mboost-dp1

Getmore A/S
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
gæt om folk vil være med på den første tur over atlanten i en hel ny skib, der bliver døbt titanic...
getmore aps ligger som de har redt. getmore a/s var en fuskerfirma, og den nye ejer var åbenbart dumt nok til at beholde navnet getmore. men når der nu er de samme ansatte, så forgår det vel på samme måde som før, selvom de skifter fra aktieselskab til anpartselskab
getmore aps ligger som de har redt. getmore a/s var en fuskerfirma, og den nye ejer var åbenbart dumt nok til at beholde navnet getmore. men når der nu er de samme ansatte, så forgår det vel på samme måde som før, selvom de skifter fra aktieselskab til anpartselskab
Med mindre de kommer med beskyldninger mod Getmore ApS eller de nuværende ansatte og ejere, bør han da bare lukke munden i overdreven grad!
Lidt i stil med #1s kommentar: Kan man blive sur over negative kommentarer, hvis man starter et firma op ved navn IT Factory ApS? Nej vel?
Lidt i stil med #1s kommentar: Kan man blive sur over negative kommentarer, hvis man starter et firma op ved navn IT Factory ApS? Nej vel?
Jaa hvis man ikke kan tjene penge på ærlig vis ved salg af hardware og licenser, må man jo forsøge at inddrive penge ved hjælp af retssager.
Vi ser det jo ske ganske ofte, fra Rambus... Skide god måde at drive forretning på, det er også på den måde, at man får stor respekt i markedet.
Steen Mortensen, lad være med at flæbe over at du har købt din grandfætters fuskerfirma - vi andre gider simpelthen ikke høre om det...
Vi ser det jo ske ganske ofte, fra Rambus... Skide god måde at drive forretning på, det er også på den måde, at man får stor respekt i markedet.
Steen Mortensen, lad være med at flæbe over at du har købt din grandfætters fuskerfirma - vi andre gider simpelthen ikke høre om det...
Jeg kan godt lide at de nuværende ejere ikke vil stå frem og at Steen Mortensen var kommerciel direktør i Getmore v1.0. Hvem tør at handle med dem?
#6 Mig bekendt så fik Rambus faktisk medhold af retten... og så er sagen vel ikke længre. Man kan godt hadde nogen for at udnytte systemet, men det giver ikke mening, man skulle i stedet hadde dem som har lavet systemet og ikke vil ændre det.
Getmore skal da bare prøve, de har allerede så meget dårlig omtale, at medmindre de kommer med latterligt gode tilbud, så handler folk bare ikke med dem, og jeg tror at selv om de skifter navn, så vil folk stadig ikke gøre det. Eneste der ville hjælpe ville være at sige at de har fyret hele administrationen og ansat en helt ny.
Getmore skal da bare prøve, de har allerede så meget dårlig omtale, at medmindre de kommer med latterligt gode tilbud, så handler folk bare ikke med dem, og jeg tror at selv om de skifter navn, så vil folk stadig ikke gøre det. Eneste der ville hjælpe ville være at sige at de har fyret hele administrationen og ansat en helt ny.
Tror desværre folk stadig handler i getmore bare de er billige nok.
Enten tjener getmore væsentligt mindre i nuværende selskab eller også fusker de igen. For ingen andre sælger sine varer lige så billigt.
Enten tjener getmore væsentligt mindre i nuværende selskab eller også fusker de igen. For ingen andre sælger sine varer lige så billigt.
#6:
Folk er generelt udvidende og specielt hvad angår RAMBUS:
http://forum.beyond3d.com/showpost.php?p=1392265&a...
Men selvfølgelig vil +90% af ignorante tåber insisterer på at RAMBUS var synderen...uden at vide en skid om hvad der reelt set skete...
Folk er generelt udvidende og specielt hvad angår RAMBUS:
http://forum.beyond3d.com/showpost.php?p=1392265&a...
Um, read through the full history here. NO ONE involved was morally right: not rambus, not the memory vendors, and not even JEDEC!
