mboost-dp1

YouSee web tv - Brugbarhed ?

Gå til bund
Gravatar #1 - Mort
14. dec. 2009 16:19
Nu har YouSee haft deres web TV online for deres kabel TV kanaler, i omkring en uges tid. Man må formode at de har haft mulighed for at se hvordan belastningen er og tage højde for det, på den tid.

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvordan i andre oplever brugen af deres web TV.

Min egen opfattelse er at det nok mest af alt er en technology preview på hvordan web TV kunne være, hvis ellers det virkede som det skulle. Når jeg forsøger at bruge det oplever jeg tre ting som gør at det ikke egner sig til normalt TV brug:

1) Det kan kun vises på en webside, som YouSee har defineret hvordan set ud. Det vil sige at 10% af vinduet er dækket af TV billedet og resten af vinduet er dækket med alle mulige andre overflødige ting. Forestil dig hvordan det ville være hvis kun 10% af dit TV rent faktisk var dækket af TV billedet...

Der findes rent faktisk en fullscreen feature, men bruges den så kan du ikke lave andet på computeren samtidig. Det er nemlig ikke en full window feature, men en fullscreen, så alt andet på computeren forsvinder.

2) Signalet forsvinder cirka hver 15.-30. minut og afspilleren reconnecter ikke af sig selv. Det vil sige at man kostant skal bede siden om at reloade, hvilket så betyder at man går glip af det TV der lå i bufferen til afspilleren, plus det TV der bliver afspillet mens siden reloader.

3) Der er ingen mulighed for at få signalet ud fra websiden. Det vil sige at man ikke kan lave en afspiller og putte på sit fjernsyn eller blot have et billede kørende i et vindue ved siden af. Der er heller ingen mulighed for at tilgå kanal skift og lignende via ens fjernbetjening.

Jeg havde set frem til at se de kabel TV kanaler som jeg ikke modtager ordentligt via kabel TV'et, via internet signalet i stedet. Jeg må desværre sige at jeg er skuffet.

Hvad er jeres oplevelser ?
Gravatar #2 - Kazper
23. dec. 2009 12:52
1) Ville da være rart hvis det blev lavet anderledes, men jeg synes faktisk ikke det er helt rimeligt at kritisere. Der er fullscreen feature hvor den reelt er som et TV. At du ikke kan lave andet samtidigt er da trælst - men jeg kan sandelig ikke se hvordan de skulle lave en effektiv web-baseret løsning uden disse begrænsninger pt. Så skulle der nærmest en dedikeret klient ala Joost til og det virker ikke som vejen frem pga. bl.a. cross-platform kompatibilitet.

Derudover er det stadig ikke mange der har en skærm der er så stor at det er reelt praktisk at se TV mens de laver andet ved siden af vil jeg mene...

2) Det har jeg ikke oplevet. Jeg har haft den kørende i timevis (op mod 10 timer) non-stop uden en eneste disconnect. Så det kan jeg ikke udtale mig om...

3) Stort set ligesom med 1 - det ville da være superlækkert men hvordan satan skal de levere det du beder om uden en dedikeret klient? Det er simpelthen ikke realistisk synes jeg...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login