mboost-dp1

Interview med Leslie Lamport


Gå til bund
Gravatar #2 - arne_v
18. maj 2022 15:04
Gravatar #3 - larsp
19. maj 2022 07:00
Meget interessant. Jeg vidste ikke at han havde lavet så betydeligt arbejde inden for distribuerede systemer. "Byzantine Generals Problem" er et interessant problem, som teoretisk set aldrig kan løses, men som i praksis bliver løst "godt nok" i distribuerede systemer. Bitcoin er en af dem.

Angående Latex. Vi brugte det til afleveringer da jeg gik på universitetet, og jeg kan tydelig huske den snobbede følelse vi havde når vi sammenlignede med ubehjælpsomme dårligt formaterede rapporter skrevet i Ms Word.

Men Latex synes ikke at have spredt fra universitetsverdenen. Det er og bliver noget akademikere piner sig selv med, for det er altså ikke den mest elegante syntax og der var godt nok mange hacks man skulle rode med for at nå frem til et godt resultat.

Jeg har skulle autogenerere dokumenter programmatisk et par gange og må sige at jeg ikke engang overvejede Latex. Jeg brugte html og med det rette CSS og f.eks. weasyprint kan man lave ganske fine .pdf dokumenter på den måde.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login