mboost-dp1

Min computer lagger


Gå til bund
Gravatar #1 - csstener
21. feb. 2011 15:31
Hej, Min computer lagger mega meget efter 30 min brug, hvor man slet ikke kan bevæge musen og det virker lidt som om den fryser fast. Så går der ikke andet end 2-3 min så køre den fint igen i ca. 7-8 min efter så gør den det samme igen. Er ved at være temmelig træt af det da jeg jo stort set ikke kan spille nogle spil.
Har haft søgt på google(til dem som ville påminde mig om at google.dk findes) men har ikke kunne finde noget som passede på mit problem.
så ville lige høre om der er nogen som har prøvet eller hørt hvordan man fixer det??

Edit:
Har prøvet med en geninstallation men det kommer igen efter nogle dage.

system oplysninger:


System
------------------------------------------------------

Producent Acer
Model Aspire 7540
Samlet systemhukommelse 4,00 GB RAM
Systemtype 64-bit operativsystem
Antal processorkerner 2

Lager
-------------------------------------------------

Samlet størrelse på harddisk(e) 454 GB
Diskpartition (C:) 79 GB ledig (454 GB samlet)
Mediedrev (D:) Cd/Dvd
Mediedrev (F:) Cd/Dvd

Grafik
---------------------------------------

Skærmkorttype ATI Mobility Radeon HD 5650
Samlet tilgængelig grafikhukommelse 2815 MB
Dedikeret grafikhukommelse 1024 MB
Dedikeret systemhukommelse 0 MB
Delt systemhukommelse 1791 MB
Version af skærmkortdriver 8.682.1.0
Primær skærmopløsning 1600x900
DirectX-version DirectX 10

Netværk
---------------------------------------------------------

Netværkskort Atheros AR5B93 Wireless Network Adapter
Netværkskort Broadcom NetLink (TM) Gigabit Ethernet
Netværkskort Microsoft Virtual WiFi Miniport Adapter


Hov forkert sted at ligge tråden...what ever. Burde ikke at have så stor betydning.
Gravatar #2 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
21. feb. 2011 15:43
Aha, det er en bærbar - relevant at skrive ;)

Jeg var ellers lige ved at skrive du skulle rense dine kølere og sørge for at den ikke bliver for varm :)

- Men bortset fra det, så prøv at se om den ikke bliver FOR varm? Hvis ikke, så send den retur til noget reperations-halløj :)
Gravatar #3 - csstener
21. feb. 2011 15:45
Thoroughbreed (2) skrev:
Aha, det er en bærbar - relevant at skrive ;)

Jeg var ellers lige ved at skrive du skulle rense dine kølere og sørge for at den ikke bliver for varm :)

- Men bortset fra det, så prøv at se om den ikke bliver FOR varm? Hvis ikke, så send den retur til noget reperations-halløj :)

Har renset min køler...den ligger omkring de 45-49 grader når jeg spiller på den. Er total blank for har sku prøvet alt(alt hvad jeg ved) Har døjet med det det sidste halve år så er temmelig træt af det.
Gravatar #4 - ChristianParanoia
21. feb. 2011 15:47
Du har købt en acer )))))):

Jeg lavede samme fejl for 1 år siden.

Købte også en Acer og den lavede det samme trick, som du beskriver dér. Tror det har noget at gøre med varme og strømfordeling. Min bærbar kunne godt klare det, i nogle flere timer hvis jeg satte den til en ekstern skærm via HDMI. Spørg mig ikke hvorfor, men forsøg og lad os høre hvordan det gik! : )
Gravatar #5 - csstener
21. feb. 2011 15:50
ChristianParanoia (4) skrev:
Du har købt en acer )))))):

Jeg lavede samme fejl for 1 år siden.

