mboost-dp1

Windows Phone 8.1 QA


Gå til bund
Gravatar #1 - Claus Jørgensen
2. apr. 2014 20:28
Da vi nu endeligt har annonceret hvad jeg ellers har arbejdet på de sidste 7 måneder, så kan jeg endeligt svare mere konkret på diverse spørgsmål.

Så hvis i gerne vil vide noget om WP8.1 fra en person som faktisk har en WP8.1 telefon, så får i chancen nu!

(Der kan være enkelte ting jeg ikke kan / må svare på, men det burde være ret begrænset)
Gravatar #2 - melac
2. apr. 2014 23:02
Kan den indbyggede QR skanner aflæse QR koder hvor farverne er blevet byttet rundt?
Gravatar #3 - XorpiZ
3. apr. 2014 05:59
Er der kommet nogle nye API's, som udviklerne har savnet længe?
Gravatar #4 - Claus Jørgensen
3. apr. 2014 09:32
melac (2) skrev:
Kan den indbyggede QR skanner aflæse QR koder hvor farverne er blevet byttet rundt?
Giv mig et eksempel, og jeg kan teste.

XorpiZ (3) skrev:
Er der kommet nogle nye API's, som udviklerne har savnet længe?
Der er hundredevis af nye APIs. Dog ikke så mange til Silverlight 8.1 som til Universal Apps.

Nogen konkrete ting du har savnet?
Gravatar #5 - XorpiZ
3. apr. 2014 10:27
Ikke specielt - det plejer bare at være et stort kritikpunkt rundt omkring, at der mangler en masse API'er.

Er systemet ligeså flydende som altid?
Hvad er din favorit-feature?
Gravatar #6 - m910q
3. apr. 2014 10:49
De viste VPN via nogen enterprise policies man kan aktivere.
Det er vel også muligt selv at sætte VPN op?

Er der mulighed for at aktivere/deaktivere 2g/3g/4g data-forbindelsen via notifikationsmenuen? Du kan eventuelt liste op, hvad man har mulighed for at smide på.

Notifikationsmenuen åbner udover lock-screen, det gør den vel ikke, hvis man har kode på?

Er der kommet mulighed for nemt at slå vibrator fra/til, uden at man skal ind i indstillinger? Det har jeg ikke kunne finde i 8.0.

I 8.0, hvis man har en linked account, skal man hele tiden vælge hvilken account man vil skrive til, hvis man f.eks. skal skrive en SMS, når man går ind via kontakter. Det kræver et ekstra klik hver gang. Har det ændret sig?

Jeg synes jeg kan huske nogen på newz, klagede over at det ikke er muligt at uploade sine billeder i fuld kvalitet, medmindre man henter dem via USB. Er det stadig sådan?
Gravatar #7 - XorpiZ
3. apr. 2014 10:54
m910q (6) skrev:
I 8.0, hvis man har en linked account, skal man hele tiden vælge hvilken account man vil skrive til, hvis man f.eks. skal skrive en SMS, når man går ind via kontakter. Det kræver et ekstra klik hver gang. Har det ændret sig?


Det skal man ikke på min. Har du linket kontoerne sammen?

@Windcape

En eller anden skrev, at der stadig manglede API'er før Pebble ville få WP-understøttelse. Ved du noget om det?
Gravatar #8 - m910q
3. apr. 2014 11:10
#7
Jeg har ikke selv en WP endnu. Det er et familiemedlem der har problemet.
Når man går ind på en kontakt, skal man først trykke på "Hotmail account" eller noget lignende, før man endelig kan trykke på "Send SMS"-knappen.
Så vidt jeg husker, er det to hotmail accounts der er linked til én kontakt i dette tilfælde. Jeg må teste det yderligere hvis jeg får muligheden.
Gravatar #9 - XorpiZ
3. apr. 2014 12:53
#8

Det lyder mystisk. Trykker jeg på en konto, der er linket, så kan jeg bare trykke på "Send SMS".
Gravatar #10 - Claus Jørgensen
3. apr. 2014 14:10
m910q (6) skrev:
Er der mulighed for at aktivere/deaktivere 2g/3g/4g data-forbindelsen via notifikationsmenuen? Du kan eventuelt liste op, hvad man har mulighed for at smide på.
Jeg har ikke installeret det endelige build, men pt. har jeg følgende:

airplane mode
bluetooth
brightness
camera
internet sharing
location
project my screen
quiet hours
rotation lock
vpn
wi-fi

