bund
Gravatar #1 - Zombie Steve Jobs
29. okt. 2010 12:08
Har bøvl med mine, lidt irritrende, men ikke det store problem, da jeg oftest mailer indholdt til mig selv, i tilfælde af nedbrud.
Gravatar #2 - rasmussen
29. okt. 2010 12:20
Det er bare ikke godt nok, efter min mening.
Gravatar #3 - mfriis
29. okt. 2010 12:22
Det er et træls tidspunkt for google nu hvor Microsoft begynder at markedsføre deres produkt samt at et Indisk firma nu også kommer med en konkurrent.
Gravatar #4 - lindysign
29. okt. 2010 12:29
#3 Hvilket firma/produkt taler du om?

Jeg har ingen problemer med google, men det er da skidt for alle dem der har.

Dog vil jeg mener, at hvis man skifter service fordi man oplever et problem, så er man kortsigtet i sin planlægning. Det er ligesom at skifte teleselvskab, hver gang man oplever et problem med det man bruger. ALLE firmaer (og privatpersoner) laver fejl, og det væsentlige er jo ikke om der kommer en fejl, men hvordan folk bliver behandlet og hvor hurtigt problemet bliver løst.
Gravatar #5 - Satai
29. okt. 2010 12:48
#2 Husk nu på at det er en gratis service ...
Gravatar #6 - myplacedk
29. okt. 2010 12:55
Så vidt jeg kan se kan man bare slå "multiple sign-in" fra. Det burde man kunne leve uden, det er jo en ret ny funktion.
Gravatar #7 - Hubert
29. okt. 2010 13:24
satai (5) skrev:
#2 Husk nu på at det er en gratis service ...


Gratis er måske så meget sagt selv for privat personer. Det er muligt at du ikke kan se hvad du betaler for ydelsen men det er ikke ensbetydende med at du ikke betaler på en eller anden måde.

Problemet har jo også ramt erhvervsdelen ifølge artiklen..? Og de får også en "gratis" service eller?
Gravatar #8 - Medallish
29. okt. 2010 13:35
Hmm så længe der ikke bliver tabt nogle dokumenter så går det nok, personligt har jeg ikke problemer, men kan se at #1 har så, yep, det er trælst, men tror nu også Google får det fixet forholdsvis hurtigt.

Er selv begyndt at bruge Google Docs mere, det er smart når man lige får en mail med et excel dokument du lige skal tjekke, mens man så sidder på sin nyinstalleret PC, så syns jeg det er fedt at du kan vælge open i Gmail og der har du så the basics.
Gravatar #9 - myplacedk
29. okt. 2010 13:48
Hubert (7) skrev:
Det er muligt at du ikke kan se hvad du betaler for ydelsen

Også kaldt "gratis". Din pointe er god nok, men irrelevant.

Hubert (7) skrev:
Problemet har jo også ramt erhvervsdelen ifølge artiklen..?

Det er straks mere relevant.

Men som sagt, så vidt jeg ved slår man bare "multi sign-on" fra, og så virker det. Det hjælper selvfølgelig ikke meget hvis man ikke ved det, men hvis det er vigtigt for en virksomhed undersøger de vel sagen.
Gravatar #10 - Ramius
29. okt. 2010 13:50
Jeg var en af dem der var ramt af noget spam på min hotmail konto og det tog 14 dage før jeg fik adgang igen. Jeg har stadig ikke hørt noget fra nogen support, bare pludselig virkede den igen.

Det jeg nu hører om google er ikke fedt! Syntes det lugter langt væk af at man bliver nedprioriteret fordi man ikke er en betalende kunde. Det gør at jeg absolut ikke har lyst til at benytte google docs eller MS's online dokumenter som primær office pakke. Jeg er bare ikke tryg ved at alle min data kan blive låst pga. en software bug.
Gravatar #11 - Billy Blaze
29. okt. 2010 13:56
Jeg bruger også gladeligt de forskellige Google tjenester, primært Gmail, Docs og kalenderen, men maps og translate er også ret brugbare og selvfølgelig søgemaskinen :). Jeg synes dog at der her på det seneste har været en del negative sager omkring Google. Det er dog ikke mere end at jeg stadig bruger tjenesterne, men jeg vil nok aldrig gøre det med min mere seriøse email eller hvis jeg havde en virksomhed.

Tænker også lidt på at flytte min kalender væk fra Google, for det er også sådan en tjeneste som bare skal fungere. De har dog ikke skuffet mig på det punkt, så beholder den og håber på at de lige opper sig.

Især med supporten, som virker lidt mangelfuld...
Gravatar #12 - myplacedk
29. okt. 2010 14:00
Ramius (10) skrev:
Jeg var en af dem der var ramt af noget spam på min hotmail konto og det tog 14 dage før jeg fik adgang igen. Jeg har stadig ikke hørt noget fra nogen support, bare pludselig virkede den igen.

