mboost-dp1

unknown
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Damn ja GeForce 7800 sparker røv. Læste bla. på Nvedias side at der var kommet features som realtime SSS og HDR shader :O der er virkelig ved at ske noget inde for lys på realtime-grafik fronten..
jae, man er jo på ven imod Dual Core CPUer, så hvorfor ik Dual Core GFX?.. en måde at gøre det er SLi, men det skal nok gøres smartere.. og mere strøm effektivt, er tingene som de er nu ialdfald LANGT FRA..
evt opdele 2D og 3D Chippen, så 3D Chippen er slået fra når den ik skal bruges, og så startes op (med dertil hørende blæser) når noget 3D Skal renderes..
eller gøre sådan core clocker sig ned på 50-100MHz istedet for sine 500-800MHz f.eks.. lidt ala Cool'N'Quiet fra AMD :)
f.eks! ;)
evt opdele 2D og 3D Chippen, så 3D Chippen er slået fra når den ik skal bruges, og så startes op (med dertil hørende blæser) når noget 3D Skal renderes..
eller gøre sådan core clocker sig ned på 50-100MHz istedet for sine 500-800MHz f.eks.. lidt ala Cool'N'Quiet fra AMD :)
f.eks! ;)
#5 "eller gøre sådan core clocker sig ned på 50-100MHz istedet for sine 500-800MHz f.eks."
det sker allerede på mange kort, især i laptops.
men moderne operativsystemer bruger flere og flere af grafikkortets funktioner bare for at vise brugerfladen (transparency, overlay og andet sjov), og i longhorn skulle det hele blive 3D renderet eller noget i den stil, så der vil være konstant load på grafikkortet
det sker allerede på mange kort, især i laptops.
men moderne operativsystemer bruger flere og flere af grafikkortets funktioner bare for at vise brugerfladen (transparency, overlay og andet sjov), og i longhorn skulle det hele blive 3D renderet eller noget i den stil, så der vil være konstant load på grafikkortet
"og samtidig koster et enkelt 7800GTX kun 2/3 af prisen på to stk. 6800 Ultra"
Ja, det er jo næsten billigt... not.
Ja, det er jo næsten billigt... not.
#8 Da alle vil have fede 3D spil følger markedet bare behovet, og skruer priserne unødvendigt op. Jeg gi'r ikke en klaphat for det, at man mener det er dyrere at udvikle og producere grafikkort (læst på andre fora). Det er efterspørgslen der sætter tanker i gang i forretningshjernen ude ved producenterne. Kunderne skal nok betale.
#9 vi kan nok godt blive enige om at det ikke er dyrere at producere grafikkort end det er at producere så meget andet. men det er egentlig også irrelevant.
sagen er jo, at grafikkort er det område hvor udviklingen går allerhurtigst. samtidig er der ikke ret mange kunder, hvis man sammenligner med CPU markedet, over 90% af alle computere har jo et billigt grafikkort, evt. onboard.
så hvor intel og AMD kan udvikle en ny CPU, og vide at den kan holde sig på markedet i 3-4 år og der er 100 millioner potentielle købere, må ATI og nVIDIA nøjes med at vide, at den GPU de udvikler, kan være på markedet i 1 år og der er 10 millioner potentielle købere. - tallene er fiktive
så siger det jo sig selv, at købere af GPUer betaler en større del af udviklingsomkosningerne, end købere af CPUer gør.
det giver sig jo også udslag i, at et grafikkort efter 2 år på markedet falder til ca. 10% af den pris det havde ved introduktionen, simpelthen fordi man efter så lang tid kun betaler produktionsomkosninger og ikke udvikling.
sagen er jo, at grafikkort er det område hvor udviklingen går allerhurtigst. samtidig er der ikke ret mange kunder, hvis man sammenligner med CPU markedet, over 90% af alle computere har jo et billigt grafikkort, evt. onboard.
så hvor intel og AMD kan udvikle en ny CPU, og vide at den kan holde sig på markedet i 3-4 år og der er 100 millioner potentielle købere, må ATI og nVIDIA nøjes med at vide, at den GPU de udvikler, kan være på markedet i 1 år og der er 10 millioner potentielle købere. - tallene er fiktive
så siger det jo sig selv, at købere af GPUer betaler en større del af udviklingsomkosningerne, end købere af CPUer gør.
det giver sig jo også udslag i, at et grafikkort efter 2 år på markedet falder til ca. 10% af den pris det havde ved introduktionen, simpelthen fordi man efter så lang tid kun betaler produktionsomkosninger og ikke udvikling.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.