mboost-dp1

Nvidia NVS 315


Gå til bund
Gravatar #1 - arne_v
31. maj 2023 22:04
Er der nogen som ved noget om dette grafikort?

Historie: Jeg har lige fået en "ny" PC. Da jeg hverken spiller eller ser film på min PC så er mit behov for grafik-kort meget beskedent (alt kan køre JEdit og Eclipse!). Så jeg bestilte det med 2 styk generisk 128 MB grafik-kort til 5 dollar stykket. Og maskinen ankom med 2 styk Nvidia NVS 315.
Gravatar #2 - larsp
1. jun. 2023 07:32
Jeg googlede lige NVS 315, her er Nvivias datasheet: https://www.nvidia.com/content/dam/en-zz/Solutions...

Det er godt nok nogle gamle kort, men de har trods alt 1 GB RAM. De to kort er vel for at kunne køre dual screen? NVS 315 kan max håndtere: 1920 × 1200, 60Hz over DVI.

Jeg ville nok have lagt lidt flere dollars og valgt et liidt nyere kort der kan trække mindst to skærme og som har up-to-date displayport specs så det kan trække 4K (4096 × 2160) i 60 Hz.

Jeg er lige opgraderet fra to full-HD skærme til én 4K 32-tommer børge (Dell S3221QS), hold da op, det er godt nok noget der virker. Men skærmen er for *stor* til FPS gaming, Det giver instant køresyge.
Gravatar #3 - arne_v
1. jun. 2023 17:03
larsp (2) skrev:

Det er godt nok nogle gamle kort, men de har trods alt 1 GB RAM.


Jeg betalte 5 dollars for kortet. Det er vel 2 dollars for kortet + 2 dollars i løn til ham der skal hente det og putte det i maskinen + 1 dollar i profit til firmaet. Mine forventninger er ikke så store for den prisklasse.

larsp (2) skrev:

De to kort er vel for at kunne køre dual screen?


Ja. Jeg turde ikke satse på at et kort i den pris-klasse kunne klare 2 skærme.

Men det kan de. Så nu har jeg kort til 4 skærme. Så må jeg se om jeg kan falde over en billig skærm.

Og finde noget plads. Fordi der er allerede 2 skærme til den PC plus en ekstern skærm til min arbejds laptop på bordet.

larsp (2) skrev:

Jeg er lige opgraderet fra to full-HD skærme til én 4K 32-tommer børge (Dell S3221QS), hold da op, det er godt nok noget der virker.


Og den er ikke engang så dyr. 314 hos Amazon.

Men langt dyrere end hvad jeg bruger.


Gravatar #4 - larsp
2. jun. 2023 05:59
arne_v (3) skrev:
Jeg turde ikke satse på at et kort i den pris-klasse kunne klare 2 skærme.

Men det kan de. Så nu har jeg kort til 4 skærme. Så må jeg se om jeg kan falde over en billig skærm.
Er der ikke kun én connector på hvert kort? Hvordan kan det forbindes til to skærme?

Fire skærme er lidt fjollet IMO. Tre kan give mening så man har en central skærm og ikke to skærmkanter lige i midten.

Men det nye smarte er altså én stor skærm, så man ikke skal bøvle med skærmkanter ;)
Gravatar #5 - arne_v
2. jun. 2023 12:23
larsp (4) skrev:

Er der ikke kun én connector på hvert kort? Hvordan kan det forbindes til to skærme?


En connector. Men en DMS-59 connector. Og de sendte en DMS-59 til 2 x VGA connector med til hvert af kortene.

larsp (4) skrev:
Fire skærme er lidt fjollet IMO. Tre kan give mening så man har en central skærm og ikke to skærmkanter lige i midten.

Men det nye smarte er altså én stor skærm, så man ikke skal bøvle med skærmkanter ;)


Jeg burde nok gå den vej p.g.a. pladsen. 2 skærme til den her PC og en anden PC via switch + 1 skærm til min laptop + 1 meget gammel 19 tommer CRT til en meget gammel computer fylder en del.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login