Hvad dælen har hotmail med sagen at gøre?

Ramius (10) skrev:
Det jeg nu hører om google er ikke fedt! Syntes det lugter langt væk af at man bliver nedprioriteret fordi man ikke er en betalende kunde.

Og du mener ikke de betalende kunder er ramt her? HVIS det bliver nedprioriteret, er det nok nærmere fordi det ikke har så pokkers stor betydning.

Ramius (10) skrev:
Jeg er bare ikke tryg ved at alle min data kan blive låst pga. en software bug.

Det kan det da også hvis du kører det hele på din egen PC. Forskellen er primært, at så er det dit eget problem at få det til at virke igen. (Hvilket kan være både godt og skidt.)
Gravatar #13 - Cervio
29. okt. 2010 14:17
nyhed skrev:
lige meget hvilken computer man sidder ved.

vil gerne se det på den første windows computer der udkom
Gravatar #14 - webwarp
29. okt. 2010 14:39
#13 så prøv ?

Jeg er personlig også ramt af det, det er irriterende og bøvlet, men ja er da i det mindste muligt at skifte, når blot man lige får logget ud over alt :=)
Så overlever det her, men er lidt skidt det ikke er testet bedre før produktion...
Gravatar #15 - Hack4Crack
29. okt. 2010 15:16
mig og min kollega bruger det meget, efter de har indført Wave... Det er ret godt til Sheets, når vi har en liste vi skal opdatere hele tiden
Gravatar #16 - RQvsom
29. okt. 2010 15:32
Ja det er måske lidt en gentagelse, men det er ikke godt nok at sådan noget sker. Jeg er utroligt glad for jeg ikke har brugt funktionen, jeg har snart en eksamen og hvis jeg ikke kunne få adgang til notater i mere end en uge ville det være et enormt problem.
Gravatar #17 - mfriis
29. okt. 2010 15:41
#4

Jeg refferede til Live Documents http://www.live-documents.com/index.html

V2 kørte en artikel på det: http://www.version2.dk/artikel/16775-ny-konkurrent...
Gravatar #18 - Hubert
29. okt. 2010 15:53
myplacedk (9) skrev:
Også kaldt "gratis". Din pointe er god nok, men irrelevant.


Gratis betyder vist at man ikke har nogen form for omkostning ved det. Man kan så diskutere hvorvidt det at dele personfølsom data med google og hvem der så vælger at sælge denne data til er en omkostning. Hvis man som jeg ser det som værende en omkostning er det ikke gratis... :)


Det er straks mere relevant.

Men som sagt, så vidt jeg ved slår man bare "multi sign-on" fra, og så virker det. Det hjælper selvfølgelig ikke meget hvis man ikke ved det, men hvis det er vigtigt for en virksomhed undersøger de vel sagen.


Det er jo blot endnu en sag på erhvervssiden der får en til at overveje hvorvidt det er smart at bruge disse cloud services.

Det er ikke en uge siden vi kunne læse om hvordan en direktør i en virksomhed ikke kunne modtage eller tilgå sine mails. Da det endelig kom til at virke efter 12+ dage fik han at vide at hvis han ville vide hvad der var sket måtte han underskrive en NDA. Og ja det var googles gmail virksomheden benyttede sig af. En betalende virksomhed...
Gravatar #19 - myplacedk
29. okt. 2010 16:10
Hubert (18) skrev:
Gratis betyder vist at man ikke har nogen form for omkostning ved det.

Nej, det betyder at man ikke skal betale for det.

http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=gratis skrev:
som ikke koster noget


Hubert (18) skrev:
Det er jo blot endnu en sag på erhvervssiden der får en til at overveje hvorvidt det er smart at bruge disse cloud services.

Jeg kan nævne endnu engang at det blot er at slå "multi sign-on" fra. I øvrigt noget jeg tror de færreste ehvervsbrugere har slået til.
Gravatar #20 - speedfreak
29. okt. 2010 17:44
Ville bare lige sige, at det havde aldrig sket hos Microsoft.
Gravatar #21 - Hubert
29. okt. 2010 23:06
myplacedk (19) skrev:
Nej, det betyder at man ikke skal betale for det.

http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=gratis skrev:
som ikke koster noget



Men det er netop humlen. Du mener ikke at du betaler ved at lade google profilere dig?


Jeg kan nævne endnu engang at det blot er at slå "multi sign-on" fra. I øvrigt noget jeg tror de færreste ehvervsbrugere har slået til.


Hvis det var så simpelt er det jo mærkeligt at google skulle bruge 12 dage på at løse problemet. Og at den pågældende direktør skulle underskrive en NDA for at få svar på hvad der var sket synes du ikke?
Gravatar #22 - myplacedk
30. okt. 2010 05:25
Hubert (21) skrev:
Men det er netop humlen. Du mener ikke at du betaler ved at lade google profilere dig?

Ikke en krone. Jeg er ikke kunde hos Google, jeg er bruger.

