mboost-dp1
Google Inc.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Det kan let slås fra via: https://plus.google.com/settings/endorsements?hl=d...
Og på Facebook, kan det anbefales at tage et kig på https://www.facebook.com/settings?tab=ads§... , da Facebook kan finde på at bruge ens navn, selv på ting man ikke har "liked". I samme omgang, tag et kig på "Tredjepartssteder" sektionen, på samme side.
Og på Facebook, kan det anbefales at tage et kig på https://www.facebook.com/settings?tab=ads§... , da Facebook kan finde på at bruge ens navn, selv på ting man ikke har "liked". I samme omgang, tag et kig på "Tredjepartssteder" sektionen, på samme side.
Mon ikke denne "feature" var den reelle grund til at Google ville lave en social netværkskonkurrent til Facebook?
Det er en oplagt måde at reklamere på og da Facebook i sin tid introducerede samme koncept, fik det da også folk til at løfte øjenbrynene.
Jeg venter "spændt" på den dag hvor mit billede og navn dukker op på en reklame for penisforstørrende piller eller preparater mod skedesvamp.
Det er en oplagt måde at reklamere på og da Facebook i sin tid introducerede samme koncept, fik det da også folk til at løfte øjenbrynene.
Jeg venter "spændt" på den dag hvor mit billede og navn dukker op på en reklame for penisforstørrende piller eller preparater mod skedesvamp.
Mort (2) skrev:Jeg venter "spændt" på den dag hvor mit billede og navn dukker op på en reklame for penisforstørrende piller eller preparater mod skedesvamp.
Man må jo elske når folk ikke sætter sig ind i det, de snakker om; Google vil ikke lade som om at du har +1'et noget. Hvis du har +1'et noget, så kan Google bruge dit billede og navn.
Hvis vi nu forestiller os at du synes virkelig, virkelig godt om Netto og har skrevet et positivt indlæg på din Google+-profil, samt +1'et Nettos Google+-side (som ikke findes - endnu), så kan Google bruge dit billede og navn når en af dem som har dig i en cirkel søger efter Netto (eller bare browser rundt i partnernetværket).
Hvis du på et tidspunkt får vist dit billede og navn ved siden af penisforstørrende piller eller preparater mod skedesvamp, så skulle du måske holde øje med hvad du +1'er.
Erroneus (1) skrev:Det kan let slås fra via: https://plus.google.com/settings/endorsements?hl=d...
Og på Facebook, kan det anbefales at tage et kig på https://www.facebook.com/settings?tab=ads§... , da Facebook kan finde på at bruge ens navn, selv på ting man ikke har "liked". I samme omgang, tag et kig på "Tredjepartssteder" sektionen, på samme side.
Gode links, tak for det!
Hvorfor I himlens navn ville man have lyst til at give noget en +1 endorsement og så være bange for at andre mennesker kan se det?
Når der kommer en ændring som denne, så er alle onlinemedier ved at skide i bukserne af iver, for at komme til at skrive en eller anden FUD-fyldt clickbait artikel om det.
Det er samme tosseri som når folk ikke vil stå ved deres rigtige navn, når de anmelder en app på Google Play.
Når der kommer en ændring som denne, så er alle onlinemedier ved at skide i bukserne af iver, for at komme til at skrive en eller anden FUD-fyldt clickbait artikel om det.
Det er samme tosseri som når folk ikke vil stå ved deres rigtige navn, når de anmelder en app på Google Play.
Lowkey (6) skrev:Hvorfor I himlens navn ville man have lyst til at give noget en +1 endorsement og så være bange for at andre mennesker kan se det?
Når der kommer en ændring som denne, så er alle onlinemedier ved at skide i bukserne af iver, for at komme til at skrive en eller anden FUD-fyldt clickbait artikel om det.
Det er samme tosseri som når folk ikke vil stå ved deres rigtige navn, når de anmelder en app på Google Play.
Amen! Amen og Amen!!!