Købte også en Acer og den lavede det samme trick, som du beskriver dér. Tror det har noget at gøre med varme og strømfordeling. Min bærbar kunne godt klare det, i nogle flere timer hvis jeg satte den til en ekstern skærm via HDMI. Spørg mig ikke hvorfor, men forsøg og lad os høre hvordan det gik! : )

Mangler 2 ting for at teste det..en skærm med hdmi og et hdmi kabel...så det skal bestilles først. Har foresten kun haft problemer med den hp jeg havde, hvor Acer har kørt fint de sidste 2 bærbare.
Gravatar #6 - Chewy
21. feb. 2011 15:51
Har du tjekket om du har de nyeste drivere? Specielt til grafikkortet...
Gravatar #7 - csstener
21. feb. 2011 15:55
Chewy (6) skrev:
Har du tjekket om du har de nyeste drivere? Specielt til grafikkortet...
.. nej det have jeg overset....tjekker lige..
Gravatar #8 - csstener
21. feb. 2011 16:19
Nu har jeg hentet den nyeste driver og instelleret den fra amd's hjemmeside og venter lidt og ser om problemet opstår igen....
Gravatar #9 - zacho
21. feb. 2011 18:42
csstener (5) skrev:
ChristianParanoia (4) skrev:
Du har købt en acer )))))):

Jeg lavede samme fejl for 1 år siden.

Købte også en Acer og den lavede det samme trick, som du beskriver dér. Tror det har noget at gøre med varme og strømfordeling. Min bærbar kunne godt klare det, i nogle flere timer hvis jeg satte den til en ekstern skærm via HDMI. Spørg mig ikke hvorfor, men forsøg og lad os høre hvordan det gik! : )

Mangler 2 ting for at teste det..en skærm med hdmi og et hdmi kabel...så det skal bestilles først. Har foresten kun haft problemer med den hp jeg havde, hvor Acer har kørt fint de sidste 2 bærbare.


Har du prøvet, at benytte ekstern skærm via VGA/DVI, for at se om det evt. løser problemet?
Gravatar #10 - kasperd
21. feb. 2011 20:12
Hvordan er ramforbruget? Symptomerne lyder som om der er for lidt ram og computeren går i stå når der bliver swappet for meget.
Gravatar #12 - csstener
21. feb. 2011 20:23
kasperd (10) skrev:
Hvordan er ramforbruget? Symptomerne lyder som om der er for lidt ram og computeren går i stå når der bliver swappet for meget.

øøhhh det havde jeg ikke set den står konstant på 61% forbrug af ram
Gravatar #13 - kasperd
21. feb. 2011 20:30
csstener (12) skrev:
den står konstant på 61% forbrug af ram
Hvis ikke forbruget er højere end det, så burde der ikke være noget problem med mængden af RAM. Men det lyder lidt mærkeligt hvis forbruget aldrig ændrer sig.
Gravatar #14 - csstener
21. feb. 2011 20:33
kasperd (13) skrev:
Hvis ikke forbruget er højere end det, så burde der ikke være noget problem med mængden af RAM. Men det lyder lidt mærkeligt hvis forbruget aldrig ændrer sig.

Det har ikke ændret sig...i den tid jeg kiggede(har stadig tasklist åben)
Gravatar #15 - csstener
21. feb. 2011 20:42
Ok..efter en good genstart så står ram forbruget på 37%.
screenshot køre kun det der kan ses på screenshot'et + svnklient, avast og hamachi

Chewy (6) skrev:
Har du tjekket om du har de nyeste drivere? Specielt til grafikkortet...

det virkede foresten ikke.
Gravatar #16 - ChristianParanoia
21. feb. 2011 20:53
Prøv med en ekstern monitor!

DVI / HDMI - Whatever!
Gravatar #17 - csstener
21. feb. 2011 20:55
ChristianParanoia (16) skrev:
Prøv med en ekstern monitor!

DVI / HDMI - Whatever!

prøver....40 tommer har alså en good upløsning...men nu må jeg/vi se om det virker. ellers må jeg smide den ind til rep. for der er stadig lidt under et års garanti på den.
Gravatar #18 - ChristianParanoia
21. feb. 2011 20:59
csstener (17) skrev:
ChristianParanoia (16) skrev:
Prøv med en ekstern monitor!

DVI / HDMI - Whatever!

prøver....40 tommer har alså en good upløsning...men nu må jeg/vi se om det virker. ellers må jeg smide den ind til rep. for der er stadig lidt under et års garanti på den.


Super, er interesseret i at se hvordan det går.

Hvis det virker, vil jeg da lige smide en lang og teknisk email til Acer.

Det kunne jo tænkes at det var en konstruktions-fejl fra Acers side af, på den serie.
Gravatar #19 - csstener
21. feb. 2011 21:35
ChristianParanoia (18) skrev:
csstener (17) skrev:
ChristianParanoia (16) skrev:
Prøv med en ekstern monitor!