JEDEC was all over the place with their patent policy and never enforced anything. If anything, this whole episode has forced open standards group to actually have a well defined, articulated, documented, and legally binding policy on patent related matters.
The DRAM companies were effectively attempting to steal IP via proxy of JEDEC. This has been well documented and confirmed in court records.
Rambus was obviously underhanded in many ways as well.
Trying to pick which side had a moral high ground is like trying to pick which one of the starved rabid dogs is least likely to bite you!
Men selvfølgelig vil +90% af ignorante tåber insisterer på at RAMBUS var synderen...uden at vide en skid om hvad der reelt set skete...
#11 Og de sidste 10% af ignorante tåber linker til en kommentar fra Aaron Spink, der åbenbart er den skinbarlige sandhed?
#1
Tror nu ikke de svindler bare fordi det er de samme ansatte. Sagen er jo netop at de har købt vare via et firma som ikke betalte moms. Dette firma eksistere ikke mere, så nu har de en anden leverandør. Getmore har ikke direkte snydt, selv om bagmændende bag indkøbsfirmaet var de samme som dem bag Getmore.
Desuden tvivler jeg stærk på det overhoved ville være mulig for dem at svindle i øjeblikket. Med alt den fokus der er på firmaet/de tidligere ejer, tror jeg ALT bliver gennemgået. Også nuværende indkøbsrutiner.
Synes desuden ikke man kan beskylde medarbejderne for noget. Direktøren (som var fuskeren), har helt klart dikteret hvor de skulle købe vare fra, og indkøbschefen kan på ingen måde beskyldes for ikke at tjekke om det firma betaler moms.
[ontopic]
Kan godt følge Steen Mortensen lidt. Det er jo ikke Getmore der har svindlet, men derimod chefen. Omvendt så var det nok ikke så smart at beholde navnet.
Købte jeg resterne af IT Factory, havde jeg skiftet navn på firmaet. Måske til "Compu-Global-Hyper-Mega-Net" :)
Tror nu ikke de svindler bare fordi det er de samme ansatte. Sagen er jo netop at de har købt vare via et firma som ikke betalte moms. Dette firma eksistere ikke mere, så nu har de en anden leverandør. Getmore har ikke direkte snydt, selv om bagmændende bag indkøbsfirmaet var de samme som dem bag Getmore.
Desuden tvivler jeg stærk på det overhoved ville være mulig for dem at svindle i øjeblikket. Med alt den fokus der er på firmaet/de tidligere ejer, tror jeg ALT bliver gennemgået. Også nuværende indkøbsrutiner.
Synes desuden ikke man kan beskylde medarbejderne for noget. Direktøren (som var fuskeren), har helt klart dikteret hvor de skulle købe vare fra, og indkøbschefen kan på ingen måde beskyldes for ikke at tjekke om det firma betaler moms.
[ontopic]
Kan godt følge Steen Mortensen lidt. Det er jo ikke Getmore der har svindlet, men derimod chefen. Omvendt så var det nok ikke så smart at beholde navnet.
Købte jeg resterne af IT Factory, havde jeg skiftet navn på firmaet. Måske til "Compu-Global-Hyper-Mega-Net" :)
Personligt har jeg ikke (endnu) dårlige erfaringer med getmore.
Derudover så giver jeg ikke meget for mediers dårlige omtale af virksomheder. Det er set SÅ mange gange at medierne forsøger at rive en virksomhed rundt på en eller anden se&hør-historie de har opfundet blot for at få profit. Smagsløst!
Med det vil jeg bare sige at der er altid to sider af en historie! Jeg er ikke en getmore insider, jeg nægter bare at tage mediernes klamme historier for gode varer før jeg har sat mig ordentligt ind i sagerne.
Derudover så giver jeg ikke meget for mediers dårlige omtale af virksomheder. Det er set SÅ mange gange at medierne forsøger at rive en virksomhed rundt på en eller anden se&hør-historie de har opfundet blot for at få profit. Smagsløst!
Med det vil jeg bare sige at der er altid to sider af en historie! Jeg er ikke en getmore insider, jeg nægter bare at tage mediernes klamme historier for gode varer før jeg har sat mig ordentligt ind i sagerne.
