mboost-dp1

Lydløs computer!!!OMGONEONE111


Gå til bund
Gravatar #1 - Jakob Jakobsen
23. jan. 2012 05:05
Nu da debatten på fotostart er blevet låst, synes jeg at jeg vil bringe den herind.

Det startede med jummes lettere misvisende annonce.

http://www.fotostart.dk/forum/viewtopic.php?f=33&t=49413 skrev:
Har opgraderet til iMac og sælger derfor min selvbyggede PC.

100 PROCENT LYDLØS !!!
Alle kvalitets komponenter nøje udvalgt efter strømforbrug / støj / ydelse.

Intel Dual Core 2 Duo E8400, 3Ghz

MB: Asus P5Q Deluxe P45, ICH10, passivt kølet. Esata, Firewire, 2 x Gbit LAN, 10 x USB 2.0, On board lyd 7.1

RAM: 8 GB Mushkin Blackline 991599, PC2-8500 (1066MHz), passivt kølet

Gfx: XFX GF7950GT XT, 512MB passivt kølet

HD 1: WD Velociraptor 150GB, 10.000RPM, 16MB, WDC WD1500HLFS-01G6U0 (én af de hurtigste harddiske på markedet), passivt kølet

HD 2: Samsung Spinpoint F1, 1000GB, 7200RPM, 32MB, HD103UJ

DVD-RW Sony Optiarc Dual layer AD-7191S

CPU Køler: Passivt køletårn

Trådløs mus + multimedie tastatur kan evt. medfølge.


Passivt kølet. Foret med lyddæmpende plader. Harddiske monteret i gummiophæng.
Kan ikke høres tænde, arbejde eller slukke. LED indikator på forsiden, for at man ved om den er tændt eller slukket.
Standard CPU temp: 45gr.

Ser ud som ny!
Skal afhentes ved Søerne i København. Sendes IKKE!

Kr. 3.000,-

Billeder: http://www06.dba.dk/annonce/id-79964540/billeder/1...


Da manden tydeligvis ikke ved hvad 100% lydløs betyder, samt at han sviner en person der påpeger dette, gør at jeg kommer med et kritisk indlæg, hvilket ender med at en moderator låser tråden og brokker sig over mig i en privat besked.

Her til morgen har jeg dog fået en genial PM fra jumme, som jeg vil dele med jer.


Er du dum eller hvad?!

Er det dig eller mig der har samlet og solgt den computer?
Køber har hørt den og købt den som lydløs.

Ved du ikke at der findes PSU, der ingen blæser har og derfor er 100% passivt kølet?
Ved du ikke at det findes cpu kølere der er uden blæser, og derfor 100% passivt kølet?

Gør lige dit researcharbejde ordentligt, inden du kalder nogen for løgner, din 12-årige klovn.

Heldigt for dig at tråden blev låst, så du ikke kan hænges offentligt ud som den uvidende klovn du er.

Som jeg har skrevet i tråden, har jeg endnu en 100% lydløs computer til salg.
Du kan jo komme og se.


Jeg har så inviteret ham herind, så han kan komme med en forklaring om hvordan han dæmpe lyden med en faktor uendelig.
Gravatar #2 - Jakob Jakobsen
23. jan. 2012 05:08
Da han har taget sin DBA-annonce ned, vil jeg lige påpege at der sidder 2 blæsere i maskinen, en i PSU'en samt en klods op af CPU-køleren. Sidstnævnte gør at jeg ikke mener at CPUen er passivt kølet.
Gravatar #3 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
23. jan. 2012 06:09
RAM plejer at være passivt kølet?...

Og hvorfor købe en 10.000 RPM harddisk fremfor SSD?.. Prisen er velsagtens lige høj?
Gravatar #4 - Bllets
23. jan. 2012 06:15
#3
Baseret på resten af hardwaren, vil jeg skyde på computeren er 4 år gammel og SSD var ikke så meget fremme på det tidspunkt.
Gravatar #7 - Brugernavn
23. jan. 2012 08:21
Han har vel bare brugt det gamle trick med at ophænge computeren i et magnetfelt i et vacuum kammer og overført alt trådløst?
Gravatar #8 - myplacedk
23. jan. 2012 08:36
Altså hvis støjniveauet er så lavt at man ikke kan høre det for baggrundsstøjen, så kan jeg godt forstå at han kalder den 100% lydløs.

Men så er min PC på arbejdspladsen også 100% lydløs. I hvert fald inden for normal kontor-tid, hvor kontoret er fyldt med talende kolleger.
Gravatar #9 - XorpiZ
23. jan. 2012 08:39
avril_hansen siger det ret godt:

"ordkløvere..."

Måske det bare er mig - men hvad er ideen med at reposte det her?
Gravatar #10 - Mnc
23. jan. 2012 08:48
#9
lulz
Gravatar #11 - XorpiZ
23. jan. 2012 09:04
#10

Ja, det tænkte jeg også. Men det er jo ikke specielt morsomt..
Gravatar #13 - Jakob Jakobsen
23. jan. 2012 15:21
XorpiZ (9) skrev:
avril_hansen siger det ret godt:

"ordkløvere..."

Måske det bare er mig - men hvad er ideen med at reposte det her?


Han var jo ked af at tråden blev låst på Foto Start, så han ikke kunne svare på mine indlæg.
Så oprettede denne tråd og inviterede ham derefter herover.
Gravatar #14 - kasperd
23. jan. 2012 16:14
Lad mig så lige komme med min holdning til spørgsmålet.

Hvis man hænger sig i forskellen på "lydløs", "100% lydløs", og "kan ikke høres af det menneskelige øre", så er man pedant.

Hvis man hænger sig i forskellen på "støjsvag" og "100% lydløs", så er det bare fordi det betyder noget for én.