Jeg er heller ikke så nervøs. Jeg tror blot det bliver brugt blandt dine "venner" på Google Plus - så hvis du har +1'et et firma, som en af dine venner kigger på - så vil dit billede være der. Jeg tror ikke vi skal være bange for at det bliver eksponeret til 100.000 vis af mennesker :-).
Take it easy. Men jeg bryder mig ellers generelt ikke om udviklingen heller - det er jo ikke noget vi bliver betalt for, vi bliver bare brugt til at sælge flere varer.
Take it easy. Men jeg bryder mig ellers generelt ikke om udviklingen heller - det er jo ikke noget vi bliver betalt for, vi bliver bare brugt til at sælge flere varer.
#7 De fleste ville måske mene forskel at "syntes godt om" og så reklamere for dem i noget der der ligner en reklame?
Det betyder ikke det store for mig, jeg har meldt mig ud af de af de "sociale" sites. (ikke det store drama, blev bare træt af det)
Det betyder ikke det store for mig, jeg har meldt mig ud af de af de "sociale" sites. (ikke det store drama, blev bare træt af det)
idiotiskelogin (9) skrev:#7 De fleste ville måske mene forskel at "syntes godt om" og så reklamere for dem i noget der der ligner en reklame?
Hvis man bruger Facebook kan Facebook 'lade som om' du synes godt om et produkt: https://plus.google.com/+MikeElgan/posts/eDTgkQTuv...
Det kunne jeg nu godt tænke mig at se en mere troværdig kilde på at de gør.gramps (10) skrev:Hvis man bruger Facebook kan Facebook 'lade som om' du synes godt om et produkt: https://plus.google.com/+MikeElgan/posts/eDTgkQTuv...
Der er ikke rigtig nogen beviser på at hun *ikke* har trykket "like" udover "det siger hun". Jeg ser rigtig mange på Facebook der synes godt om alt muligt crap, og ved nærmere undersøgelse af flere af dem så kan de sjældent huske det. Det kan fx være i forbindelse med konkurrencer at de har gjort det.
gramps (4) skrev:Man må jo elske når folk ikke sætter sig ind i det, de snakker om; Google vil ikke lade som om at du har +1'et noget. Hvis du har +1'et noget, så kan Google bruge dit billede og navn.
Der er forskel på at synes om et produkt og at ville have ens navn og ansigt vist i en reklame for produktet.
Facebook bruger uden videre ens oplysninger til at reklamere for produkter, Google gør det kun for de produkter man har synes var gode.
Det kan godt være at jeg synes om en bestemt hæmoridecreme uden at det betyder at jeg vil have at folk skal tænke på mig når de ser reklamer for produktet.
Mort (13) skrev:Det kan godt være at jeg synes om en bestemt hæmoridecreme uden at det betyder at jeg vil have at folk skal tænke på mig når de ser reklamer for produktet.
Så selvom du synes at en bestemt hæmoridecreme er langt, langt bedre end de 20 andre du har prøvet, og din erfaring kan hjælpe andre til at komme af med hæmoriderne på den halve tid, og du endda har fundet AntiRoid 3000s Google+-side og +1'et dem, så synes du ikke at det er noget der skal vises frem?
Som du selv siger er de ikke meget mere troværdige.gramps (12) skrev:#11
Ikke at det er mere troværdige kilder, men kommentarerne er fyldt med lignende historier.
Manden er en dedikeret Facebook hater (og Google fanboy), så jeg tillader mig at ignorere ham og hans "followers".
Mort (13) skrev:Det kan godt være at jeg synes om en bestemt hæmoridecreme uden at det betyder at jeg vil have at folk skal tænke på mig når de ser reklamer for produktet.
Men hvad er det du reelt vil signalere når du trykker "like" eller "+1" til et produkt eller service?
Eller måske rettere, hvem vil du signalere til?
