mboost-dp1

Fullrate

Fullrate-kunder uden telefoni

- Via Computerworld DK -

Først var det Skype som havde problemer med deres telefoni, og nu er turen så kommet til bredbåndsleverandøren Fullrate.

Det var i forbindelse med en rutineopgave, at der kom en hidtil ukendt bug frem i systemet, som gjorde at Fullrates system gik i sort.

Fejlen blev dog hurtigt udbedret af ingeniører fra firmaet, som havde leveret udstyret. I den anledning sendte Fullrate en sms ud til alle sine kunder, som fortalte, at de skulle genstarte deres netværksudstyr.

Stig Myken fra Fullrate fortæller også, at deres kunder har været meget glade for udmeldingerne fra Fullrate, både via sms, men også via deres hjemmeside.





Gå til bund
Gravatar #1 - Alm
21. aug. 2007 15:43
Ja det skal de alligevel have ros for.. Hvis der er noget galt med Internet/Telefon, så får man en status-sms. Det gør man også under bestillingen, så man ved hvad der sker. Det er ret lækkert! :)
Gravatar #2 - Denn
21. aug. 2007 15:46
Det er der godt nok mange firmaer der kunne lærer noget af
Gravatar #3 - vulpus
21. aug. 2007 15:47
Vi har godt nok fået en sms, men har altså ikke haft nogen problemer med vores udstyr.
Gravatar #4 - OxxY
21. aug. 2007 15:53
Well, fejlen skete engang kl 3 i nat (mit net gik ned en halv times tid, men telefonen virkede på det tidspunkt stadig). Og imorges var det ihvertfald oppe at køre igen. Men det er meget rart at de er åbne om der er sket en fejl, og informerer folk hvordan de kan udbedre det hvis deres telefon ikke virker. Og efter de første 2-3 måneder med lidt babyproblemer har jeg ikke oplevet mere downtime end med TDC og Tele2, bare bedre information om hvad der sker. Er f.eks rart at få et vide ens net er nede fordi en fiber er blevet gravet over i et vejarbejde.
Gravatar #5 - trylleklovn
21. aug. 2007 15:57
#4 De skal da vist også anstrenge sig ret voldsomt for at få mere nedetid end TDC eller Tele2 ..
Gravatar #6 - stefan_v
21. aug. 2007 15:58
Hmm... Tror aldrig min telefon-forbindelse har virket ved Fullrate :-/ men fik da alligevel sms-en... De har en udemærket sms-service hos Fullrate - de bruger den bare alt for sjældent...
Gravatar #7 - Dreadnought
21. aug. 2007 16:06
SMS (Inkl. stavefejl.) :
Der har været et større nedbrud på vores telefonisystem natten til i dag Tirsdag. Problemet har forsaget utilgængelighed på telefoni for alle kunder. Fejlen er løst her til morge, men hvis du fortsat ikke kan benytte din telefoni, bedes du venligst prøve at genstarte eller resette din router. Vi beklager ulejliheden. Mvh. Fullrate.
Gravatar #8 - Erroneus
21. aug. 2007 16:07
Fullrates support er helt i top, lige fra deres SMS service, til deres driftside, blog og specielt forum, kan stærkt anbefales.
Gravatar #9 - assassin2007
21. aug. 2007 16:17
Kan godt være de skriver at de dækker de 50 største byer i danmark, på deres hjemmeside, men de dækker ikke roskilde øst, så det er vist en sandhed med modifikationer, som jeg er godt træt af at vente på at de får udbedret.

Skulle lige have min galde ud:)
Gravatar #10 - tgr
21. aug. 2007 16:19
Konge navn han har :D

Stig Myken

Det kan jeg tilføje til min gode liste med sjove navne:

Tom Jerne
Remo Lademann
Anna Nassen
Hans Krabbe

osv!
Gravatar #11 - spacefractal
21. aug. 2007 16:28
min net gik ned igår. da jeg testede telefonen i morges, virkede den stadig, men ikke netforbindelsen.

Men da jeg så fik sms, at der har været problemer, så virkede det hele igen.

Undrede mig at der stod at der kun var problemer med telefoni, da der også gik ud over selve nettet.