Jeg må nu sige at jeg godt kan forstå GetMore.
Har handlet hos firmaet en del gange efterhånden og har været igennem RMA op til flere gange (af årsager som ikke har skyldtes GetMore). ALDRIG har der været nogle problemer med dem OVERHOVEDET. Da min fladskærm blev smadret i posten havde jeg en ny allerede dagen efter uden nogen form for dokumentation for at den anden var i stykker.
Alt i alt har jeg altid været meget tilfreds med firmaet - også igennem hele dén periode, hvor alle antog dem for at være et "fuskerfirma".
Altså kan jeg godt forstå at de er trætte af altid at blive fremhævet når der er sager om svindel. Dårlig omtale var trods alt en vigtig faktor til at de gik konkurs sidste gang og er derfor ikke noget de ønsker mere af.
Samtidig har de heller ikke en chance for at opnå status som en respekteret forhandler hvis deres navn bliver ved med at blive brugt som et synonym for momssvindel (som det bliver brugt p.t.) - de havde en direktør som svindlede - i de mindste har de ikke gravet en stor bunke produkter ned i ørkenen for at kunne trække dem fra (vel Apple?) ;)
Har handlet hos firmaet en del gange efterhånden og har været igennem RMA op til flere gange (af årsager som ikke har skyldtes GetMore). ALDRIG har der været nogle problemer med dem OVERHOVEDET. Da min fladskærm blev smadret i posten havde jeg en ny allerede dagen efter uden nogen form for dokumentation for at den anden var i stykker.
Alt i alt har jeg altid været meget tilfreds med firmaet - også igennem hele dén periode, hvor alle antog dem for at være et "fuskerfirma".
Altså kan jeg godt forstå at de er trætte af altid at blive fremhævet når der er sager om svindel. Dårlig omtale var trods alt en vigtig faktor til at de gik konkurs sidste gang og er derfor ikke noget de ønsker mere af.
Samtidig har de heller ikke en chance for at opnå status som en respekteret forhandler hvis deres navn bliver ved med at blive brugt som et synonym for momssvindel (som det bliver brugt p.t.) - de havde en direktør som svindlede - i de mindste har de ikke gravet en stor bunke produkter ned i ørkenen for at kunne trække dem fra (vel Apple?) ;)
@#16 : Hvordan kan du vide det er "en klam mediehistorie" når du ikke har sat dig ind i sagen ? Og hvad er det for nogen stakkels uskyldige virksomhedder du snakker om ?
Steen Mortensen er en nar, man sender ikke en mail til nogen hvor man fortæller dem hvad ens advokat synes om dette eller hint, man får sin advokat til at sende et anbefalet brev ..
hvis ellers man har en advokat,
men det kræver normalt at man BETALER .
Steen Mortensen er en nar, man sender ikke en mail til nogen hvor man fortæller dem hvad ens advokat synes om dette eller hint, man får sin advokat til at sende et anbefalet brev ..
hvis ellers man har en advokat,
men det kræver normalt at man BETALER .
#13 Opretter man et skuffeselskab man udelukkende skal bruge til svindel, så har hovedselskabet direkte snydt uanset hvordan du vender og drejer det.
Bare fordi jeg kalder mig Peter fremfor Søren når jeg svindler med tingene, så er jeg altså stadigvæk en svindler - jeg forsøger bare at skjule det.
Bare fordi jeg kalder mig Peter fremfor Søren når jeg svindler med tingene, så er jeg altså stadigvæk en svindler - jeg forsøger bare at skjule det.
#4
Jeg fik RMA på mit z-5500 hos dem, de betalte fragt til dem selv og sendte mig et nyt kvit og frit i løbet af et par dage.
Kunde service? Spurgte om de kunne give mig en mere klar leverings dato, det gjorde de, og varen kom den dag.
I min mening tænker alle i negative på getmore som det gamle firma, og pga. søsterfirmaet (der netop snød, hed det pc world?)
