mboost-dp1
Jeg er ham...
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Fjolle (39554) skrev:Efter hvad jeg har hørt skulle det faktisk være sygt omfattende hvad man skal for at få penge.
Så er det nemmere at få dagpenge...
Det er muligt. Men stressende ligefrem? Det er vel bare at bevæge sig ned på kommunen og bede om det. Så får man nogle ark man udfylder og alt er np.
Mamad (moveax1ret) (39555) skrev:der ikke fatter hvorfor nogen vil søge kontanthjælp når man kan tage et job i ALDI
Så du påstår simpelthen at man bare kan få et job i ALDI?
Naaah... Sådan hænger det ikke helt sammen. Der er efterhånden mange ansøgere, ligesom alle andre steder for den sags skyld.
Daniel-Dane (39556) skrev:Kan man?
Ja, det er mit indtryk at hvis man virkeligt ikke er kræsen så kan man godt få et job.
Hvis man derimod er for fin til at sidde ved kassen eller gøre rent bliver det svært.
Mamad, nu er du jo også halvt østeuropæer ;)
Jeg er til dels enig med undersøgelsen. Jeg arbejder i a-kassesystemet, og ser gang på gang arbejdsvillige blive vraget til fordel for andre, som har en lidt anden uddannelse, andre erfaringer osv. - ikke alting skyldes "skæve arbejdstider, lavtlønnede jobs osv.". Der kan jo godt stikke andre ting bag.
Det er set før, at en virksomhed hellere ansætter en assiat (no offense) end en "dansker", fordi assiater oftere er villige til at arbejde flere timer til mindre løn.
Så kan vi snakke mindsteløn osv., men realiteten er ikke altid efter lovgivningen.
Jeg er til dels enig med undersøgelsen. Jeg arbejder i a-kassesystemet, og ser gang på gang arbejdsvillige blive vraget til fordel for andre, som har en lidt anden uddannelse, andre erfaringer osv. - ikke alting skyldes "skæve arbejdstider, lavtlønnede jobs osv.". Der kan jo godt stikke andre ting bag.
Det er set før, at en virksomhed hellere ansætter en assiat (no offense) end en "dansker", fordi assiater oftere er villige til at arbejde flere timer til mindre løn.
Så kan vi snakke mindsteløn osv., men realiteten er ikke altid efter lovgivningen.
Well, jeg vil passe på med at udtale mig alt for skråsikkert om det- det er blot mit indtryk, + 2 bekendte der fandt et job i kiwi/aldi på samme dag som de besluttede sig for at tage rundt og spørge.
Jeg har også dannet min mening udfra Debatten på dr1 hvor at de interviewede flere hotel/resturant/rengørings virksomheds ejere, og de fortalte om ansøgere der bevidst saboterede deres jobsamtaler, dovne ugidelige medarbejdere etc.
Og selvfølgeligt debatten inde på 180grader.dk
Men altså, er der noget at sige til at folk ikke gider, når de næsten intet får ud af at arbejde i forhold til kontanthjælp?
Jeg har også dannet min mening udfra Debatten på dr1 hvor at de interviewede flere hotel/resturant/rengørings virksomheds ejere, og de fortalte om ansøgere der bevidst saboterede deres jobsamtaler, dovne ugidelige medarbejdere etc.
Og selvfølgeligt debatten inde på 180grader.dk
Men altså, er der noget at sige til at folk ikke gider, når de næsten intet får ud af at arbejde i forhold til kontanthjælp?
Jeg vil næsten påstå at de har været heldige - på den anden side, er der måske bare mangel på, at folk selv opsøger de virksomheder de ønsker at ansøge i. Så i stedet for bare at sende en ansøgning, så dukke op og gøre noget selv.
Haha :D Jeg tror ikke vi skal ind på kontantshjælpdebatten her igen. Jeg er enig med dig, og det skal vidst ikke diskuteres yderligere.
Haha :D Jeg tror ikke vi skal ind på kontantshjælpdebatten her igen. Jeg er enig med dig, og det skal vidst ikke diskuteres yderligere.
Daniel-Dane (39566) skrev:Aha. Så "den store ungdomsarbejdsløshed" skyldes simpelthen, at folk ikke gider arbejde i Aldi.
Nej, men der er rigtigt mange der ikke gider lorte jobsne, hvis man er arbejdsløs og absolut VIL have et job, kan man godt få et.
Hvis alle så havde den indstilling ville der stadigtvæk være mange arbejdsløse tilbage, men hvis man ikke er kræsen, og ihærdig er det altså til at finde et job er min påstand.
Der er også rigtigt mange der har fået sig en uddannelse, og ikke kan komme igang i erhvervslivet pga. krisen så længe at det skal være indenfor deres felt.
Importerede vi ikke engang en masse krakkemutter, der skulle tage sig af lortearbejdet? Hvad blev det egentlig til?
LinguaIgnota (39569) skrev:Importerede vi ikke engang en masse krakkemutter, der skulle tage sig af lortearbejdet? Hvad blev det egentlig til?
