mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
terracide (13851) skrev:Hvis tastefejl er det største "skyts" i kan finde imod mig (og spilde så meget tid på)...så er det sgu' mig der griner :D
Hvad er forskellen på somatiske og psykosomatiske sygdomme - og er demens en somatisk eller en psykosomatisk lidelse? Jeg venter i åndeløs spænding på dit svar, Henrik.
Jeg ville tilbyde, at du kunne ringe til en ven - men jeg ved, hvor meget det vil knibe. Du kan evt. spørge Drbravo i stedet. Eller Pikkuk. Eller ethvert andet menneske, der ikke har droppet det der med skolegang til fordel for et job i Fullrates kundeservice.
Skoler, du ved - den der institution, som man læser sig så dum på, at man ikke gør sig totalt til grin på Newz, hver gang emnet falder udenfor "zomg, grafikkort, lol".
Skoler, du ved - den der institution, som man læser sig så dum på, at man ikke gør sig totalt til grin på Newz, hver gang emnet falder udenfor "zomg, grafikkort, lol".
Columbo. Altid Columbo. Du skal bare holde dig for øjnene de første tyve minutter ellers er det ikke ret sjovt at gætte med.
Du kan give mig adgang til FTP på kynz, så jeg kan rette den bug. Jeg har nemlig glemt informationerne (de stod i Bllets' indbakke, det var noget med fisk).
Mark "Jamie" Jensen
Mark Jensen har brug for nogle store plastbøtter, men aner ikke, hvor Mark Jensen skal starte med at lede efter nogle.
Umiddelbart snakker vi og Mark Jensen om hvide eller gennemsigtige plastbøtter med tætsluttende låg i størrelsen ca. 20-30 x 20-30 x 30-50 cm (HxBxL).
IKEA synes ikke at have sådanne, men kan I hjælpe Mark Jensen?
Forresten, lad være med at spørge Mark Jensen, hvad Mark Jensen skal bruge dem til. I vil alligevel ikke tro den forklaring, som Mark Jensen vil give jer.
Mark Jensen har brug for nogle store plastbøtter, men aner ikke, hvor Mark Jensen skal starte med at lede efter nogle.
Umiddelbart snakker vi og Mark Jensen om hvide eller gennemsigtige plastbøtter med tætsluttende låg i størrelsen ca. 20-30 x 20-30 x 30-50 cm (HxBxL).
Forresten, lad være med at spørge Mark Jensen, hvad Mark Jensen skal bruge dem til. I vil alligevel ikke tro den forklaring, som Mark Jensen vil give jer.
Mark Jensen er nysgerig
Hvad skal du bruge dem til?
vandfarve (13858) skrev:Forresten, lad være med at spørge Mark Jensen, hvad Mark Jensen skal bruge dem til. I vil alligevel ikke tro den forklaring, som Mark Jensen vil give jer.
Hvad skal du bruge dem til?
vandfarve (13858) skrev:Mark "Jamie" Jensen
Nu du har bestemt dig for at få dig nogle "plastbøtter", så bør du gå til din læge og ikke Ikea.
Mark Jensen og en vandfarve-trilogien
Mark Jensen har hermed æren af at kunne afslutte vandfarve-trilogien for nu, da han netop har været sammen med vores fælles veninde.
Hun kunne livligt berette, at min date åbenbart har fået dårlig samvittighed over hendes opførsel, og at hun var ivrig efter at få min... Ørhm, "modtagelse" af hendes undskyldning. Jeg kunne ikke være mere ligeglad, men for sportens skyld accepterede jeg det. Det ville også være dårlig stil at bære nag, når jeg ingenlunde har i sinde at befinde mig i hendes tilstedeværelse i fremtiden.
Til gengæld fik jeg lov til at se Bubber i dag, da jeg stod bag ham i køen i Dagmar Teatret.
PS: Lad være med at se The Tree of Life. Det er kraftedemene en dårlig film. Så er I advaret!
Mark Jensen har hermed æren af at kunne afslutte vandfarve-trilogien for nu, da han netop har været sammen med vores fælles veninde.
Hun kunne livligt berette, at min date åbenbart har fået dårlig samvittighed over hendes opførsel, og at hun var ivrig efter at få min... Ørhm, "modtagelse" af hendes undskyldning. Jeg kunne ikke være mere ligeglad, men for sportens skyld accepterede jeg det. Det ville også være dårlig stil at bære nag, når jeg ingenlunde har i sinde at befinde mig i hendes tilstedeværelse i fremtiden.
