mboost-dp1

Flash eller HTML


Gå til bund
Gravatar #1 - arne_v
25. aug. 2009 15:03
Gravatar #2 - Windcape
25. aug. 2009 15:32
Umidbart er deres løsning ikke bare utraditionel, men også utraditionel i Flash sammenhæng. Links åbner som nye sider, selv det bare er content ændring, med det resultat at man bliver scrollet op igen, og skal scrolle en halv side ned for at læse.

Umidbart er jeg ikke imponeret over løsningen, og hvis Flash giver mindre server belastning, så må de være ret dårlige kode at kode HTML og Javascript, da det er en relativ simpel side.

Dog kan jeg sagtens forstå grunden til valget af Flash, specielt fordi at man næsten kan ignorer browser-compabilitet i et knips.

HTML5 vil dog forhåbenlig rette op på mange af grundene til at benytte Flash, og dermed fjerne "content" fra Flash, og lade Flash blive som et animations værktøj.

SVG er et godt alternativ, men ingen gider lave udviklingsværktøjer til det, derfor forbliver Flash, og Silverlight, mere essencielle løsninger.

Værktøjer som Gears og Adobe Air gør også Flash en mere eftertragtet platform end HTML/Javascript, og alle kvalerne ved det.

Men jeg tror nu stadigvæk at B14 (webbureauet) umidbart ikke har særlig god kompetance i HTML, og har valgt den "nemme" løsning, og fundet gode undskyldninger.

Og ja, Google Indexering? Sikke en joke:

http://www.google.dk/search?hl=da&source=hp&am...
Gravatar #3 - trylleklovn
27. aug. 2009 07:04
AAAAAAAAHAHAHAHAHAHAHA HAHAHAHAHA hihihi HOOOO HO HO HO HO HO HAAARRH BWAAAAAAHAHAHAHA.

Ved ikke om jeg skal grine eller græde, hov vent!


Mage til inkompetente udviklere skal man lede længe efter. Det er ligesom dem, der til eksamen begynder at diskutere med censor...
Gravatar #4 - mat
27. aug. 2009 10:19
For det første, man kan sagtens markere tekst i flash, hvis udvikleren bare slår det til (det er et flueben, eller selectable = true).

For det andet kan man zoome via kontekst menuen i flash playeren (hvis udvikleren tillader det, og det er slået til som default)

Men typografi argumentet er forkert, der er masser af muligheder for at bruge speciel typografi på et site uden at lave det hele i flash (f.eks sifr, der er flash baseret)

Og i det helt konkrete tilfælde har jeg svært ved at få øje på argumenterne for "all flash". Hvis man skal argumentere for flash skal man trække noget mindre konventionelt op af hatten end pågældende site (imho).
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login