mboost-dp1

Må man køre en bil uden dør?


Gå til bund
Gravatar #1 - Thomas Nielsen
24. aug. 2009 10:00
Er det lovligt at køre i en bil der mangler en eller flere døre?
Gravatar #2 - sKIDROw
24. aug. 2009 10:35
Hvis du har tabt den på turen, må du nok måske lige køre hjem, eller direkte på værksted. Men ellers er svaret nok nej.

En bil der ikke kunne gå gennem syn, er principielt ikke lovlig at køre på vejene med. Og du kan faktisk få taget kortet for det.
Gravatar #3 - MiniatureZeus
24. aug. 2009 16:15
Nu siger du at den mangler en dør, hvilket jeg betegner som om du har tabt den?

Hvis bilen er produceret/designet uden en dør, f.eks. Jeeps Wrangler, så må du godt køre i den i danmark, endda uden sikkerhedssele!
Gravatar #4 - gnаrfsan
24. aug. 2009 16:52
Nej, den er typegodkendt med dør.
Gravatar #5 - MiniatureZeus
24. aug. 2009 18:15
gnarfsan (4) skrev:
Nej, den er typegodkendt med dør.

Hvis det er til mit indlæg omkring Jeep Wrangler (hvilket jeg tror det er), så referer jeg til den originale Jeep (som ikke hedder Wrangler, min fejl), altså den som helt reelt hedder Willys MB. For den må du kører med uden døre, hvilket jeg ved, da en af mine gamle naboer fik den synet uden døre og kørte rundt i den på veteran plader.
Gravatar #6 - gnаrfsan
24. aug. 2009 18:45
MiniatureZeus (5) skrev:
Hvis det er til mit indlæg omkring Jeep Wrangler (hvilket jeg tror det er), så referer jeg til den originale Jeep

Nej, det var nu til indlæg 1
Gravatar #7 - BluepaiN
25. aug. 2009 16:15
Er den typegodkendt, så må du gerne. For så har staten sagt god for den.

Der findes utallige beach-buggys, 4v4's og andre biler i den dur, som simpelthen ikke har døre.

Gravatar #8 - noramskull
25. aug. 2009 16:56
Du kan vel bare tage en jakke på så du ikke får det for koldt.

Dengang lydpotten på min fars bil sad løst så den blev slæbt hen ad jorden når han kørte, skruede han bare op for radioen så han ikke kunne høre det.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login