Til gengæld fik jeg lov til at se Bubber i dag, da jeg stod bag ham i køen i Dagmar Teatret.
PS: Lad være med at se The Tree of Life. Det er kraftedemene en dårlig film. Så er I advaret!
Emil (13868) skrev:Pics or it didn't happen.... desuden gerne link til den spændende historier, jeg åbenbart må have overset.
Mine indlæg er længere tilbage i tråden, omkring primo april 2011.
Der er sikkert en venlig sjæl, der vil linke til dem, da jeg ikke lige kan overskue det nu. :)
Mark Jensen mangler en staveplade
Hvordan skriver man "en tur" i flertal?
Jeg vil bestemt mene, at det hedder "ture" (som i byture eller skovture), men ifølge Ordbog over det Danske Sprog er der nu to muligheder, såfremt jeg forstår det korrekt:
Kan man derfor skrive det som "turer" nu?
Hvordan skriver man "en tur" i flertal?
Jeg vil bestemt mene, at det hedder "ture" (som i byture eller skovture), men ifølge Ordbog over det Danske Sprog er der nu to muligheder, såfremt jeg forstår det korrekt:
http://ordnet.dk/ods/ordbog?query=tur skrev:Tur, en. [tu?r] (tidligere alm. skrevet Tour). flt. -e ell. (nu kun dial.)
-er (...)
Kan man derfor skrive det som "turer" nu?
vandfarve (13870) skrev:vordan skriver man "en tur" i flertal?
For det første: Du linker til Ordbog over det danske Sprog (ODS), som er en "historisk ordbog der behandler dansk sprog fra 1700 til 1950".
Brug i stedet Den Danske Ordbog, den "beskriver ordforrådet i moderne dansk fra ca. 1955 til i dag".
Og der står:
-en, -e, -ene
Dvs:
En tur, turen, flere ture, alle turene.
Det du citerede ("ell. (nu kun dial.) -er ") tolker jeg sådan her: "Alternativt kunne man tidligere skrive "turer", men nu bruger man det kun i dialekter." Og det i en ordbog fra 1950.
myplacedk (13873) skrev:For det første: Du linker til Ordbog over det danske Sprog (ODS), som er en "historisk ordbog der behandler dansk sprog fra 1700 til 1950".
Brug i stedet Den Danske Ordbog, den "beskriver ordforrådet i moderne dansk fra ca. 1955 til i dag".
Smukt, tak!
Jeg skrev URL'en frit fra hukommelsen og må derfor have forvildet mig ind på ODS i stedet for DDO.
"Ture" it is!
Findes der en nogenlunde fornuftig restaurant i den billigere ende i Næstved? Menuen er mere eller mindre underordnet - jeg gider bare ikke at æde italiensk. Italienerne og jeg ligger pt. i konflikt omkring, hvorvidt pesto kan være en sauce eller ej (gu kan det da røv), så vi er ikke rigtig på talefod. De har også et ækelt og unaturligt forhold til skaldyr, de klamme svin.
Jeg strander lissom i et sommehus uden køkken på Enø, så det er enten Café Vivaldi i Karrebæksminde, som jeg synes er lidt overpriced, Fedtkongen på den anden side af vejen (deres pomfritter er vist a-OK, såvidt jeg husker) eller en rask lille køretur til Næstved, når sulten skal stilles.
Jeg strander lissom i et sommehus uden køkken på Enø, så det er enten Café Vivaldi i Karrebæksminde, som jeg synes er lidt overpriced, Fedtkongen på den anden side af vejen (deres pomfritter er vist a-OK, såvidt jeg husker) eller en rask lille køretur til Næstved, når sulten skal stilles.
Der ligger en lækker fiskerestaurant nede ved pælene i Enø by, lige ved SPAR og græshoppebroen.
Hvis de ikke har servering, så kan du købe lækkert pålæg med hjem og mæske dig med det.
Næstveds fineste restaurant er vidst Bilkas bistro..
Hvis de ikke har servering, så kan du købe lækkert pålæg med hjem og mæske dig med det.
Næstveds fineste restaurant er vidst Bilkas bistro..
