mboost-dp1

Nvidia
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Hvis det er defekt så skal produktet vel erstattes.
At få det til at fungere, men dårligere end normalt (altså med tidligere blæser = dårligere batterilevetid og mere larm) er jo ikke en løsning.
At få det til at fungere, men dårligere end normalt (altså med tidligere blæser = dårligere batterilevetid og mere larm) er jo ikke en løsning.
letter lappeløsning hvis du spørger mig.
specielt når det ikke "løser" problemet som sådan. men blot erstatter det med et nyt.
specielt når det ikke "løser" problemet som sådan. men blot erstatter det med et nyt.
Når virksomheder ikke helt vil indrømme at de har et problem med et produkt, kan jeg nemt forestille mig, at de vil være tunge at dense med, når man vil have sin vare erstattet med en der fungerer efter hensigten.
HP: Det er Nvidias skyld!
Nvidia: Det må være jeres bærbar der er skylden i det.
Dell: Det er Nvidias skyld!
Nvidia: Det kan kun være jeres skyld! Vi er perfekte.
Bliver producenterne aldrig trætte af sådan noget? De må da lige stramme hatten og indrømme at der kan ske fejl når der skal masse produceres noget?
Nvidia: Det må være jeres bærbar der er skylden i det.
Dell: Det er Nvidias skyld!
Nvidia: Det kan kun være jeres skyld! Vi er perfekte.
Bliver producenterne aldrig trætte af sådan noget? De må da lige stramme hatten og indrømme at der kan ske fejl når der skal masse produceres noget?
6 skrev:
Så typisk... Når man tænker på hvor stor nVidia er, at de så ikke kan tage ansvar for deres egne fejl.
Det var nemligt lige det jeg tænkte på.
#4 Problemet er vel, at det kan være svært at vurdere, hvor mange produkter, der vil være påvirkede.
For at den bærbare/spillet crasher kræver måske at den aktuelle GPU kommer fra de 10% 'værste' GPUer, samt at blæseren er minimum Y% støvet til og at blæserens temperaturføler ligger indenfor nogle bestemte grænser for målinger af temperatur (der er jo variationer), og at der spilles spil, der udnytter mindst Z% af GPUen i Q timer.
Heraf følger, at måske kun 2% af brugerne, vil oplevel en fejl. Men går nVidia ud og siger "Ja der er muligvist et problem med GPUer fra følgende familier:..." så vil de have en storm af folk, der vil have det byttet også selvom de fleste måske aldrig nogensinde vil opleve et problem.
Derfor er man vel lidt varsom med at lave sådanne udtalelser, før man er helt sikker på, at hele serien er død (hvem sagde DeskStar?) :-)
For at den bærbare/spillet crasher kræver måske at den aktuelle GPU kommer fra de 10% 'værste' GPUer, samt at blæseren er minimum Y% støvet til og at blæserens temperaturføler ligger indenfor nogle bestemte grænser for målinger af temperatur (der er jo variationer), og at der spilles spil, der udnytter mindst Z% af GPUen i Q timer.
Heraf følger, at måske kun 2% af brugerne, vil oplevel en fejl. Men går nVidia ud og siger "Ja der er muligvist et problem med GPUer fra følgende familier:..." så vil de have en storm af folk, der vil have det byttet også selvom de fleste måske aldrig nogensinde vil opleve et problem.
Derfor er man vel lidt varsom med at lave sådanne udtalelser, før man er helt sikker på, at hele serien er død (hvem sagde DeskStar?) :-)
Jeg havde det problem tror jeg.
I min bærbar sad der et 8600m GS. På et tilfældigt tidspunkt begyndte den ene processor af min duo core at køre på fuld kraft. 37 % på ACPI.sys tråden der ligger i "system" processen, og de sidste 13 % på hardware interrupts.
Havde ringet til support, men de hævdede hele tiden fejlen lå hos mig.
Jeg døjede med det i en halvt år!... før jeg sendte den ind til reperation.
