mboost-dp1

Konsekvensen af LLM (ChatGPT etc.)


Gå til bund
Gravatar #2 - larsp
25. mar. 2023 08:09
Our findings indicate that approximately 80% of the U.S. workforce could have at least 10% of their work tasks affected by the introduction of GPTs, while around 19% of workers may see at least 50% of their tasks impacted. The influence spans all wage levels, with higher-income jobs potentially facing greater exposure.

Så, GPTs kan tage 50% af arbejdsopgaverne for visse jobs. Det kan jeg godt følge. Disse bots kan ikke erstatte mennesker, de kan kun aflaste visse opgaver.

Hvis man tror at disse bots fuldstændig kan erstatte en udvikler, tager man fejl. På det niveau botsne er på nu, kan de godt skrive enkelte isolerede funktioner der virker ca. 80% af gangene, men de kan slet ikke stykke et større program sammen.

Jeg har haft stor gavn af at få GPT-4 til at give mig "draft kvalitet" kode til at blive inspireret af og til at se hvilke libraries der er relevante. Men koden selv er ikke af en kvalitet der kan bruges i produktion, så i sidste ende skriver jeg alligevel linjerne selv. Research assistent? Jep. Kode skriver? Nope.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login