I stedet for det firma det nu er blevet til i stedet. De har MANGE tilfredse kunder....
Jeg fik RMA på mit z-5500 hos dem, de betalte fragt til dem selv og sendte mig et nyt kvit og frit i løbet af et par dage.
Kunde service? Spurgte om de kunne give mig en mere klar leverings dato, det gjorde de, og varen kom den dag.
I min mening tænker alle i negative på getmore som det gamle firma, og pga. søsterfirmaet (der netop snød, hed det pc world?)
I stedet for det firma det nu er blevet til i stedet. De har MANGE tilfredse kunder....
Jeg syntes også det er sjovt..
Har aldrig rigtig hørt godt om GetMore, men har ALTID haft gode oplevelser med dem og har altid været dem jeg gik efter hvis de også havde en vare i hus. De har været flinke til at svare på mail og flinke og hjelpsomme hvis man har ringet til dem med noget.
Har aldrig rigtig hørt godt om GetMore, men har ALTID haft gode oplevelser med dem og har altid været dem jeg gik efter hvis de også havde en vare i hus. De har været flinke til at svare på mail og flinke og hjelpsomme hvis man har ringet til dem med noget.
Til jer der er glade for GetMore i ovenstående indlæg:
Glad for god kundeservice?
Glad for gode priser?
...nu har de jo heller ikke skulle betale 20% af deres omsætning til skattefar, vel?
Hvad er en god avance i den branche? 10%?
Et indkøb til 100,- ekskl. moms, sælges så for 110,- + moms = 137,50 inkl. moms.
Et hæderligt firma tjener således 10,- på handlen.
GetMore sælger lidt billigere end de andre - måske til 130,- inkl. moms.
...men alligevel tjener de 3 gange så meget som det andet firma.
Så ja, der er nok råd til kundeservice, DK's bedste arbejdsplads and what not!
Jeg er ligeglad med om jeg så kan spare lidt - sådan noget fusk vil jeg ikke støtte!
Glad for god kundeservice?
Glad for gode priser?
...nu har de jo heller ikke skulle betale 20% af deres omsætning til skattefar, vel?
Hvad er en god avance i den branche? 10%?
Et indkøb til 100,- ekskl. moms, sælges så for 110,- + moms = 137,50 inkl. moms.
Et hæderligt firma tjener således 10,- på handlen.
GetMore sælger lidt billigere end de andre - måske til 130,- inkl. moms.
...men alligevel tjener de 3 gange så meget som det andet firma.
Så ja, der er nok råd til kundeservice, DK's bedste arbejdsplads and what not!
Jeg er ligeglad med om jeg så kan spare lidt - sådan noget fusk vil jeg ikke støtte!
// LET OFFTOPIC \\
Men nu var mit eksempel jo NETOP at hvis man ikke kan tjene penge på ærlig vis, så kan man bare sagsøge andre og tjene penge den vej igennem - sådan gør Rambus, øjensynligt med stor succes.
Jeg hader ikke Rambus, jeg synes at min RD-PC800 ram stadig losser røv, tak til Rambus for det.
Sagen er at Rambus har brugt resten af deres levetid, på at markedsføre sig ved at sagsøge gud og hver mand - og de har tjent penge på det.
Det lader til at Getmore nu vil bruge samme strategi - jeg har blot belyst, at strategien før er set funktionel...
oxxy (9) skrev:#6: syntes nu ikke der er nogen grund til at blande Rambus ind i noget som helst, de har trodsalt fået rettens ord for de har haft god grund til at lægge sag an hvilket jeg tvivler på Getmore får :)
Men nu var mit eksempel jo NETOP at hvis man ikke kan tjene penge på ærlig vis, så kan man bare sagsøge andre og tjene penge den vej igennem - sådan gør Rambus, øjensynligt med stor succes.
Jeg hader ikke Rambus, jeg synes at min RD-PC800 ram stadig losser røv, tak til Rambus for det.
Sagen er at Rambus har brugt resten af deres levetid, på at markedsføre sig ved at sagsøge gud og hver mand - og de har tjent penge på det.