De udviklede sig og begyndte selv at åbne virksomheder, gå konkurs, fik understøttelse af staten, snød staten, købte store BMW'er og snyder nu stadig staten.
Phun intended. In some ways...
De fandt ud af at de blev fint kompenseret for ikke at lave en skid, og derfor forsvandt lysten til at arbejde sjovt nok..........
Andre klarede det ret godt........
ham her f.eks.
http://fairforbud.dk/2012/01/enan-galaly-fjern-ove...
ham her f.eks.
XorpiZ (39567) skrev:Næeh. Men ingen tvivl om at mange hellere vil være på kontanthjælp end at tage sig et random lortejob.
Jeg har pt været arbejdsløs noget tid (men starter i løntilskud på mandag). Og jeg har med garanti godt kunne få job som opvasker, eller ved en kasse somewhere, et.al til mindsteløn. Problemet er bare at hvis jeg så bliver ledig igen ryger jeg ned i sats hos akassen fordi jeg har valgt at arbejde til lavere løn end "jeg burde". Dvs. ud over at arbejdet nok ville give MAX det samme som jeg får i dagpenge(og nok også mindre), ville min fremtidssikring blive forværret af jeg tog et arbejde til mindsteløn. Og sådan tror jeg det er for rigtig mange unge der som minimum får kandidatsats i dagpenge.
lol, så kører vi igen :P Vil lige sige, at jeg bestemt ikke er for fin til Aldi eller rengøring. Faktisk levede jeg engang af at tørre gamle mennesker i røven. Det, der stresser mig er, at jeg ikke kunne finde min udtalelse fra psykiateren, så jeg skal have en ny, som jeg måske kan få mandag, og ansøgningen skal senest afleveres tirsdag kl. 10.
Mamad (moveax1ret) (39572) skrev:De fandt ud af at de blev fint kompenseret for ikke at lave en skid, og derfor forsvandt lysten til at arbejde sjovt nok..........
ham her f.eks.
Ham har jeg set før. I et DR-program, såvidt jeg husker. Han drikker vist rødvin med prins Henrik - men udover det, så var han meget fornuftig at høre på. Ham kan vi godt lide.
...Der kom hurtigere på arbejde pga sneen
2 faktore:
- Biler kører langsommere så det er nemmere at planlægge et kryds over vejen.
- Jeg kan godt li at løbe i sne, så det siger sig selv at jeg lige røg i hopla i ny og næ.
2 faktore:
- Biler kører langsommere så det er nemmere at planlægge et kryds over vejen.
- Jeg kan godt li at løbe i sne, så det siger sig selv at jeg lige røg i hopla i ny og næ.
LinguaIgnota (39575) skrev:Mamad (moveax1ret) (39572) skrev:De fandt ud af at de blev fint kompenseret for ikke at lave en skid, og derfor forsvandt lysten til at arbejde sjovt nok..........
ham her f.eks.
Ham har jeg set før. I et DR-program, såvidt jeg husker. Han drikker vist rødvin med prins Henrik - men udover det, så var han meget fornuftig at høre på. Ham kan vi godt lide.
Han er vistnok også blevet repræsenteret i en udgave af Ud&Se. Spændende artikel, uanset hvor den blev bragt :)
OxxY (39573) skrev:Jeg har pt været arbejdsløs noget tid (men starter i løntilskud på mandag).
Det er træls, men som du selv skriver, så er du på dagpenge pt., og de er da trods alt noget højere end kontanthjælpen.
Og nu var det jo folk på kontanthjælp jeg snakkede om. Der er stor forskel på de to ting, i mine øjne :)
Qw_freak (39584) skrev:Elskov (39582) skrev:... der fråder hvide bønner i tomatsovs. Det smager af helvede til.
Med bacon og spejlæg og toastbrød og frådern er det max lækkert....
Yep, det er en traditionel del af en english breakfast.
...der nyder WP7. Men det har også stadig nyhedens interesse :-)
...Der var på vej hjem sammen med M910Q da vi overhaler nogen mennesker... 5 sek efter; "Hvem Fanden går i bare tæer
SlettetBruger (39580) skrev:Skal du med til min fest iaften terra?
Der er kommet 2,5 frameldinger, så vi er nede på 7 :(
Selv om jeg har slået mine vilde folder i Esbjerg (Boede på Øsergade en overgang...MEGET tæt på Skolegade)...så må jeg melde pas...men skal nok give lyd næste gang jeg er i "Chicago"...
Rasmus064 (39588) skrev:Men hvorfor går du i byen i bare tæer?
Fivefingers. og svaret er pas. Jeg er ikke helt sikker på hvorfor jeg havde den på, det plejer jeg normalt ikke...
SlettetBruger, send mig et par fivefingers i 48. Jeg har brug for løbesko, og jeg har brugt pengene på narko.
I danmark er maksstørrelsen 47.
og med en 48 fod skal du nok ha en lille 49 sko.
Good luck with that...
og med en 48 fod skal du nok ha en lille 49 sko.
Good luck with that...
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.