Magten (18) skrev:#17
Jeg ved ikke hvordan det fungerer på G+, men når jeg "liker" et firma/produkt/something på Facebook så får jeg opdateringer derfra. Det er det eneste jeg bruger det til, jeg prøver ikke at sende nogen signaler til nogen som helst.
På Google+ kan du både +1'e (= gammeldags Facebook-like) og følge dem (= du får opdateringer fra dem). Jeg følger mange selskaber som jeg ikke har +1'et.
Du kan altså sagtens følge nogen uden at sende nogen form for signaler. Hvis du aktivt vælger at +1'e et selskab, så må man formode at du ikke bare vil følge dem men faktisk har et godt forhold til dem eller deres produkter.
Lowkey (17) skrev:Men hvad er det du reelt vil signalere når du trykker "like" eller "+1" til et produkt eller service?
Hvis jeg trykker +1 til et produkt ville jeg forvente at der på produktets side stod noget i retning af "12.757 personer synes om dette produkt".
Jeg forventer bestemt ikke at blive nævnt med navn og billede og slet ikke i en reklame med navn og billede.
Lowkey (17) skrev:Eller måske rettere, hvem vil du signalere til?
man signalerer til dem der lavede produktet, at de lavede noget godt, men det betyder ikke at de skal snage i ens personlige oplysninger, eller andre behøver at vide hvad jeg kan lide. det burde være nok for en producent at se, at der er kommet 376 +1'er i dag og ikke 376 nye personer de kan se oplysninger på.
Som #15 Magten siger.
Forbrugeren får intet ud af det her.
Men Google kan levere denne nye ydelse til deres annoncører - mod betaling.
Konklusion:
Pkt.1 Forbrugeren betaler altid gildet
Pkt.2 Græd lidt og køb så nogle flere Google aktier :)
Forbrugeren får intet ud af det her.
Men Google kan levere denne nye ydelse til deres annoncører - mod betaling.
Konklusion:
Pkt.1 Forbrugeren betaler altid gildet
Pkt.2 Græd lidt og køb så nogle flere Google aktier :)
JSebastian (23) skrev:Som #15 Magten siger.
Forbrugeren får intet ud af det her.
Men Google kan levere denne nye ydelse til deres annoncører - mod betaling.
Og indtil videre skyder Google flere og flere penge i udvikling af nye produkter. Uden reklameindtægterne fra Google forretning var der ikke Gmail, søgemaskine, Android, selvstyrende bil, eller noget som helst andet fra Google. Jeg vil påstå at forbrugerne vinder når Google vinder - for så kan Google fortsætte med at udvikle produkter for forbrugerne.
Erroneus (1) skrev:Det kan let slås fra via: https://plus.google.com/settings/endorsements?hl=d...
Slås fra? Det var slet ikke sat til her. Det er det så nu.
Apropos hæmoride-creme, gad vide om ikke firmaerne gerne vil have relevante billeder at vise sammen med navnene?
I så tilfælde blir' der måske snart reklameret med: "Se din nabo Lone's røv, det gjorde nas indtil hun fandt HæmAway fra Keloggs, du skulle også prøve det! Lone, din far, din onkel, din chef, og 614 andre syntes godt om produktet! <billeder af naboens røv> <billeder af din fars røv> <billeder af din onkels røv> <billeder af din chefs røv>"
Hvorfor ikke, feriebilleder, festbilleder, babybilleder osv er der jo allerede i hobevis, så bare brug løs og mix-match så det giver godt med klingren i kassen :)
I så tilfælde blir' der måske snart reklameret med: "Se din nabo Lone's røv, det gjorde nas indtil hun fandt HæmAway fra Keloggs, du skulle også prøve det! Lone, din far, din onkel, din chef, og 614 andre syntes godt om produktet! <billeder af naboens røv> <billeder af din fars røv> <billeder af din onkels røv> <billeder af din chefs røv>"
Hvorfor ikke, feriebilleder, festbilleder, babybilleder osv er der jo allerede i hobevis, så bare brug løs og mix-match så det giver godt med klingren i kassen :)
#20
Jeg ville synes at det var relevant for mig at vide, om det var nogen jeg kendte der havde givet deres anbefaling af et produkt og ikke at det blot var 29.506 anonyme tosser.