Jeg tror ikke der bliver en explicit mulighed for at slå data forbindelse fra, men via. DataSense (et seperat program) kan du konfigurer dette ret nemt.
Gravatar #11 - Claus Jørgensen
3. apr. 2014 14:11
m910q (6) skrev:
Notifikationsmenuen åbner udover lock-screen, det gør den vel ikke, hvis man har kode på?
Det gør den som standard, men du kan slå det fra under settings.
Gravatar #12 - Claus Jørgensen
3. apr. 2014 14:12
m910q (6) skrev:
Er der kommet mulighed for nemt at slå vibrator fra/til, uden at man skal ind i indstillinger? Det har jeg ikke kunne finde i 8.0.
Når du ændre volume, kan du nu ændre ringer+notifications, og media+apps seperat, samt der er en mulighed for at slå vibrationer til/fra.

Gravatar #13 - Claus Jørgensen
3. apr. 2014 14:14
XorpiZ (7) skrev:
En eller anden skrev, at der stadig manglede API'er før Pebble ville få WP-understøttelse. Ved du noget om det?
Jeg er ikke bekendt med Pebble.
Gravatar #14 - BetaLyte
3. apr. 2014 14:23
Claus Jørgensen (13) skrev:
Jeg er ikke bekendt med Pebble.

www.youtube.com/watch?v=yqyixwqiCag
Gravatar #15 - melac
3. apr. 2014 14:35
Claus Jørgensen (4) skrev:
Giv mig et eksempel, og jeg kan teste.


Her er et.
Gravatar #16 - Magten
4. apr. 2014 08:41
Det er lidt irriterende at musik apps (inkl. Xbox Music) dukker op i volume menuen selvom man lukker dem. Er det blevet fixet?
Gravatar #17 - Claus Jørgensen
4. apr. 2014 16:38
#16

Hvordan definere du "lukket" ? Hvis du hører musik i baggrunden, kører app'en jo ikke.

Gravatar #18 - Claus Jørgensen
4. apr. 2014 16:39
melac (15) skrev:
Her er et.
Jeg kan ikke umiddelbart skanne det billede.
Gravatar #19 - Slettet Bruger [2680093178]
4. apr. 2014 16:53
#18
Det kan jeg heller ikke med Android og ZXing.
Gravatar #20 - Chewy
4. apr. 2014 17:26
Men du kan med Google Goggles...
Gravatar #21 - engfeh
4. apr. 2014 17:53
Chewy (20) skrev:
Men du kan med Google Goggles...


Det kan jeg ikke.
Gravatar #22 - Slettet Bruger [2680093178]
4. apr. 2014 18:33
Gravatar #23 - Magten
4. apr. 2014 22:08
Claus Jørgensen (17) skrev:
#16

Hvordan definere du "lukket" ? Hvis du hører musik i baggrunden, kører app'en jo ikke.
At musik controlleren ikke dukker op når jeg har lukket app'en og trykker på volume knapperne.
Gravatar #24 - GrillBiller
4. apr. 2014 22:25
Skal man stadig accepterer hvis man scanner eks. Et nfc mærke som starter Here Drive? Eller starter programmet direkte op uden en pop up først?
Gravatar #25 - GrillBiller
4. apr. 2014 22:26
Kan man vedhæfte andet end billeder på mail nu?
eks. Et pdf eller doc.
Gravatar #26 - Claus Jørgensen
4. apr. 2014 22:27
#23

Men bare fordi du har lukket app'en, betyder det jo ikke at musikken ikke spiller. Jeg har typisk ikke Music app'en i backstacken, og det ville da være røv-irreterende hvis jeg ikke kunne ændre volume, eller skifte nummer, bare fordi at app'en var "lukket".

Betyder de extra pixels virkeligt så meget, hvis du vil ændre volume når du ikke hører musik?

Hvis du er i en anden app som spiller lyd/musik (eller en er i et VoIP opkald), så vil den ikke vise dig musik controls, men kun volume ændring.
Gravatar #27 - GrillBiller
4. apr. 2014 22:27
Projecter skærmen... Er det via Widi?
Gravatar #28 - Claus Jørgensen
4. apr. 2014 22:29
GrillBiller (24) skrev:
Skal man stadig accepterer hvis man scanner eks. Et nfc mærke som starter Here Drive? Eller starter programmet direkte op uden en pop up først?
Ja. (Af sikkerhedsmæssige årsager ville alt andet være en dårlig ide).

