mboost-dp1

Stress

Gå til bund
Gravatar #51 - snesman
17. maj 2011 10:35
myplacedk (47) skrev:
Ork ja. Den mest stressede del af befolkningen skulle ifølge rygterne være de arbejdsløse som ikke har noget at lave.

For mig var det i hvert fald særdeles stressende (og føltes egentligt direkte nedbrydende) at være arbejdsløs:( Jeg tror det er usikkerheden og følelsen af ikke at gøre nytte, der gør det...
Gravatar #52 - Thalion
18. maj 2011 22:44
illishar (50) skrev:
...

- Når du så arbejder på lidt mere omfattende opgaver (dem der er placeret udenfor telefon-tiden), så skal de også være struktureret. Personligt bruger jeg en tavle, som jeg sætter gule sedler op på. Tavlen er derudover delt op i sektioner, så jeg kan se forskel på forestående opgaver, igangværende, i test, klar til produktionen o.s.v. (Den slags strukturering har rent faktisk et navn.)
Vær omhyggelig med kun at arbejde på 1 opgave af gangen og afslut den tilfredsstillende, før du tager fat på en ny sedel.

....

Hvad jeg lige kender til lyder det som en PIA model; planlagt, igangværende og afsluttet.

Nu har jeg heldigvis ikke været udsat for stress endnu( er stadig kun studerende), men har været igennem en svær depression, min mor døde. Den har været med til at sætte tingene i perspektiv. Nok den vigtigste regel jeg har lige nu er at jeg altid er vigtigst, om det er opgaver, aftaler, personlige forhold you name it. Og så har jeg også lært at ting tager tid, jeg ville meget gerne have haft min depression overstået på et par måneder. Men man lærer meget hurtigt at ting tager tid, jeg brugte ca. 1 år i terapi og en 6-7 måneder på antidepressiv medicin.

Og som det er nævnt før er en vigtig ting at vide hvor meget energi du har lagt i en opgave. Jeg har lavet "bestået" opgaver, men jeg har lavet virkeligt gode opgaver. Det er en priotering af vigtigheden af opgaven, og en forståelse hvilken slags opgave det er. Nogle opgaver skal "bare" løses, oftest problemer og ligende. Mens der er udviklings opgaverne, hvor at jo bedre et produkt man selv laver, jo lettere bliver det for en selv i fremtiden. Der kan der også være en hvis form for stolthed indbygget, man vil virkeligt gøre sit bedste.

Og så bifalder jeg dine 30 min for dig selv. Det er virkeligt også noget jeg får meget ud af, jeg "meditere" ofte, hvor jeg prøver på at tænke på intet. Så hiver min hjerne selv forskellige situationer og billeder frem, og det er oftest ting som ubevist går dig på eller berører dig på en måde. Derudover kan mindfulness også være et kig værd, det ovenstående er min egen fortolkning af det.

Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login