Selvfølgelig er der andre konsekvenser, det er der altid ved gratis ting. Mere eller mindre indirekte. Du kan godt argumentere for at man "betaler" ved at se på reklamer, og ved at lade dem opsample statistisk data. Men det bliver det altså ikke mindre gratis af.

Hubert (21) skrev:
Hvis det var så simpelt er det jo mærkeligt at google skulle bruge 12 dage på at løse problemet.

Nu snakker du vist om noget andet. Jeg snakker om den aktuelle sag, jeg tror du snakker om en eller anden som ikke kunne modtage mails engang. Den sag kender jeg intet til.
Gravatar #23 - Hubert
30. okt. 2010 14:25
myplacedk (22) skrev:
Ikke en krone. Jeg er ikke kunde hos Google, jeg er bruger.

Selvfølgelig er der andre konsekvenser, det er der altid ved gratis ting. Mere eller mindre indirekte. Du kan godt argumentere for at man "betaler" ved at se på reklamer, og ved at lade dem opsample statistisk data. Men det bliver det altså ikke mindre gratis af.


Vi ser åbenbart ikke helt ens på hvad der er gratis og hvad der ikke er gratis. Eller reklamefinansieret. Men det er så også fair nok at du mener at du ikke betaler for din brug af google apps.

Nu snakker du vist om noget andet. Jeg snakker om den aktuelle sag, jeg tror du snakker om en eller anden som ikke kunne modtage mails engang. Den sag kender jeg intet til.


Ja det er en anden sag der var jo derfor jeg skrev Det er jo blot endnu en sag på erhvervssiden Netop fordi det var en anden sag. :)
Gravatar #24 - myplacedk
30. okt. 2010 14:47
Hubert (23) skrev:
Vi ser åbenbart ikke helt ens på hvad der er gratis og hvad der ikke er gratis. Eller reklamefinansieret.

Jeg tror kun vi er uenige om hvad ordet "gratis" betyder. Jeg er ikke i tvivl om at Google får noget ud af at give mig gratis adgang til deres services.

Hubert (23) skrev:
der var jo derfor jeg skrev Det er jo blot endnu en sag

Jaja, det så jeg godt. Men jeg kommenterede det ikke. Jeg kommenterede det jeg citerede. Det var derfor jeg citerede det.

I #18 siger du "Det er jo blot endnu en sag på erhvervssiden der får en til at overveje hvorvidt det er smart at bruge disse cloud services." - det kommenterer jeg i #19.
I #18 kommer du også med en anekdote, den kommenterer jeg ikke.
I #21 snakker du som om det var anekdoten jeg kommenterede, selv om det var den foregående kommentar jeg citerede.
Gravatar #25 - Hubert
30. okt. 2010 15:01
myplacedk (24) skrev:
Jeg tror kun vi er uenige om hvad ordet "gratis" betyder. Jeg er ikke i tvivl om at Google får noget ud af at give mig gratis adgang til deres services.


Du mener altså ikke at du betaler ved at "tillade" google at profilere dig? Hvis det er tilfældet så kan jeg da godt forstå hvorfor du mener det er gratis. Jeg mener at man betaler google med sin profil ved at bruge deres services så for mig at se tilbyder de intet gratis.


Jaja, det så jeg godt. Men jeg kommenterede det ikke. Jeg kommenterede det jeg citerede. Det var derfor jeg citerede det.

I #18 siger du "Det er jo blot endnu en sag på erhvervssiden der får en til at overveje hvorvidt det er smart at bruge disse cloud services." - det kommenterer jeg i #19.
I #18 kommer du også med en anekdote, den kommenterer jeg ikke.
I #21 snakker du som om det var anekdoten jeg kommenterede, selv om det var den foregående kommentar jeg citerede.


Men du gentager jo netop den workaround der angiveligt skulle løse det nuværende problem.

Og som jeg skrev så mener jeg det er sært at google skulle bruge 12 dage på at foreslå det og særligt mærkeligt at de skulle kræve at den pågældende direktør skulle underskrive en NDA for at få nogle svar. Så jeg holder stadig fast i at man skal overveje det særdeles godt inden man springer ud i de her cloud services.
Gravatar #26 - myplacedk
30. okt. 2010 15:05
Hubert (25) skrev:
Du mener altså ikke at du betaler ved at "tillade" google at profilere dig?

Vi ved begge hvordan Google fungerer, det er der ingen grund til at diskutere.

Jeg mener at du bruger ordene "betale" og "gratis" forkert. End of discussion, uanset hvem der har ret.
Gravatar #27 - Hubert
30. okt. 2010 19:22
myplacedk (26) skrev:
Vi ved begge hvordan Google fungerer, det er der ingen grund til at diskutere.

Jeg mener at du bruger ordene "betale" og "gratis" forkert. End of discussion, uanset hvem der har ret.


Vi er da enige om at det er ligegyldigt hvem der har ret. :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login