Mexicaneren på Jernbanegade (der er også lige åbnet en Running Sushi på Kobberhjørnet, men den har jeg ikke prøvet) eller kineseren på Axeltorvet. Jeg kender ikke din definition af "billig restaurant", men jeg kunne betale for det på SU. De er dog normale restauranter.
Du søger nok nærmere bare et sted, hvor man kan få et billigt madfix. I så fald kan du tage på Vikinge Gryden, hvis du lyster.
Du søger nok nærmere bare et sted, hvor man kan få et billigt madfix. I så fald kan du tage på Vikinge Gryden, hvis du lyster.
Well, jeg tror ikke, at jeg har lyst til at give meget mere end 150 kr. for en hovedret, hvis jeg kan blive fri. Det må være en fair pris for de rotter og selvdøde kreaturer, som de serverer i Næstved og omegn.
Vikinge Gryden kunne jeg godt overveje af den simple grund, at jeg aldrig har prøvet det før. Og så er Næstved vel det helt rigtige sted, da jeg næppe bliver genkendt af nogen, som jeg kender...
Vikinge Gryden kunne jeg godt overveje af den simple grund, at jeg aldrig har prøvet det før. Og så er Næstved vel det helt rigtige sted, da jeg næppe bliver genkendt af nogen, som jeg kender...
Vikinge Gryden er eddermame svær at stå for. Der er dalende snefug på deres hjemmeside og alt muligt.
Er det udelukkende take-out eller kan man også sidde ned og nyde en fantastisk Buggi Burger på 620 gr. for små, latterlige 65 kr. (så vil man dælme heller ikke vide, hvor kødet kommer fra)?
Er det udelukkende take-out eller kan man også sidde ned og nyde en fantastisk Buggi Burger på 620 gr. for små, latterlige 65 kr. (så vil man dælme heller ikke vide, hvor kødet kommer fra)?
LinguaIgnota (13880) skrev:Vikinge Gryden er eddermame svær at stå for. Der er dalende snefug på deres hjemmeside og alt muligt.
Sorry 'bout that?
http://vikingegryden.dk/ skrev:Copyright © 2009 by zia · All Rights reserved · E-Mail: [email protected]
Det er i morgen aften, altså. Vi kører Frederiksberg-Hedehusene-Næstved-Borup-Enø. For jeg har åbenbart ikke andet at lave end at ligge og lege taxa.
De har ét bord og et par stole. Jeg har lige været i Næstved, så jeg gider ikke tage af sted igen (jeg ved godt, jeg ikke er blevet inviteret).
Nej, men altså, jeg tænker jo bare, at hvis der sidder nogen i forvejen, så er det nærmest uhøfligt at bede dem om at skride, fordi jeg altså lige skal sidde og æde flødekartofler.
Det kunne vi også godt, men jeg gider ikke at køre mad rundt som et andet pizzabud, Eller at vaske op i håndvasken på lokummet. Det er lige primitivt nok.
vandfarve (13891) skrev:Hvorfor kan I ikke spise maden i jeres sommerhus?
Det kunne vi også godt, men jeg gider ikke at køre mad rundt som et andet pizzabud, Eller at vaske op i håndvasken på lokummet. Det er lige primitivt nok.
vandfarve (13893) skrev:I kunne ringe og reservere bordene? Sådan, lissom, på en normal restaurant. Se, det kunne være en hyggelig udflugt.
Kan du seriøst selv forestille dig at gå ind på en snask der hedder "Vikinge Gryden" og fortælle Brian og Lone at det 8 år gamle café bord med indtørret fæces, sæd og fakta-ketchup har du altså reserveret?
Nej vel..
Fair nok. Så vil jeg også have jakkesæt og hat på. Og lave en scene, når de fortæller mig, at de ikke har et vinkort. Aldrig har jeg da kendt mage, vil jeg sige, før jeg monterer en monokel og med tydelig væmmelse prikker til min burger, og spørger, hvad djævlen den der røde sauce består af.
MiniatureZeus (13876) skrev:Næstveds fineste restaurant er vidst Bilkas bistro..
...!?!
Håber det var ekstremt sarkastisk ment :)
Skal det være i den billigere ende, vil jeg anbefale Mexico King i storcentreret. Der er desuden en kinesisk restaurant på 1. sal i gågaden, der serverer udmærket mad.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.