Til tider skal der ikke ret meget lyd til at irritere mig, derfor har jeg selv valgt en computer, som jeg vil tillade mig at kalde for lydløs. Den er passivt kølet og har en SSD i stedet for en harddisk.

Det er først efter jeg har investeret i den computer at jeg har opdaget at min LCD skærm ikke er lydløs. Jeg vil dog kalde min LCD skærm for støjsvag. Hvis jeg taster på mit tastatur overdøver det lyden fra skærmen, hvis naboen er ved at støvsuge overdøver det lyden fra skærmen, men hvis ikke der er andre lydkilder omkring mig kan jeg høre en svag højfrekvent tone fra skærmen (som afhænger af hvor højt jeg har sat "Brightness" på skærmen.

Hvis der er nogen person som i et lydisoleret rum ville kunne høre forskel på om computeren var til stede eller ej, så er den ikke lydløs. Og jeg er næsten sikker på at der ikke findes hverken en lydløs harddisk eller en lydløs blæser.

Der er sikkert personer som kunne komme til at sige lydløs når de mener støjsvag, og derfor kan det godt give mening at sige 100% lydløs for at gøre det absolut klart at man ikke mener støjsvag.

At kalde en computer for 100% lydløs, hvis man ved at der er en harddisk eller en blæser i, vil jeg kalde det for løgn.

Jeg har en gang returneret en computer jeg havde købt hvor butikken havde lovet mig at den var passivt kølet og jeg så kom hjem og opdagede at der var en blæser i strømforsyningen. Hvis jeg havde købt den gennem privat handel ville jeg nok have haft lidt sværere ved at returnere den. Hvis køberen af den nævnte computer har lagt vægt på at den skulle være lydløs og efterfølgende opdager at den indeholder en harddisk der siger en lyd, så vil vedkommende nok føle sig snydt. Men det kan da også vise sig at være så heldigt, at det ikke er vigtigt for køberen, og så er alle glade på nær.
Gravatar #15 - Daniel-Dane
23. jan. 2012 16:16
kasperd (14) skrev:
Hvis man hænger sig i forskellen på "lydløs", "100% lydløs", og "kan ikke høres af det menneskelige øre", så er man pedant.


Skal det forstås pejorativt?
Gravatar #16 - kasperd
23. jan. 2012 16:19
Daniel-Dane (15) skrev:
Skal det forstås pejorativt?
Ikke nødvendigvis.
Gravatar #17 - Jakob Jakobsen
23. jan. 2012 16:52
Min egen maskine har kun en blæser, en støjsvag 140mm der sidder i min PSU.
CPU, GPU og chipset er vandkølet ved hjælp af et køletårn.
Jeg har kun SSD og ingen optiske drev.
Så mekanisk er det kun blæseren samt cirkulationspumpen der støjer.
Derfor vil jeg garantere for at min maskine larmer mindre end hans.
Alligevel har jeg ikke problemer med at høre min maskine hvis jeg sidder i et helt stille rum.
Gravatar #18 - kasperd
23. jan. 2012 17:21
Jakob Jakobsen (17) skrev:
CPU, GPU og chipset er vandkølet ved hjælp af et køletårn.
Hvordan ser et køletårn til en enkelt computer ud? Dem jeg har set var beregnet til at køle tusindvis af computere.
Gravatar #19 - Jakob Jakobsen
23. jan. 2012 17:30
kasperd (18) skrev:
Hvordan ser et køletårn til en enkelt computer ud? Dem jeg har set var beregnet til at køle tusindvis af computere.


Det ser sådan ud.
Gravatar #20 - apkat
24. jan. 2012 09:33
kasperd (14) skrev:
Jeg har en gang returneret en computer jeg havde købt hvor butikken havde lovet mig at den var passivt kølet og jeg så kom hjem og opdagede at der var en blæser i strømforsyningen.

De holdt jo sådan set også hvad de lovede (iflg. det du skriver)
de nævnte bare ikke at den også havde køling med en blæser.
Gravatar #21 - mee
24. jan. 2012 10:23
Når han skriver 100 PROCENT LYDLØS !!! skal han også leve op til det. Hvis der er en blæser i er det en tydelig støjkilde og så er computeren ikke lydløs.

Selv hvis blæserne fjernes er der stadig problemer med andre støjkilder, som kasperd skriver.
Hver gang en støjkilde fjernes bliver den næste hørbar.

Gravatar #22 - kasperd
24. jan. 2012 11:49
mee (21) skrev:
Hver gang en støjkilde fjernes bliver den næste hørbar.
Ja, så længe der er flere tilbage. Min computer kan jeg ikke høre selvom jeg fjerner alle andre støjkilder omkring mig. Grænsen ligger nok ikke det samme sted for alle personer.
Gravatar #23 - Daniel-Dane
24. jan. 2012 16:02
Jeg kan høre græsset gro.
Gravatar #24 - Systran
24. jan. 2012 18:47
Daniel-Dane (23) skrev:
Jeg kan høre græsset gro.


Og så i januar. Imponerende.
Gravatar #25 - holmen
6. feb. 2012 16:50
Jeg kan høre, når andre hører efter.
Gravatar #26 - tormok
6. feb. 2012 19:01
Jeg kan hore.
Gravatar #27 - fjols
6. feb. 2012 19:06
Der er et åbent og gratis tilbud her på sitet, hvor du kan få lov at hore mens Ronson ser på.
Gravatar #28 - NioBe
6. feb. 2012 19:26
Kunne vel godt være manden er døv, så er det jo klart at den er 100% "lydløs".
Udover det, er 3000 kr ikke meget? Jeg ville nok max ha givet 2000 kr for den.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login