DVI / HDMI - Whatever!

prøver....40 tommer har alså en good upløsning...men nu må jeg/vi se om det virker. ellers må jeg smide den ind til rep. for der er stadig lidt under et års garanti på den.


Super, er interesseret i at se hvordan det går.

Hvis det virker, vil jeg da lige smide en lang og teknisk email til Acer.

Det kunne jo tænkes at det var en konstruktions-fejl fra Acers side af, på den serie.

Der er i vertifall ikke kommet noget lag i nu(plager at starte efter ca. 30 min). Men kan alså ikke side med konstant tilslutning til en fladskærm.....bære temmelig meget rundt på min bærbar.
Gravatar #20 - ChristianParanoia
21. feb. 2011 21:41
csstener (19) skrev:
ChristianParanoia (18) skrev:
csstener (17) skrev:
ChristianParanoia (16) skrev:
Prøv med en ekstern monitor!

DVI / HDMI - Whatever!

prøver....40 tommer har alså en good upløsning...men nu må jeg/vi se om det virker. ellers må jeg smide den ind til rep. for der er stadig lidt under et års garanti på den.


Super, er interesseret i at se hvordan det går.

Hvis det virker, vil jeg da lige smide en lang og teknisk email til Acer.

Det kunne jo tænkes at det var en konstruktions-fejl fra Acers side af, på den serie.

Der er i vertifall ikke kommet noget lag i nu(plager at starte efter ca. 30 min). Men kan alså ikke side med konstant tilslutning til en fladskærm.....bære temmelig meget rundt på min bærbar.


Ahh...

Jeg vil forsøge at smide en mail til Acer, når jeg får tid.

Måske burde du investere i et andet mærke næste gang :-)
Gravatar #21 - Sanity
21. feb. 2011 21:42
Det lyder helt klart som en grafikkort fejl. Har du tjekket om dit grafikkort bliver varmt? Går ud fra den temperatur du nævnte er på processoren?

Hvad skete der efter opdatering af grafikkortdriver?
Gravatar #22 - csstener
21. feb. 2011 22:01
Sanity (21) skrev:
Det lyder helt klart som en grafikkort fejl. Har du tjekket om dit grafikkort bliver varmt? Går ud fra den temperatur du nævnte er på processoren?

Hvad skete der efter opdatering af grafikkortdriver?

Ja det er over processoren kan ikke se var men over grafikkortet...desvære men min bærbar er enlig temmelig varm der hvor grafikkortet sider.

Der skete ikke noget ved at opdatere min driver. Men jeg havde også den samme version som AMD/ATI har på deres hjemmeside.

ChristianParanoia (20) skrev:
csstener (19) skrev:
ChristianParanoia (18) skrev:
csstener (17) skrev:
ChristianParanoia (16) skrev:
Prøv med en ekstern monitor!

DVI / HDMI - Whatever!

prøver....40 tommer har alså en good upløsning...men nu må jeg/vi se om det virker. ellers må jeg smide den ind til rep. for der er stadig lidt under et års garanti på den.


Super, er interesseret i at se hvordan det går.

Hvis det virker, vil jeg da lige smide en lang og teknisk email til Acer.

Det kunne jo tænkes at det var en konstruktions-fejl fra Acers side af, på den serie.

Der er i vertifall ikke kommet noget lag i nu(plager at starte efter ca. 30 min). Men kan alså ikke side med konstant tilslutning til en fladskærm.....bære temmelig meget rundt på min bærbar.


Ahh...

Jeg vil forsøge at smide en mail til Acer, når jeg får tid.

Måske burde du investere i et andet mærke næste gang :-)

Havde ellers ingen problemmer med de andre bærbare fra Acer....
Gravatar #23 - Thalion
21. feb. 2011 22:06
http://www.aida64.com/downloads

Med den her burde du kunne checke hvor varm din GPU er og hvad der ellers er af temperatur følere i din computer.

Bare tag Extreme trialversion
Gravatar #24 - csstener
21. feb. 2011 22:11
Thalion (23) skrev:
http://www.aida64.com/downloads

Med den her burde du kunne checke hvor varm din GPU er og hvad der ellers er af temperatur følere i din computer.