Savner dog at de sms'ed lidt tilligere, men kan nok godt forstå, hvis de ikke ville sende sms om natten (tror at det var halv to tiden, inden jeg gik i seng).
Gravatar #12 - Scurvy Lobster
21. aug. 2007 16:38
Stærk PR af Fullrate dér! De får vendt en udmelding om en fejl til en positiv nyhed om deres service på en række tech sites, hvor tusinder af potentielle kunder kigger med :-)
Gravatar #13 - Blank
21. aug. 2007 16:43
skriver det her på trods af at jeg med stor chance bliver flamet.!

men siden hvornår er det her blevet en nyhed..?

skal newz til at skrive om hver gang en service hos et selskab går ned..?

kunne da lige forstille mig rss feeds

tdc internet oppe igen
tdc telefoni oppe igen
tdc telefoni virker ikke
tdc internet virker ikke
logitech's hjemmeside kortvarigt nede

osv osv osv, håber i forstår pointen.

synes sådan noget hører til i forumet her på siden, og ikke som en nyhed

og her snakker jeg om mindre virksomheder (jeg ved godt de er forholdsvis store)
men kunne da forstå det hvis det var firmaer som AOL, som har en større indflydelse en fullrate.

det svarer vel til at i skal skrive en nyhed for hvergang tdc eller cybercity's net er nede.!
Gravatar #14 - MarsontheRocks
21. aug. 2007 16:53
Enig der Mcnovy. Synes godt nok Fullrate får megen omtale her inde på Newz.dk. Specielt når det er egentlige udmeldinger som bliver skrevet som om det er nyheder. Er der skjult reklame eller hvad?

Martin Andreas
Gravatar #15 - Melfex
21. aug. 2007 16:54
#10, tgr
Off-topic:
Du kan da også lige tilføje:
Jajs Veder
Dea Juhl Nissen
Gravatar #16 - mbw2001
21. aug. 2007 17:02
Hvorfor skal folk altid bitche over hvad der er nyheder og hvad der ikke er?
Jeg har indenfor de sidste par dage læst io flere posts jeg fandt interessant at de ikke var "gode nok" til news.dk.
Slap nu af wanna-be redaktører. Lad være med at læse dem og lev lykkeligt videre.
Tak for posten.
Gravatar #17 - Disky
21. aug. 2007 17:17
#13
Helt enig.

Det fullrate gør er bare at forsøge at få gratis reklame, så de tæppebomber alle medier, og så er der nogle der ikke kan gennemskue det bare er et forsøg på gratis reklame, og derfor poster det.
Gravatar #18 - Magten
21. aug. 2007 17:40
Har netop bestilt Fullrate idag :D

#Jer-der-brokker-jer-over-nyheden
I synes vel det er lige så lidt vigtigt at skype mistede forbindelsen igår? Ellers er der vist lidt dobbeltmoral i jer ;>

Anyways, jeg synes det er en god nyhed! Også for dem der ikke vidste at Fullrate sender sms'er ud ved problemer mm. Det er da ekstremt lækkert at vide når man lige har bestilt det :)
Gravatar #19 - -N-
21. aug. 2007 17:54
#13+#14 Til dels enig med jer, men jeg synes det er interessant at blive informeret om hvordan produkterne fra nye spiller fungere. Det er jo ret relevant om tingene er nede hele tiden når man skal vælg. Men mere interessant synes jeg heller ikke det er, som i skriver så kommer det frem i forum når der er andre nyheder vedrørerende isp'er.
Gravatar #20 - Plindstrup
21. aug. 2007 18:11
Jeg har Fullrate! Jeg er MEGET tilfreds!

Fakturaer betales via mit plastikkort.
Faktura sendes med mail som PDF og kan hentes på deres hjemmeside.
Man får status beskeder.
Supporten svarer hurtigt.
Oprettelse, ved nyt nummer, tog en uges tid.
Det er billigt.
Gravatar #21 - zaggi
21. aug. 2007 18:23
#13: Mcnovy.
Lige netop.. Hvorfor kommer den som nyhed? Er vi kommet dertil hvor Newz.dk er så fattige på nyheder at man begynder at køre drift status på firmaer?

Get a grip!

Har selv Fullrate, er fuld tilfreds, og dette er ikke en nyhed.