Det lader til at Getmore nu vil bruge samme strategi - jeg har blot belyst, at strategien før er set funktionel...
#27
Strategien??
Det lyder altså mest som totalt tomme trusler!
Hvad vil de sagsøge for?
At omtale en sag som politoet efterforsker?
At omtale at der findes kunder som er utilfreds med servicen?
Hvis det kunne give grundl;ag for at rejse en sag, så skulle vi uddannet en masse nye jurister!
Strategien??
Det lyder altså mest som totalt tomme trusler!
Hvad vil de sagsøge for?
At omtale en sag som politoet efterforsker?
At omtale at der findes kunder som er utilfreds med servicen?
Hvis det kunne give grundl;ag for at rejse en sag, så skulle vi uddannet en masse nye jurister!
Jeg vil også tilslutte mig gruppen af personer, der kan prale med at have gode erfaringer med Getmore. Jeg har heldigvis aldrig haft brug for at lave en RMA hos dem, da alt hvad jeg har købt hos dem har virker upåklageligt. Om jeg har været heldig, det vides ikke. Men jeg prøver mit held af i dag, da jeg lige har bestilt PC dele til over 10.000 hos Getmore.
On topic: Bare fordi Brian ude på lageret stadig er ansat, så betyder det vel ikke at den nye direktør, ligesom den foregående? Men ja, at pive offentligt løser ikke noget; tværtimod vil jeg nok nærmere sige. Da Telia pev over at Telmore bød tidligere Telia-kunder velkomne, efter Telia krævede gebyr for leveringsrapporter, så gad jeg da heller ikke være hos Telia mere. At tude offentligt er et tegn på svaghed. Men Steen Mortensen har lidt ret ;)
On topic: Bare fordi Brian ude på lageret stadig er ansat, så betyder det vel ikke at den nye direktør, ligesom den foregående? Men ja, at pive offentligt løser ikke noget; tværtimod vil jeg nok nærmere sige. Da Telia pev over at Telmore bød tidligere Telia-kunder velkomne, efter Telia krævede gebyr for leveringsrapporter, så gad jeg da heller ikke være hos Telia mere. At tude offentligt er et tegn på svaghed. Men Steen Mortensen har lidt ret ;)
#29 debichu
Nu er det jo sådan at den nye administrerende direktør, Steen Mortensen, var kommerciel direktør i netop Getmore før det blev solgt til den nye ejer.
Så om noget, må han havde været mindst lige så indblandet i evt. svindel som resten af ledelsen i det gamle Getmore.
Om så ikke andet har han vel dårligt kunnet undgå at være vidende om det.
Jeg har personligt ikke nogen gode eller dårlige erfaringer med det nye Getmore, så skal ikke sige noget om det. Dog vil jeg holde mig fra at handle med dem til jeg er sikker på at de ikke også er involveret i svindelsagen. Jeg vil være sikker på der er nogen til at håndtere garanti forpligtelser og lign. de næste 2 år frem.
Nu er det jo sådan at den nye administrerende direktør, Steen Mortensen, var kommerciel direktør i netop Getmore før det blev solgt til den nye ejer.
Så om noget, må han havde været mindst lige så indblandet i evt. svindel som resten af ledelsen i det gamle Getmore.
Om så ikke andet har han vel dårligt kunnet undgå at være vidende om det.
Jeg har personligt ikke nogen gode eller dårlige erfaringer med det nye Getmore, så skal ikke sige noget om det. Dog vil jeg holde mig fra at handle med dem til jeg er sikker på at de ikke også er involveret i svindelsagen. Jeg vil være sikker på der er nogen til at håndtere garanti forpligtelser og lign. de næste 2 år frem.
#getmore
Der er vel to aspekter.
A) De mulige ulovligheder som p.t. undersøges af politiet. Selvom man har gode erfaringer med GetMore, så er det jo stadig en sag.
