mboost-dp1

Cirque - topmålet af dårlig service eller lavmålet for høj service?


Gå til bund
Gravatar #1 - vandfarve
16. jun. 2008 14:59
Jeg føler lige, at jeg skal dele mine oplevelser med det mere eller mindre professionelle ISP'er, Cirque Bredbånd A/S, siden Rackbox nu har hærget Newz med sine underlige oplevelser og blog-lignende indlæg i et stykke tid.

Det hele startede med, at jeg skulle flytte, og det kræver som oftest, at man skal have nyt bredbåndsabonnement m.m. Valget faldt naturligt (?) på Cirque, da det var det eneste, som tilbød internet her i boligselskabet. Okay, det må man så leve med, da priserne som sådan også var reelle nok.

Mine første dårlige oplevelser sker, da jeg skal til at flytte. Jeg sender min ordre/bestilling tre uger inden, at jeg skal flytte, men jeg får aldrig nogen bekræftelser går. Dagene går, og cirka to uger efter min indflytning beslutter jeg mig at ringe til dem og høre, hvorfor jeg endnu ikke har fået nogen ordrebekræftigelse eller oplysning om fastnetnummer. Til jeres information kan jeg sige, at forbindelsen allerede var åben, da jeg flyttede ind - jeg stikkede simpelthen bare mit CAT 5 i væggen, og så rykkede det!
Jeg får så at vide af Cirque (Silas hed min flinke tech-supporter!), at de godt nok har registreret min bestilling, men at de endnu ikke har behandlet den endnu. Han siger så, at han vil gøre det med det samme, og så går der et par dage, før jeg har min bekræftelse. Flot, det er kun et par uger for sent! Til min store overraskelse har han dog først oprettet mig fra 15. maj, hvilket har givet mig 2 uger gratis internet, hvilket ikke er værst.

Efter så at have fået sat min telefon m.m. op undrer jeg mig over, hvorfor den ikke virker. Det er dog midt i eksamensperioden, så jeg udskyder det gang på gang. Endelig får jeg så taget mig sammen til at ringe igen, og sørme ikke om Silas tager telefonen igen? Det er nu tredje gang, at jeg ringer til ham, og nu fortæller jeg ham, at min fastnettelefon stadig ikke virker. Han undrer sig igen, for igen har de registreret min bestilling på bredbånd og fastnettelefoni, men de har igen ikke behandlet den. Han lover endnu en gang at sende mig en bekræftigelse samtlidigt med, at han lover, at han vil åbne for forbindelsen hurtigst muligt.

Nu er spørgsmålet, hvordan et firma kan glemme sine kunder? Det lader endda ikke til, at de har så meget at se til, da jeg eksempelvis har ringet til dem tre gange (den sidste gang var af en anden årsag, som ikke er relevant i denne sammenhæng), og det er den samme person, der svarede mig alle gange. Jeg har åbenbart betalt for en telefonlinie, som ikke virkede, hvilket helt klart er deres skyld, men samtidigt har de ladet mig bruge en internetforbindelse, som jeg ikke har betalt. Jeg kunne egentlig bare have droppet at ringe til dem og bruge deres net gratis, hvis det ikke var for min egen hæderlighed - og frygt for repressalier, hvis de en dag fandt ud af det.

Derfor er min konklusion, at man lige skal være efter Cirque, hvis man er så heldig at være kunder hos dem. Og Silas, hvis du læser min besked, det er ikke personligt, men hånden på hjertet; hvor godt styr har i på jeres kunder, når jeg skal ringe til jer om så simple ting som at få en ordrebekræftigelse og få lukket op for min telefon?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login