#18: Magten.
For min skyld kunne Skype lukke, den nyhed var jeg også ligeglad med. Men syntes den er mere relevant eftersom det et program man har fulgt længe. Fullrate er en isp..
Men hvis vi kommet dertil forventer jeg drift status frem over på Tdc, Cybercity, Telia osv.
Gravatar #22 - zin
21. aug. 2007 18:25
Heh, hvis i har problemer med TDC forbindelser så skal i bare prøve at være "vigtige".. Så er der ALDRIG problemer med internettet. På mit arbejde har vi TDC og i de 5+ år de har haft det har der aldrig været problemer med Internettet. Det har ALTID været vores eget netværk der har været problemer med.
Men OK, at man prioriterer større virksomheder fremfor individuelle brugere er vel ikke noget nyt..?

DOG, enig - det kunne være rart med en SMS om hvornår deres lort risikerer at gå ned.
Gravatar #23 - Cloud02
21. aug. 2007 20:03
#13
Du er da frit stillet til at floode newz.dk redaktionen med nyheder omkring driften hos diverse udbydere, og DERVED sørge for at sådan noget ikke bliver posted.
Derudover, er der heller ikke noget der afholder dig fra at maile redaktionen, eller lave en forum tråd der kunne bede om bedre retningslinier for hvad der er nyheder og ikke er.

Dermed sagt, så har jeg intet imod at der bliver udsendt sådan en nyhed, der i dén grad fremviser hvilket service niveau der egentlig er at forlange fra ISP'erne.

Skal der også holdes op med at bringe information omkring diverse produkter der bliver udgivet? Eller når der kommer en større opdatering til et vidt brugt program?
Hvad med når SP1 til Vista kommer, er det en nyhed?
Hvad hvis hele TDC centralen går ned, er det værd at indsende som en nyhed?

Folk indsender hvad DE finder interessant, alt andet lige, så tror jeg at næsten alt ryger gennem godkendelse, så længe at nyheden er relativt velformuleret.
Gravatar #24 - pote
21. aug. 2007 21:45
Sms'erne der bliver sendt ud som brugerinformation er et smart træk fra Fullrates side. Først fordi de derved får nogle kunder der føler, at deres ISP gør noget ved sagen og er der for kunderne. Dernæst slipper Fullrate i høj grad for kunder, som ringer ind for at melde en fejl på deres linie. Win win.
Gravatar #25 - fidomuh
21. aug. 2007 21:58
#23

Hold nu op.. Du ved jo godt at folk kun whiner over nyheder fordi de er misundelige paa alle os der har Fullrate, eller er misundelige fordi de ikke selv har noget interessant at indsende... :P

/Joke

Er helt enig med dig.
Folk har vist ikke helt fattet at det er et aabent forum og at alle kan indsende nyheder.
At brokke sig over at der er mange nyheder om "x" ting er, imo, latterligt da folk selv kan vaere med til at bringe forskellige ting paa banen.

En ting er at brokke sig over rygter, men nedbrud haandteret paa fornem vis som af fullrate, er da vaerd at naevne.
Eventuelt kunne man have en "low-profile" nyheds-tag, saa folk kunne fravaelge dem..
Gravatar #26 - Max_Payne
22. aug. 2007 05:49
Jeg var meget glad for Fullrate, da jeg boede i Brønshøj. Efter jeg er flyttet retur til provinsen er de dog også kommet som udbyder her. Jeg ved faktisk ikke hvordan det går dem i provinsen.

Da jeg havde Fullrate - indtil for et halvt år siden havde de lidt problemer med modemet. Det skulle genstartes af og til, men ikke noget man ikke kunne leve med.
Gravatar #27 - Yezper
22. aug. 2007 08:50
#11
SMS'er sendes ud så tidligt som muligt, men det tager lidt tid at få dem igennem en SMS gateway - det drejer sig om mange tusinde sammenkædede SMS'er.
Gravatar #28 - DiscomanDK
23. aug. 2007 00:25
#27:

Hvis du ser på FR hjemmesiden, står der de ikke gider sende sms beskeder ud om natten, da det er rigtig træls for folk at vågne ved en SMS, der fortæller sådan noget.

Jeg syntes det er en god nok nyhed, jeg syntes forøvrigt også de har en sund forretnings politik, det kan nogle af de store, som måske er blevet lidt for store lære lidt af.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login