B) Servicen. Med hensyn til det sidste kan folk opdeles i:
b1) dem uden problem sager - hvilket er aldeles uinteressant da GetMore vel sælger de samme stumper som alle andre og de naturligvis virker i de fleste tilfælde
b2) dem med en eller ihvertfald få problem sager - hvilket det er meget svært at konkludere noget udfra da alle firmaer har både god og dårlig håndtering
b3) dem med mange problem sager - hvilket er dem som reelt har et grundlag for at kunne vurdere om dårlig service var reglen eller undtagelsen
Der er vel to aspekter.
A) De mulige ulovligheder som p.t. undersøges af politiet. Selvom man har gode erfaringer med GetMore, så er det jo stadig en sag.
B) Servicen. Med hensyn til det sidste kan folk opdeles i:
b1) dem uden problem sager - hvilket er aldeles uinteressant da GetMore vel sælger de samme stumper som alle andre og de naturligvis virker i de fleste tilfælde
b2) dem med en eller ihvertfald få problem sager - hvilket det er meget svært at konkludere noget udfra da alle firmaer har både god og dårlig håndtering
b3) dem med mange problem sager - hvilket er dem som reelt har et grundlag for at kunne vurdere om dårlig service var reglen eller undtagelsen
Det nye firma har jo købt varelageret. Varelageret har en fiktiv lav kostpris når der tidligere er momssvindlet. Det betyder jo at også det nye firma er en del af momssvindel - ALLE seriøse købere ville have tjekket regnskaber og set om der er nogle sager kørende. Desuden er det jo lidt mærkeligt at direktøren bliver siddende og at den nye ejer bor i Pakistan !
Odyssey (33) skrev:Hvor anklager jeg getmore sagen for at være "en klam mediehistorie"? Jeg siger blot at medierne har det med at smøre lovlig tykt på
Odyssey (16) skrev:
Derudover så giver jeg ikke meget for mediers dårlige omtale af virksomheder. Det er set SÅ mange gange at medierne forsøger at rive en virksomhed rundt på en eller anden se&hør-historie de har opfundet blot for at få profit. Smagsløst!
Med det vil jeg bare sige at der er altid to sider af en historie! Jeg er ikke en getmore insider, jeg nægter bare at tage mediernes klamme historier for gode varer før jeg har sat mig ordentligt ind i sagerne.
Odyssey (33) skrev:Hvad med folk der kontakter getmore for generel information (f.eks. presale)??
Langt de fleste virksomheder er jo meget flinke inden de har pengene i hånden.
God service er det som skal leveres efter at de har fået pengene i hånden og kunded har et problem.
Jeg bestilte for 1½ uge siden dele for 8k fra getmore, til en lille server. Herunder:
CPU Intel Quad-Core Xeon E5504 4 MB (Boxed)Quad-Co
Desværer var der i pakken modtaget i dag, kun en lille hvid eske med en processor uden køler. Sku en smulle bitter over at have ventet 1½ uge, for at høre deres svar at jeg skal sende 2 store papkasser tilbage igen fordi de ikke ved pakningen kan se at den lille hvide æske umuligt kan være en boxed processor.
Hvordan kan det overhovedet gå galt. Er næppe robotter der pakker deres pakker.
160kr for at oprette en klage hos forbrugerklagenævnet virker som småpenge i forhold til tid og frustrationer brugt på det.
Udover det, så var der på bestillingen også en tupe kølepaste, den var slet ikke med i pakken :)
CPU Intel Quad-Core Xeon E5504 4 MB (Boxed)Quad-Co
Desværer var der i pakken modtaget i dag, kun en lille hvid eske med en processor uden køler. Sku en smulle bitter over at have ventet 1½ uge, for at høre deres svar at jeg skal sende 2 store papkasser tilbage igen fordi de ikke ved pakningen kan se at den lille hvide æske umuligt kan være en boxed processor.
Hvordan kan det overhovedet gå galt. Er næppe robotter der pakker deres pakker.
160kr for at oprette en klage hos forbrugerklagenævnet virker som småpenge i forhold til tid og frustrationer brugt på det.
Udover det, så var der på bestillingen også en tupe kølepaste, den var slet ikke med i pakken :)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.