De skiftede graffikkortet til en 8600m GT og udskiftede bundkortet.
I min bærbar sad der et 8600m GS. På et tilfældigt tidspunkt begyndte den ene processor af min duo core at køre på fuld kraft. 37 % på ACPI.sys tråden der ligger i "system" processen, og de sidste 13 % på hardware interrupts.
Havde ringet til support, men de hævdede hele tiden fejlen lå hos mig.
Jeg døjede med det i en halvt år!... før jeg sendte den ind til reperation.
De skiftede graffikkortet til en 8600m GT og udskiftede bundkortet.
Tjaa, jeg kontakter Zepto i morgen, og hører om min bærbare har samme problem... Ærlighed og åbenhed ville gavne branchen i sådanne tilfælde her!
#10: Du må gerne poste hvad de siger.
Jeg tror min 3415W har problemet, den passer på mange af de symptomer der er beskrevet rundt omkring på nettet. Det største problem lige nu er at der ikke findes en "god" chip at erstatte den med. Altså vil den efter reparation stadig have samme potentielle fejl. Den gode nyhed er at vi i danmark har 2 års reklamationsret og sådan en fejl helt sikkert skal udbedres. Den anden gode nyhed er at GPU'en i min bærbare, og en del andre nyere nVidia baserede maskiner, sidder på et MXM modul og derfor kan udskiftes af brugeren efter garantien er udløbet.
Jeg tror min 3415W har problemet, den passer på mange af de symptomer der er beskrevet rundt omkring på nettet. Det største problem lige nu er at der ikke findes en "god" chip at erstatte den med. Altså vil den efter reparation stadig have samme potentielle fejl. Den gode nyhed er at vi i danmark har 2 års reklamationsret og sådan en fejl helt sikkert skal udbedres. Den anden gode nyhed er at GPU'en i min bærbare, og en del andre nyere nVidia baserede maskiner, sidder på et MXM modul og derfor kan udskiftes af brugeren efter garantien er udløbet.
Sorry for spam!
Har DELL XPS 1330 med Ubuntu installeret. Jeg skulle bare opdatere BIOS så hjalp det. Dette kan gøres med denne guide:
http://www.ducea.com/2007/08/27/dell-bios-firmware...
Hvis I ikke kan få det til at virke, så skriv endelig en mail til mig! Jeg vil med glæde hjælpe. Hader selv når jeg har brug for hjælp og Google er dum :-) Denne gang virkede det dog, men det kan jo være der sidder nogle derude der har lidt svært ved det. Spørg endelig!!!
Mvh. Michael
Har DELL XPS 1330 med Ubuntu installeret. Jeg skulle bare opdatere BIOS så hjalp det. Dette kan gøres med denne guide:
http://www.ducea.com/2007/08/27/dell-bios-firmware...
Hvis I ikke kan få det til at virke, så skriv endelig en mail til mig! Jeg vil med glæde hjælpe. Hader selv når jeg har brug for hjælp og Google er dum :-) Denne gang virkede det dog, men det kan jo være der sidder nogle derude der har lidt svært ved det. Spørg endelig!!!
Mvh. Michael
#11 Jeg har hørt Zepto, og deres svar var lidt undvigende... Deres bedste svar var, at siden Nvidia ikke har kontaktet dem, så må det betyde at deres levering af GPU'er ikke fejler noget.
Generelt så er jeg jo superglad for Zepto, men nogle gange så kunne jeg godt bruge større sikkerhed end de kan give, og det kan da godt irritere mig lidt... Men på den anden side, så får jeg sgu generelt flere og mere ærlige svar der, end jeg har oplevet ved f.eks. Dell, MS, TDC og lign. ;)
Generelt så er jeg jo superglad for Zepto, men nogle gange så kunne jeg godt bruge større sikkerhed end de kan give, og det kan da godt irritere mig lidt... Men på den anden side, så får jeg sgu generelt flere og mere ærlige svar der, end jeg har oplevet ved f.eks. Dell, MS, TDC og lign. ;)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.