Det ved jeg nu ikke. Personlige anbefalinger er ikke nødvendigvis en skidt ting - såfremt vedkommende rent faktisk har anbefalet varen.
Jeg ville synes at det var relevant for mig at vide, om det var nogen jeg kendte der havde givet deres anbefaling af et produkt og ikke at det blot var 29.506 anonyme tosser.
JSebastian (23) skrev:Som #15 Magten siger.
Forbrugeren får intet ud af det her.
Det ved jeg nu ikke. Personlige anbefalinger er ikke nødvendigvis en skidt ting - såfremt vedkommende rent faktisk har anbefalet varen.
Nu kender jeg ikke rigtig til Facebook, men hvis man skal 'like' et firma for at få opdateringer der fra, så er det jo helt forskruet.
På G+ kan man, som tidligere nævnt, +1 et firma, og/eller vælge at følge firmaet (få opdateringer).
Jeg synes det er rigtig fint, at jeg f.eks. i Google Play Store kan se, om nogle af mine venner eller kollegaer har +1'et på en app som jeg er ved at hente. Omvendt kan de så også se hvilke apps jeg har +1'et. Men det betyder bestemt ikke, at jeg er interesseret i at modtage information fra de firmaer som har lavet det apps som jeg har +1'et.
Jeg følger heller ikke nogle firmaer på Google+.
Det lyder som endnu en god grund til ikke at anvende Facebook, hvis det at man blot 'like'r et firma, så modtager man automatisk opdateringer der fra.
Det giver ikke mening i min verden.
Og jeg har ikke noget problem med, at mit profilbillede vises i forbindelse med reklame for nogle af de produkter/apps som jeg har +1'et på Google+. Jeg +1'er kun ting som jeg synes er fedt. Ikke noget at skamme sig over.
På G+ kan man, som tidligere nævnt, +1 et firma, og/eller vælge at følge firmaet (få opdateringer).
Jeg synes det er rigtig fint, at jeg f.eks. i Google Play Store kan se, om nogle af mine venner eller kollegaer har +1'et på en app som jeg er ved at hente. Omvendt kan de så også se hvilke apps jeg har +1'et. Men det betyder bestemt ikke, at jeg er interesseret i at modtage information fra de firmaer som har lavet det apps som jeg har +1'et.
Jeg følger heller ikke nogle firmaer på Google+.
Det lyder som endnu en god grund til ikke at anvende Facebook, hvis det at man blot 'like'r et firma, så modtager man automatisk opdateringer der fra.
Det giver ikke mening i min verden.
Og jeg har ikke noget problem med, at mit profilbillede vises i forbindelse med reklame for nogle af de produkter/apps som jeg har +1'et på Google+. Jeg +1'er kun ting som jeg synes er fedt. Ikke noget at skamme sig over.
Magten (31) skrev:#30
Du kan selv vælge om du vil have opdateringer fra firmaer du "liker" på Facebook.
Okay. :-) Som sagt så kender jeg ikke rigtig noget til Facebook, men det er da rart at vide.
Kan man gøre dette individuelt fra firma til firma, eller er det en generel indstilling?
Og har man mulighed for at modtage opdateringer fra firmaer, uden at like dem? :-)
Du kan gøre det individuelt :)rd-Target (32) skrev:Kan man gøre dette individuelt fra firma til firma, eller er det en generel indstilling?
Der må jeg melde pas. Jeg tror det er muligt via nogle interesselister men jeg har ikke selv brugt det. Har ikke haft brug for at følge et firma jeg ikke ville 'like' :)rd-Target (32) skrev:Og har man mulighed for at modtage opdateringer fra firmaer, uden at like dem? :-)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.