GrillBiller (25) skrev:
Kan man vedhæfte andet end billeder på mail nu?
eks. Et pdf eller doc.
Nej, du skal stadigvæk "share" fra f.eks. Office app'en.

GrillBiller (27) skrev:
Projecter skærmen... Er det via Widi?
Jeg har ikke testet den funktionalitet, da jeg kan projektere skærmen og touch input via. USB, ligesom på build konferencen. Det er et internt værktøj ;-)
Gravatar #29 - Claus Jørgensen
4. apr. 2014 22:40
#23, #26

Faktisk kan jeg afspille musik via. Cortana uden at åbne Musik app'en overhovedet!
Gravatar #30 - GrillBiller
4. apr. 2014 22:54
Mobil.nu skriver at cortana ikke når dansk release lige foreløbigt... Fair nok.
men kan man stadig bruge den engelske version ligesom med engelsk oplæsning funktionen som nu?
hvis man godt kan leve med at den prøver at læse de danske ord på engelsk hehe...

de skriver også at swype ikke kommer på dansk... Hmmm...
Gravatar #31 - Claus Jørgensen
4. apr. 2014 23:00
GrillBiller (30) skrev:
men kan man stadig bruge den engelske version ligesom med engelsk oplæsning funktionen som nu?
Hvis dine søgeindstillinger er sat til English - USA, burde Cortana virke. Jeg kan dog ikke bekræfte det på nuværende tidspunkt.

GrillBiller (30) skrev:
de skriver også at swype ikke kommer på dansk... Hmmm...
Det er mig bekendt ikke korrekt. Swype skulle virke med alle sprog der har en ordbog tilknyttet.

Jeg har ikke et build med Dansk ordbog, så jeg kan ikke bekræfte det. Men det ville alt andet undre mig.
Gravatar #32 - Magten
5. apr. 2014 05:51
#26
Det betyder mest noget når jeg har haft afspillet noget, stoppet det og hopper ind i bilen. Så starter den afspilning fra hvor jeg stoppede hvis anlægget står på bluetooth source.

Det er ikke fordi det er irriterende.. Jeg synes bare det virker mere som en fejl end en feature at man lukker en app og den så stadig dukker op :)
Gravatar #33 - Skak2000
6. apr. 2014 19:27
Kommer der en ordentlig YouTube App med WP8.1?
Er problemet med Google blevet løst eller skal man stadig kigge efter 3. parts apps?
Gravatar #34 - Claus Jørgensen
6. apr. 2014 23:05
#33 Spørg Google, det er deres ansvar.
Gravatar #35 - Skak2000
7. apr. 2014 02:43
#34
Tak for feedback... Så ved jeg hvad status er på det projekt... Desværre... ;)

------
Hvis du kender nogen der har indflydelse på udvikling af Wordfeud til Windows Phone. Så vil et rebout/opdatering være noget brugerne efterspørger.
Kender flere bruger der ikke ønsker en WP, da denne app mangler i samme kvalitet som på de andre platformer. Dette har også indflydelse på mine anbefalinger af mobiler.

(Det sidst jeg har hørt var en splittelse af partnerne der lavede den, hvorved udviklingen permanent er stoppet)

Gravatar #36 - GrillBiller
7. apr. 2014 06:08
Jeg kan stærkt anbefale Metrotube til windows phone8.
den skipper reklamerne, kan downloades klip og kører i baggrunden.
Gravatar #37 - Slettet Bruger [3181200053]
7. apr. 2014 06:14
"ekstra pixels"
Det er sku da 25% af skærmen den nupper (musik afspilnings dimmeren) - Genstart er den eneste måde at fjerne den på.
Gravatar #38 - Magten
7. apr. 2014 07:02
GrillBiller (36) skrev:
Jeg kan stærkt anbefale Metrotube til windows phone8.
den skipper reklamerne, kan downloades klip og kører i baggrunden.
Den bruger jeg også, både til WP og Windows.. Kan godt anbefales.
Gravatar #39 - Skak2000
7. apr. 2014 08:01
SlettetBruger (37) skrev:
"ekstra pixels"
Det er sku da 25% af skærmen den nupper (musik afspilnings dimmeren) - Genstart er den eneste måde at fjerne den på.


Den kan også fjernes ved at starte en video. Bemærkede det ved et tilfælde... Men ja, det er godt nok irriterende, at man ikke kan kill musik baren...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login