Bare tag Extreme trialversion

ok..brugte denne: http://www.piriform.com/speccy

øøhhh den registrere 2 ens grafikkort...wtf
uuhhh min bærbar har en 17,8 tommer skærm der stod ellers 17,3 på kassen.

Men kan ikke finde varmen....
Gravatar #25 - Coney
21. feb. 2011 22:23
csstener (22) skrev:

Havde ellers ingen problemmer med de andre bærbare fra Acer....


Du er heldig. Af de 9 bærbare fra Acer jeg har "arbejdet" med på nogen som helst måde, er det kun en enkelt der ikke har måttet en tur tilbage til fabrikken indenfor et år. Den tog revanche og brændte totalt sammen på andenåret dog. Deres bærbare vil jeg aldrig overveje at købe igen.
Gravatar #26 - csstener
21. feb. 2011 22:35
Coney (25) skrev:
csstener (22) skrev:

Havde ellers ingen problemmer med de andre bærbare fra Acer....


Du er heldig. Af de 9 bærbare fra Acer jeg har "arbejdet" med på nogen som helst måde, er det kun en enkelt der ikke har måttet en tur tilbage til fabrikken indenfor et år. Den tog revanche og brændte totalt sammen på andenåret dog. Deres bærbare vil jeg aldrig overveje at købe igen.

Spare også sammen til en stationær. så ville helst ikke ud og købe ny bærbar.

Der jeg fant det.... mit grafikkort er 42 grader varmt
Gravatar #27 - ChristianParanoia
22. feb. 2011 14:44
csstener (26) skrev:
Coney (25) skrev:
csstener (22) skrev:

Havde ellers ingen problemmer med de andre bærbare fra Acer....


Du er heldig. Af de 9 bærbare fra Acer jeg har "arbejdet" med på nogen som helst måde, er det kun en enkelt der ikke har måttet en tur tilbage til fabrikken indenfor et år. Den tog revanche og brændte totalt sammen på andenåret dog. Deres bærbare vil jeg aldrig overveje at købe igen.

Spare også sammen til en stationær. så ville helst ikke ud og købe ny bærbar.

Der jeg fant det.... mit grafikkort er 42 grader varmt


Er det også 42 grader varmt, når du spiller?

Gravatar #28 - csstener
22. feb. 2011 16:57
ChristianParanoia (27) skrev:
csstener (26) skrev:
Coney (25) skrev:
csstener (22) skrev:

Havde ellers ingen problemmer med de andre bærbare fra Acer....


Du er heldig. Af de 9 bærbare fra Acer jeg har "arbejdet" med på nogen som helst måde, er det kun en enkelt der ikke har måttet en tur tilbage til fabrikken indenfor et år. Den tog revanche og brændte totalt sammen på andenåret dog. Deres bærbare vil jeg aldrig overveje at købe igen.

Spare også sammen til en stationær. så ville helst ikke ud og købe ny bærbar.

Der jeg fant det.... mit grafikkort er 42 grader varmt


Er det også 42 grader varmt, når du spiller?

Har jeg ikke tjekket men det tror jeg lige jeg gør.
Gravatar #29 - terracide
22. feb. 2011 17:10
AMD CPU...check.
AMD GPU...check.
Acer Craptop...check.
Csstener ved roret....check.

Terra - Og så undre folk sig over at det er gået galt? *shakes head*

Gravatar #30 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
22. feb. 2011 18:27
Hvorfor er jeg den eneste der ikke har tagget terra som irrelevant :P Det var da humor? ;)
Gravatar #31 - ChristianParanoia
23. feb. 2011 19:45
Thoroughbreed (30) skrev:
Hvorfor er jeg den eneste der ikke har tagget terra som irrelevant :P Det var da humor? ;)


Ja, men det gør det nødvendigvis ikke relevant.

Men må indrømme at jeg også grinte lidt :)
Gravatar #32 - Slettet Bruger [1017708609]
23. feb. 2011 21:04
terracide (29) skrev:
Acer Craptop...check.


Det der så er mest skræmmende... er at Acer har et billigmærke
Gravatar #33 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
24. feb. 2011 00:48
SlettetBruger (32) skrev:
Det der så er mest skræmmende... er at Acer har et billigmærke


Har de? :|

Hvad er det mærke? ^^)
Gravatar #34 - Ronson ⅍
24. feb. 2011 01:35
eMachines
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login